Herkend iemand dit?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Blondje89, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nu ongeveer 4 maandjes een mirena spiraal.
    Inbrengen deed al super pijn, en daarna veel last van bloedingen.
    De mirena is de enigste optie voor mij. Ik heb namelijk een trombosebeen gehad in mijn zwangerschap..
    Maargoed mijn vraag is het volgende... Elke keer als ik ongesteld moet worden krijg ik sinds het plaatsen van de mirena echt zoveel pijn.
    Trekt helemaal door naar mijn bovenbenen, en zak af en toe echt door de grond van de pijn.
    Na een paar minuten trekt het weer weg.
    Heb de huisarts al gebeld en die zegt dat dit een bijwerking kan zijn maar hij heeft er nooit van gehoord.
    De mirena zit nog wel goed op zijn plek.
    Herkend iemand dit? Ben ten einde raad.
    Wil m zo snel mogelijk eruit, maarja wat moet ik dan haha ;)

2. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Balen zeg! Ik heb trombosebeen gehad na de bevalling en heb ook mirena gekregen, maar die is tot 2 keer toe uitgezakt en heb nu de gynefix, een koperspiraal die vast zit in de baarmoeder, heb hem nu sinds 27 november en tot nu toe nog nergens last van gehad! Alleen het plaatsen is wat pijnlijker.. Succes!

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Is een Implanon staafje ook geen optie?

4. sunshine90

1 jan 2014
    6
    0
    0
    Hey Blondje89,
    Dit herken ik zeker... Ik vind de Mirena een verschikkelijk ding!! Ik ben lange tijd aan de diane 35 geweest, die beviel super goed (ook ivm pukkels) maar door slechte nieuws toch besloten voor wat anders te gaan, in juli 2013 Mirena Spiraal gekregen, ook super veel pijn, paar dagen echt ziek geweest, en maand lang bloedingen, en het bleef zich om de twee weken herhalen met hevige pijn aanvallen en hele hoofd vol met pukkels..
    (toen hij twee maand zat naar huisarts gegaan, maar ik moest afwachten van haar...)

Afgelopen november (toen zat hij dik 4 maand) hield ik het niet meer en is hij er uitgegaan.. Wat een opluchting! En ik voelde me direct stukken beter! (Toen besloten om voor een zwangerschap te gaan, dus ik gebruik nu niks.) Maar heb je een regelmatige cyclus?... anders wellicht natuurlijke methode? Dus rond de eisprong voor het zingen de kerk uit of met plastic :) Of wellicht koperspiraal? Want prikpil is ook geen optie voor jou denkik?

5. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ja, ik herken het (helaas)
    Bij mij werd het gelukkig na een maand of 6 minder. Wel bleef ik iedere maand wanneer ik normaal gesproken ongesteld had moeten worden last van krampen hebben.
    Nu is hij er gisteren bij mij na 2,5 jaar uit gehaald en hopen we snel op ons eerste kindje.

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik herken het zelf niet. Maar mijn schoonzusje heeft het ook gehad. Is bij haar na een maand of drie weg gegaan en heeft nu nergens last meer van.

@Sunshine90, van voor het zingen de kerk uit kan je ook zwanger worden ;) dus als je niet zwanger wilt worden en je gebruikt geen anticonceptie is of een condoom of onthouding de enige manier om dat risico te voorkomen.

Deel Deze Pagina