, ja heeel herkenbaar, en er is natuurlijk ook nog nooit een blijven zitten maar daar gaat het niet om. En wat ik ook zo'n ***opmerking vind: Er zijn al zovelen geweest die het ook hebben gedaan, dus het is te doen hoor . Ik wil eigenlijk ook het liefst thuis bevallen, ik kan ook niet tegen ziekenhuizen. Kijk als het niet anders kan dan moet het maar liever niet dus . Wat wel een voordeel is van een ziekenhuis bevalling is dat ze daar iets kunnen doen met pijnbestrijding en dat schijnt thuis niet te mogen , das dan wel weer jammer . Ja dan moet de kleine idd blijven zitten tot de 37 weken haha, maar daarna mag het van mij ook wel komen hoor . Wanneer ben jij precies uitgerekend?
Ja pijnbestrijding....tja.... Dat kan idd thuis niet maar ik ben er ook geen voorstander van. Ik denk dat ik het op eigne kracht ook moet kunnen. Zo niet dan alsnog maar naar het ziekenhuis. Daar komt nog eens bij dat ik heel bang ben voor naalden. Dus een ruggprik is dan niet echt aan mij besteed denk ik hahaha Ik ben 24 November uitgerekend en jij?
Hier nog zo'n angsthaas voor naalden . Zelfs toen ik heel graag op vakantie wilde naar Thailand liep ik bij de HA haast weg omdat ik een spuit moest halen. Ik dacht dat deze gewoon in de arm mocht, wat l lastig genoeg is, maar kreeg hem in mijn bil, maar is uiteindelijk wel goed gekomen hoor . Ik wil het eigenlijk ook het liefst gewoon zelf doen, ook alleen al uit angst voor de spuit . En idd als het nodig is zijn we nog snel genoeg in het ziekenhuis natuurlijk hihi. Maar goed eerst de komende 15 weken maar eens ...... Ik ben 29 december uitgerekend....... Bij jou begint het echt al op te schieten dus. Voor je het weet is het 8 oktober en heb je lekker verlof!
ja heerlijk daar kijk ik naar uit! Ben steeds zo moe. Meid ik moet er nu vandoor ik moet helaas naar een begrafenis Tot snel!
Hey Kippies Daar ben ik eindelijk! Hier alles ok? Heb alles bijgelezen maar ben druk druk vandaag dus niet echt veel tijd om op iedereen apart te reageren.. De make-up gisteren was goed gegaan, dat meisje kan het echt heel mooi dus dat is gelukkig geregeld...net nog even wat aan de studie gedaan, vind et wel behoorlijk pittig worden nu maar ja ik doe mijn best en meer kan ik niet doen! Vanochtend dus naar de vk geweest, een hoop info en vragen gekregen maar ja dat was allemaal al bekend, heb het natuurlijk niet lang geleden al gehoord ...en gevraagd voor de echo, nou morgen heb ik dus om kwart voor 9 een afspraak en we kijken dan gewoon hoever ik ben en hoe het gaat en naar aanleiding van die echo bespreken we of ik er nog 1 krijg met 11 a 12 weken maar zij dacht dat het waarschijnlijk geen probleem is....ben er best nerveus voor en nou hoor ik net dat ik alleen moet gaan omdat mijn haantje niet weg mag van de baas omdat hij 's middags ook al weg is voor een sollicitatiegesprek...vind ik echt klote want wou niet alleen gaan maar ja is nu niks aan te doen Nou meiden ik ga hier nog ff wat doen, kom zo nog wel even langs x
Ja de pil is idd rot wanneer je ermee gestopt bent. Ik wist helemaal neit dat je lichaam op gang moest komen enzo. Al is het wel te begrijpen natuurlijk. Alles van me vorige cyclus komt terug met me temp, dus ik denk dat ik echt in de volgende ronde zit. Nieuwe ronde hopelijk ook een ronde met ei . Veel plezier bij zwangerschapsgym! En rot van je stuitje, voelt irritant wanneer je daar last van hebt he.. Mijn vriend drukt mijn stuitje altijd weer goed, dat ding gaat bij mij steeds verkeerd zitten .
hey allemaal! rid: wat fijn dat je morgen al een echo krijgt! wel jammer dat je haantje geen vrij kan krijgen ga zo lekker eten. boerenkool. mmm.. heb er echt zin in. het is nog wel geen winter maar ach maakt het uit.. vanavond dus naar zwangerschapscurus! ben benieuwd. het is de cursus fit rond de bevalling dus ben benieuwd hoe fit liena en ik terug komen tok later weer! xxx
hey meiden, ten eerste SORRY dat ik zo lang niks van me heb laten horen. heb het druk gehad en moest even tot rust komen. Heb net 'sex and the city'zitten kijken met een kop thee en een groot stuk chocola. Haantje is naar cusus dus lekker ff alleen met een dekentje op de bank. Vanmorgen naar de gyn geweest. dag 2/3 van me cyclus moet ik bloed laten prikken, haantje moet z'n zaad laten onderzoeken. dag 10 van me cyclus moet ik weer terug komen voor een samenlevingstest. als ik 's morgens de afspraak heb moeten we de avond ervoor klussen en als ik 's middags de afspraak heb moeten we die ochtend klussen. dan gaan ze kijken naar mijn eicel en naar zijn zaad in mij... raar idee. Haantje en ik zijn erg blij en opgelucht dat alles nu nagekeken wordt. ik vind het toch wel spannend worden... Komt zo veel op je af, de gyn vertelde zoveel.. Ik ga alles nog bijlezen, hoop dat alles goed gaat met iedereen. @miran, ik stuur je een pb.
Hey meiden, ik heb net Wesley z'n flesje gegeven en zit nog even af te wachten of meneer direct gaat slapen weer. @ Pooh, wat ontzettend vervelend, al die onderzoeken, snap dat het heel spannend moet zijn. Maar aan de andere kant ook wel weer erg fijn natuurlijk! We gaan veren dat het allemaal dik in orde is bij jullie! Heel veel sterkte alvast bij alles maar we spreken elkaar vast nog wel tussen door! @ de zwangere over pijnbestrijding en tuis bevallen. Volgens mij roepen heel veel vrouwen tijdens de bevalling dat ze wat tegen de pijn willen dus dat is het voordeel van thuis bevallen dan krijg je dat lekker niet Ik bedoel in het ziekenhuis is die keuze wat sneller gemaakt. Ook hoorde ik van mijn vk dat als je in het ziekenhuis bent ze al wat sneller kiezen voor een knip of hulp bij de uitdrijving terwijl dat niet kan als je thuis bevalt natuurlijk dan gaan ze je met z'n allen net iets meer aanmoedigen zodat het kindje er ook snel uit is! Mocht je onverhoopt toch naar het ziekenhuis willen of moeten zoals ik dan maken naalden je echt niks meer uit, geloof me dat is wel het laatste waar je bang voor bent volgens mij ken je op dat moment geen angst en wil je alleen maar dat je kindje er zo snel mogelijk uit is, maakt niet uit hoe! Althans dat heb ik anderen altijd horen zeggen en is inmiddels ook wel mijn eigen ervaring, toen ik in het ziekenhuis aan kwam gingen ze ook allerlei onderzoeken doen en ik kreeg een infuus om de weeen wat te activeren maar ze prikte constant mis (co-assistent) dus er zat iemand in mijn linkerhand te prikken en in mijn onderkantje stopte ze van alles, doppen op Wesley's hoofd, iets om bloed uit zijn hoofdje te tappen, een catheter en ik lag alleen maar opgelucht te wezen daar met mijn benen in de beugels met de gedachten "ahhhhh, eindelijk gaan ze zorgen dat ie er nu snel is" en ze vertelde ook steeds wat ze aan het doen waren en het enige wat ik dacht was "al snijd je me van voor naar achter open, het kan me niet schelen zolang m'n kindje er maar uit is" hihihihi... Ik weet niet waarom ik dit allemaal vertel weer, vind het gewoon zo bijzonder allemaal, zei gister nog tegen mijn haantje toen we kraambezoek hadden dat ik het hele sfeertje van de bevalling zo bijzonder vond, thuis dan eenmaal in het ziekenhuis gebeurde er zoveel dat je het allemaal niet meer zo door hebt. Iedereen moet het zelf weten wat pijnbestrijding betreft, ik durfde vooraf nooit te zeggen dat ik het zonder wilde aangezien je gewoonweg niet weet wat er op je af komt maar ik ben achteraf blij en best trots dat ik het allemaal zonder pijnbestrijding heb gedaan. Een vriendin van mij zei altijd "je wilt die pijn ook voelen, daar moet je gewoon ff doorheen voor je kindje" en dat heeft ook wel wat natuurlijk, de beloning is zo groot! Bovendien als je rustig blijft en de weeen goed kan opvangen is het met de pijn echt wel te doen vond ik! Overigens zeiden de witte jassen, je krijgt nu een verdoving want je krijgt een knip voor de vacuum, dus heb wel een beetje pijnbestrijding gehad Nou dames, het was me een genoegen om weer even een eind van me af te typen over mezelf Wesley heb ik al een kwartier geleden op bed gelegd dus ik denk dat die wel slaapt of zo in slaap valt dus ik ga ook nog even naar bed! Hopelijk slaap ik wel weer ff nog want een middag dutje zit er niet in, ze zijn voor de deur bezig met het beton dus ik vlucht straks weer het huis uit omdat het een mega-kabaal is hier in huis
Heey goedemorgen kippetjes @ Riddle, meis wat fijn dat de make-up deze keer goed is gegaan, weer een zorg minder voor aanstaande vrijdag . Wat vervelend dat je nu toch alleen naar de vk moet voor de echo, het enige voordeel is dat je wel al heel vroeg tercht kan en dat is wel lekker natuurlijk. Weet dat wij met zijn allen ook aan je denken en in gedachten bij je zijn. Ik ga me helemaal suf veren en we gaan er gewoon vanuit dat het allemaal goed is! Maar ik kan me ook voorstellen dat je het heeeeel spannend vind. Heel dikke knuffel en VVVEEEEEEEEERRRRRRRR! @ Maria, alweer 27 weken, nog maar 13 te gaan! Hoe gaat het met je? Heb je ook nog last van de benauwdheid? Hier gaat het op het moment wel redelijk. Ik hoorde gisteren op de zwangerschasgym dat we goed met de schouders naar achteren moeten lopen want dan hebben de longen meer ruimte. Dus met de kippenborst naar voren hihi..... @ Myprecious, we leven gewoon weer met je mee hoor , en veren nog harder en hopen idd op een goede eisprong! Bij jou verschuift het staartbotje dus ook echt ? Lijkt me niet fijn. Bij mij doet ie denk ik pijn doordat ik de bekkenbodemspieren niet goed aanspan. Ja zwangerschapsgym he , daar leer je vanalles . Nu hopen dat het helpt! @ Juffie, vind jij boerenkool ook zo lekker? Ik ben er ook gek op en kan haast niet wachten tot we het weer kunnen eten. Ik vind het vooral lekker met nasikruiden 8) . En een beetje geslapen vannacht? Nog geen last van spierpijn ? Bij mij valt het nog wel mee, ben al weer druk aan het oefenen met de bekkenbodemspieren . Ik vond het in ieder geval erg gezellig en vooral nu al leerzaam! Nu ff weer heel goed nadenken welke oefeningen we allemaal ook al weer hadden gedaan , maar komt vast goed haha.. @ Pooh, geeft niet hoor meis, soms heb je gewoon niet zoveel tijd om te komen tokken, maar fijn dat je er nu weer ff was! De onderzoeken zijn dus inmiddels gestart? Ik kan me voorstellen dat het allemaal een beetje raar voelt, maar die mensen staan nergens gek van te kijken, die zijn wel wat gewend , ik denk idd dat dat je eigen gevoel is. Dat kan ik me ook heel goed voorstellen hoor! Het is ook ene heel raar idee , maar het is voor het goede doel. Ik hoop dat alles gewoon goed blijkt te zijn en mochten ze wel wat vinden dat ze jullie dan goed verder kunnen helpen om toch jullie kinderwens in vervulling te laten gaan! Heel veel suc6 en dikke knuffel! @ Deli, en lag Wesley idd weer lekker te slapen? Het is toch heerlijk om het allemaal nog eens van je af te schrijven? Je hebt er ondanks alles toch een goede herrinnering aan en dat is toch fijn! En je hebt natuurlijk gelijk, als de bevalling zich eenmaal aankondigd