maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poema, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    hallo, ik heb gehoord dat je een maxi cosi op het onderstel van een kinderwagen kan plaatsen.. Kan dit op elke kinderwagen of zitten daar toch beperkingen aan? Ik denk qua kinderwagen namelijk aan de Urban Jungle Mountain Buggy. Past dat dan zomaar?
    En nog een vraagje: welke accesoires hebben jullie bij de maxi cosi?

2. Girl81

Girl81 Lid

28 nov 2007
    61
    0
    0
    Den Haag
    Hoi ik heb de Bloom Joolz kinderwagen gekocht. De maxi cosi past daar in principe niet op. Maar ik heb een adapter erbij gekocht en dan kan je ook de maxi cosie erop klikken, ideaal! Bij de maxi-cosi heb ik wel een voetenzak erbij gekocht, maar ik ga in december bevallen dus dan is het midden in de winter! Succes ermee!

3. Mariannerw

28 aug 2008
    35
    0
    0
    Idd met adapters. Tegelijkertijd met de kinderwagen bestellen, dan weet je zeker dat je de goede krijgt. Kosten ong 35 eur.

En ik heb geen accessoires bij de maxi cosi. Er zit een zonneklep ingebouwd, bij regen hebben we pech. Of ik gebruik het parasolletje van de kinderwagen als de regen niet al te hard is.

Succes met alles!

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, je kan idd een adapter kopen maar mijn vraag is waarom je dat wilt...
    Het is namelijk helemaal niet goed voor een kindje om in de maxi cosi te liggen.. (max 1,5 uur per dag ivm de rug)...

Je kan beter een wandelwagen nemen met een bak zodat je kindje plat ligt..

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    We hebben een quinny speedi, ideale wagen.
    Daar past de maxi-cosi gewoon op.
    Adapters zijn hetzelfde als van de wagenbak.

We hebben een regenhoes erbij gekocht voor over de maxicosi. Toch stiekem wel handig.

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier ook losse adapters voor op de Bugaboo.

Tevens een regenhoesje (gebruik ik eigenlijk nooit), en een voetenzak, die is zeker wel gebruikt b ij de vorige en zal als het kouder gaat worden er ook weer in gaan voor de jongste :)

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb bij mijn x-adventure een adapterset bij gekocht, heb er wel spijt van want heb het maar 1x gebruikt.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wij wonen in een flat en soms is het echt een gedoe om alles mee te zeulen als je even boodschappen wilt gaan doen met de auto. Dan moet je dus de baby in het autostoeltje + kinderwagenonderstel + kinderwagenbak meenemen.

9. roosje1977

29 apr 2008
    11
    0
    0
    Wij hebben via een collega een haast nieuwe kinderwagen gekocht.
    Het merk is Hauck, is onderdeel van Quinny.
    Bij de Babydump hebben wij een adapterset gekocht om de maxi cosi op het onderstel te kunnen zetten.
    Kosten: €10,00!

10. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    sorry hoor maar hoe moet je je kindje dan vervoeren in de auto .. enne het is rete handig om als je heel ff boodschappen moet doen vooral als je een kleine auto hebt.
    Anders moet je idd.. het onderstel + maxicosi ( want ze moeten toch wel veilig vervoerd worden.) en de wagenbak...

Uhm en je boodschappen dan....

Dus ik zou zeggen koop lekker een maxicosi en eventueel een adapter.. en als het richting de wintergaat een voetenzak ( Of een lodger bunker :D )
    en je kunt bij de prenatal ook universele regenhoezen kopen kosten 6 euries...

Succes.

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Je vervoert je kind in de maxi cosi in de auto en legt dan, aangekomen in de winkel, je kind in de wagenbak..
    Lijkt mij helemaal niet zo moeilijk..

Maxi cosi is bedoeld voor de auto en niet om je kind in te laten zitten/liggen... maar ieder zijn/haar mening daarover toch?!?

12. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Op de meeste kinderwagens tegenwoordig kan je idd een maxi-cosi plaatsen.

maar ik begrijp ook helemaal niet waarom iemand dat doet?
    Is zo slecht voor het rugje van het babytje! Maxi-cosi is een auto-stoel, niet meer!

Dus zoals Mamak zegt, neem dan toch gwn een draagmand!
    Oke een uurtje om de paar dagen er in kan niet zoveel kwaad, maar je ziet moeders er uren aan een stuk mee lopen, onvoorstelbaar... moet aan de rugjes denken he!

x

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Dank je :D

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mamak, het is maar hoe groot je auto is he....
    Ik heb dus een bak die ik in de auto mag gebruiken, maar anders zou ik als we eventjes weggaan de bak niet mee kunnen krijgen, en dan ben ik blij dat het autostoeltje op de wagen kan worden geklikt. Dus eventjes boodschappen doen en dan de wagen in de auto, dan nog de boodschappen en dan nog de bak erbij... weet niet hoe groot die auto moet zijn...

