Scheren... wat en wanneer?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Had laatst een soort van discussie met een vriendin.. het ging over het scheren van je lichaam.
    Wat scheer je nou echt vaak (elke dag) en wat kan langer wachten??
    Ik doe eigenlijk bij elke douchebeurt mijn oksels & schaamstreek.
    Twee keer in de week scheer ik mijn benen.
    Ik vind dit gewoon prettig en voel mijzelf er fris bij.

Nu zei mijn vriendin dus dat zij zichzelf 1x per week scheert, en haar benen alleen als ze een rokje aandoet..

Hoe zit dat bij jullie??

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    oksels/schaamstreek elke dag...

Benen om de dag.. Omdat ik bijna elke dag een rok aan heb...

3. Que

Que Niet meer actief

Oksels iedere dag
    Schaamstreek om de dag (groeit niet zo hard :D)
    Benen is voor mij erg lastig omdat ik het heel erg in mijn rug heb, maar probeer het 1x per week te doen. En dan is het met heel veel pijn en moeite!!

4. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Van onder 1x in de week want als ik elke dag doe krijg ik echt rode grote bultjes :(
    Oksels elke dag

Me benen 1x in de 4 of 5 dagen

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    oksels elke dag, schaamstreek om de dag en benen elke week en eventueel eerder als ik een rokje aan wil.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    schaamstreek om de dag net zoals de oksel. zodra de eerste haartjes zichtbaar zijn gaat het scheermes erover. benen doe ik eigenlijk enkel in de zomer en dan 1x elke week of om de week. licht blond haar en niet veel dus valt amper op

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    oksels en schaamstreek elke dag en mijn benen om de dag.
    Ik heb enorm donker haar en ik vind het geen gezicht als je stoppels ziet.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb er niet echt een schema voor. ;) In ieder geval scheer ik 's zomers vaker dan 's winters. Mijn benen dan, daar kan 's winters best wel eens twee weken voorbij gaan voor ik weer scheer.
    Mijn oksels scheer ik nu denk ik ongeveer twee keer per week. In de winter ongeveer één keer per week. Ik wil het daar toch een beetje bijhouden, omdat ik het gewoon niet fris vind voelen als daar haar zit.

Schaamstreek scheer ik niet, want daar krijg ik vreselijk ingegroeide haren van. Ik heb nu zo'n wilkinsonscheermesje met een tondeuse erbij. Daarmee houdt ik het wel zo kort mogelijk.(Bijkomend voordeel van een tondeuse: het kijkt iets minder nauw, dus het lukt nu ook nog wel ondanks mijn dikke buik! Gewoon met een spiegeltje erbij.)

9. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Oksels en schaamstreek om de dag, mn oksels kunnen evt ook nog n dagje langer want daar groeit t amper.
    Benen 2x per week gok k zo.. In de winter ben ik met benen scheren wat luier haha

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oksels om de dag. benen ook. beneden 1x per week want ik heb daar zoveel last van irritaie altijd. bultjes en ingegroeide haartjes. auw!

11. psk

psk Lid

13 jul 2010
    33
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ik epileer mijn benen en oksels.
    Mijn oksels heb ik geepileerd vanaf het moment dat er een haartje kwam groeien, dus heb ik nu nog bijna geen haar daar. Ik denk dat ik het nu eens per 2 maanden epileer, en dan zie je net tussen de 5 en 10 haren zitten. Valt niet eens op als ik het niet doe.
    Benen epileer ik eens per 3 weken denk ik.
    Schaamstreek met de tondeuse zo'n eens per 2 weken oid.

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier idem.. En na een week heb ik echt niet meteen een oerwoud van onderen..;) Mijn vriend klaagt nooit!:p

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dames die zich elke dag de oksels en schaamstreek scheren...hebben jullie geen last van irritatie dan?
    Ik kan dat zelfs niet om de dag doen...doet verrekte zeer daarna!

14. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    alles elke dag, (ook in de winter) heb een gruwelijke hekel aan stoppeltjes!
    Mijn huid is er aan gewend inmiddels dus heb nooit irritaties..

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oksels 2x per week ofzo, zodra er stoppels komen
    Schaamstreek eens in de 2 weken, benen ook alleen met goed weer

16. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb er onwijs veel last van vooral in de schaamstreek dat doe ik ongeveer 2x per week...
    oksels: elke dag...
    benen: om de dag/om de 3 dagen...

17. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik langer wacht met scheren, krijg ik juist irritatie.
    Mocht ik toch irritatie krijgen dan smeer ik er een klein beetje sudocreme op, dat werkt echt super. Enige nadeel daarvan dat het niet helemaal goed/langzaam intrekt, wat vlekken kan geven.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben aan de prikpil :D Benen dus maar 1 keer in de 2 weken en mijn oksels 1 keer in de 4 dagen, schaamstreek 1 keer in de week ongeveer. (Dan krijg ik ook pas stoppeltjes :) )

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

oksels iedere dag schaamstreek ook armen en benen iedere week

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn oksels bij iedere douchebeurt, benen maar net als ik er zin in heb. Meestal zo'n 1 keer per week en met een maximum van 1x in de twee weken.

En de bikinilijn: daar heb ik zo'n verschrikkelijke hekel aan... Die mag wel weer. :) Tis nu wel een beetje te oerwoudachtig. :) (Schaam, schaam).

Maar dat laatste: mijn man geeft daar ook totaal niet om. Dus al scheer ik het nooit: hij kijkt er niet of nauwelijks naar tijdens het vrijen. Dus waar doen we het dan voor? Zwemmen doe ik eigenlijk nooit.

Meestal ff voordat ik naar de gyn ga. :);)

Deel Deze Pagina