wil je natuurlijk zo snel mogelijk je kindje in je armen ne mss geeft dat idd ook wel heeeel veel kracht en doorzettingsvermogen! De ene keer zie ik er ook erg tegenop en wanneer ik de kleine dan weer zo voel schoppen, dan ben ik ineens heel erg nieuwsgierig naar hoe ons smurfje er straks uit gaat zien! Komt vast goed ...... @ Wendy1983, weer een beetje bijgekomen na de begravenis van gisteren? Altijd vervelende dingen he? Vandaag weer aan het werk? Heb je een beetje kunnen slapen? @ Linnie, vandaag voor de echo? Hoop voor je dat je wer mag starten met de clomid en ga weer veren voor net zo'n mooie eisprong als de vorige keer! Hoe gaat het verder me je? @ Miranda, dikke knuffel, ik denk aan je meis! Alle andere kippetjes ook een heeeeel dikke knuffel! Gisteren dus voor het eerst naar zwangerschapsgym. Ik vond het erg leuk en vooral ook heel leerzaam. Wat ik wel fijn vind is dat de groep niet zo groot is, we zijn maar met z'n zessen hihi. We hebben meteen al allerlei oefeningen gedaan en moeten nu thuis ook elke dag hard aan de slag. Het was heerlijk ontspannen en toch druk bezig zijn. Veel bewegen op muziek! Heb nu al zin in volgende week . Vannacht niet zo lang geslapen, dus hoop dat ik straks nog ff weer slaap. 4 uurtjes is net wat tekort .... Iedereen een heel fijne (werk)dag en ik kom mss nog wel ff langstokken vandaag Knuf Liena!
goedemorgen ga zo weer een half dagje werken. vanmiddag leker vrij.. kijken of ik een beetje op tijd naar huis kan. ga ik ook proberen om weer eens te reageren op iedereen. liena: heb nog geen spierpijn maar het was wel erg leuk inderdaad! heb het er al met mijn haantje over gehad. volgende week gaan we gewoon wat regelen hoor. of hij haalt je na zijn werk op of jij komt dan daar heen. dan eet je gezellig bij ons en dan hoeft je haantje je alleen nog maar op te halen. we kunnen het altijd een weekje proberen. kijken of dat beter bevalt.. fijne dag allemaal. en tok vanmiddag denk ik! xxx
Hoipipeloi allemaal! Hoe gaat het met alle lieve kippies? Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet teruggelezen heb.. .. Het is toch moeilijker met 2 kids om alles bij te houden in het kippenhok helaas... In elk geval denk ik aan alle kippies, en de kippies die het nodig hebben krijgen van mij een hele dikke knuffel! ***KNUFF!*** En voor de kippies die vandaag moeten werken of al aan het werk zijn; ***WERKZE!*** Gister had Britt een piepdag, de hele dag wakker en huilen. Na de laatste fles van 10u gisteravond viel ze in slaap en vanmorgen werd ze pas om kwart voor 7 weer wakker! Hoop dat ze vandaag een betere dag heeft... Straks gaan we naar mijn oma, Britt moet toch tegen kwart voor 11 weer de fles, dus tegen 10u gaan we weg, kan ze daar mooi de fles van omi krijgen en dan valt ze in slaap en kunnen we tegen 12u weer naar huis. Heb gister namens de brandweer een heel leuk kraamcadeautje gekregen, een Woezel en Pip-mobiel, echt zo lief! Heb heel veel dingetjes van Woezel en Pip, maar de mobiel vond mn haantje te duur, dus nu heb ik die van de brandweer gekregen, hihi! Oja, gister moest Jamie weer naar de peuterspeelzaal... nou, wat ik al dacht, het was een drama. Al voordat ik uberhaupt aanstalten maakte om weg te gaan, hing Jamie al huilend en krijsend aan mijn been.. "Jamie ul niet naar gool, ul niet pelen, Jamie naar huis met mama!" Nou, zie het dan zelf maar droog te houden.. was erg moeilijk, heb dan ook wel een paar traantjes gelaten. Toen ik wegging, hing hij om mn nek en ging gewoon op mijn voeten staan, hihi! Toen ik thuiswas, heeft de juf mij gebeld dat hij weer rustig aan het spelen was. Hij deed en keek wel boos naar de juf, maar dat duurde ook maar even. Toen ik hem weer ophaalde, begon hij weer te huilen dat hij niet meer school wilde en niet meer wilde spelen... Dus nu hou ik mn hart vast voor vrijdag... Zal wel weer overgaan hoop ik. Zal even de luiertas klaarmaken voor vertrek, Britt slaapt nu nog eventjes, zal haar zo wel in de maxicosi tillen. Tok later allemaal! Xx
