Ik zou de winkel hierop wijzen https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is. De schoenen zijn nog geen 6 maanden oud en ze zie als oud uit. Dan moet de verkoper bewijzen dat jij het product niet goed hebt gebruikt. Geld krijg je sowieso niet terug. Ze moeten eerst de kans krijgen om het probleem op te lossen.
Ik vind het ook geen gezicht, zeker niet bij laten zitten! En even een vraag aangezien ik zelf deze week suède laarsjes heb gekocht, hoe onderhoud je ze dan wél? Ik hoorde in de winkel elke week eerst even met dat borsteltje er zachtjes over en dan inspuiten. En als ze echt lelijk worden dan met de harde kant van het borsteltje. Klopt dat? Voor ik mijn laarsjes van dezelfde prijscatergorie om zeep help
zo eenvoudig is het dus niet altijd, zie ook "Wanneer voldoet een product niet aan de verwachtingen? Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Een auto moet u bijvoorbeeld onderhouden. Dat geldt ook voor sommige elektronicaproducten, zoals bijvoorbeeld een espressoapparaat. Hebt u een product verkeerd gebruikt, niet goed onderhouden of hebt u een product beschadigd? En is het product daardoor kapot gegaan? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen." https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie recht hebben en recht krijgen is ook een groot verschil, het gaat vaak om bedragen die te laag zijn om ermee verder door te gaan
Ik was hier zeker niet mee akkoord gegaan. Niet normaal hoe deze schoenen eruit zien in zo'n korte tijd. Ik ben van mening dat je ook gewoon je geld moet terug krijgen. Ik heb het ook eens met schoenen gehad, niet eens hele dure geloof 40 euro. 2 maanden later zagen ze er niet uit, ik dacht ik probeer het gewoon. Terug gegaan naar de winkel en ze waren het mij eens en zonder gedoe kreeg ik het volledige bedrag terug of ik mocht nieuwe uitzoeken. Ik had het er daarom ook niet bij gelaten.
Ik heb eend een zelfde soort iets aan de hand gehad. Alleen droeg mijn man de schoenen alleen in het weekend. Ik kreeg te horen wat verwacht u nu voor dat geld. Ik kon op mijn kop gaan staan maar ze deden er niets mee, begonnen toen ook over de verzorging (terwijl deze bij ons wel in orde was). Uiteindelijk lieten ze het dood bloeden.
Mee eens! Belachelijk van de winkel hoe ze reageren op jouw klacht. Dit lijkt echt een afpoeiermailtje van hun kant. Na 6 weken mogen suede schoenen er echt niet zo uit zien. Het lijkt alsof ze jaren oud zijn! Ik ben zelf niet zo van de social media, maar ik vind het wel een goede tip van een ander lid om het ook daar bekend te maken.
Wat ontzettend zonde. Hebben ze je van te voren ingelicht over het onderhoud? Of gevraagd of je informatie wil over het onderhoud? Helaas is goed onderhoud bij dergelijke schoenen ontzettend belangrijk, zelf heb ik vorig jaar schoenen gekocht, ingespoten en vervolgens 3 maanden geleden uit de kast gehaald om ze voor het eerst te dragen.. Helaas zijn ze ontzettend lelijk geworden.
Ik ook niet, maar dat is een kwestie van smaak. Dat. Als ze je niet goed geïnformeerd hebben, dan is het alsnog hun fout. In Nederland of in Turkije? Misschien een rare vraag, maar in Turkije slijten schoenen veel sneller...
In Nederland of Turkije hahahaha maakt dat echt uit? Maar inderdaad zo zien ze er wel uit alsof hij ze 6 weken lang non- stop heeft aangehad en een voetreis mee heeft gemaakt door de woestijn.
Ik zou ff goed klagen op de Facebook pagina. Zijn ze toch altijd wat sneller met het behandelen van klachten.
Ik werk zelf in een kwaliteitsschoenenwinkel. Wij zijn vrij coulant mert klachten. Ja, je hadze zeker vaker in moeten spuiten. Onderhoud is zo belangrijk met leren schoenen. Maar dat hadden ze er wel bij moeten zeggen en ondanks dat ze dagelijks gedragen zijn vindik ze er erg slecht uit zien. Wij zouden zoiets altijd innemen en een oplossing voor zoeken. Meestal is dat een nieuw paar. Zouer dus niet mee akkoord gaan
Niet met de harde kant doen . Die is voor nubuck. Met die rubberen kant doen of een zachte schoen of kledingborstel
hihi zie net bericht boven mij. Nou, jullie dan gelukkig wel eerlijk Maar merendeel niet. vind t te flauw voor woorden vaak.
Is zo belangrijk. Zo iets heet klantvriendelijkheid en zorgt er voor dat mensen ook weer terug komen.
Ik vind dat ze er echt schandalig uit zien na weken. Wij kopen altijd dure schoenen en ik spuit ze dan heel ijverig 1x in en daarna eigenlijk nooit meer. Maar onze schoenen zien er echt niet zo uit!! Ik heb een paar suede schoenen al jaren (draag ik alleen in de zomer) en die heb ik hooguit 1x ingespoten en zien er nog gewoon mooi uit. Ik denk dus echt dat het gewoon aan de kwaliteit van de schoen ligt.
Wat zal ik nu doen? De winkel een mailtje sturen nogmaals dat ik vind dat ze me dan beter hadden moeten voorlichten over het onderhoud. Of zal ik de fabrikant greve een mail sturen?
Facebook op, name en shame, doordelen op je eigen pagina en even goed klagen en "andere hun mening vragen" die het dan ook delen.. En zo altijd klagen waar het kan en dan vooral om dit soort dingen..