Hallo allemaal, Sinds een week heb ik 'gevoelloze' grote tenen.... Omdat ik pas over 2 weken een afspraak bij de Vk heb hier maar even de vraag stellen, ... voor ik hen morgen bel? Is dit herkenbaar? En waar komt dit door? Ik heb al gegoogled, maar daar word ik niet vrolijker/ wijzer van... Suiker was vorige maand picobello in orde...
Misschien tunnel syndroom?, is niets ernstigs. heb ik ook gehad aan het eind van mijn zwangerschap. Moet je daar maar eens op googlen misschien herken je het? ik had het veel in mijn vingertoppen en schijnt wel vaker voor te komen bij zwangeren.
Hoi, ik heb dat ook regelmatig, maar als ik dan 'wapper' met mijn tenen, gaat het over. Bij jou niet?? Ik ben er van uit gegaan at eht te maken heeft met dat ik vrij veel vocht vast houd. Als het blijvend is zou ik de vk even bellen, heeft die geen telefonisch spreekuur oid??
In mijn vingers heb ik t ook, maar dat trekt weg. In de grote tenen blijft het gevoel vrijwel altijd. Op internet lees ik over beknelde zenuwen etc,... Vraag me dan alleen af of t ook gewoon wegtrekt, of dat zoiets blijvend is als ik niets doe.
Meid, hier ook gevoelloze tenen hoor! Komt echt door het vocht vasthouden! In mijn handen heb ik het ook en daar zie je verder niet veel aan, maar mijn voeten zijn wel degelijk iets opgezet en af en toe kan ik mijn tenen ook amper bewegen! Het beste is om je voeten zo vaak mogelijk hoog te leggen, dat helpt mij goed en als het echt vervelend wordt, raden ze voetreflextherapie aan om het vocht zo veel mogelijk af te voeren. Al werkt dit meestal maar voor een paar dagen, je kan er verder niet echt iets aan doen helaas.. En tja uiteindelijk is het 9 van de 10 keer zo... Kind eruit, probleem opgelost! dus nog even geduld!
Merci voor 't antwoord.. ik vermoed wel vochtophoping... maar de rest van mijn voet is in vergelijking met mijn vorige zwangerschap nog vrij 'normaal', vandaar dat ik twijfelde. Bij de 1e / zelfde termijn alleen dan wat zonniger wellicht... had ik echt enorme olifantenvoeten, 't was toen wel duidelijk dat er vocht in zat. Spreekuur niet meer naar gebeld, was maar een half uur, en had geen zin om er voor thuis te blijven zitten. Zolang het niet verergert laat ik het maar even zo...
Ik had dit met mijn bovenbeen. Er lopen natuurlijk heel veel zenuwen door je bekken naar beneden en de kleine drukte daar bij mij op. Bij mij kwam het en ging het en na de bevalling nooit meer last van gehad. Als het idd zenuwen zijn herstelt zich dat vanzelf weer. Heb je al geprobeerd te gaan liggen om de druk van je bekken te halen? Gaat het dan langzaam weg of blijft het?
De linker kant wordt minder. Vanmorgen gezwommen met oudste dochter. Rechts is het nog t zelfde, en alleen in mijn grote teen.