Huilbaby -> verandering voeding oplossing?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ashleyp, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Mijn zoon huilt heel veel en ik zou graag willen weten of jullie denken dat verandering van de voeding misschien iets kan veranderen.

De huidige situatie:
    Hij krijgt 4 flessen per dag en slaapt snachts door.

De flessen zijn als volgt: 180cc water. 6 scheppen Friso standaard. 2 scheppen nutriton (johannesbroodpitmeel).

Na zijn fles, waar hij ongeveer 15 minuten over doet, gaat het ongeveer een half uurtje goed. Hij is dan rustig en we kunnen met hem "spelen". Daarna begint hij te huilen en is hij vrij ontroostbaar. Soms word hij rustig wanneer je een tijdje met hem rond loopt maar zodra hij weer word neer gelegd dan is het drama en paniek. Vaak leg ik hem uiteindelijk in bed en huilt hij zich in slaap. Na ieder flesjes is dit het standaard ritueel. Bij elkaar opgeteld huilt hij dus heel wat uurtjes op een dag.

Hij heeft ook veel problemen met op zijn rug liggen, zitten en op de arm liggen. Wanneer hij op de arm ligt om de fles te krijgen gaat het prima maar wanneer je niet aan het voeden bent en je hebt hem in deze houding dan wordt hij onrustig. Hij vind het hoofdzakelijk alleen fijn wanneer hij over de schouder ligt of wanneer hij in zijn schommelstoeltje zit. Hij is ook vaak onrustig, net alsof hij zijn draai niet kan vinden en niet weet wat hij met zichzelf aan moet.

Wanneer we bij mensen op visite zijn gaat het best goed. Dit komt natuurlijk omdat iedereen hem vast heeft en met hem rond loopt wat hij dus fijn vind. Donderdag is mijn zwangerschapverlof afgelopen en moet ik weer aan het werk. Hij is nu 2 hele dagen gaan proefdraaien bij zijn oma en zij herkend precies de problemen die mijn partner en ik ook ondervinden.

Hij heeft verborgen reflux gehad. Volgens de dokter heeft hij hier geen last meer van dus met de medicijnen zijn we gestopt maar we moeten voor de zekerheid wel zijn voeding blijven indikken met Nutriton.

Nu heb ik vanmorgen het CB gebeld met bovenstaand verhaal. Mijn partner en ik denken dat hij misschien koemelkallergie heeft en daarom zoveel huilt. Het kindje van kennissen van ons huilde namelijk ook zoveel en bleek koemelkallergie te hebben ondanks dat hij geen uitslag had. Maar op het CB zeggen ze dat hypoallergene voeding niet nodig is en dat ik Friso Comfort moet proberen. Maar is Friso Comfort niet hetzelfde principe als wat we nu doen: Friso standaard met nutriton? Of zou Friso comfort toch nog verschil kunnen maken? Of denkt u wellicht dat het beter is om toch Hypoallergene voeding te proberen?

2. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik weet dat het niet een makkelijke vraag is maar graag zou ik een antwoord ontvangen.

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste AshleyP,

Wat vervelend voor je dat je zoontje zo onrustig is. Omdat je aangeeft dat de houding zo belangrijk voor hem is denk ik dat hij misschien nog last heeft van zijn (verborgen) reflux.
    Het is dan belangrijk om een half uur na het geven van de fles je kindje meer rechtop te houden. Je kan uitproberen of dit verschil maakt.
    Als het niet helpt kan je het beste overleggen met de arts wat je nu het beste kan doen.
    Het is inderdaad zo dat Friso Comfort al Johannesbroodpitmeel bevat dus over gaan op dat product lijkt met niet zinvol in uw geval.

Groet,
    Saskia

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Ashleyp,

Wat vervelend dat je kindje zoveel moet huilen.
    Het geven van hyperallergene voeding is geen optie meer, aangezien je al standaard voeding geeft nu en de hyperallergene voeding daardoor geen werking meer zal hebben.
    Je hebt gelijk als je zegt dat Friso Comfort eigenlijk hetzelfde is als Friso standaard waar je JBP aan toevoegt. Als jij als moeder het idee hebt dat er iets aan de hand is, dan zou ik een afspraak maken met de huisarts. Misschien dat hij ook even naar kan kijken en misschien jullie kan helpen.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina