Vraagje foto's iPhone-MacBook

Discussie in 'De lounge' gestart door Meis28, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi! Ik heb sinds ongeveer 9 maanden een iPhone 6 (daarvoor had ik
    Nog een oude 4). Nu wilde ik eeeeindelijk m'n foto's overzetten op de laptop (oude MacBook van 7 jaar). Maar de programma's werken niet samen met deze iPhone lijkt het. Heb al updates proberen te doen maar iPhoto vraagt een beveiligingscode van m'n telefoon maar ik heb geen code op m'n telefoon dus zou niet weten wat of waar ik dat moet invoeren? Iemand nog een ander idee hoe ik m'n foto's op een of andere manier toch op de laptop kan krijgen? Met de oude iPhone ging t prima..
    iTunes pakt m'n iPhone ook niet (ligt niet aan USB poort)

2. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Bluetooth? Ik doe het allemaal via Airdrop zit dat er misschien op?

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Iphoto kan je niet meer gebruiken, het programma heet nu foto's. Je moet dus even goed kijken welk programma je kiest en kijken of je mac dus echt up to date is, want hij zou dat programma automatisch moeten downloaden.

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Welke OS X staat er op?

Die twee staps verificatie stuurt ie bij mij vaak ook naar m'n iPad. Dan vraag ik gewoon nog een code (als ik te lui ben om m'n iPad te pakken) en dan via sms. Dan stuurt ie em wel naar m'n telefoon.

5. beebj

beebj Niet meer actief

Euh, geen idee. Iphone6, ipad en imac staan gekoppeld aan elkaar. Elke foto die ik dus maak, komen overal op te staan. Misschien ook een optie voor jou?

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja maar dan is het via een cloud (iCloud of onedrive bijv). Dan staan je foto's niet fysiek op de laptop opgeslagen. Ik heb dat ook. Maar heb ze daarnaast ook met n kabeltje over gezet naar de harde schijf van m'n MacBook.

Als ik m'n telefoon met kabeltje aan m'n MacBook hang. Dan vraagt eerst m'n telefoon of ik de laptop vertrouw. Daarna een code, die ik dan via sms laat sturen. Daarna kan ik in photos kiezen voor 'importeren vanaf telefoon'. En dan staan ze er zo op.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kan Google Photo's op je telefoon installeren. Dan zet hij alles naar je Google account en kun je er altijd en overal bij. Evt. kun je ze dan weer op je computer downloaden.

8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Als je MacBook 7 jaar oud is kun je niet meer updaten naar de huidige OSX. Je kunt dan maximaal tot 10.8.5 alleen is deze niet meer te downloaden. Meeste APR's doen dit voor 20/25€ wel voor je. Denk dat je nu nog op 10.6.8 zit en daar geeft Apple geen ondersteuning meer op. Dit werkt dus ook niet icm IOS 10 wat op je iPhone staat. Zou dus even een upgrade doen en dan met iCloud fotobibliotheek gaan werken. Ik betaal zelf 3,- per maand zodat ik mijn hele bibliotheek in de cloud heb staan maar dit kun je ook voor 0,99 per maand al doen :)

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Thanks voor de tips! Ga even proberen met Google foto. En anders idd met iCloud, opwaarderen voor 1 euro per maand bijv. Alleen moet ik ze dan alsnog vanuit daar op m'n externe harde schijf zetten en dat is volgens mij nogal omslachtig/langzaam (foto per foto?). Inderdaad lijkt het alsof m'n MacBook echt alleen nog maar gebruikt kan worden voor wat surfen op t net want al die updates kunnen niet meer geïnstalleerd worden..! Weet niet wat de laatste update is uit m'n hoofd.. wel zonde want hij doet t nog super goed!

10. beebj

beebj Niet meer actief

Klopt imoeder, ik haal ze op de imac dan via icloud eraf en zet ze op de imac zelf of op een usb stick. Maar zo heb je geen gedoe met kabeltjes.

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    En het is ook gewoon makkelijk om ze via iCloud direct op een USB te zetten? Neem aan dat je de foto's wel op je iPhone kan wissen en ze dan in iCloud blijven staan he? Haha. Moet dat nog even uitvogelen. Vanmorgen via dropbox geprobeerd maar dat duurt echt eeuwen met uploaden! Heb 2100 foto's/video's op m'n tel staan nu :-/

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ow oké. Dat kan dus ook. Hoe haal je ze 'op' van de iCloud af dan? Want dat lijkt me dan ook wel handig.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind iCloud ook makkelijker. Bij mij wist hij foto's alleen wel van de cloud als ik ze wis op m'n telefoon. Volgens mij is iCloud meer om te synchroniseren en overal bij je spullen te kunnen.

Als iemand weet hoe het in de cloud kan blijven staan terwijl je je telefoon kan leegmaken dan hoor ik t graag.

Google nooit geprobeerd. Die vertrouw ik niet met m'n foto's. 🙊

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja hmm.. het gaat mij er namelijk ook vooral om dat ik mn telefoon wat kan legen maar de fotos dus wel allemaal ergens veilig al opgeslagen zijn!

15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
  16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar als je je telefoon met een kabeltje aan de laptop hangt gebeurd er dan niks?

17. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nee.. op MacBook moet je dan bijv iPhoto of iTunes gebruiken en daar staat dan ook je telefoon en zo kun je overzetten. Maar omdat mijn MacBook nu te oud is (7 jaar...) wil dat niet meer samen met de iPhone 6. Programma's worden blijkbaar te oud en kan niet ver genoeg ge-update worden. Echt debiel eigenlijk! Ik zoek nu een manier om het toch op een USB te krijgen :-/

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Heb je Apple al gebeld? Meestal word je goed geholpen bij vragen.
    Het lijkt me toch niet onmogelijk..?

Deel Deze Pagina