klachten 7,5 maand na de bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door JustGrace, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustGrace

JustGrace Lid

6 jul 2009
    12
    0
    0
    Hallo,

Misschien hoort deze vraag eigenlijk thuis bij de lactatiedeskundige, maar dat forum is tijdelijk gesloten. Vandaar op deze plaats.
    Mijn punt is het volgende:
    Ik ben in januari bevallen van een zoontje. Ik heb ruim zes maanden zonder enig probleem volledige borstvoeding gegeven, wat ik in drie weken tijd in sneltreinvaart heb afgebouwd in de vakantie.
    Nu heb ik al enige tijd last van klachten als een gebrek aan eetlust, 3 kilo afgevallen (dus erg mager nu), snel emotioneel, erg moe en bij vlagen depressief. Ook is mijn basale lichaamstemperatuur nu rond de 36,1, terwijl dat voor de bevalling het grootste deel van de tijd rond de 36,4 à 36,5 was.
    Ik denk dat dit te maken heeft met een onbalans in de hormonenspiegel. Is dat ook zo? (mogelijk gebrek aan progesteron)
    En wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik zou me graag weer fitter en energieker willen voelen en weer gewoon terug in mijn cylus komen (met eisprong). We zouden graag zwanger raken van een tweede kindje en ivm pcos zou dat wat langer kunnen duren, vandaar dat we hopen dat mijn hormoonhuishouding snel weer 'normaal' is...

Benieuwd naar jullie antwoord,

Grace.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Grace,

je lichaam zal inderdaad uit balans zijn door de hormoonwisseling. it kan een tijdje duren tot je ongesteldheid weer op gang is. Dit gebeurd meestal weer tussen de 6-8 weken na de stop met BV. Het is dus denk ik nog een tijdje uitzitten en gewoon goed voor jezelfzorgen. Je lichaam heeft het 6 maanden voor je kleine gedaan. Nu ben jij weer aan de beurt!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina