Ik zou ze inderdaad eerst nog een mail sturen, maar er niet alleen inzetten dat ze je beter hadden moeten voorlichten, maar dat je hun service ook vindt tegenvallen en dat je meer had verwacht van de kwaliteit van de schoenen. 6 weken niet inspuiten zou er niet meteen voor moeten zorgen dat ze er zo uit zien, ook al draag je ze vaak. En daarna hup op facebook
Reactie van man: "zo, goed je best gedaan ... Bergwandeling mee gemaakt"??? Hij vind trouwens, met Bommels en Greves in de kast, dat dat geen gewone dagelijks gebruik is. Aan de zijkant zit een zwart/grijze plek die je krijgt als je dar constant over de grond schuurt, alsof hij niets uit het lood loopt zeg maar ... Ziet eruit als kalfsleer en dar is zachter dan normaal leer. Dit zouden Greve schoenen niet moeten laten zien na 6 weken na NORMAAL gebruik en dito onderhoud ...
Aandringen bij de winkel. Want ook al zouden ze in Turkije gedragen zijn (daar zien ze er inderdaad sneller verweerd uit, vanwege stof en meer oneffenheden en steentjes op straat dan hier), dan zouden ze er nog niet zó uit mogen zien. Enige wat ik me nog kan bedenken, is dat ze een keer 'fout' zijn schoongemaakt of zo. Maar volgens mij heb je we een case, omdat ze je niet goed hebben voorgelicht over het onderhoud.