Wij hebben niet een vreselijk grote tuin, een border met moestuin en vaste planten, langs de pergola en overkapping klimplanten dus het ziet wel groen. Nu lijkt het mij leuk om het terras wat te breken door 1 of 2 potten neer te zetten met een klein boompje. Ik heb 2 foto's toegevoegd om een indruk van onze tuin te geven. (De klimplanten zijn inmiddels veel hoger en bedekken al een heel stuk van de overkapping) Welke boompjes zouden hier leuk zijn?
Die gaat bij ons elke keer dood in een pot helaas. Al 3 keer geprobeerd maar nu heb ik het opgegeven. Spijtig wel want is echt een mooie boom en die ene keer dat we een vijg hadden ook lekker. Onze olijf doet het wel heel goed, hadden vorig jaar zelfs olijfjes aan ons nu nog mini boompje. Verder staat er nog een citroenenboom op ons lijstje als we verhuisd zijn.
Olijf, laurier. We hebben zelf een heel langzaam groeiend boompje in pot staan. Ik kom alleen niet op de naam.... Als het me invalt kom ik het nog wel posten.
Stamroos is erg leuk! Let dan wel op dat je een soort neemt die lekker lang bloeit, zit nog wel veel verschil in. Olijf en laurier zijn inderdaad ook mooi!
Bij de intratuin hebben hebben ze "wondertree" fruitboompjes die klein blijven. Appel, peer, kers en pruim. Verschillende soorten, misschien is dat iets voor jullie? Wij hebben er laatst 2 gekocht, goede kwaliteit! 27,- per boompje.
Magnolia bloeit nu en maar heel kort. De rest van het jaar heb je praktisch kale takken. Ik vind dat zo jammer, want vind het een prachtige boom als ie in bloei staat maarja...