Klachten na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lovingmyboy, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hoi,

Ik ben 2 weken geleden bevallen en nu weet ik dat alles moet herstellen. Maar ik twijfel of dit normale klachten zijn.

Ik heb bij de stoelgang het probleem dat ik af en toe niet voel of het eruit is zal ik maar zeggen en dan blijft er wat zitten. Heb ook last van wat urineverlies die best sterk ruikt. Ook heb ik af en toe last van scheetjes die ik niet binnen kan houden. En vanbinnen in mijn vagina is het nog helemaal gezwollen. Heb ook vaak aandrang om te plassen en voel dan een onaangename druk en steken in mijn onderbuik. Niet echt ontzettend pijnlijk, meer vervelend. Zijn dit normale klachten door de bevalling? Of moet ik hier al mee naar een dokter? Zo nee, hoelang duurt het voor het weer normaal moet zijn allemaal?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik voel me er erg ongemakkelijk door. Heb bij mijn bevalling, 1,5 uur pers weeën tegen moeten houden en 1,5 uur moeten persen. Uiteindelijk was het een Sterre kijker en is hij met de vacuüm gehaald. Misschien heeft dat er ook mee te maken? Ben ookingeknipt.

Alvast bedankt,

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi!

Dit zijn heel normale klachten zo net na de bevalling. Je kunt niets zeggen over wat je klachten blijven over een tijdje, maar het zal wel minder worden dan dit. Je onderkant is gewoon nog beurs en opgerekt van de bevalling en het langdurige heftige laatste stukje. Je bekkenbodemspieren zullen mettertijd weer wat steviger worden en je aambeien (want zo klinkt het wel) zullen ook weer een beetje slinken. Maar het kan zijn dat je toch actiever met oefeningen aan de bak moet. Een arts zal nu nog niets kunnen doen, het heeft tijd nodig. een bekkenbodemfysiotherapeut kan al wel helpen.

Groetjes Brigitte

3. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank je voor je reactie, ik zal gewoon wat geduld moeten hebben :) maak me alleen een beetje zorgen om de onderkant. Het voelt aan alsof het helemaal opgezwollen is en bijna naar buiten komt als je snapt wat ik bedoel?? Wat normaal wat dieper in mijn vagina zit dat ribbelige randje enzo... Dat zit nu bijna aan het begin van mijn vagina. Is dat dus ook normaal? Normaal is er een wat grotere doorgang zal ik maar zeggen :)

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

je bent pas twee weken geleden bevallen, dus dan kan het allemaal nog anders aanvoelen. Het heeft vaak tijd nodig, voordat de zwelling helemaal weg is. Ook het doen van bekkenbodemoefeningen wil hiervoor wel goed helpen. Daarnaast zou ik het laten bekijken bij de nacontrole. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina