[klachten] Na je eisprong (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ja.. dat dacht ik zelf ook...:> tnxx..!

2. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    @Leeuw, je temp gewoon iedere dag in de gaten houden en daaraan kun je veel aflezen. Bij mij bleef ie de 1ste maand hoog tot aan dag 13 en daar zakte die en wat bleek 10 minuten later kwamen de duiveltjes. Maand 2 bleef mijn temp na mijn eisprong netjes boven die rode kruis en op dag 15 getest en ik was zwanger. Dus blijf tempen!

@Deli, Van Harte Gefeliciteerd met je 33 weken. Dat gaat erg hard ja. Hopelijk heb je nog niet al te veel klachten van die laatste loodjes?!
    Ik geef ook toe aan mijn vermoeidheid. Dat is het beste he anders loop ik mijn eigen voorbij en dat is niet goed voor mij maar ook niet voor de kleine.

@Nata, met mijn zoontje is het weer helemaal goed, we waren om kwart voor 11 al weer thuis. heeft nergens last van, is alleen moe!
    Ik heb idd bloed laten prikken en wil dat streng in de gaten gehouden hebben aangezien het bij mij elke keer nog geweest is dat mijn ijzer gaat kelderen tot net onder de 5 dus dat is niet goed.
    Nee dat slapen vind ik wel heerlijk. Moet van haantje dadelijk ook gaan liggen. Ik zeg en al die vriendjes dan die hier spelen..... ik ben er ook nog en ik kan opletten terwijl ik aan t bestraten ben. Dus ik ga straks ff lekker naar bed!

Tok laters

3. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Heey hallo kippetjes

Vandaag wederom een enorme rust in het normaal zo drukke kipenhok ;) ?

@ Juffie, ik vind het aan een kant ook een heerlijk gevoel dat we die 12 weken voorbij zijn, maar vind het nu toch ook wel weer spannend naar volgende week vrijdag. Dan gaan we hartje luisteren...............
    Maar probeer wel te genieten nu hoor, vind het ook wel erg leuk allemaal.
    Ben jij ook al druk aan het "zwijmelen"? :D
    Gisteravond lekker gegeten?

@ Pooh, idd feest, al blijft het nog steeds wel spannend hoor. Hoe gaat het bij jullie ;) ?
    Nog steeds druk met de presentatie van morgen? Wat is dat nog voor presentatie dan?

@ Deli, geeft niet hoor dat je gisteren geen gedag hebt gezegd ;) , soms vliegt de tijd en als het dan zover is zou ik ook maken dat ik naar huis kwam :D .
    Wat fijn dat alles goed was bij de vk. En nu over 2 weken al weer komen en dan info over de bevalling? Spannend hoor meis, maar het begint ook zeer zeker al op te schieten voor je.
    En idd gefeliciteerd met je 33 weken...[​IMG]

@ Yojo, met mij gaat het ook aardig goed, alleen af en toe wat duizelig, ws door een wat lage bloeddruk, en ook nog wel steeds moe en bij vlagen misselijk. Maar het is allemaal wel goed te doen hoor :D.....
    Jij schiet ook al weer op naar de 12 weken. Lekker is dat he?

@ Miranda, Spannend wanneer het nu echt is he? Kunnen ze ws goed zeggen als je straks de echo hebt..... Ben benieuwd :D .
    Wat fijn dat je van je supervisor gisteren wat eerder weg mocht zeg. Zou idd fijn zijn als je alleen de ochtenden hoeft te werken. De eerste weken zijn nu eenmaal erg vermoeiend.... ;)
    Wat een schat van een buurvrouw heb jij zeg... Heerlijk om zo met iemand er over te kunnen kletsen lijkt me.
    Heel veel suc6 met je zoontje inhet ziekenhuis. Heeft hij al zo vaak buisjes gehad?
    En dat schrijven op deze manier, ik denk dat dat bij mij hoort :oops: .......

@ Queenbee. Hopenlijk zakt de rugpijn snel weer een beetje. Niet fijn als die niet mee wil werken he? Maar zou id goed naar mijn lijf luisteren. Als het niet meer gaat kun je beter wat eerder met zwangerschapsverlof gaan. Zijn echt de laatste loodjes....

@ Nata, sterkte met je mams. Wens haar maar ff beterschap. Hopen dat ze snel weer een beetje op de been is. Hoe gaat het met jou?
    Weer een beetje over het baalmoment heen? Nog druk met de verhuizing?

