Klachten na eisprong anders als je zwanger bent dan normaal.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Veryproudmama, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    hoi allemaal,

gisteren was mijn nod, negatief getest, vanmorgen weer negatief getest... maar nog niet ongi. Nu heb ik de laatste week wel hele andere afscheiding dan normaal, normaal is het wit en dik en korrelig. Nu heb ik vaak dunne wit/gelige afscheiding, echt een soort klein 'plasje' zeg maar. Herkent iemand dit? ik heb dit nooit eerder gehad!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Liefs karin

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik heb er bij mezelf nooit zo op gelet tijdens mijn zwangerschappen. Ik lees wel regelmatig dat vrouwen dit hebben voor hun nod als ze zwanger blijken te zijn maar of dat in alle gevallen waar is?
    Over twee dagen nog eens testen? Negatieve test betekend niet altijd dat je niet zwanger bent tenslotte. Kan best zijn dat het wat later ingenesteld is en je dus nog te weinig HCG in je urine hebt. Sterkte met het wachten, zal niet meevallen! Gr. Lotuss

3. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Hoi Lotus,

Dank je wel voor je reactie! Ik heb zowieso morgenochtend een afspraak bij de huisarts...dus ik wacht het maar even af, en ik blijf toch stiekem duimen dat ik wel zwanger ben ondanks de negatieve testen, ik hoop het zo!

Liefs Karin

4. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hoop het ook voor je! Zou fijn zijn he..
    Maar als het niet zo zou zijn deze keer komt het wel een andere keer hoor! Maar ja...liever nu nu nu! :)

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier nog iemand met klachten...ben ontzettend moe en heb pijnlijke (.)(.) en rugpijn, zit nu op dag 27....ben zo benieuwd!

liefs Deb

6. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Nou, ik sta zowaar op 2 dagen overtijd, alleen ben ik bang dat dit niet het geval is. Nog niet ongi geworden, maar denk dat mijn NOD morgen is. Denk ik.....
    Had vandaag en morgen precies 2 weken geleden een positieve ovulatie test en de vrijdag een progesteron gehalte van 122, dus waar ik nu vanuit moet gaan?
    Ik had vanmiddag ineens rare kramp in m'n maag en begon helemaal te transpireren, had het gevoel te moeten vergeven, maar even later trok het weg. Vreemd. Kan ook zijn dat ik gewoon niet lekker ben.
    Wie zal het zeggen.
    We wachter gewoon ff af...
    Groetjes BornMother

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    ik ben heel erg benieuwd born mother. 't zou heel mooi zijn als je zwanger zou zijn. Spannend.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik hoop het ook voor je BornMother! Ik zal voor je duimen! Voor jullie allemaal trouwens!

Ik hou zelf sinds deze maand ook alles bij, wanneer ik kramp heb, en wat voor afscheiding e.d.
    Hoop natuurlijk dat het niet lang hoeft, maar het helpt je idd wel alles in kaart te brengen.
    Ik hoop gewoon dat ik snel positief test!

9. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    hmm wij zijn nu bezig voor de tweede mijn dochter is al bijna 6 dus ik weet dat allemaal niet meer ik heb nu opeens erg veel last van een witte afscheiding heel anders dan normaal het is nu een dag of drie na eisprong

10. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Geen ongi, maar helaas ook net ff een testje gedaan, heb zó niet het gevoel ongesteld te gaan worden. Was helaas negatief...
    Heb ook nog steeds een temp van 37,5, normal maar 36,4. Sinds eisprong is het zo hoog als nu. Heb ook nog steeds pijnlijke (.)(.) is normaal ook wel weg net voor menstruatie.
    Ben benieuwd......
    Groetjes BM

11. frownupsidedown

frownupsidedown Actief lid

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Mijn man en ik zijn sinds juli aan het proberen om zwanger te raken en ik heb tot nu toe iedere cyclus wel 'iets' gevoeld. De ene keer was het misselijkheid en dan weer erg pijnlijke (.)(.). Maar tot nu toe dus nog geen resultaat.
    Omdat mijn cyclus de ene maand rond de 28 dagen zit en de andere maand rond de 35 (zucht) weet ik niet precies wanneer mijn ovulatie is. Deze maand zou ik zo rond de 28 dagen moeten zitten, dus als het goed is heb ik afgelopen maandag mijn ovulatie gehad. We hebben wel op de beste dagen geklust, dus het zou heel misschien kunnen.

Nou heb ik gisteren een heel klein beetje bloed verloren en een paar keer heel veel slijm. Bovendien ben ik sinds gisteren bij vlagen misselijk. Dus de hoop dat het gelukt is houdt me erg bezig.

Het probleem is alleen dat ik mijn eigen lijf niet meer vertrouw, omdat het me al meerdere malen voor de gek heeft gehouden. Tegelijkertijd kan ik de gedachte aan zwanger raken ook maar niet kan uitschakelen.

Ik moest m'n 'ei' even kwijt... Nu maar rustig anderhalve week afwachten.

Moniek

12. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Hoi Marieke,
    Welkom hier.
    Goed dat je je 'ei' ff kwijt bent. Spannend voor je en wat duren die 2 weken toch altijd lang.

Hoi Meduusje,
    Ik heb wel gemerkt dat je lichaam steeds weer wat anders kan doen ook als je niet zwanger bent, soms echt geen touw aan vast te knopen.
    Heel veel zw sypmtomen zijn ook dingen die je hbt als je ongi wordt....
    Irritant soms toch het vrouwenlichaam.

Hoi Sarah 85,
    Goed van je, dat je alles bij houdt, geeft je toch een beetje inzicht en je onthoudt nou eenmaal niet allesvan de voorafgaande maanden. Ik heb net ook ff m'n boekje bijgewerkt en ff de vorige maand bekeken, of ik toen ook zo kort op een eisprong zo'n hoog progesteron gehalte had, nou niet dus...

Ik ben nu echt wel overtijd. M'n temp is wel 0,5 graden gedaald, maar is no steeds 0,5 graad hoger dan normaal. Heb nog steeds het gevoel dat ik niet ingesteld wordt en nog steeds behoorlijk pijnlijk (.)(.)
    Spannend poeh poeh....

13. laantje

laantje Nieuw lid

18 sep 2008
    3
    0
    0
    heej meiden,
    ik ben nieuw op dit forum en heb jullie klachten een beetje bekeken. Het is wel heel erg herkenbaar moet ik zeggen. Ik heb de laatste paar maanden echt elke keer weer andere klachten waarvan ik denk; 'joh, nu zou het misschien wel eens echt zover kunnen zijn!"..elke keer niet dus! nu heb ik weer elke keer last van mijn onderbuik, zeurderige pijn. maar ja, ik ga al nergens meer van uit, beetje herkenbaar?
    we gaan gewoon door met hopen he! ga voor jullie duimen..en voor me eiges natuurlijk he!succes allemaal!
    liefs

14. juuls

juuls Lid

12 apr 2007
    71
    0
    0
    hoi dames,

allemaal in hetzelfde schuitje. Ook ik heb iedere maand klachten gehad en denk dat ik zwanger ben, hopeloos :(

deze maand nauwelijks ergens last van, zal dus wel niks zijn. :cry:

bij mijn vorige zwangerschap had ik al 1week voor NOD ongikrampen en last van onrustig slapen, vroeg wakker en zere (.) (.)

nou ik hoop op veel positieve berichten, succes met wachten :)

Liefs Juuls

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dat je nergens last van hebt zegt ook niets hoor Juuls! Ik had ook nergens last van als ik zwanger was, geen pijn in mijn borsten, niet misselijk, niets!
    Terwijl ik dat wel heb als ik níet zwanger ben (maar soms ook ineens niet) Je weet het gewoon nooit maar wie weet...omdat je nu juist geen last hebt.. hopen maar he!

16. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hee meiden,

fijn topic! en erg herkenbaar allemaal. nu zijn wij nog niet echt bezig, maar ik let al wel vast op de klachten na m'n eisprong, zodat ik straks niet de hele tijd denk: hmm, zou dit een zwangerschapssymptoon zijn?
    en wat blijkt?
    -elke maand heb ik erg gevoelige borsten, ik zou kúnnen denken dat ik zwanger ben, zo opgezet zijn ze. meestal meteen de dag van m'n eisprong komen ze opzetten :)
    -bij vlagen, met name s avonds, een beetje misselijk en als ik me daar op focus word ik ook misselijker
    -af en toe een ongesteldheidsgevoel in m'n baarmoeder
    -zelfs steken zo nu en dan in m'n lies
    -honger en dorst
    -witte afscheiding net voor NOD

anyway, wij zijn dus nog níet bezig om zwanger te raken, maar als je je maar focust op je lichaam voel je vanzelf wat! toen ik nog niet zo bezig was met wat ik voelde tussen ei en NOD, merkte ik hier ook veel minder van (behalve dan pijnlijke borsten).

als we straks bezig gaan wacht ik dus fijn totdat ik niet ongesteld word en een positieve test in handen heb! (zei ze heel stoer, maaaaaaaar jaaa... wie weet focus ik me dan ook wel scheel :))

anyway, be blessed with babies!

