Indalen baby 1e zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Noodles, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ik ben momenteel 37 weken zwanger van mijn eerste kindje. De verloskundige zei me van de week dat mijn kindje nog niet is ingedaald en dat ik, als de vliezen breken, meteen moet gaan liggen en haar moet bellen. Naderhand ben ik wat gaan zoeken op internet hierover, en ik las op meerdere sites dat het best wel gek is als een eerste kindje op deze termijn nog niet is ingedaald. Ook las ik dat je eigenlijk een gynaecoloog zou moeten raadplegen om te kijken of er een oorzaak is voor het niet indalen. Mijn verloskundige heeft het hier niet over gehad. Wat is waar?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi noodles,

Protocollen verschillen per woongebied.
    In principe is het zo dat als je kindje bi 38 weken nog niet is ingedaald je door word gestruurd naar de gynaecoloog om met een echo te bekijken of er een reden is dat je kindje niet indaald. Meestal is de reden onbekent en zullen ze afwachten wat er gebeurt als je weeen krijgt, meestal daalt het kindje dan in. De reden dat je moet gaan liggen is omdat er een kleine kans is dat omdat je hoofdje je bekken niet afsluit de navelstreng of een handje naast het hoofdje naar buiten kan zakken.
    Waarschijnlijk heb je je volgende controle over een week. Vraag er dan naar.

Fijne zwangerschap nog! laatste loodjes!
    Imke

Deel Deze Pagina