Werkloos en zwanger, wat nu??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door HappyFriend, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyFriend

HappyFriend Nieuw lid

1 sep 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu 5en halve maand zwanger en al een tijdje werkloos..

Weet iemand wat ik kan doen om toch nog je kosten te kunnen doen?
    Uwv heb ik al geinformeerd, maar daar kom ik ook niet over uit....

Iemand een oplossing??

Groetjes!

2. Meara

Meara Niet meer actief

Een baan gaan zoeken?

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Een baan zoeken is idd handig, maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat je daar al een tijd mee bezig bent?

Hoe is je situatie verder? Woon je op jezelf of samen of nog bij je ouders? Heb je wel een baan gehad? Zo ja, waarom heb je dan geen uitkering? Niet aangevraagd of niet gekregen?

Heb je al bij de gemeente geïnformeerd? Misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen?

Ik heb ook geen idee, hoor, want ben gelukkig nog nooit werkloos geweest. Maar deze vragen lijken mij wel van belang :)

4. HappyFriend

HappyFriend Nieuw lid

1 sep 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je wordt haast niet aangenomen als je zwanger bent, bijna nergens... Weet jij wel een plek?

Ik heb hem destijds niet aangevraagd inderdaad. Woon bij mijn vader.
    De gemeente heb ik nog niet geprobeerd, die kan ik wel even proberen dank je wel!

Groetjes.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    en bij je vorige baan, ben je toen zelf weggegaan of ben je ontslagen of is je contract niet verlengd? want bij die laatste 2 geldt dat je een ww uitkering kan aanvragen bij het uwv. en je moet je sowieso eerst inschrijven bij uwv werkbedrijf. een bijstandsuitkering bij de gemeente gaat niet zo makkelijk plus de bedoeling is je zo snel mogelijk weer aan het werk te zetten...als ik jou was zou ik je toch inschrijven bij het uwv en uwv werkbedrijf...kan je doen op de ste van het uwv..

6. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gemeente doet weinig denk ik, Je moet gewoon een bijstandsuitkering aanvragen bij het UWV.
    maar lieve schat, waarom kom je daar nu pas mee??

Deel Deze Pagina