klachten bij het ontpillen fase

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door pixie, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hi carin
    ik zou idd dat tellen als je ongi.. mogelijk door het stoppen van de pil is het een beetje in de war. maar ga ervan uit dat 10 augustus dus wel je eerste dag van laatste ongi is geweest.

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @Carinasmus, oud of donker bloed wordt normaal niet als menstruatie gezien, alleen helder bloed is menstruatie en de 1e dag helder bloed is gelijk dag 1 van je nieuwe cyclus.

Meiden die al zolang wachten op een ongie, succes! Ik hoop dat jullie cyclus snel op gang mag komen, maar zit er vooral niet te veel om in de stress want dat vertraagt 't alleen maar. Is makkelijk gezegd, weet ik wel hoor, maar zoek wat afleiding door je ook op andere dingen te richten...

3. tattie11

tattie11 Nieuw lid

6 jul 2008
    3
    0
    0
    hallo

ik had hier reeds gepost dat ik bij de gyne geweest was op 2 augustus en hij mij zei dat ik 5a6 augustus mijn eisprong zou hebben. hij zag namelijk een follikel van 15mm op de echo.

zo zie je maar dat een arts zich ook kan vergissen, ik heb namelijk mijn eisprong pas gehad op 11 augustus.
    hoe weet ik dat? door mijn cervixslijm en door de 6 uur durende pijn in mijn onderbuik. en sindsdien is mijn temperatuur ook stabiel met nog een lichte stijging de laatste 2dagen (daarvoor schommelde mijn temp. dagelijks)

nu afwachten en als ik mijn maandstonden krijg, dan zal ik wel zien of ik of de gyne er recht op zat. natuurlijk hoop ik ze niet te krijgen en is het meteen raak.

ik heb dus ook na het stoppen met de pil 6 weken moeten wachten op mijn eisprong. en blijkbaar groeide de follikel ook trager dan die normaal zou moeten groeien. misschien werkt alles nu gewoon wat trager doordat ik nog niet lang ben gestopt met de pil. wie zal het zeggen !

4. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Bedankt voor de reacties.
    Ik wacht het nog maar even af, als het geen menstruatie was zit ik vandaag op dag 35 van mn cyclus wat natuurlijk heel goed zou kunnen vooral wanneer ik lees dat het bij sommige weken of maanden duurt voordat ze ongesteld worden na het stoppen met de pil.
    Ben wel benieuwd wat die bruinige afscheiding dan wel zou kunnen zijn, zal is even gaan rond kijken of ik er iets over kan vinden.

Succes allemaal

5. Skye

Skye Niet meer actief

Echt balen dat ontpillen. Ik voel me nu al enkele dagen wat onrustig. Vandaag is het het ergst. Moet ook mijn ei krijgen volgens mij, dus misschien dat dat het wel is. Maar verder hoop ik zo dat ik al gelijk zwanger ben. Maarja, als ik dat hier zo lees zal dat wel niet. Ik moet als het goed is 1 september ongi worden, dus nog even afwachten maar

6. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb bijna 2 jaar de pil geslikt. Het ontpillen is mij, volgens mij wel aardig verlopen. Ik ben een dag eerder (dan dat ik zou moeten) ongi geworden. Had daarvoor al last van krampen (eiersprong). De pil hoefde ik niet door te slikken als ik niet ongi wilde worden, omdat ik dan toch wel ongi zou worden.

Nu heb ik al last van moeheid, misselijkheid, spierpijn, moodswings, af en toe hoofdpijn, rommelende darmen (veel windjes laten en vaak een grote boodschap wegbrengen). Zou dit wijzen op een zwangerschap of op ontpil-verschijnselen?

Liefs

7. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hier nog niks.. Zit op dag 46 geteld vanaf de onttrekkingsbloeding.

8. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    bij mij is er ook nog steeds niks.
    nadat ik gestopt ben met de pil ben ik 2 keer netjes ongesteld geworden, cyclus van 28 dagen die helemaal klopte.
    en nu al 29 dagen niks... wel heb ik allemaal ongesteldheidsklachten, maar het wil gewoon niet doorkomen.
    wordt dus maar gewoon afwachten.

9. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hallo allemaal,

Nieuw hier! En wat vind ik het heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben met twijfels, stress en ongeduldigheid! Ik heb op 5 augustus mijn laatste "pil-menstruatie" gehad en vandaag ( precies 28 dagen later...) heb ik inderdaad last van een beetje bruinig bloed. Maar dat mag ik dus niet als ongesteldheid tellen? Tjonge, dan hoop ik dat het nog een beetje op gang komt dan! Want hoe kun je dan in hemelsnaam berekenen wanneer je weer ongesteld moet worden? Of wanneer je vruchtbare dagen zijn? Moet ik dan wachten tot ik wel ECHT ongesteld ben? Wat en gedoe zeg! Hebben jullie ook het gevoel dat je je lijf zo slecht kent? Ik had ineens allemaal rare klachten! Maar ik lees nu dat jullie die ook hadden! ( gas, pukkeltjes, krampen en steken...) wat een verhaal he! Zal me nog even voorstellen! Be 28 jaar, woon 1 1/2 jaar samen in ons eigen grote mensenhuis en we werken allebei in het onderwijs. Ben een kleuterjuffie! En we willen heel graag dat ene kamertje in dat grote mensenhuis vullen!
    Ik wil graag een beetje met jullie meekletsen als dat mag! En ik hoop dat jullie mijn vragen (en ik jullie vragen als dat lukt!) een beetje kunnen beantwoorden!
    Ik duim voor jullie allemaal!
    Liefs, Miekiepluis

