Afvallen door of tijdens zwangerschap?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gentle, Sep 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hoi, ik kan (zie banner) volgende week testen of ik zwanger ben, maar nu ben ik in de afgelopen week opeens ruim een kilo afgevallen...

Ik weeg mezelf niet zo heel strikt en ik was ook altijd "gewoon" 70 kilo. Nu ben ik door de pil en op mezelf wonen een paar kilo aangekomen in de afgelopen anderhalf jaar, en nu gaat het er opeens af?

Kan dit komen door een (prille) zwangerschap? En wat moet ik doen wanneer blijkt dat ik zwanger ben? Ik eet gezond vanwege babywens, sport weinig, maar ik heb geen auto dus ik doe alles op de fiets of lopend. Ik ben zeker geen ongezond type, maar ben wat breed gebouwd dus daarom nooit echt heel dun geweest. Nu is mijn gewicht nog steeds niet op een gezond BMI weer, maar ik wil mijn baby niet in gevaar brengen door af te vallen. De wens om af te vallen was er dus wel, maar ik was er zeker niet mee bezig!

Wat moet ik doen?

2. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,651
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Gewoon normaal eten lijkt me.Ik ben zelf 15 kilo afgevallen tijdens zwangerschap.Maar dat kwam omdat ik niks binnen kon houden en mijn huisarts,destijds,het niet nodig vond om mij door te verwijzen.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Maar het is niet ongezond voor je kind?

4. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,651
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn dochter woog 3100 gram bij haar geboorte.Ik heb 3 weken sondevoeding gehad in het ziekenhuis,tot 2 uur voor de bevalling heb ik liggen kotsen en nee,mijn dochter heeft er niks aan overgehouden.
    In het ziekenhuis zeiden ze dat een baby toch wel neemt wat het nodig heeft.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn ha heeft me verteld dat als je gewoon gezond en voldoende eet tijdens je zwangerschap het niet zo erg is als je afvalt.

6. Joow

Joow Actief lid

Sep 12, 2008
    117
    0
    0
    Dat zei die van mij inderdaad ook, als het maar gezond eten is wat je doet! En niet te weinig en bewegen!

7. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Oke bedankt !

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Het kan komen doordat je bewuster met eten en met je gezondheid bezig bent vanwege je babywens. Mocht je zwanger zijn, dan kan dat echt geen kwaad voor je kindje. Tenzij je heel streng aan het lijnen bent, dat moet je absoluut niet doen als je vermoed zwanger te zijn.

Succes met zwanger worden, hopelijk lukt het!

Groetjes, Wendy

Share This Page