Hypotheek krijgen met bedrijfsplan?

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly89, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Momenteel heb ik een huurwoning, maar ik wil graag een grotere woning en dit is in de sociale huur momenteel moeilijk.
    Mijn plan is om een kleinschalige kinderopvang/gastouderopvang te beginnen in eigen huis. Nu vraag ik me af of het met een bedrijfsplan voor zo'n opvang mogelijk zou zijn om een hypotheek te krijgen? Weet iemand hier iets over?

En als ik een hypotheek heb van rond de 90.000 euro, hoeveel moet je dan ongeveer per maand betalen?

2. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik weet alleen dat je als zelfstandige momenteel pas een hypotheek kan afsluiten als je 3 boekjaren kunt overleggen. Je moet dus 3 jaar lang zelfstandig zijn geweest.
    Van die 3 jaar nemen ze het gemiddelde.
    Als je laatste jaar het laagste inkomen heeft gaan ze van dat inkomen uit en dus niet meer van het gemiddelde.
    Ik denk dus niet dat je alleen met een bedrijfsplan een hypotheek kan krijgen.

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Hier sluit ik me bij aan. Daarbij kijken ze niet eens echt heel goed naar een bedrijfsplan, ze kijken vooral naar de boekjaren en zelfs wanneer die goed zijn zeggen ze vaak dat je nog dat je maar een paar jaartjes moet wachten..

Wij zijn al vanaf 2011 bezig met een nieuwe woning incl. bedrijfsruimte. Volgens de bank had ik een enorm goed ondernemingsplan geschreven alleen konden we toen nog niet de cijfers van 3 jaar overleggen.. Begin dit jaar zijn we weer bij de bank geweest. Prima ondernemingsplan, prima cijfers maar ze durfden het toch niet aan.. Heel erg balen omdat we een mooi bod voor ons huis hadden gekregen, van mensen die het geld 'contant' hadden en we er dus meteen vanaf waren geweest..

Het is heel zuur, maar denk dat je niet met alleen een goed verhaal een huis kunt kopen. Al zou ik het wel proberen als ik jou was!

4. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Bedankt voor jullie reacties!

Ah, das balen dan.. Dan gaat 't dus niet lukken! Ik kan namelijk pas beginnen als ik een grotere woning heb.
    Misschien dat ik nog iets kan regelen met mijn ouders, maar dan moeten zij een extra hypotheek zien te krijgen. Jammer dat 't met een bedrijfsplan niet mogelijk is!

5. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik bedenk me nu dat wij jaren geleden met alleen een bedrijfsplan wel een kleine lening hebben af kunnen sluiten bij de bank. (volgens mij zo'n 10 duizend euro)
    Maar dat was echt alleen om op te starten en dat was ook nog voor de crisis.
    Ik denk dus niet dat het je gaat lukken, jammer voor je zeg!

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee dat gaat niet, je hebt nog geen bedrijf, nog geen cijfers en wil een zaak beginnen in een branche die niet zo goed draait momenteel.
    Je moet het zelf ook niet willen denk ik, want de kans bestaat dat je jezelf gruwelijk de schulden in werkt..

Deel Deze Pagina