klachten na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door yerini, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    waarom zou hij een condoom moeten gebruiken??
    normaal is de kans op een natuurlijke zwangerschap nihil bij ons... maar door de klachten wou ik toch eens informeren of het toch niet kon. zelf zou ik er helemaal geen probleem mee hebben als er nog eentje bijkomt. oke, wat plaats tekort... maar dat valt allemaal wel op te lossen.

als de gyn gezegd zou hebben dat er grote kans was, dan had ik wel de pil genomen, maar ze zei dat de kans zo'n 0,00000000000000000000000000001% is ofzo

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ben je verminderd vruchtbaar dan?

Ik ken een stel die twee kids vlak achter elkaar heeft terwijk 1 niet eens 'kon'...

als je het wilt, prima. Maar dan je man ook lijkt me?!

3. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    Ik ben gewoon vruchtbaar, maar mijn man heeft retrograde ejaculatie (sperma komt in de blaas terrecht). Dus normaal kunnen we niet natuurlijk zwanger raken. Zijn dochters zijn geboren via iui en ivf. Onze zoon is geboren via icsi... De kans is dus enorm klein. Mijn man wil niet meer al die behandelingen hebben en we zouden ook plaats tekort hebben. De meisjes moeten nu al alle drie samen in een kamer slapen als ze hier zijn in het weekend.
    Wil liever met de zo kleine kans geen pil nemen. Mijn man is ermee akkoord dat ik geen neem omdat hij net als de gyn denkt dat het totaal niet normaal gaat.

Weet als je voor nog eentje gaat met beide akkoord moet zijn, en ik fespecteer hem er ook in in zijn keuze om geen meer te hebben, maar door de symptomen dacht ik dat we dus misdacht hadden. Dan zouden we niet anders kunnen dan het kleintje erbij nemen. Wil gewoon maar zeggen dat ik er minder problemen mee zou hebben om het te accepteren dan mijn man.

Hij wilde geen kinderen meer, is toch samen voor nog eentje gegaan. Tijdens zwangerschap blijven zeggen dar het voor hem niet hoefde, maar ondertussen heeft hij al verschillende keren gezegd dat hij blij is dat ons zoontje er toch is.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Prima hoor, jullie plan toch ;)

Wilde alleen zeggen dat uitgesloten niet uitgesloten hóeft te zijn.

5. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    Uitgesloten hoeft idd niet uitgesloten te zijn.
    Ww zien wel hoe het loopt.

Nog een vraagje: was jullie eerste ms na de bevalling zoals ervoor? Of was dit minder?

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Bij mij hetzelfde, iets meer misschien. Maar ik weet niet of ik 'meetel', ivm borstvoeding pas bij 8 en 10 maanden.

7. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    Omdertussen toch al zeker dat het mijn ms zijn. Is zoals voor de bevalling idd.
    Raar dat dir zo verschilt wanneer je die voor het eerst krijgt.
    Hier op 7w met bv en terwijl hij nog niet doorslaapt snachts...

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb bij de oudste 3 pas met 8 maanden mijn eerste ms gekregen. En bij de vierde dus gelijk al na een maand, dacht eerst dat het gewoon nog een bloedinkje was, maar blijkbaar toch al mijn menstruatie. Bij mij was het niet echt heftig of zo, eerder weinig als veel.

Ik snap je teleurstelling wel hoor, zoals ik je lees, heb je nog een wens voor nog een kindje. Moeilijke situatie lijkt me.

9. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    Het is idd wel een moeilijke situatie. Heb zelf altijd een grote kinderwens gehad, maar ik begrijp ook mijn man. Hij wil al zijn kinderen evenveel kunnen geven. Hij heeft drie dochters waarvoor hij alimentatie moet betalen.
    En ook nog eens dat we geen.plaats meer hebben om nog een kindje erbij.
    Heb er me dus ergens wel bij neergelegd dat er gren meer komt nu, maar zal denk ik toch altijd blijven hopen.

10. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    mijn ms is echt een ramp nu :(
    gisteren al mijn bed moeten verversen omdat het gewoon zoveel is dat mijn tampon het niet kon bijhouden.
    vannacht voor de zekerheid combinatie tampon-maandverband gedaan... en zelfs met het verversen van de tampon 's nachts, was het best dat ik nog een maandverband gelegd had, anders mocht ik opnieuw alle lakens wassen :x

heb nog nooit zo'n last gehad ervan pfff...

11. 2jees

2jees Niet meer actief

kan ook zijn dat je wijder bent nog en de tampon het niet goed opvangt he! gebruik je de grootste? ik dacht dat tampon ook afgeraden werd eerste keer?

Vervelend, sterkte!

12. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    Gebruik de grootste. Deze die her meeste absorberen. Ze zijn helemaal doordrenkt (sprry voor omschrijving) dus denk niet dat het er gewoon naast loopt.
    Vandaag al om de 2h beide verversen. Pfff... Is niet te doen

gyn had gezegd geen tampon te gebruiken de eerste 6 weken. Denk dat ik ieder half uur zou moeten vervangen als ik enkel maandverband zou gebruiken. En kan moeilijk opnieuw kraamverband beginnen te gebruiken je. Niet erg prettig...

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Vervelend zeg! maar kraamverbanden kunnen prima hoor, had ik de eerste keer in de nacht ook. Liever dan een vies bed ;)

14. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    Mssn voor de zekerheid dan maar kijken om het in huis te halen. Desnoods voor de volgende keer... (hopelijk wel niet zo'n last van dan nu, maar weet nooit).

Morgen dag 4 dus hopelijk bijna gedaan. (vroeger altijd max 5d...)

15. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    Zo hevig als ze waren... Zo rustig zijn ze nu...
    Die ms kan er kop nog staart aan krijgen.
    Eerst kan ik niet vlug genoeg verversen en nu maar enkele spatjes meer...
    Einde van de ms?? Hopelijk...

Het enige wat ik niet snap id dat ik nu pas pijn in mijn buik krijg?!
    Lichaam ontregeld...

16. Himama

Himama Lid

26 sep 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk heb je inmiddels meer duidelijkheid! Ik heb ook dit soort krampjes gehad, maar was niet zwanger, waarschijnlijk herstel baarmoeder.

Het is me enorm tegengevallen hoe lang ontzwangeren duurt. Nu bij mijn tweede zwangerschap probeer ik vooraf al informatie in te winnen hoe je je herstel kunt versnellen, maar huisarts en verloskundige kunnen me niet echt zinvol advies geven. Ik ben daarom maar zelf tips aan het verzamelen, zodat anderen er ook wat aan hebben: Ontzwangeren: hoe doe je dat? | Leuk met kids

Tips zijn heel welkom!

17. yerini

yerini Lid

30 dec 2013
    36
    0
    0
    Roeselare
    Heb 8d bloed verloren dus waarschijnlijk mijn ms gehad onsanks de bv met nachtvoedingen.
    Donderdag naar de gyn voor nacontrole na de bevalling.
    Mis wel dat buikje en die stampjes, maar toch ook blij dat ik ons kleintje al 2mnd in mijn armpjes heb.

Deel Deze Pagina