goedemorgen meiden! deli: blij om te horen dat het zo goed bij jullie Was gisteravond bekaf na druk dagje dus na voeding van Nathan van 8 uur meteen naar bed gegaan. Half 10 er vanmorgen pas uit gegaan. natuurlijk wel een aantal voedingen tussendoor.. maar verder wel goed geslapen. all: een hele fijne zondag! xxx
Hey meiden Ik heb een beslissing te maken wat betreft borst en flesvoeding en na van alles gelezen te hebben kom ik er gewoon niet uit... Ik wou eerst flesvoeding geven maar ja in borstvoeding zitten toch de goeie antistoffen ed. dus toch maar de borst, maaarrr nu lees ik dat je ook bij de borst na enige tijd extra vitamines moet geven en dat de partner dus niet kan helpen met voeden en zo dus dan denk ik weer dan kan ik beter flessen zodat mijn haantje mee kan delen in het voeden en zo, it buiten alle lichamelijke " ongemakken" die borstvoeding kan veroorzaken want zelfs als ga ik wel de borst geven is dat toch maar tijdelijk want als ik weer aan het werk ga dan wil ik over zijn op de fles en dat is volgens mij ook niet in een paar dagen gedaan die overstap...pfff nou jullie lezen het al...ik wil heel graag adviesen/ervaringen horen want ik weet et ff niet meer
Hey, Mir; jammer hoor, nou maar hopen voor de volgende ronde. Tja je lichaam kan je idd goed voor de gek houden.. Deli; ik vind het super fijn om te horen dat jullie relatie weer de goede kant op gaat. Kun je nagaan hoeveel invloed een baby kan hebben. Ik zeg ook steeds tegen mijn partner, dat we wel moeten blijven praten en tijd nemen voor ons zelf. Gelukkig is hij het wel met me eens. Maar toch vind ik het spannender hoe het na de bevalling gaat, als de bevalling zelf We zullen het wel zien... Riddle; als er meer uit komt, dan is dat maar zo. Dat komt omdat het kindje langs het darmkanaal naar buiten glijd, waardoor er vanzelf ontlasting meekomt. Tenzij je lichaam je al leeg heeft gemaakt... Pooh; ik heb veel bij de hennez gekocht. Ik heb een klein maatje, dus dan wordt het lastiger om broeken te vinden, maar die van de hennez zaten goed en hip hahah. Kun je ook via internet bestellen... Uiteindelijk heb ik meer rokjes gedragen, omdat ik al snel dikker werd en de broeken mij niet meer paste Heb veel shirtjes een maatje groter gekocht en dit wou ook goed. De mode is nu veel lange shirtjes en jurkjes, dus dat was ideaal. All; hier gaat het verder goed. Ben gisteren nog heerlijk met vrienden uiteten geweest en was om 01.00 uur thuis. Was wel moe hoor. Maar ik dacht nu kan het nog een keertje Heb vanacht veel krampen gehad. Ik denk dat het de oefenweeen zijn. Dus we zijn mooi opweg hahaha fijne zondag allemaal
riddle; ik wilde eerst ook de fles geven. Maar ga nu toch proberen om de borst te geven. Ik kreeg gewoon ineens een gevoel in mij dat ik dat toch moest proberen. Dit voelt goed. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik het ga proberen en als het niet wil, dan huur ik de eerste week een kolf. Komt het dan nog niet op gang, dan ga ik fles geven. Ik ga ook niet heel lang borstvoeding geven. Ik denk zo'n 2 maand. Maar de eerste belangrijke stoffen zitten in de borst en die zijn belangrijk i.v.m allergien en ik ben best allergies... Tevens wil ik op den duur combineren. Dus ook een flesje met flesvoeding erbij. Zodat mijn partner ook kan voeden.
Ja Mink, ik lees me suf over van alles maar ook het afbouwen van de borstvoeding is een proces waar wel weken in kan gaan zitten..komt over als een enorm gedoe en geregel...ik lees wel dat je ook vanaf het begin kan combineren met de borst en fles maar dan blijf je het gedoe met afbouwen houden...wil daarom eens weten hoe andere mama's dat ervaren (hebben)
@ Riedel, ik snap je twijfel! Maar alleen jij kan die keuze maken! Ik zou het het sowieso proberen, als het tegen valt kun je altijd nog de overstap maken of combineren door te kolven en met de fles te geven bijv. zo kan je haantje het ook geven en krijgt jullie kindje toch borstvoeding. Maar misschien heb je straks superveel melk en drinkt je kindje meteen fantastisch en gaat het hartstikke goed dan zou het jammer zijn als je het niet doet! Een collega van mij had superveel melk en had het zo afgebouwd dat nu ze weer werkt ze helemaal over is op flesvoeding. Er zijn heel veel mogelijkheden hoor daar weet de kraamhulp ook van alles van en anders moet je in je zwangerschapsboekje kijken daar staat als het goed is wat in over een cursus bv, die mensen kun je ook informatie vragen. Ik had zoals Mink zegt ook zoiets van "ik ga ervoor maar blijf niet sukkelen als het niet gaat" na een week sukkelen bij ons was ik er toen klaar mee en heb ik nog weken gekolfd totdat het helemaal klaar was, ieder drupje borstvoeding is al meegenomen en ik geloof wel dat het het beste is voor je kindje maar ook als je het niet wil worden ze wel groot hoor @ Mink, ja ben ook echt superblij nu ik had er nooit bij stil gestaan dat er zoveel zou veranderen tussen mijn haan en mij na de bevalling dus ik denk dat het daarom zo'n impact heeft gehad misschien maar goed. Wel fijn dat jullie erover praten al, dat scheelt heel veel! En wat je zegt, ik heb me nooit druk gemaakt over wat er evt. allemaal bij een bevalling nog mee uit zou komen. En op het moment maakte het me ook allemaal niks uit, tja... Je perst je eigen suf dus lijkt me logisch dat er dan wat uitkomt Wel grappig ik kan me nog herinneren dat jij toen met kippendag in Utrecht zei onder het koffie drinken dat jij niet aan de borstvoeding zou beginnen, gewoon meteen de fles. Wel grappig hoe dat kan veranderen als je wat dichter bij het moment komt dat je kindje er ook daadwerkelijk is @ Miranda, heel veel plezier vandaag! Geniet er lekker van! @ Yootje, hoe gaat het daar? @ Juffie, fijn joh dat je zo'n heerlijke nacht hebt gehad! Lekker effe bijgekomen dus!
Ja weet je wat mijn grootste " probleem" hier mee o.a. is...ik wil zo en zo als ik aan het werk ga dat de kleine volledig op de flesvoeding zit want wil niet moeten kolven tijdens mijn werk of zo maar vooral het afbouwen...als je dat leest is me dat een gedoe, 1 voeding vervangen door de fles en dan met ongeveer een week weer 1 voeding vervangen enz. en dan tussendoor nog kolven om de spanning eraf te halen en dat lijkt me een behoorlijke aanslag op je tijd en ritme en zo en daar heb ik moeite mee.....pff
net een heel verhaal getypt grrr verkeerde knopje, verdwijnt alles weer hahaha Riddle; zo dacht ik eerst ook, maar ben nu toch anders gaan denken. Gewoon je gevoel volgen.. komt het wel goed Deli; hahah dat klopt, ik wilde ook fles geven hahah hormoontjes kunnen het toch veranderen hahaha. Zoals ik er nu over denk, voelt het goed en dat afbouwen komt ook wel goed. Lijkt me zo'n mooi intiem moment, zo had ik het nog niet bekeken en toen voelde het ook nog niet zo hahaha.. Nu het dichterbij komt wil ik het deste meer... Daarnaast heb ik zelf wel allergien en kan ik proberen om het kindje sterker te maken door eerst borstvoeding te geven... Deli en de rest hebben jullie lang last gehad van indalingsween? Ik merk dat ik er regelmatig last van heb....
mink en rid: borstvoeding geven is ook mooi hoor. Wel vermoeiend af en toe want ja je bent zelf altijd degene die ook 's nachts de voeding moet geven. maar ja zolang je verlof hebt kun je ook 's middags nog even gaan liggen. verder kan je haantje ook wel eens een flesje geven. mijn haantje heeft vanmorgen nog een flesje gegeven met gekolfde melk. gaat prima! Maar goed je moet natuurlijk doen waar jij je prettig bij voelt.. en over indalingsweeen. heb ik niet echt gehad volgens mij. wel wat steekjes enzo downunder.. maar dat was alles. Hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten mink. maar zo te horen voel jij je nog behoorlijk goed!
Ola chickens! Hier weer even een berichtje van mij. Sorry dat ik al even niet heb gereageerd maar ik zit met een snotverkouden ventje en heb een aantal gebroken nachten achter de rug. Net heerlijk uitgebreid in bad geweest en uitgeslapen dus ik kan er weer even tegen aan! Riedel...ik moet zeggen dat borstvoeding gewoon heel veel voordelen heeft! Tijdens de nachtvoedingen haal ik Stan uit zijn bedje, doe hem een schone luier aan en kruip lekker terug in bed met hem en leg hem aan. Onder het voeden doezel ik vaak lekker verder en als het ventje voldaan is even boeren en weer terug naar bed. Dus geen gedoe met fles maken en zo. Ik kom de slaapkamer niet uit. Je moet de keus natuurlijk helemaal zelf maken en soms lukt het ook gewoon niet om zelf te voeden. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen en vind je het niets dan ben je zo over op de fles. Zodra ik wil gaan werken ga ik een combi van fles en borstvoeding geven. Ik blijf de ochtend, avond en eventueel nachtvoeding zelf geven zolang dat lukt en als ik ben werken krijgt hij kunstvoeding. Bij het consultatiebureau hebben ze genoeg tips en adviezen. Ik ben voor mijn bevalling naar bijeenkomsten geweest van de vereniging borstvoeding natuurlijk omdat ik ook niet overtuigd was. Daar heb ik veel van opgestoken! Info is te vinden op www.borstvoedingnatuurlijk.nl Deli....wat fijn dat het lekker gaat tussen jou en haan! Lekker met zijn 3tjes op pad. Heerlijk! Miran...vervelend meid! Ik had heel hard voor je geveerd! @all..nog een fijn weekend. Ik ga nog even proberen terug te lezen.
@ Mink, ja grappig, ik hoor het jou nog zeggen maar goed dat je je gevoel volgt! Het is ook een heel mooi moment om je kleintje aan de borst te hebben! Bij ons was het altijd een hele worsteling om Wesley aangelegd te krijgen omdat hij veel te wild was altijd maar als we dan eenmaal lagen samen kon ik er zo bij wegdromen! Ik heb niet echt indalingsweeen gehad maar wel steken zoals juffie zegt, down under alsof er een voet naar buiten kwam... Maar ik krijg dus snel een smsje van je @ Riedel, als de borstvoeding bij mij goed was verlopen had ik het wel willen volhouden tot ik weer ging werken en dan afbouwen dus wel kolven op mijn werk maar ik snap dat je daar geen zin in hebt. Het is wel heel vermoeiend als je moet voeden en kolven, dat weet ik uit ervaring maar het ligt er ook maar net uit hoe je schema er dan uit ziet, ik moest iedere voeding kolven en dat is best pittig. Zoals Dagdromer zegt, op die borstvoedingsbijeenkomst krijg je heel veel info ook over kolven dus ik zou er heen gaan. Ik zat daar toen ook met vrouwen die nog niet zeker wisten of ze borstvoeding wilde geven maar zich lieten informeren, met die info op zak kun je altijd nog beslissen, bovendien komt er na een bevalling erg veel op je af en is het fijn om zelf al het een en ander te weten! @ Dagdromer, fijn wat van je te horen! Wat vervelend dat de kleine verkouden is is het ook wel weer voor he, bah! Gelukkig bouwen ze zo wel weerstand op! Hopelijk heb je snel weer wat betere nachten! @ all, ik ga er weer van door, heb net lekker stokbroodje op met kruidenboter en dacht kijk ondertussen ff bij de kipjes vanavond een date met m'n haantje, lekker filmavondje in bed. Jullie ook een fijne avond en tot morgen!
Hallo lieve meiden! Ik ben gisteren tante geworden! Mijn broer en schoonzus hebben een dochtertje, haar naam is Demi! Wat een prachtig kindje! Ben er nog helemaal emotioneel van! Hoe is het verder met jullie? XXX