Mogguh allemaal Nou ben dus net terug van de vk...haantje kon gelukkig toch mee, hij heeft gewoon gemeld van ik ben dan even 3 kwartier weg in plaats van het helemaal te overleggen Nou daar aangekomen was ik meteen aan de beurt, op de tafel en kijken...ze vonden al snel vruchtwater en het dooierzakje..maar meer niet ...ik nerveus natuurlijk, na ff zoeken toch maar een inwendige echo gedaan en ook toen weer een tijd zoeken omdat ze steeds alleen maar mijn eigen hartslag vonden..maaarrrr uiteindelijk vonden ze onze kleine spruit...hartje klopt als een tierelier dus tot nu toe zag alles er goed uit, hij was wel wat kleiner dus 7 weken nu ipv 8 maar ze zei ook dat je daar nu nog niet veel van kon zeggen, over 3 weken weer een echo en dan meten ze opnieuw Hier zit dus een zeer opgelucht kippetje...ik weet wel wat het alsnog fout kan gaan in de komende weken maar ja
@ Liena, in het nieuwe huisje bevalt het goed. Al moet ik nog wel een beetje wennen hoor. Helemaal omdat ik vaak misselijk ben. Schaam ik me soms gewoon om de deur uit te gaan. En wat betreft mijn buikje. Die lijkt wel gewoon klein te blijven, maar komt vast goed. Dinsdag heb ik nekplooimeting dus kan ik de kleine weer zien. Is er al bekend welke datum de kippendag word gehouden.
ja is logischs dat jamie even niet wil er is natuurlijk best wel een verandering thuis geworden. Alle aandacht gaat toch even naar de kleine meid omdat die net even iets meer verzorging nodig heeft . Ik merk het ook bij mij op het kdv hoor als er een broertje of zusje geboren is. Meestal gaat dit na een tijdje wel over. Zorg iig wel dat waneer hij thuis is hij jullie veel mag helpen om voor zijn zusje te zorgen dit vinden ze namelijk altijd erg leuk. Laat hem maar helpen met een flesje geven of samen een luiertje verschonen . Ik weet zeker dat het helemaal goed komt . Ik weet niet of Britt ook naar een kdv gaat maar dan zal het helemaal goed komen omdat zijn zusje er dan ook is. Nu weet hij dat er iemand thuis is en dat wil hij ook graag. En tuurlijk doet het als mama zijnde pijn om je kindje zoveel verdriet te zien hebben maar je weet dat je altijd de juffies mag bellen om te vragen hoe het gaat. @ Hier is het logeer dag me nichtje van bijna 2 is hier bij me blijven slapen en zit nu in bad ik kan dr vanaf me bed zo zien dus is veilig genoeg kan ze even alleen spelen. Dalijk ff samen shoppen en kijken wat ik voor dr kan kopen voor de verjaardag de 26ste. Kijken wat ze allemaal aanwijst en dan als ze er niet is iets kopen wat ze aangewezen heeft haha Ik hoop dat ze babyborn ofzo leuk vind. En anders kijk ik voor zon pop voor bij mij op marktplaats haha .
goede morgen kipjes; Even snel een berichtje voordat ik weer vollop aan de bak moet. Riddel; fijn dat alles goed is. Zal vast een opluchting zijn. Mupkuh; je buikje komt vanzelf. Gaat helemaal goedkomen. Yoyo; jammaer dat je ongi bent geworden. Maar idd je lichaam was wel netjes op 28 dagen Lin; knap van je dat je door gaat met de clomid. Dikke knuffel. Pooh; heb je gemist in het hok meis. Kan me voorstellen dat het best heftig is allemaal. Op den duur wordt je er niet meer anders van en denk je er niet eens meer over na dat ze in je doosje kijken. Dus dat gaat goedkomen. Wel super fijn dat jullie zo snel al hulp krijgen. Ik hoop dan ook dat jullie snel helderheid zullen hebben. Dikke knuffel in iedergeval. Zo, hier is alles goed. Ik ga zo weer werken, dus tok vanavond doei doei