Hallo, ik heb voor de eerste keer een koperspiraal. sinds het plaatsen heb ik bijna dagelijks kleine hoeveelheden bloedverlies. Dit verschilt van bruinverlies, rood bloed, rood slijm, rozig slijm, rood-oranje afscheiding,... Soms heb ik eens 2 tot 4 dagen zonder bloed. Even nageteld op in een cyclus van 30 dagen: 21 dagen bloedverlies waaronder 6 dagen van mijn regels. Het bloedverlies lijkt het ergst de week voor mijn menstruatie. Ondertussen heb ik de spiraal 3 maanden en nog steeds geen verbetering. deze maand start 4de cyclus heb ik zelf het idee dat het erger word. Het bloed is roder en lijkt iets meer. (het vervelende is dat bij de controle van de spiraal op 2maanden, bleek dat ik nog met een tweede probleem zit. Placentaresten van mijn bevalling in oktober. Hiervoor heb ik 7 weken na mijn bevalling een ingreep gehad om placentaresten te verwijderen. Tijdens deze ingreep is ook de koperspiraal geplaatst. nu blijken er nog placentaresten te zitten. Hierdoor is het niet zo duidelijk wat het tussentijds bloed veroorzaakt.) Zijn er nog personen met een koperspiraal die zo vaak tussentijds bloedverlies hebben. Wie herkend deze symptomen?
Ik heb al jaren koperspiraal en ik heb licht tussentijdse bloedverlies. Maar dan heb je het over 1-2 dagen in de week voor eisprong. Ik heb het laten nakijken bij de gynaecoloog om andere oorzaken uit te sluiten. De conclusie is hormonaal (niet helemaal optimale balans tussen de verschillende hormonen), omdat het altijd in dezelfde fase van cyclus gebeurt. Als ik er veel last van zou hebben dan had ik daar gerichte behandeling voor kunnen krijgen (nova sure in mijn geval omdat ik geen combinatiepil mag hebben, wat de meeste gebruikte oplossing zou zijn). Zo storend vond ik het niet, dus ik heb geen behandeling genomen. Ik zou terug gaan naar je gynaecoloog. Zover ik het begrepen heb, kun je 'makkelijker' bloeden met een koperspiraal (omdat koper ook opbouw van slijmvlies verstoord), maar onderliggende redenen voor bloedverlies zou ik absoluut laten uitspitten...
Dankjewel voor je reactie. Mijn gynecoloog is op de hoogte. Vorige week langsgeweest. Nu een maand de pil nemen. Volgende maand gaan ze met een kijkoperatie de placentarest verwijderen en dan gaat de spiraal er ook uit. Ik vind het gewoon vervelend dat ik nu nog niet weet vanwaar het bloed komt. Ik ben gewoon wat ongeduldig (voorlopig heeft de pil nog geen effect.)