Werken, een kind, en opvang

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mangoo, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Ben benieuwd hoe jullie het doen?? Of gaan doen??

Zijn jullie met z'n 2en?
    Hoeveel uur werken jullie?
    Gaat je kind naar opvang (maakt niet uit wat voor vorm) en hoeveel uur?
    Redden jullie het in de maand financieel?

Wat zouden jullie evt anders willen?

Heel wat vragen, maar ben gewoon benieuwd hoe iedereen het doet..

Wij zijn met z'n 2en, momenteel ga ik 1 dag in de week naar school en werk 36 uur.
    Mijn vriend werkt 40 uur in de week.

Idee is om naar 28 uur te gaan.
    En dan de ene week 16 uur opvang en de andere week 24 uur opvang.
    Aangezien ik in de zorg werk, en dus ook weekenden draai, is dit makkelijker op te vangen voor mijn vriend die dan thuis is.

Misschien wil oma zelfs 1 dag in de week oppassen..

We redden het makkelijk in de maand, moet natuurlijk wel gaan opletten.

Ben benieuwd

2. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Er is nog geen kindje, het moet bij ons allemaal nog gebeuren ;). Maar we hebben er al wel over nagedacht hoe we het gaan invullen straks. Manlief werkt momenteel 40 uur en blijft dat straks ook doen. Zelf wil ik terug van 32 naar 24 uur. Opa en oma willen 1 dag oppassen, 1 dag kinderdagverblijf en 1 dag thuiswerken (indien werkgever daarmee instemt, anders wordt het denk ik ook kdv). Financieel gezien zal het qua inkomen zo ook gaan lukken. Nu de rest nog... :p

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik werk nu 32 uur en wil dat na de bevalling blijven werken. Mijn man wil ook 4 dagen gaan werken, maar dan 4x9, dus 36 uur. We hebben dan 3 dagen opvang nodig. Misschien zijn er nog wel opa's en oma's die op willen gaan passen, dat weten we nog niet. Mocht mijn man om wat voor reden dan ook geen 4 dagen kunnen werken en hij blijft er 5 werken dan ga ik 3 dagen werken. Ik vind 4 dagen opvang net wat te veel.

4. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik heb een wao, en zit dus thuis de komende jaren nog wel.
    Ik ben thuis voor de kids als ze uit school komen etc etc.
    Als de baby er straks is (moet nog met liefde gemaakt worden) gaat mijn man 1x in de 4 weken ouderschapsverlof voor een dag opnemen.

5. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Ik zelf werk maar 12 uur, mijn vriend werkt 40 uur de dagen dat ik werk gaat ze naar oma toe en voor de rest ben ik thuis bij haar, en dit blijft ook zo als de 2e eraan komt.

Dus veel geregel hebben wij niet.

6. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    @lilo: hallo lilo, wat bedoel je met verticale groep?

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik werk momenteel 40 uur p.w. en mijn partner ook.
    Als ik zwanger en bevallen ben dan zal ik na mijn verlof 32 uur gaan werken. Ik werk in onregelmatige dienst van 15.30 tot volgende dag 9.30 en dag-avond diensten zijn er van 10.00-17.00 en 13.00-21.00 of 14.00-22.00 met 1 vaste werkdag per week.
    Die van ons zal 2 dagen naar de crèche gaan en de andere momenten zal oma invullen. Dat gaat dan om 2 keer per week een paar uurtjes waarop mijn partner en ik elkaar aflossen.
    Na mijn verlof neem ik wel ouderschapsverlof op voor 1 dag per week en oma zal tot 6 maanden volledig oppassen.

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Dat is een groep met 12 kinderen voor 0 t/m 4 jaar. Dus baby, dreumes en peuter bij elkaar op een groep.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vriend en ik werken nu allebei 5 dagen, we gaan 4 dagen werk (vriend officieel 5 dagen, maar dat vangt hij op in 4 dagen en verder 's avonds). Kindje gaat dus 3 dagen naar de opvang. Misschien wordt het 2 dagen en 2 ochtenden oid, maar zoiets in ieder geval. Opvang is wel erg duur trouwens, maar gastouderschap wordt veel goedkoper volgend jaar. Iemand enig idee waarom?

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik werk 24 uur en mijn vriend 32
    Ik ben dus 2 dagen thuis, vriend 1, oma komt 1 dag en 1 dag kdv. Vanaf januari is mijn ouderschapsverlof 'op' en ga ik 28u werken; ze gaat dan een ochtend meer. Dus dan 1,5 dag naar kdv.

Iris zit op een verticale groep; ik vind t erg veel voordelen hebben boven een babygroep!! Ze heeft t er erg naar d'r zin.

Ik ga die halve dag trouwens extra werken ivm financiën (scheelt toch netto 150,- per maand), anders was ik 24u blijven werken.

11. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Ik werk 26 (ene week 24 en andere week 28 ) en manlief werkt 40. Mijn zoontje gaat gewoon 3 dagen naar kdv, verticale groep. Hij vind het helemaal leuk. Als ik hem breng dan kan ik nog net een kusje krijgen, maar het liefst gaa hij meteen spelen met andere kindjes. Goed teken, maar wel een beetje sneu voor moeders.
    Als je kinderopvangtoeslag aanvraagd hoef je zelf niet zo veel meer te betalen.
    Ik geloof dat wij nog geen 100 euro zelf betalen per maand voor de opvang.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat wij gaan doen:

Man werkt 40 uur en zal of 1. ouderschapsverlof opnemen 1 dag per week (dan heb je 62.50% betaald op die dag) of 2. 4 keer 9 uur werken en dan dus naar 36 uur, zodat hij 1 dag thuis is.

Ik werk 40 uur per week en zal ouderschapsverlof opnemen voor zolang ik het contract heb. Ik word verlengd voor mijn aioschap omdat mijn zwangerschap daar nog invalt. Aio's zijn voor 4 jaar aangesteld en ik zit in mijn laatste jaar voor ik promoveer. Ik ben daarna dus weer even werkzoekend (WW), vandaar dat deeltijd niet handig is (hoogte WW gaat dan te veel omlaag). Ik zal dan op zoek gaan naar een deeltijd baan, ongeveer 24-28 uur per week.

Het streven is 2 dagen per week opvang. We wonen helaas ongeveer maximaal ver van onze ouders: wij in Groningen, ouders in Den Haag en Zeeland... :(

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man en ik werken allebei 40 uur, ik op gewone tijden, mijn man in ploegendienst (1 week overdag, 1 week 's nachts, 1 week 's avonds) en soms een zaterdag. Ik wil na de bevalling 24 uur (3 dagen) gaan werken. Ons wurmpje gaat die dagen dan naar mijn moeder. Zij wil dat zelf heel graag, is sinds het overlijden van mijn vader een paar maanden geleden alleen en zou het geweldig vinden op ons kind te passen. En voor ons is het een heel fijn idee dat ons wurmpje in goede handen is, en het is gewoon fijn en flexibel en handig, zeker ook omdat mijn man dus soms ook thuis is ivm ploegendienst. Ik ben erg blij dat we het zo kunnen oplossen.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mijn man werkt 38 uur in de horeca. Ik ga 24 uur werken. Mijn man kan het zo regelen dat hij 2 dagen dat ik werk thuis is (hij werkt ook s avonds of in het weekend) en 1 dag passen mijn ouders op. Dus geen officiele opvang hier.

Wij redden het in eerste instantie wel financieel omdat ik levensloop het gespaard en daarna zullen we toch echt een stapje terug moeten doen.

15. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik lees dat er toch een hoop mensen hulp krijgen van opa's en oma's. Toch fijn dat het kan:D

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja onze ouders wonen een uur rijden verder en dat is toch lastiger. Ik bedoel dan moeten ze voor 8 uur weg om hier op tijd te zijn. Toch weet ik ook dat ze het wel leuk zouden vinden. Ach ja en anders niet, opvang is ook goed voor de ontwikkeling van het kindje.

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben een tijdje allebei 4 dagen gewerkt, maar mijn man dreigde zijn baan te verliezen en werk veel meer dan fulltime.
    Ik werk nu 3 dagen en neem het huishouden op me (met schoonmaakster). Moet zeggen dat het nu meer dan ooit op rolletjes loopt.

Onze dochter gaat ook 1 dag naar oma, dat heeft ze zelf aangeboden en ze gaat 2 dagen naar het kdv. Mijn zusje wil zo nu en dan wel een avondje oppassen en ze mag ook wel eens bij opa en oma blijven slapen. Op een gegeven moment wil je toch wel eens iets met z'n 2-en doen ;)
    (al is vanavond pas de 2e keer dat we dat gaan doen)

Deel Deze Pagina