Ogen lasereren

Discussie in 'De lounge' gestart door Zeepje3, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Ik ben van plan om volgend jaar mijn ogen te laten laseren. Als ze hier tenminste geschikt voor zijn, heeft iemand een idee hoe ik daar achter kom? Zouden ze dit bij de opticien kunnen zien?

En weten jullie waar ik dit het best zou kunnen doen?
    En welke zorgverzekering kan ik dan het best nemen?:)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je moet dan langs een optometrist.
    Een opticien heeft hier geen belang bij omdat ze dan geen geld meer aan je verdienen haha.

Welke zorgverzekering: zul je ff moeten googlen.

Ik heb het via intervision laten doen.
    Ooglaseren in Turkije via InterVision Ooglaseren. Ooglaser behandelingen op maat

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij dekken de meeste zorgverzekeringen het niet, of alleen bij sterke afwijkingen.

Ik ga mijn ogen volgend jaar in Turkije laten laseren. Ik laat hier geen vooronderzoek doen (want ga ter plaatse naar een oogziekenhuis) maar doe alles gewoon daar. We gaan sowieso naar Turkije, dus mocht blijken dat mijn ogen niet gelaserd kunnen worden is dat verder ook geen ramp. Kost rond de 600 euro.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    De kliniek of oogziekenhuis zal het vooronderzoek doen, dit is niet iets wat een optometrist 'even' kan doen.

Zorgverzekering zal dit niet vergoeden tenzij je nu al een top aanvullende verzekering hebt, maar dan nog is het maar een fractie van de kosten.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij de kliniek waar ik was deed wel een optometrist het vooronderzoek. Het uiteindelijke onderzoek deed de arts in Turkije.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hangt vh soort oogafwijking af dacht ik. Ik heb het zelf nooit gedaan, omdat er geen garantie was dat mn zicht daarna blijvend scherp zou zijn, en je na laseren geen lenzen meer kon dragen (vanwege littekenweefsel). Maar is tegenwoordig misschien heel anders.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Grofweg geldt dat als je een hogere sterkte hebt dan -8 dat je niet kunt laseren. Dan heb je wel lensimplantaten als optie. Verder kun je het beste een vooronderzoek laten doen bij een kliniek, daar testen ze allerlei dingen om te zien of je ogen geschikt zijn (dikte hoornvlies enzo).

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heb ze 8 jaar geleden in Antalya ( Talga göz) laten doen.
    Alle onderzoeken etc zijn daar gebeurd.
    Kostte 500 euro toen.

9. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat klopt niet helemaal, ik had -9,5 en ben met zeer goed resultaat gelaserd.

10. Sambabal

Sambabal Actief lid

4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoi,

Ik heb het ook via Intervision laten doen, aanrader!
    Oja en gratis vooronderzoek in hun eigen optometrie praktijk in Amsterdam.

11. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ik heb het ook.een paar jaar terug in turkije laten doen. Kostte in totaal alles bijmekaar 1000euro behandelingen operatie en oogdruppels dus
    Tickets tel ik nietmee

12. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Oke het is dus zonder tickets en waarschijnlijk ook zonder hotel.

Aan welke kosten moet je denken als je je ogen wilt laten laseren in Turkije. Waar wordt het voor onderzoek gedaan en hoeveel dagen moet je rekenen rond de behandeling?

13. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

14. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Ik zit op dit moment te denken om het bij Alma Care (Turkije) te doen, heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Deel Deze Pagina