School gaat waarschijnlijk over naar continu rooster en BSO

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ennas86, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    De school van mijn zoon gaat waarschijnlijk over op continu roosters. Binnenkort is daar een voorlichtingsavond over, dus die wacht ik sowieso even af...

Op zich ben ik voor een continu rooster, met z'n allen eten op school, niet zo'n lange pauze tussen de middag en lekker op tijd klaar.
    Alleen gaat mijn zoon 2 dagen naar de BSO.
    Nu zit ik alleen te denken... Als het echt door gezet gaat worden, zijn ze rond half 3 klaar. Dat betekent dat hij dus 3 kwartier langer BSO opvang nodig heeft, wat voor mij dus een hogere rekening geeft.

Dus omdat de school over wil op continu rooster, betekent dat ik word 'opgezadeld' met meer kosten?

Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand ook een school die later over is gegaan en kinderen op de Bso heeft zitten?

2. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij ons betaal je bij de bso gewoon per dag, continu of regulier rooster maakt qua prijs niet uit. Ook voor studiedagen of vakantiedagen betalen ouders niet meer, het is een gemiddelde prijs.
    Ik weet niet hoe ze dat bij jou bso berekenen, daar eens navragen misschien. Als je per uur betaald bij jullie is dat natuurlijk anders. Betaal je tijdens studiedagen of in de vakanties een ander bedrag of ook gewoon hetzelfde. ..

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Maar hoe doe je dit tussen de middag? Is overblijven nu gratis?
    Mijn kinderen hebben continu rooster en met eventueel werk juist super te combineren hierdoor. Geen gedoe tussen de middag met op en neer race op vrije dagen of overblijven wat geld koste en ook nog lekker vroeg vrij.
    Naschoolse opvang gaat hier per dagdeel. Dus half 3 of 3 uur vrij, het is net zo duur.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Bij ons betaal je per dag(deel). Dus na school betaal ik voor 3 uur. Van 15:15 tot 18:15 ( eerder ophalen kan natuurlijk altijd, maar je betaalt gewoon die 3 uur.)

Studiedag betaal je het zelfde tarief. Vakantieopvang heb ik niet.

Ik bedenk me nu dat ik straks natuurlijk geen kosten meer heb voor het overblijven, als zijn die tarieven een stuk minder dan die van de Bso

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Dus zal dat dagdeel dan vanaf 14:30 uur beginnen?

6. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Een dagdeel is in mijn optiek een ochtend of een middag. Neem aan dat 14:30 gewoon onder een middag dagdeel valt. Om zeker te weten even vragen bij je bso

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.249
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij onze BSO betaal je bij scholen met een continurooster wel een hoger maandbedrag dan bij scholen die later uit zijn. Ik verwacht niet dat de school dat verschil voor je gaat betalen. Ik zou in ieder geval niet weten uit welk budget.

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Nee, dat verwacht ik ook niet, en als het zo is, dan is het zo. 😊

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier gaan ze ook over en voor ons is dat echt niet fijn. Tot nu toe zo geregeld met onze werktijden dat bso niet nodig is, dus dadelijk weer een hoop geregel 😒

Ik vind het voor de kinderen ook verschrikkelijk dat ze 2 lange middagen moeten missen..

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het lijkt me heerlijk dat continue rooster.
    De jongste gaat straks naar school en het lijkt me een verademing.
    De kosten voor de BSO neem ik er gewoon bij mocht het hier ooit zover komen maar ik vrees dat ze dat ouderwetse omslachtige gedoe nog blijven hanteren.

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    2 lange middagen missen? Zijn ze nu op woensdag en vrijdag middag vrij? Als dit het geval is, vanaf groep 3 zijn ze alleen nog op woensdagmiddag vrij (tenminste bijna overal). Bij ons hebben ze een continu rooster, elke dag tot 14:00 uur naar school. Ze hebben ze elke dag een redelijk lange middag. De kleuters hebben gemiddeld 1 keer per maand een extra dag vrij omdat ze meer uren maken dan nodig wanneer ze die vrije dagen niet zouden hebben. Op zich handig voor feestjes of een keer ergens naar toe kunnen zonder dat het overal erg druk is. Kinderen wennen er erg snel aan.

Over kosten van de BSO, bij ons kijken ze naar het totaal aantal uren per jaar en delen dat door 12 zodat je elke maand hetzelfde betaald. Dus aantal uren na school + uren in vakanties (je kan voor verschillende contracten kiezen met of zonder vakanties). Studiedagen betaal je wel extra. Het is dus wel iets duurder met een continurooster.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij ons is het elke dag tot 14.15 uur school (14.30 uur thuis) en op de woensdag tot 12.30 uur (12.45 uur thuis). Dus ik vind het reuze mee vallen.
    Ook voor de kinderen vind ik dit rustiger dan dat heen en weer gevlieg tussen de middag: naar huis, jas uit schoenen uit, eten naar binnen schuiven, jas weer aan, schoenen weer aan, want hop hop we moeten weer naar school!

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Hier is daar dit jaar een stemming over geweest. Voor ons zou het idd ook duurder uitpakken, omdat ze over zouden gaan naar een vijf gelijke dagen rooster, waarbij de kinderen al om half 2 uit waren. Dat zou dan 1,5 uur meer opvang per dag betekenen.
    Daar stond dan tegenover dat de TSO kwam te vervallen. Nu krijg je voor TSO niet en voor NSO wel kinderopvangtoeslag. Voor ons kwam het met 2 kinderen en 2 dagen opvang op een paar tientjes extra kosten per maand.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik weet dat onze oude school een jaar lang het extra half uur heeft betaald. Daarna moesten de ouders het zelf betalen.. Maar daar was het van 15:00 naar 14:30. En dan woensdag en vrijdagmiddag vrij.

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hier valt de Bso onder een grote organisatie en de prijzen over alle locaties gelijk. Dus toen we vorig jaar over gingen op continue rooster bleven de prijzen gelijk en de tso kosten vervielen.

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    Hier sinds vorig jaar continurooster. Eerst betaalden we extra voor TSO , maar daar kreeg je geen KOT over. Maar het is lastig vergelijken want het uurtarief ging omhoog, maar de KOT ging dit jaar ook omhoog....ik weet niet echt of ik nu duurder uit ben, netto is t goedkoper geworden 😉

Het was eerst een heel gesleep voor die kleutertjes: vso -school -tso -school- bso.
    Nu is er veel meer rust in de dag, het is veel duidelijker dat alle kindjes op school eten. Ik vind het echt een verbetering!

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde. Onze school gaat ook over en zit met hetzelfde. Ik baal ook flink.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier 5 gelijke dgn model dus 5 x tot 14u. Ik maak gebruik van gastouder opvang dus wel meer kosten maar weegt voor mij niet op tegen het gemak. Duidelijkheid voor de kindjes, elke dag hetzelfde, geen gedoe met wanneer wel/niet overblijven enz.
    En elke middag op tijd vrij dus nog genoeg tijd om na schooltijd dingen af te spreken.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bij ons zijn kinderen t/m groep 4 op woensdag en vrijdagmiddag vanaf 12uur vrij.

20. tuc

tuc Niet meer actief

hier ook en ik zou er net zo van balen als jij. Dat 5 gelijke dagen model vind ik het domste en stomste wat ooit uitgevonden is.
    Doe mij maar lekker dat ouderwetse gedoe.

Deel Deze Pagina