Afgelopen zondag ben ik mijn Mirena spiraal verloren. Uit het niets; hij zat er 2,5 jaar in. Zondag lag ik op bed, ik voel iets prikken en dat bleek het touwtje van de spiraal te zijn, die ik vervolgens in mijn handen had. Huisarts verbaasd, hoe kan dat? Groot raadsel dus, maar had al vrij snel hier door dat het meerdere dames gebeurd is. Komt nu de grote vraag; hoe verder. De cyclus is nog niet op gang gekomen, ben al die tijd (2,5 jaar dus) niet ongesteld geweest en tot nu toe ook nog geen tekenen. Vanmiddag belde mijn huisarts dat ik na moet gaan denken welke anticonceptie ik nu wil. Maar ik heb geen idee! Had ook niet echt gepland zonder te zitten zeg maar. Nieuwe Mirena, een implantaat of toch weer de pil, of gewoon zonder en dan zorgt manlief maar voor de bescherming. Ik heb twee weken om er over na te denken (HA met vakantie) maar heb geen idee wat de voor en nadelen zijn.. Hebben jullie tips?
Jeetje! Meerdere dames hier raken hem gemakkelijk kwijt indd. Het is maar net hoe je er zelf over denkt. Je kan besluiten de mirena nog een keer te nemen. Hij heeft 2.5 haar goed gezeten dus kan wel. Alle andere opties ook, tenzij jullie misschien nog een kinderwens hèbben, en deze (vervroegd) in actie kan komen 😉 Succes met je besluit. De cyclus op gang kan even dure. Vriendin van mij kwam doe pas na 4 dagen.
Haha ik zeg kom maar op met een broertje of zusje voor J ( zal j heel leuk vinden .. en misschien papa en mama ook wel )
Mijn gyn heeft me na het verliezen van mijn spiraal (reeds na 8 maand!) me overgezet naar cerazette, omdat dit de gelijke werking zou hebben. Als het goed gaat met cerazette, kan men overwegen voor een staafje in de arm.
Hahaha dat wordt een broertje of zusje Nee hoor, gekkigheid natuurlijk. Als die wens er op redelijke termijn wel is zou ik niet weer een mirena laten zetten maar het aan je man over laten. Als die wens er niet is, zou ik dan toch weer een mirena laten zetten. 2,5 jaar is op zich een mooie periode