klacht schoenen van mijn man. Vinden jullie dit eerlijk??

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
  2. Luja

Luja Niet meer actief

Ik vind het ook geen gezicht, zeker niet bij laten zitten!

En even een vraag aangezien ik zelf deze week suède laarsjes heb gekocht, hoe onderhoud je ze dan wél? Ik hoorde in de winkel elke week eerst even met dat borsteltje er zachtjes over en dan inspuiten. En als ze echt lelijk worden dan met de harde kant van het borsteltje. Klopt dat? Voor ik mijn laarsjes van dezelfde prijscatergorie om zeep help :p

3. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    #23 Zana28, 22 aug 2015
    Laatst bewerkt: 22 aug 2015
    zo eenvoudig is het dus niet altijd, zie ook
    "Wanneer voldoet een product niet aan de verwachtingen?
    Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Een auto moet u bijvoorbeeld onderhouden. Dat geldt ook voor sommige elektronicaproducten, zoals bijvoorbeeld een espressoapparaat. Hebt u een product verkeerd gebruikt, niet goed onderhouden of hebt u een product beschadigd? En is het product daardoor kapot gegaan? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen."
    https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

recht hebben en recht krijgen is ook een groot verschil, het gaat vaak om bedragen die te laag zijn om ermee verder door te gaan

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik was hier zeker niet mee akkoord gegaan. Niet normaal hoe deze schoenen eruit zien in zo'n korte tijd. Ik ben van mening dat je ook gewoon je geld moet terug krijgen. Ik heb het ook eens met schoenen gehad, niet eens hele dure geloof 40 euro. 2 maanden later zagen ze er niet uit, ik dacht ik probeer het gewoon. Terug gegaan naar de winkel en ze waren het mij eens en zonder gedoe kreeg ik het volledige bedrag terug of ik mocht nieuwe uitzoeken.
    Ik had het er daarom ook niet bij gelaten.

5. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik heb eend een zelfde soort iets aan de hand gehad. Alleen droeg mijn man de schoenen alleen in het weekend. Ik kreeg te horen wat verwacht u nu voor dat geld. Ik kon op mijn kop gaan staan maar ze deden er niets mee, begonnen toen ook over de verzorging (terwijl deze bij ons wel in orde was). Uiteindelijk lieten ze het dood bloeden.

6. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.820
    803
    113
    Mee eens! Belachelijk van de winkel hoe ze reageren op jouw klacht. Dit lijkt echt een afpoeiermailtje van hun kant. Na 6 weken mogen suede schoenen er echt niet zo uit zien. Het lijkt alsof ze jaren oud zijn! Ik ben zelf niet zo van de social media, maar ik vind het wel een goede tip van een ander lid om het ook daar bekend te maken.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat ontzettend zonde.
    Hebben ze je van te voren ingelicht over het onderhoud?
    Of gevraagd of je informatie wil over het onderhoud?
    Helaas is goed onderhoud bij dergelijke schoenen ontzettend belangrijk, zelf heb ik vorig jaar schoenen gekocht, ingespoten en vervolgens 3 maanden geleden uit de kast gehaald om ze voor het eerst te dragen.. Helaas zijn ze ontzettend lelijk geworden.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ook niet, maar dat is een kwestie van smaak.
    Dat. Als ze je niet goed geïnformeerd hebben, dan is het alsnog hun fout.
    In Nederland of in Turkije? Misschien een rare vraag, maar in Turkije slijten schoenen veel sneller...

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    In Nederland of Turkije hahahaha maakt dat echt uit?
    Maar inderdaad zo zien ze er wel uit alsof hij ze 6 weken lang non- stop heeft aangehad en een voetreis mee heeft gemaakt door de woestijn.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit inderdaad! 😆

11. Tooss

Tooss Actief lid

11 apr 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou ff goed klagen op de Facebook pagina. Zijn ze toch altijd wat sneller met het behandelen van klachten.

12. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ik werk zelf in een kwaliteitsschoenenwinkel. Wij zijn vrij coulant mert klachten. Ja, je hadze zeker vaker in moeten spuiten. Onderhoud is zo belangrijk met leren schoenen. Maar dat hadden ze er wel bij moeten zeggen en ondanks dat ze dagelijks gedragen zijn vindik ze er erg slecht uit zien. Wij zouden zoiets altijd innemen en een oplossing voor zoeken. Meestal is dat een nieuw paar. Zouer dus niet mee akkoord gaan

13. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Volgens mij ontkennen winkels altijd, nooit valt het onder garantie. Erg jammer.

14. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Niet met de harde kant doen ;). Die is voor nubuck. Met die rubberen kant doen of een zachte schoen of kledingborstel

15. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    hihi zie net bericht boven mij. Nou, jullie dan gelukkig wel eerlijk :) Maar merendeel niet. vind t te flauw voor woorden vaak.

16. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Is zo belangrijk. Zo iets heet klantvriendelijkheid en zorgt er voor dat mensen ook weer terug komen.

17. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.292
    1.444
    113
    Ik vind dat ze er echt schandalig uit zien na weken. Wij kopen altijd dure schoenen en ik spuit ze dan heel ijverig 1x in en daarna eigenlijk nooit meer. Maar onze schoenen zien er echt niet zo uit!! Ik heb een paar suede schoenen al jaren (draag ik alleen in de zomer) en die heb ik hooguit 1x ingespoten en zien er nog gewoon mooi uit. Ik denk dus echt dat het gewoon aan de kwaliteit van de schoen ligt.

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wat zal ik nu doen? De winkel een mailtje sturen nogmaals dat ik vind dat ze me dan beter hadden moeten voorlichten over het onderhoud. Of zal ik de fabrikant greve een mail sturen?

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dit precies

20. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Facebook op, name en shame, doordelen op je eigen pagina en even goed klagen en "andere hun mening vragen" die het dan ook delen.. En zo altijd klagen waar het kan en dan vooral om dit soort dingen..

Deel Deze Pagina