@ Leeuw89, ik denk idd ook dat het dan 1 juli wordt.... Veel suc6 en sterkte op het wachtbankje ;)

@ Linnie nog maar 2 dagen............ ;)
    Alle andere kippetjes een heeeeeel dikke kippenknuffel van mij voor jullie

4. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    hallo kipjes, weer even geleden, maar heb het weer erg druk met werk..

Zo veel getypt de afgelopen dagen hahaha

Linnie ik hoop dat je snel zwanger mag zijn meis. Je doet echt super je best en nu gaan alle eitjes springen. Nog even wachten en dan mag je al naar de gyn...

Liena; Jeetje wat kun jij goed alles bij typen zeg, ongelovelijk.
    Het eten gaat nog niet heel erg goed. Ik merk dat ik wel meer zin krijg in lekkere dingen als kroketten enzo... maar verder niks. Ben ook niet misselijk, maar heb wel steeds een vol gevoel. Mijn buik is ook echt opgeblazen.

Deli nog maar 7 weken :confused:

Pooh; lekker genieten van je diplomauitreiking, daar heb je hard voor gewerkt en alvast gefeliciteerd natuuurlijk :)

Miranda; lekker gaan genieten van deze zwangerschap

Riddle ik hoop dat het weer iets beter met je gaat

Kristel mocht ik je niet meer spreken, dan bij deze alvast een fijne vakantie, daar ik nogal vergeetachtig ben hahaha :D

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

Zo het is hier echt rustig inderdaad :( ik zat in werk overleg, heb nu pauze!

@ Miran, ik heb nog helemaal geen "laatste loodjes gevoel" alles gaat prima en ik wil nog wel ff genieten van die kleine in mijn buik! Je moet ook toegeven aan vermoeidheid, daar kun je niks tegen doen!

@ Liena, bedankt voor je felicitatie :D hoe is het met jou vandaag? Nog steeds van die duizeligheden of gaat het beter?

@ Mink, hoe is het met jou meis? Ook al weer bijna 6 wk. zwanger :whistle:

6. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    @ Deli, bij mij gaat he wel aardig goed. Heb op het moment niet zo'n last van duizeligheid, gisteren ging het ook wel aardig.
    Lekker dat je pauze hebt. Nog niet weer aan het wandelen geslagen?

@ Mink, gek is dat he dat je smaak zo ontzettend kan veranderen. Ik dacht ook altijd dat dat wel mee zou vallen, maar het is echt ontzettend veranderd. En idd ook zin in heel hartige dingen.....
    En idd ook al weer bijna 6 week. Gaat best snel he?

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Liena, jaaaaaaaaaawel! Heb alweer gewandeled in mijn pauze elke keer. Maar kwam nu uit overleg en had meteen pauze maar moest nog mijn haan mailen en wat smsen en broodje smeren dus toen waren mijn wandelmaatjes al weg hahaha... Sla ik vandaag 1x over!

Fijn dat het met jou goed gaat vandaag! En gister ook dus dat is mooi! Misschien hoort het wel gewoon bij de normale zwangerschapskwaaltjes!

8. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    O lekker dat je toch gewoon af en toe de benen nog kan strekken. Want ff naar buiten als je op kantoor zit lijkt me ook heerlijk.
    Ga je straks na je bevalling ook weer werken?

Ik denk idd dat het gewoon een van de kwaaltjes is. Heb het in ieder geval wel opgeschreven om te vragen aan de vk volgende week, want het is wel een ontzettend vervelend gevoel. En ben bang dat het me straks een keer in de winkel of zo verkomt..... :oops: . maar dat zien we dan wel weer ;) .........

9. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    Aloha!

Net terug uit het ziekenhuis, operatie is geslaagd en snel ook. :D Mooie berichten dus! Ik zal mijn moeder vanavond de groeten en beterschap doen van de kippenbrigade. :D Hihi. "Wat is dat?". "Oh, dat zijn de kippen die één voor één zwanger raken". :confused:

@Liena Vol aandacht weer als altijd! Yep, baalmoment is passé. Verhuizing komt dichtbij (ga ik waarschijnlijk ongi en al de verhuizing in). Meis, hoe houd je het toch vol die uitgebreide reacties! Voel je overigens niet verplicht, hè! We raken verwend! :D

@Deli wauwie, dat is snel alweer en spannend zeg! Oeoeoeoeh, leef helemaal met je mee naar de bevalling toe! En met Queen ook natuurlijk!

Oh en met mij gaat het prima! Rust is wedergekeerd nu mijn moeder's operatie achter de rug is. En over krap twee weken al verhuizen! Nog veel te regelen dus daar ga ik nu maar weer eens mee verder. En afwachten tot 30 juni.. NOD. Maar ik verwacht er natuurlijk niet al te veel van. Duh. :)

Werk ze, voor de kippies die werken!

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ja dat is zeker lekker, ff een half uurtje frisse lucht en de beentjes strekken! Ben blij dat het ook gewoon weer ging want wil wel een beetje actief blijven :D
    Straks ga ik 20 uur werken ipv 40 en dan zien we wel verder. Ik werk nu ook een heel eind uit de buurt en het lijkt mij ook prettiger om wat dichter bij huis te komen maar ik heb zoiets van eerst maar wennen aan de nieuwe situatie en dat doe ik dan liever met een vast contract en dan ga ik wel kijken voor iets anders evt. Misschien valt het ook wel mee nog met kind en reistijd en blijf ik gewoon, geen idee. Ik zie wel wat er op me afkomt straks!

Je moet alles opschrijven wat je wilt vragen, straks als je er zit vergeet je de helft als je dat niet doet nl.! En in mijn geval stelde ze bij de intake wel een hoop vragen maar voor de rest moet je overal zelf mee komen, is het alleen hoe gaat het dus gewoon opschrijven wat je wilt weten!

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Nata, fijn dat het met moederkippie allemaal goed gaat! En dat bij jou weer de rust is wedergekeerd! Het is nooit leuk als je moeder in het ziekenhuis ligt natuurlijk! Hopelijk is ze er snel weer uit! Goed te horen ook dat je uit je dipje bent! Komt vast helemaal goed met die verhuizing van jullie en wij gaan gewoon veren dat je niet ongesteld maar zwanger de verhuizing in gaat!

12. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    Oh en Liena.

Ik had een keer iets gelezen over lage bloeddruk en nu vond ik dit:

"Een lage bloeddruk is een veel voorkomende klacht in de eerste helft van de zwangerschap. Dit is namelijk een gevolg van een vermeerdering van je bloedvolume waardoor je vaten minder samen kunnen trekken en je dus een verlaagde bloeddruk krijgt. De druk neemt gemiddeld af tot een zwangerschapsduur van 20 weken, dan bereik je de zogenaamde: mid-pregnancy-drop, maar stijgt weer in de tweede helft van je zwangerschap.

Voor je zwangerschap kan een lage bloeddruk absoluut geen kwaad, maar door de klachten word je vaak erg onzeker! Er zijn een aantal dingen die belangrijk zijn om je duizeligheid en vermoeidheid tegen te gaan:

* Zorg er voor dat je goed blijft eten! Wanneer dit door misselijkheid bemoeilijkt wordt, hou het dan bij kleine beetjes per keer.
    * Als tussendoortje werkt bijvoorbeeld een kopje soep erg goed. Voor zout eten word je natuurlijk veel gewaarschuwd, maar met een lage bloeddruk heb je daar juist zo’n behoefte aan, dus geen probleem!"

Misschien heb je er wat aan!

13. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    @Deli Thanks! :D

14. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    @ Nata, wat fijn dat de operatie zo goed is gegaan. Je moeder was nu weer bij?
    Wat een drukte he zo'n verhuizing? Staat jullie nieuwe huis een beetje in de buurt van waar jullie nu wonen?
    Ik ben vorig jaar verhuisd van Drenthe naar Noord-Holland. Errug leuk hoor, ook heel erg wennen en mis mijn familie af en toe heel erg en vooral nu :( . Maar gaat straks vast weer helemaal goed komen :D .
    Heel erg bedankt voor de info..... Ik maakte me er idd al een beetje druk over, maar dat hoeft dus niet. En een kop soep gaat er altijd wel in ;) ....
    En we gaan gewoon voor je veren hoor meis, ook al is de kans toch zwanger te zijn mss klein is.... Soms gebeurt het juist op het moment dat je het niet verwacht.....

@ Deli, kan me ook wel voorstellen dat je daar nog even me wacht. Er gaat de komende tijd zoveel veranderen dat het wel lekker is om straks op het werk weer een beetje in iets vertrouwds te kunnen beginnen. Ook wel lekker om straks 20 uur te gaan werken.
    De vragen die ik heb schrijf ik idd gewoon op, maar soms denk ik ook wel dat he stom over zal komen, maar aan de andere kan is het wel mijn zwangerschap en ik ben nu eenmaal af en toe een onzeker kippie ;)

15. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    ik was even weer aan het werk hhahaha zo druk

Ja de tijd gaat hard. idd bijna weer 6 wk. Mijn buik is echt opgezet. Ik kan mijn spijkerbroek niet meer fijn aanhebben :oops: Mijn darmen houden alle shit vast hahaha en daarvan blaas ik op denk ik...

Heb af en toe steekjes, maar verder mag ik niet klagen hoor!

Liena jij bent al over de gevarenzone heen gefeliciteerd...

tja en qua smaak, nu ben ik m&m's aan het eten met melk hahaha had al brood op hoor hihihi ik dwing mezelf om wat naar binnen te werken..

Deli goed dat je blijft lopen, is ook erg gezond he...

Nata; fijn dat het weer goed gaat met je moeder. Voor je het weet zit je in je nieuwe huis en dan...... ben je zo zwanger. Daar gaan we voor.
    Het is wel zo dat het ontstaat als je het niet verwacht. Want wij hadden niet goed geklust deze maand en in Africa had ik de innesteling hahahaha

16. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    @ Mink, werk gaat voor he ;) .
    Die opgezette buik had ik ook iedere keer. Vooral 's avonds had ik er erg last van, maar dan trok ik heerlijk een trainingsbroek aan. Nu heb ik nog 2 broeken van mezelf die ik aankan, de rest zit echt heeeeel strak. Heb van de week maar vast 2 zwangerschapsbroeken gekocht voor als deze 2 broeken ook niet meer lekker zitten...............
    En met eten ook idd gewoon pakken en eten wanneer je zin in iets krijgt werd mij verteld :D dus veel plezier met je MenM's ;) .

17. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    hahaha nou veel m&m's zijn het niet geworden, want heb alweer een vol gevoel.

Hahaha ik heb vandaag nog bij de H&M 2 broeken in de aanbieding gekocht. Voor als alles goed mag gaan, heb ik vast 2 goedkope, maar wel mooie broeken. Maar dat lijkt voor nu wel een beetje stom hahahah
    Maar ik merk wel dat ik last heb van mijn rug, dus dat kan nog wat worden..

Maar wijde kleding aan nu, dan valt het minder op hahaha

nou ik ga even naar buiten, want anders val ik om van vermoeidheid hahah

18. riddle

riddle Fanatiek lid

17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    Hey Kippies

Daar ben ik weer even...heb gisteren even een korte vraag in het miskraam topic geplaatst maar helaas nog maar 1 reactie...ik vraag me namelijk af of het allemaal wel goed gaat...de buikkrampen zijn wel zo goed als over maar iedereen die ik spreek krijgt nog een nacontrole afspraak en ik hoefde niet meer terug te komen en wat betreft mijn afscheiding, ik verlies namelijk nog steeds bruinige afscheiding...geen hopen of zo maar wel zodanig dat ik een dun maandverbandje nog indoe en wou graag weten of dat wel normaal is na bijna 4 weken, het zh heb ik op dit gebied ook niks aan...nou ja nog even afwachten of er iemand is die wel een antwoord heeft...

Hoop dat hier verder alles lekker gaat met iedereen!

19. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    @ Mink bij mij lijken die broeken ook nog heel raar, maar door het elastiek wat er in zit kan ik ze wel al aan :D . En je moet toch iets aanhebben wat lekker zit.
    Veel plezier buiten

Kippies ik ga het hok ff weer verlaten. Moeten ff op pad voor moeders voor moeders ;)
    Tok jullie gauw weer......
    Dikke knuf Liena

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hey hallo kippies!

mink en liena: mijn smaak is ook veranderd hoor. alleen heb juist veel meer behoefte aan zoetigheid. chips enzo kan ik veel gemakkelijker laten staan. normaal kon ik echt een halve zak leeg eten nu heb ik aan een handje wel genoeg. gek hoor..
    enne liena: zwijmel ook lekker hoor! :)

Deli: gefeliciteerd met je 33 weken! en Queenie natuurlijk ook nog! volgens mij had ik dat nog niet gedaan. schiet echt op bij jullie!

nata: fijn dat de operatie goed gegaan is!~

Riedel: zou als ik jou was gewoon nog even bellen als je je ongerust maakt. beter een keer teveel gebeld! Sterkte er mee in iedergeval!

moet nu heel hard aan het werk. nog anderhalve week en dan is het vakantie. maar voor die tijd moet nog veeel gebeuren :(

kom straks wel weer even kijken.

XXX

Deel Deze Pagina