hoelang kolven per keer??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nikkie83, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik lees net n topic over kolfrecht en de maximale tijd , ik werk 16uur per week dus 25% is 4 uur is dat over de hele week of hoe moet ik dat zien ?
    Ik heb nl een ander "probleem"
    Ik werk met lichamelijk gehandicapten en ze roepen op als ze hulp nodig hebben , bij de meesten zit er wel n regelmaat in , hierop zijn ook de werktijden en ingezette collega's op afgestemd
    als zij oproepen is het de bedoeling dat wij op onze bezem stappen en erheen vliegen :p
    dus we hebben ook geen pauze eigenlijk , die maken we zelf tussen de bellen door .
    als ik dan bijvoorbeeld besluit om te gaan kolven en er komt net een oproep van een client kan ik geen tijd aangeven hoelang het duurt voor ik er ben .
    en ik kan mijn collega's ook niet alle clienten alleen laten helpen we werken over t algemeen met zn 2-en en soms met 3 collega's
    in de nacht helemaal alleen trouwens .

duss nu de vraag .. hoelang ben je gemiddeld bezig met kolven?
    verschilt dat per persoon of kan je ook op vaste tijden kolven ?
    Ik heb de oudste wel borstvoeding gegeven en toen liep t er heel de dag gewoon uit zoveel voeding had ik :S
    heb toen ook niet gekolft dus dit is helemaal nieuw voor me maar wel iets wat ik graag met mijn locatie manager bespreek voor ik met verlof ga , een kolfruimte hebben we wel 2 zelfs en evt 3 als ik zou willen haha
    hij is ook heel meegaand dus ga er vanuit dat hij het wel fijn vind als we het van te voren bespreken .

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het gaat om 25% PER DAG, dus het hangt af van hoeveel uur je op een dag werkt.
    Hoe zijn de uren over de dagen verdeeld? Als je 4 uur of minder werkt, is kolven organisatorisch gezien vaak een heel gedoe. Je kunt dan beter afspreken dat je op zo'n dag 20 minuten later komt of eerder vertrekt (of geen verlof neemt) en je kind gewoon de tijd zonder jou zo laat overbruggen, evt. met een klein flesje om de ergste honger te stillen.

Hoe lang je per keer kolft verschilt echt van vrouw tot vrouw. Vaak is het wel zo dat je met 2 x 15 minuten meer kolft dan met 1 x een half uur.

Verder: je hebt VOEDrecht, geen kolfrecht. Is er een mogelijkheid om je kindje naar je toe te laten brengen als het honger heeft?

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik werk avonddiensten vanaf 17:00 tot 23:30 of 23;00 ,dagdiensten in t weekend van 6:30 tot 14:00 nachtdiensten van 22:15 tot 6:45 (nu ik zwanger ben niet meer maar wil dat wel weer gaan doen als ik weer n poos aan t werk ben na mijn verlof) dus heb geen vaste werkdagen . en mn kindje kan niet naar mn werk komen omdat ik er nog 2 thuis heb ;) dus kan ik wel beter kolven als ik werk lijkt mij.
    Nu maar eerst zien hoe t deze keer met de bv gaat lijkt me slimmer dan me er nu al druk om te maken dus

toch bedankt

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wanneer je bv geeft hoef je ook geen nachtdiensten te draaien! Dus tot aan de 9e maand van je kindje hoef je geen nachtdiensten te werken omdat je dus ook tot aan de 9e maand kolfrecht hebt.

Ik kolf ong wel op vaste tijden. Die staan in ieder geval al min of meer vast voordat ik op mijn werk ben. Gewoon om de 4 uur en soms wel een kwartiertje eerder of later. Ik ben daar nu gemiddeld zo'n 15 min aan kwijt. Ik weet niet wat voor kolf je hebt want dat is ook van invloed op de tijd die het in beslag neemt. Ik heb namelijk een dubbele electrische dus dat gaat sneller wanneer je enkele handmatige hebt.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste 6 maanden na je bevalling MAG je niet eens nachtdiensten draaien! En als je kind 6 maanden is, dan is het makkelijker om de tijd zonder kolven te overbruggen. Je kind mag dan andere dingen naast de borst eten en je borsten zijn zindelijk.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd de eerste 6 maanden hoef je geen nachtdiensten te draaien. Ik kreeg op m'n werk 1 jaar kolfrecht en hoefde al die tijd ook niet 's nachts (werk in de kraamzorg dus die zijn wel erg meedenkend en meelevend).
    Hier was ik vaak een kwartier bezig (enkelzijdig elektrisch) en even schoonmaken, al met al zo'n 20 min.
    In het begin kolfde ik met een handkolf het snelst (4 min. per borst).

Deel Deze Pagina