Beste verloskundige, In maart 2011 ben ik gecuretteerd na een missed abortion van 7 weken zwangerschap. Gelukkig hebben we al een gezonde dochter van 3 jaar! Van mijn dochter en van de missed abortion was ik heel snel zwanger nl al in de tweede ronde. Na de curettage lukt het alleen niet meer.... Kan het zijn dat de vruchtbaarheid door de curettage verminderd is? Ik ben bang dat de curettage nl de oorzaak is.. Voorheen was ik heel snel zwanger en nu zijn we alweer een half jaar bezig zonder positief resultaat! Ik vind het wel heel vreemd met mijn voorgeschiedenis van snel zwanger worden. Sinds de curettage heb ik ook last van licht bloedverlies (vaginaal) na ontlasting. Hoe kan dat? Had ik voorheen niet... Alvast bedankt!! Liefs patti
Hallo, Een curettage heeft geen invloed op de vruchtbaarheid. Je bent vorige keer super snel zwanger geraakt, helaas is dat niet elke keer zo. Gemiddeld doen stellen een jaar over zwanger raken. Waar het bloedverlies vandaan komt met de ontlasting weet ik niet, bespreek dit met de huisarts. Groetjes Ineke