Klachten bij peuters/kleuters met corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nummer4, 15 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.666
    6.561
    113
    Vrouw

Vanmorgen weer een testje (iets dieper in de mond) genomen, ook weer negatief.
    Hij lijkt iets beter qua temperatuur (37,5 gemeten) maar heeft nu weer zo'n inzinking en ik gok dat als ik over een paar minuten kijk hij weer ligt te slapen.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.666
    6.561
    113
    Vrouw
    Haha ja dat zou fijn zijn he!
    Vannacht een nacht door kunnen slapen dus ik heb hoop.

3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.666
    6.561
    113
    Vrouw
    Vandaag even goed in de gaten houden wat er gebeurt, weer een dip rond de middag en weer koorts, dan bel ik.

Ontbijt en fruit heeft hij vanmorgen goed gegeten voor het eerst sinds hij ziek werd. Ook nog een plak ontbijtkoek en daarna was het huilen huilen huilen omdat hij een snoepje wilde.
    Of dat huilen nou kwam doordat hij zijn zin niet kreeg of doordat hij zich ellendig voelt weet ik niet, ik gok het eerste. Hij zit nu op de bank tv te kijken met grote zus. Ik laat ze even een uurtje en kijk of hij straks nog wel een broodje wil eten.

Keelonsteking lijkt het niet te zijn want hij heeft geen probleem met slikken.
    Wat wel lastig is, is dat hij nog weinig praat dus ik krijg er ook niet uit waar hij precies last van heeft.

edit: net zegt hij "au mijn keel" maar ik zie niks qua roodheid of gele punten.

4. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Mijn dochtertje had vorige week koorts dus naar de kinderarts: die zag duidelijk een witte angine - dus kreeg ze antibiotica. (donderdag)
    We hadden corona bij de schoonfamilie dus ik had gevraagd om haar te testen maar dat wilde de kinderarts niet: had geen zin.
    Ondertussen man en oudste dochter positieve test op vrijdag, dus gaan ervan uit dat de jongste ook corona heeft.
    Zaterdag was ze koortsvrij, zondag plots hoge koorts die ook niet gemakkelijk zakte en een hoopje ellende(met perdolan nog 39,6°), haar hart ging wild te keer (geteld en hartslagmeter: hartslag van 150, saturatie 94% (met zo'n ding op je vinger)). Even gebeld met de dokter van wacht maar we moesten het nog even aankijken. Vanmorgen geen koorts meer (37,8°), hartslag 110, saturatie 96%.
    Ben benieuwd ook wat de dag weer brengt, ik vond het toch maar spannend gisteren.

Eigenlijk heeft ze dus ook al koorts van woensdag - met uitzondering van zaterdag. Maar ja ik vermoed dat een dokter niet veel kan doen: ze krijgt antibiotica voor haar angine (dat werkt uiteraard niet tegen covid), afwisselen nurofen en perdolan... Meer kunnen we niet doen toch?

5. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu??

6. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Nou ik hoop het ook voor je! Qua slapen heb ik hier sowieso geen klagen, beide kleintjes slapen lekker door (de baby slaapt van 00:00 tot 6:30)
    Sinds gistermiddag hier geen koorts meer te bespeuren, dus hopelijk blijft het nu zo en heeft ze het ergste achter de rug…
    Alleen de baby begon gisteravond ineens te spugen en diarree, ook meteen getest maar geen Corona, vanmorgen weer een dicht neusje dus wrs vanmiddag nogmaals testen :(

7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Dan idd maar weer testen ik had in wang en wat snot onder neus weggehaald voor zijn test..
    zo sneu het is zo grillig ook

8. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ja ik doe idd ook in z’n wangetje, snotjes zuig ik meestal eerst eruit maar gisteravond toch eventjes vooraan in z’n neusje moeten roeren omdat er niks meekwam. Echt zo zielig bij die kleintjes, het is gewoon sneu in wat voor wereld de kleintjes opgroeien, m’n dochtertje ging al uit zichzelf op de stoel zitten met haar mond open zodra ze het wattenstaafje zag :|

9. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Beterschap voor alle kleintjes!!

Loveischocola vindt dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ja, het is wat maar vind wel fijn om te weten als ze het hebben. Ook al als je met huisarts of hap moet bellen ect..

11. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ja dat sowieso, en vooral ook omdat het voor die hele kleintjes nog best gevaarlijk kan zijn heb ik gehoord.

12. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.666
    6.561
    113
    Vrouw

Hij is vannacht redelijk rustig geweest, rond 6 uur er uit om naar de wc te gaan en daarna heb ik hem weer in bed gelegd. Nu is hij ook vrolijk en voelt niet meer zo warm aan. Dan ga ik ook niet temperaturen.

Ik vind het lastig, moet ik wel bellen of juist niet? Want zo gaat het dus elke dag, met een dip rond de middag en vlak voor het avondeten, maar hij lijkt weer wat actiever vanmorgen dus dat weerhoud me dan om de dokter te bellen.

13. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.666
    6.561
    113
    Vrouw

Pfft het is wat, de een na de ander natuurlijk...
    Bij ons hadden we het vrijwel tegelijkertijd dus dat scheelt, maar met een buikgriep is het altijd de volgende wanneer de vorige net is opgeknapt.

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Bellen kan altijd zou het wel doen vaak ook met oorpijn dat erger word later op de dag ect

15. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ik zou idd wel even bellen en erbij vermelden dat hij rond de middag die dip krijgt. Bij mijn dochter ging het overdag ook altijd goed met oorpijn, tot het avond werd, dan was het ook gillen en ziek zijn.
    Je kunt het beter gewoon even uit laten sluiten of het zijn oren zijn, of misschien toch wat anders.

16. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Kleine is wel verkouden, maar geen koorts oid, toch wel even getest en wederom negatief, maar ik weet als geen ander dat het zomaar ineens wel positief kan zijn, dus ik hou hem nauw in de gaten…

Nummer4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina