Klacht tegen politie van nut??

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiraa, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

Ik snap best dat er eens te hard word gereden maar met dit weer??? 105 en dan klagen dat de politie schijnbaar niet veilig handelde? en het kindje bla bla in gevaar bracht enz dan denk ik echt wat zuur je nu zeg je doet zelf het zelfde

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik zou me de moeite besparen. Denk dat ze je midden in je gezicht uitlachen...
    Ik snap werkelijk niet waar je boos om bent. Je MAN brengt jullie in gevaar door met dit weer 105 km/uur te rijden op een weg waar 80 mag. En waar 80 zelfs met dit weer gevaarlijk is. Dus je moet je MAN een goede rotschop voor zn onverantwoordelijke flikker geven dat hij jullie in gevaar brengt.
    Wees blij dat die agent jullie stopt. Er hadden nog veel grotere ongrlukken kunnen komen door het rijgedrag van je man. Waar ook anderen bij betrokken kunnen zijn....

En een politieauto komt niet "ineens" vanuit het niets. Teken dat je man niet op heeft zitten letten..
    Dus, wie brengt hier je kindje in gevaar;) je man weet dat je zwanger bent, de politie niet. Die kan je dit niet aanrekenen...

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

4. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik schrik best van sommige reacties hier zeg!! Zoals ik al zei, tuurlijk is mijn man ook fout hierin! Absoluut.. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen maar kom op zeg! Een politiewagen die op het laatste moment zijn lichten aanzet, 40/50 meter voor ons de weg opdraait waardoor hun een levensgevaarlijke situatie op dat moment creeeren terwijl ze ons net hebben gelaserd voor te hard rijden, en zijn collega geeft ook toe dat hij fout zat! We reden gewoon op een totaal lege weg wat wss ook de reden was dat mijn man onbewust te hard reed! Wij hebben nog nooit een boete gehad voor te hard rijden oid, dus het is echt niet iets dat standaard voor komt ofzo! Ik vind het gewoon niet normaal dat iemand in voorbeeldfunctie je zo in gevaar brengt.. Terwijl ze ook achter ons hadden kunnen gaan rijden want zoals iemand al eerder zei, dat stopsein hebben ze ook voorin de auto! Waarom moet ie dan zo voor ons de weg opdraaien?? We zaten een paar meter van hem af om veilig te kunnen remmen..

En wat sommige daarvan ook vinden, ik vind het NIET normaal.. En het feit dat ik zwanger ben is dan natuurlijk een extra detail maar wel het eerste wat door je hoofd gaat! En heb manlief ook aangesproken, wees maar niet bang! Die was net zo geschrokken als mij en had totaal niet door dattie zo hard reed.. We hadden nl totaal geen haast oid.. Maargoed.. Ik zal wel raar denken ofzo, aan de meeste reacties hier te zien!

5. lely27

lely27 Niet meer actief

Pff wat een heilige boontjes hier zeg..

105 op een schone weg (want niet overal sneeuwt t) gebeurd mij ook.

En zonder licht, zo vlak van tevoren de weg op schieten, was zelfs met 80km/h levensgevaarlijk.

Die agent wist natuurlijk niet dat je zwanger bent, dus dat kun je m niet aanrekenen
    Maar of je nou 60 rijdt of 200, ze hadden niet zo de weg op mogen schieten.

En dat gezeur hier over t te hard rijden. Bah

6. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier geef je zelf al aan waarom het, ook op een schone weg, gevaarlijk is om zoveel te hard te rijden: iemand kan zomaar voor je de weg op schieten.
    Daar hoor je rekening mee te houden in het verkeer, dat die dingen kunnen gebeuren.
    Ik snap dat TS boos is, en erg geschrokken. Maar er had haar veel ergers over kunnen komen.

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ts zelf zei dat het weer niet goed was.
    Dus dan moet je je snelheid aanpassen en liefst niet naar boven. ;)

Heeft weinig met boontjes te maken, meer met je verantwoordelijkheid kennen.

9. lely27

lely27 Niet meer actief

Sommige mensen willen het gewoon niet snappen
    Fijn, jullie rijden nooit te hard, hebben nooit een moment dat het net even mis gaat.
    Jullie zijn allemaal heilig

Bah

10. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Dat het weer niet goed was, bedoel ik mee dat het ook hier gesneeuwd heeft zoals overal in nederland.. Maar er lag geen sneeuw op de weg en of het glad was weet ik niet.. Maar de situatie word wel extra gvaarlijk als je ineens keihard moet remmen.. Als jij "gewoon" over een glad stukje rijd hoeft dat nog niet meteen gevaarlijk te zijn (daar hebben we winterbanden voor) maar op het moment dat jij zo hard remmend over een glad stukje rijd heb je veeeeel meer kans om ineens te slippen.. En tuurlij, er had van alles op de weg kunnen gebeuren! Het gaat mij er meer om dat zo'n agent vanuit het donker ineens de weg opdraait waardoor dit ontstond! En ja, wij reden ook te hard! Dat weet ik.. Maar dat vind ik voor hun nog geen reden om zo de weg op rijden! Ze brachten hiermee toch ook zichzelf in gvaar! En zijn 2 inzittenden!!

11. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Turkije rijd ik wel eens te hard. Maak veel km's voor m'n werk.
    Maar dan ga ik niet een ander de schuld geven van een gevaarlijke situatie die op de eerste plaats door mij veroorzaakt is.

12. lely27

lely27 Niet meer actief

Dan wil ik Jou nog wel eens horen als iemand zo vlak voor je de weg opdraaid

Daar schrikt iedereen van

13. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry hoor de politie jullie in gevaar in gebracht? Als je man niet zo idioot hard gereden met dit slechte weer was dit ook nooit gebeurt. En het feit dat je zwanger bent kan niemand zien buiten de auto!

Waarschijnlijk ben je gewoon geschrokken, wat ik ook wel begrijp maar dit is niet de fout van de politie maar die van je man. Bewust of onbewust te hard gereden...... Met dit weer hoef je niet te zacht te rijden maar om nu 105 te rijden waar je 80 mag....

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dat heb ik vaak genoeg meegemaakt. En ja, daar schrik je van. En ja, dan word je boos.
    Maar een paar minuten later reflecteer je daar weer wat nuchterder op, en als het dan komt door je eigen roekeloze rijgedrag, dan zet dat het e.e.a. wel weer in het juiste perspectief.
    Toch?

15. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Ik blijf verbaasd over de 'kortzichtigheid' van velen hier? Kiraa geeft duidelijk aan dat haar man hartstikke fout zat en dat zal ze hem ook echt wel duidelijk gemaakt hebben. MAAR moet de politie dan zomaar hun auto er onverwacht voor gooien? Is dat dan gelegitimeerd? Of moeten zij het veilig houden, achter hen aanrijden en hen vervolgens staande houden? Waarom die optie niet?

Ik vraag me echt af wat alle mensen hier zelf hadden gevonden als het hen was gebeurd, of ze het dan nog steeds een prima, keurige, passende politieactie hadden gevonden.

16. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je gewoon ontzettend bent geschrokken en daarom zo heftig reageert. Tuurlijk is het onverantwoord van die agent, zijn collega had hem er ook al op aangesproken zei je. Maar...ik weet niet hoe het er bij jullie buiten uitziet, maar bij mij ligt 15 cm sneeuw. Ik ben net stapvoets naar huis gereden....als jou man zich gewoon aan de toegestane snelheid had gehouden en zelfs nog ietsje minder met dit weer...dan had die agent die actie niet uitgehaald want daar was dan helemaal geen reden voor geweest. Een klacht bij de politie haalt niks uit, doen ze niks mee ze hebben het al druk genoeg en je hebt geen bewijs, het is jouw woord tegen het zijne en die collega gaat echt haar partner niet afvallen.
    Dus kruip lekker op de bank met een dekentje, kopje thee en wees blij dat er niks gebeurd is (oh ja en spreek je man nog even streng toe ;))

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

105 rijden waar 80 is toegestaan is niet handig zeker met dit weer niet. Dat de weg "vrij" was, wil niet zeggen dat hetbop sommige plaatsen niet glad was! Jouw vriend heeft jou en jullie kleintje in gevaar gebracht. Handig van de agent? Misschien niet, wellicht heeft hij een inschattingsfout gemaakt over de snelheid die jullie reden.

Maar dan nog, er had ook een andere auto de weg op kunnen rijden, een kat over kunnen schieten of wat dan ook. Je moet, zeker met dit weer rekening houden met onverwachte situaties.

18. lely27

lely27 Niet meer actief

De politie had ook achter ze de weg op kunnen draaien.

Ja bij een onwetend iemand die de weg opdraaid ben je boos en reflecteer je.
    Bij de politie vind ik t gewoon stom. Een gevaarlijke onnodige actie

Ik snap niet hoe jullie die kunnen goedpraten.
    De politie wist hoe hard ze reden, en had in dat geval moeten beslissen na ze de weg op te draaien. Zo vlak ervoor was echt nergens voor nodig

19. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Jij maakt vast gebruik van autocorrectie? :cool: :D

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005