Hallo, Bijna 3 weken geleden heb ik een miskraam gehad. Dit is in het ziekenhuis opgewekt met cytotec. (ik was 14 wk zwanger toen het misging) Het kindje is eerst geboren, daarna kwam met aardig wat moeite de placenta. Bloedverlies viel wel mee, heb nog een week bloedverlies gehad. Daarna nog af en toe, ook wel wat helder bloed, net of het steeds weer opnieuw begon, maar het was niet veel. De laatste paar dagen heb ik toch weer steeds viezige afscheiding/bloed, en wat nog vervelender is, ik heb er ook wel wat buikpijn bij. Niet heel erg, maar een menstuatie-achtig gevoel. Nu vraag ik me af, is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? Ik heb over 4 weken pas na-controle, kan ik zo lang wachten als het niet erger wordt? Ik heb geen koorts en voel me niet ziek, maar het zit me toch niet lekker. Er is na de miskraam wel naar de placenta gekeken, en die was compleet wat ze zeiden, maar kan er toch nog wat achter zijn gebleven? Mijn vraag is dus: kan ik dit aanzien of moet ik toch vragen eerder te mogen komen? Bedankt alvast, gr Petra
Hallo, Zo lang het niet opnieuw helder rood word kan je het aankijken. Je baarmoeder gaat ook weer op zijn plekje en dat kan ook de menstruatie pijn veroorzaken. Groetjes Ineke
Hallo Ineke, Bedankt voor je antwoord. Ik kijk het nog wel aan, het is niet echt helder rood, maar het is gewoon nog niet helemaal weg sinds de miskraam. groeten Petra