klacht tegen dierenarts! door zijn fout hond misschien inslapen..

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe gaat het nu?

tja.. moeilijk hoor.. een dierenarts kan natuurlijk alleen uitgaan van wat hij ziet. En bij dieren kan het opeens zo snel gaan.

Vind het niet zo netjes dat de andere dierenarts zijn collega zo afvalt, hij is er zelf niet bijgeweest, misschien had hij dezelfde beslissing gemaakt op dat moment.

Ik zou zelf een gesprek aangaan met de dierenarts, misschien is hij er zelf ook van geschrokken, is dit gesprek niet bevredigend dan zou ik een andere dierenarts zoeken.

sterkte

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.875
    113
    @Honeyy, hoe is het nu met jullie hond?

@Gwendolyn, ja, erg hè, het kan zo snel gaan! Onze hond stonk die laatste week ook. Ik snap best dat de dierenarts ook niet in eerste instantie aan nierproblemen dacht toen ze mank liep. Ben zelfs nog kort daarvoor naar een manueel therapeut geweest voor dieren en ook zij dacht dat het gewoon een ontsteking in de rug was, maar adviseerde me om voor de zekerheid bloed te laten onderzoeken bij de dierenarts. Die uitkomst bleek dus dramatisch slecht.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!

bedankt voor alle reacties, en sorry dat ik nu pas antwoord!

een hond kan indd niet zeggen wat er is, maar als mens kan je wel duidelijk de klachten doorgeven. De arts van donderdag begon ook over haar baarmoeder, terwijl we daar sowieso niet voor kwamen, mn moeder heeft best wat verstand van honden en zei ook gelijk dast dat het niet was. Toen reageerde hij een beetje kortaf. Net als of hij het niet kon hebben dat wij ook wat van honden wisten. PARVO kon het volgens hem absoluut niet zijn, terwijl de arts van gister er wel even aandacht.. maar goed..

Toen we om 6 uur belde, was ze een klein beetje opgeknapt en moesten we de nacht afwachten. die ging redelijk maar ze was niet de oude en er nog slecht aan toe.. De arts adviseerde ons om daar heen te komen voor meer info enz. Ze heeft een kans op genezing van 30 / 40%. Dus moesten die keuze maken om door te gaan of niet! we wouden haar eerst zien.

Toen we daar aankwamen en haar naam riepen, begon ze te kwispelen!! probeerde haar koppie op te tillen en te gaan staan. Ze kon zelfs weer zitten!!! dit was echt een verschil met vrijdag! ze begon ook meteen te drinken, te eten & heeft zelfs geplast! :) ze ligt nu nog aan het infuus, en wachten weer tot morgen vroeg af.. ze gaan het nu van dag tot dag bekijken.

waarschijnlijk zijn die niertjes ermee gestopt omdat ze in shock was. Ze denken nu aan een suikerziekte, daar is bloed voor geprikt maar is dus nog niet 100% zeker. ook denken ze aan de ziekte van carre.. dus nog eventjes afwachten!

maar in ieder geval hoeven de nu niet de keuze te maken, om haar in te slapen ja of nee! gelukkig!!

de arts van vandaag en gister vond dat de arts van donderdag (snappen jullie hem nog? :p) heel slecht had gehandeld en nam het mee na de directie.. :)

hopelijk komt onze zoë erop!

Jo79; Zoë begon ook te stinken, De arts zei dat dit ook echt een teken was dat ze dood ging en ontzettend slecht aan toe was gelukkig dat ze nu weer normaal ruikt :)

Dat je zo veel verdriet kan hebben om een hond.. phoe..

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.875
    113
    Dat klinkt gelukkig weer hoopvoller, ik ga duimen dat ze er bovenop komt!

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik had dat met Jackie, mijn ubertoffe konijn die spaghetti en pannenkoeken lekkerder vond dan wortels en sla.

Die deed inene heel benauwd, meteen dierenarts.Die zei longontsteking, en die zei dat ze GEEN pijn had, hoogstens benauwd maar na een AB kuur kwam het weer goed, ik blij, ze was pas 5 :(

Dag erna steeds slechter, toch naar mn oude vertrouwde dierenarts gegaan 60 km verderop. Hij voelde, en zei: is het een vrouwtje. ik: jep. hij: ze heeft baarmoederkanker.

Ik was echt compeet van de kaart, mijn ubertoffe konijnenvriendin, kanker. Hoe kan dat nou, gisteren had ze nog longontsteking.

Ik vroeg of ze pijn had, waarop mn dierenarts zei: Ze gaat op den duur dood van de pijn, dit is uitgezaaid.

Op de rontgenfotos zag je ook dat alles was uitgezaaid naar der longen, vandaar zo benauwd.

We hebben haar toen meteen in laten slapen, wat een verschrikking was dat en wat was ik vreselijk kwaad op die andere dierenarts dat ik mijn Jackie een dag lang pijn heb laten lijden zeg, pffff.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland

maar gelukkig had jijzelf wel het instinct om toch nog naar een andere da te gaan (nu was het 1 dag)

voor het zelfde geld had je de da geloofd en had je een weekje afgewacht..

Deel Deze Pagina