17. Els3

Els3 Lid

28 aug 2008
    7
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb drie cycli vrijwel niets bijzonders gevoeld (of het was wel te herleiden, bijvoorbeeld tot te veel chocola eten :) ), en één cyclus heel veel gevoeld: al drie dagen na de eisprong groeiden mijn borsten bijna een cupmaat, deden ze erg pijn, had ik opgeblazen gevoel, soms misselijk, innestelingspijn gehad, dat soort dingen. Tot een weekje voor NOD, toen was het allemaal ook weer afgelopen. Menstruatie was eerder, heftiger en langer dan normaal: ik denk zelf gewoon dat die keer de bevruchting en zelfs innesteling gelukt waren, maar er toen toch iets mis ging.
    Volgens onze gynaecoloog gaat het vaak wel goed bij de bevruchting (zelfs bij ons: de donor heeft 'matig' zaad), maar daarna gaat het heel vaak mis en volgens hem merk je dat meestal niet eens omdat je dan 'gewoon' ongesteld wordt.
    Zou het niet kunnen dat heel vaak als we denken dat ons lichaam ons voor de gek houdt, er gewoon wel iets aan de hand is, maar zaadje, eitje of de combinatie er van uiteindelijk toch niet goed genoeg is om door te gaan?

18. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ha Els,

Als je hoort dat bij 50% van de vruchtbare eicellen het uiteindelijk toch misgaat denk ik dat je best gelijk kan hebben.
    Aan de andere kant in de eerste week na ei kan alleen progesteron nog maar klachten veroorzaken, en pas in de 2e week na ei eventueel hcg. Dat spreekt er dan weer een beetje tegen.

Maar mijn gevoel denkt er hetzelfde over als jij.
    * Dus ik hoop nu ook heel erg op een positest ;) *

19. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Nou, hier nog steeds geen ongi. Heb vanmorgen 2e test gedaan met CB digitaal, maar ook negatief. eb toen ziekenhuis gebeld en ik kon direct komen voor urine en bloedtest, kon 2 uur laten bellen en ook geen zwangerschap te bekennen. Rarara.
    Als ik volgende week nog niet ongi ben, moet ik langskomen voor verder onderzoek.
    Heb nu wel zoiets van : Wordt maar gewoon lekker ongesteld, dit is helemaal niks......
    Vreem lichaam, het vrouwelijk lichaam.
    Groetjes BM

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Wat vervelend BornMother! Heb het inderdaad ook wel eens gehad door de jaren heen. Niet dat ik probeerde zwanger te worden toen maar ben wel eens 10 dagen te laat geweest, zomaar. Of een dag of vijf inderdaad terwijl ik normaal héél regelmatig ben. Als je zwanger wil worden zit je daar helemaal niet op te wachten, laat het dan maar snel komen en op naar de volgende ronde!

En inderdaad Els, vaak raak je wel bevrucht maar gaat het al vroeg mis. Heb ik zelf ook vaak gehad.
    Toen ik zwanger probeerde te worden van mijn dochter testte ik vaak voor of op mijn nod om te weten of te zien of er HCG in mijn urine zat. Gewoon om te weten of het zaadje bij het eitje kon komen en dát in elk geval goed zat. (gezien mijn medische achtergrond, maar aan mijn dochter van nét 1 te zien is dat in orde!) Zag dan inderdaad regelmatig resultaat op de test. Gebruikte dan vlak voor of op mijn nod een test staafje van de digitale ovulatie test (die reageert ook op HCG) en dan was het streepje soms vét blauw maar nog niet digitaal positief. Hij geeft altijd wel een vaag blauw streepje maar vlak voor hij positief gaat worden is het blauw heel donker. Gebruik die testen al langer dus dan zie je dat wel op een gegeven moment. Werd dan wel ongesteld hoor, of was het al maar er had wél een bevruchting plaatsgevonden. Ga er van uit dat dat dus wel gewoon vaak het geval is maar dat zegt nog niets over een doorgaande zwangerschap helaas!

Deel Deze Pagina