10. Racegirl

Hoi Miekiepluis,

Welkom hier! Wat jij zegt herken ik ook, nadat ik in Juli mn laatste pil pakte kreeg een ontrekkingsbloeding, toen na 25 dagen wat bruinige afscheiding leek wel wat op oud bloed. Volgens veel mensen mocht dat niet als echte menstruatie gerekend worden, echter kreeg ik wel rond de 14e dag mn eisprong :D dus bij mij was die bruinige afscheiding toch een soort van menstruatie alleen dan in wat mindere mate denk ik. Nu weer aan het wachten, als het goed is nog een dag of 2 en dan word ik als het goed is weer ongesteld, nou ja liever niet natuurlijk maar ik ga er vanuit dat het gewoon komt.
    Heel veel succes met het ontpillen! En hopelijk wordt het kamertje snel gevuld ;)

11. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hoi Biesheuveltje!
    Sinds vandaag is het gewoon knetterend ongesteld hoor! Niks niet bruin, gewoon rood! Dus ik twijfel niet meer en vind het eigenlijk wel een fijn idee dat mijn lijf het na 1 maand alweer goed zelf doet! Maar goed, natuurlijk hopen we dat het volgende maand gewoon uitblijft...hihi! Ik ben benieuwd hoe jij wist dat je na 14 dagen weer een eisprong was? Heb je een ovulatietest gedaan of voel je dat gewoon? Want ik denk dat ik het voel, 2 dagen een soort van lage buikpijn... Ik hoop voor je dat het wegblijft! Spannend! Mijn NOD is nu 29 september...Dus we gaan rustig verder! Ik tel deze keer dan ook nog niet als poging om zwanger te worden, dat wordt die van 29 september dan..
    Spannend allemaal hoor! Kan me ook nog zo weinig voorstellen bij het gevoel dat ik zou hebben wanneer er wel 2 streepjes op de test verschijnen. Het voelt nu heel ver van mijn bed ( wat ik niet hoop natuurlijk...) en op een of andere manier zit er ook zo'n onaardig stemmetje dat zegt: "Zul je zien dat het bij ons niet lukt". Maar dat is natuurlijk onzin! Het lukt gewoon! Voor ons allemaal!
    Liefs, Miekiepluis

12. Racegirl

@ miekiepluis,
    Wel fijn dat je goed ongesteld bent geworden, weet je idd dat het allemaal nog goed werkt en dat je lijf weet wat het moet doen! Ik weet precies wanneer ik mn eisprong heb, ik merk het heel goed aan mn afscheiding, die wordt dik en draderig en ik krijg steekjes in mn onderbuik. Op de dag van de eisprong heb ik echt dat er een klontje afscheiding afkomt misschien een beetje een vies verhaal maar daar merk ik het echt aan.
    Nu je menstruatie goed op gang komt kun je makkelijker uitrekenen wanneer je vruchbaar bent en dan klussen... ;)
    Ik kan ook niet wachten tot ik 2 streepjes zie verschijnen, heb nog geen zwangerschapstesten gedaan doe ik echt pas als ik een paar dagen overtijd ben. Soms heb ik het idee dat je jezelf helemaal gek kunt maken. Ik voel weleens dingen en dan denk ik, zal ik zwanger zijn... en voor je het weet ben je misselijk, zere borsten en weet ik wat nog meer...hoezo jezelf voor de gek houden :(
    Wij zijn ook nog maar net bezig, heb 11 Juli mn laatste pil op.
    Dus het is afwachten en hopen dat het snel raak is :) Heel veel succes meid en hopelijk hebben we snel 2 streepjes!

13. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hallo dan...
    3 dagen ongesteld en alleen een beetje buik- en rugpijn en nu op de mindere dag moet ik ineens om alles huilen! Wat een gedoe soms om vrouw te zijn... Zucht! Maar goed, het uiteindelijke doel is prachtig lijkt me!
    Liefs, Pluis

14. Mezelve

Mezelve Lid

1 sep 2008
    19
    0
    0
    Leuk topic (AHUM :oops: )... Ondertussen meer dan 50 dagen niet ongi geworden. Voel met superslecht (al een ganse week steken in mijn buik)... om gek van te worden...

Deel Deze Pagina