Maar als je uitgebreid de stad oid induikt, dan is het zonder twijfel tijd voor de bak en niet de maxicosi

15. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Is toch vaak wel handig als je een onderstel hebt om je MC op te klikken.
    Wij hebben Bjorn ook nooit langer dan een uurtje in de MC gehad...maar even snel een winkel in....Bjorn wakker maken in de bak van de kinderwagen leggen rondrijden weer wakker maken om hem in de MC te leggen.
    Bjorn kon er wel eens goed chagarijnig van worden, dat in en uittillen,
    En daarbij de eerste weken/ maanden is nog leuk maar na 3 maanden begonnen wij het goed zat te worden aangezien de MC ook niet echt licht-gewicht is. (zeker niet als je beeb met 9 maanden al 13 kilo weegt) en het is ontzettend lomp te dragen.

Toen Bjorn 5 maanden oud was zijn wij toch nog gaan kijken voor een onderstel ....we hebben toen de maxitaxi gekocht en wij vonden het ideaal, een onderstel voor de MC is echt waar een uitkomst ....het wil niet automatisch zeggen dat je je kindje er dan langer in moet laten liggen, als we weten dat we langer wegzijn dan gaat de limosine mee (zo heet onze grote kinderwagen waar hij goed in kan liggen)

Ik weet dat op het onderstel wat wij hebben dat er ook de dreamy op past(dat is een bak waar een echt kleintje plat in kan liggen)
    Dan kan er nog de MC op voor korte stukjes
    En er kan wanneer de dreamy te klein word een buggy van worden gemaakt, die vrij plat kan liggen.

Dus als je het mij vraagt ..... zoek een wagen waar je de MC op kan klikken, op onze "limosine"kan namelijk geen MC geklikt worden en de adapters konden er ook niet op.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind dat onderstel echt superhandig! Bijvoorbeeld als we op bezoek gaan waar we niet voor de deur kunnen parkeren. Ik ga dan echt niet die hele kinderwagenbak meenemen. (dat deed ik dus ook toen hij nog heel klein was!) Dat gesjouw met de MC met stevige baby erin, en dan een luiertas en m'n eigen spullen.... :( Lang leve het onderstel!

Als je kindje iets groter wordt kan hij nog steeds in de maxicosi, en dan mag hij er ook best iets langer in dan één uurtje... Bij boodschappen doen neem ik hem dan nu ook gewoon in de MC mee.

Wij hebben de Quinny Buzz, daar zitten standaard adapters bij voor de MC (die adapters heb je ook nodig voor de kinderwagen bak).
    Ik heb er géén accessoires bij. Voetenzak vond ik zelf overbodig - ik gebruik liever een dekentje om hem mee in te stoppen. Die MC's worden verschrikkelijk warm om in te liggen!

17. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Klinkt in theorie heel mooi.
    Maar even zien wat de praktijk uitwijst ;)

Hier ook adapters op het onderstel, supermakkelijk!
    Zeker als je kindje iets ouder wordt, is zo'n MC een ongelooflijk gezeul.
    Hou wel in gedachten, dat je beebje idd maar korte tijd (max 2 uur) achter elkaar erin mag! Lang(er) is slecht voor de rug.

18. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    HI wij hebben ook urban jungle gekozen, maar ik
    vond het zogenaamde adapter sysyteem voor hierop
    heel eng... :rolleyes:
    Het is een soort netje met een riempje erom heen om het
    vast te zetten, hebben een dochter van 3 en ik zie die er al
    aan trekken om te kijken... :confused:
    Dus ik heb van schoonouders een maxi-taxi gekregen dit
    is een b uggy met 4 wielen waar je mc zo op kan klikken
    veel steviger....
    Maar ja ik zat in een luxe positie om 2 wagens 2 kiezen...
    Succes en anders moet je in de winkel een keer om demo
    vragen.

19. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    nou hier heb ik ook veel gebruik gemaakt van de combi onderstel en maxi.....
    Wij wonen op 4 hoog (zonder lift) en tilde haar altijd met de maxi omhoop en laag... dat cond ik veiliger!....

en idd als je boodschappen moet doen en je beebje is in de auto in slaap gevallen ga je hem/haar echt niet wakker maken om voor dat eventjes in een bak te leggen....

Maar goed dat is mijn mening!

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een maxicosi mura 3, en daar past uiteraard de maxicosie ook op :) Het lijkt mij heel handig, ik woon in zeeland in een durp en moet alles met de auto doen, ook naar de supermarkt. Onze kleine zou dan max 45 minuten in de maxicosi liggen, dan ga ik echt die reiswieg niet meesjouwen.
    Als ik de honden uit ga laten gaat ze natuurlijk lekker in de reiswieg :)

Deel Deze Pagina