Sinds gisteren heb ik zo'n verschrikkelijke jeuk op mijn onderbenen, echt ik word er gek van! En ik heb geen idee waar het van komt. In eerste instantie dacht ik aan vlooien, maar denk niet dat dat het is. We hebben wel een kat, maar die is vooral buiten en anders in de bijkeuken en niet in ons huis zelf. Daarbij hebben we de kat recent preventief behandeld o.a tegen vlooien. En na een grondige speurtocht van man en mij nergens een vlo te bekennen. Ook ben ik de enige van ons vieren die er last van heeft, dus vlooien lijkt me uitgesloten. Verder niet veranderd van wasmiddel o.i.d. Ik snap er dus helemaal niets van, maar word ondertussen wel gek van de jeuk. Het zijn dus kleine buitjes waar vocht onder lijkt te zitten en ze zijn wat rood en zitten vrijwel alleen op mijn onderbenen. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Mocht het niet beter worden de komende dagen ga ik uiteraard wel even naar mijn huisarts. Misschien dat iemand de symptomen en beschrijving van de buitjes herkent? Alvast bedankt!
oh jeetje het is netalsof ik me eigen verhaal lees na de bevalling heb ik dit ook gekregen, huisarts wist niet wat het was eerst dacht ie aan schurft maar heb creme behandeling gedaan maar dat hielp ook niks en daarna naar huidarts in ziekenhuis geweest en die weet ook niet wat het is en ik moet binnenkort weer erheen voor alergie test heb overal jeuk zelfs op me kont echt overal tot bloedens aan toe gekrabt ook ziet er niet uit ik post morgen wel foto anders
Ik heb dit ook sinds een week ofzo op allebij me onderbenen. Wat het is geen idee, insmeren met vaseline/sudocreme helpt vaak tegen de jeuk. maar hoe je het weg krijgt weet ik niet.
ik heb dit ook gehad een paar weken geleden en het begon bij mijn dus ook op mijn benen en later ook op mijn buik en boven mijn decoleté zeg maar.. heb er geen nieuwe meer bijgekregen,maar wel nog steeds de littekens ervan(rood) ook ik dacht aan vlooien,maar heb de dieren (hond en kat)behandeld tegen vlooien en ik was zelfs een week niet thuis toen ik het op mijn buik bijkreeg.... ben ook benieuwd wat het geweest is,want 1 ding weet ik zeker...schaam me dood als ze mijn benen zien bij de bevalling pffff...hoop dan echt dat alle plekken weg zijn!
Ik heb ook twee keer iets van rode bultjes gehad... een keer werd dit gezegd: Pityriasis rosea (geloof ik) en de andere keer toen was ik zwanger van de eerste en werd het op de grote hoop van netelroos gegooid. Waar het beide keren vandaan kwam, geen idee. Wat hielp van menthol gel.