hoi dames mijn dochtertje van 8 weken heeft spruw. ze word behandeld sinds zaterdag ( vandaag 3e dag) met daktarin orale gel. het probleem is nu dat ze sinds gisteren niet kan poepen, ze zit wel flink te drukken en krijgt een enorm rood hoofd maar er komt niets uit. voorheen had Lana bijna bij iedere voeding wel een poepluier en nu al 24 uur niets! echt zielig om haar te zien persen. ik weet dat het kan voorkomen bij borstgevoede kindjes dat ze maar 1 poepluier kunnen hebben in een week ofzo. maar het lijkt me zo sterk dat ze de ene dag 4x poept en de volgende dag helemaal niet we zijn ook sinds 4 dagen begonnen met 1x een flesvoeding (friso normal) te geven. de rest krijgt ze gewoon afgekolfde borstvoeding. heeft er misschien iemand hier ervaring mee? kon jou kindje ook moeilijk poepen van de gel of denken jullie dat het daar niet mee te maken heeft maar met de flesvoeding ofzo? alvast bedankt voor de reacties -x-
och,wat vreemd ..ik ga toevallig vandaag weer ermee beginnen en kan je verder helaas niet helpen. Mijn oudste heeft het ook gebruikt maar geen klachten wat dat betreft..
hier geen problemen met de daktarin, ik zou eerder ook denken dat het aan de voeding ligt. Diarree van de daktarin zou naar mijn idee meer voor de hand liggen dan verstopping. Maar ik weet zo niet wat er in de bijsluiter staat..
Hoi! Wij zijn sinds vrijdag gestart met Nutrilon Standaard icm met borstvoeding, en sindsdien ook geen poepluiers meer. Mijn zoontje zat wel steeds te persen, maar er kwam niks. Tot gister, 2 flinke luiers achter elkaar. Ik denk dat het bij jouw dochtertje ook gewoon aan de voeding ligt. De darmpjes moeten even wennen aan de nieuwe voeding. Als je twijfelt zou ik gewoon de huisarts bellen.
Hoi hoi onze dochter heeft dit ook gehad toen wij overgingen stappen naar fles voeding! Ze poepte toen 5 dagen niet en gelukkig hierna wel weer! Ze poept niet meer zoveel als met borstvoeding, daar had ze namelijk ook bij elke voeding een poepluier! Nu poept ze meestal om de dag... Ook onze meid heeft daktarin gehad maar ik kan je niet zeggen of het nu met de voeding te maken heeft of met de daktarin! Maar ik herken het wel helemaal... Succes en ik hoop dat er snel een poepluier aan zit te komen
Ik denk ook dat het aan de voeding ligt en niet aan de daktarin. Hier kregen ze juist diare van de daktarin. Succes
Bij roos werkte het niet uit op d'r darmen maar op het slapen. ze werd helemaal suf en was moeilijk warkker te krijgen eten deed ze haast ook niet meer. ze reageerde heel heftig schijnbaar op de alcohol die erin zit. ze mag het in iedergeval niet meer hebben van de kinderarts
Hoi meiden, bedankt voor de reacties. met de ontlasting gaat het weer beter, een paar uur nadat ik dit bericht had gepost had lana maar liefst 2x een flinke poepluier . ze zit nu zelfs een beetje aan de diaree van de gel. Fleur: Lana slaapt ook wel veel, en ik moet haar ook af en toe wakker maken voor de voeding, vooral s'avonds haar laatste voeding is ze bijna niet wakker te krijgen en dan drinkt ze ook maar iets van 60 cc ofzo. ze drinkt wel minder nu maar gelukkig wel de nodige hoeveelheid. ik zal het voor de zekerheid in de gaten houden.
Ja het lig idd aan de voeding ik was ook veranderd van voeding en daardoor had ze ook last met poepen.Duurde zo'n 3 tot 4 dagen. Ik heb ook daktarin gel gebruikt en ze kreeg daardoor juist diarree.