haha ja ook zo zonde he Mup? Deli..als het lukt wil ik graag thuis bevallen in mijn eigen vertrouwde omgeving, al hoorde ik de buurvrouw wel erg die 2 weken geleden is bevallen thuis hahaha
Pff meid het zit je allemaal niet mee. Ik heb het gelzen van je gesprek met chris. Goed hoor van je! En wat fijn dat hij zo goed reageerde. ik ben er even tussen uitgeweest dus weet niet precies wat er aan de hand is of was met je ex. Maar in ieder geval heel veel sterkte.
hey meiden hoe is het hier? miran sterkte. ridle ik ben ook thuis bevallen me haantje wilde het eigenlijk niet.Je heb de beste weeen als in de omgeving bent waar jij je het prettigst bij voelt.En ik heb een supper thuis bevalling gehad en ik vond het heerlijk om in me eigen omgeving te zijn heel intiem.
hoi even snel.. gebruik de thermometer ook niet dagelijks hoor. gelukkig ook niet nodig.. maar als hij er heel veel last van heeft.. Moet inderdaad gewoon vanzelf gaan natuurlijk thuisbevallen: vond het heerlijk! nu eerst Nathan schone broek geven en voeden. Kom zo wel weer terug
@ Wendy, het klinkt alsof je het verschrikkelijk vond zoals de bevalling is gelopen thuis? Was het zo erg dan? Ik zou de volgende keer graag thuis bevallen hoor! Ben ook blij dat het alsnog mocht van de gyn. @ Riedel, iedere vrouw is anders, mij hebben ze echt niet gehoord hoor!
Tja Riedel... Het is je eigen keuze! Maar je kunt toch op ieder moment nog naar het ziekenhuis als het thuis niet wil?!
de buren hebben mij ook niet gehoord hoor! Heb het de volgende dag nog even gevraagd maar ze hebben niets door gehad
@Riedel, meid mijn 1e kind werd met 35 weken geboren... dus automatisch zit je in t ziekenhuis. De 2e was medische bevalling a) omdat mn 1e maar slechts 1600 gram woog en maar 38 cm groot was en daarbij met 35 weken op de wereld kwam en b) omdat mn 2e oorspronkelijk van n 2ling is/was. Mijn 3e moest dus ook medisch bevallen. Nu wil ik dolgraag thuis bevallen MAAR de gyn (toen met die curretage) wil dat ik medisch gezien onder zijn controle val en dus waarschijnlijk ook weer de bevalling.... MAAR jeetje heb er alles voor over om 1x n thuisbevalling mee te mogen maken!
Ik zou t zo onwijs lekker vinden om in je eigen bed te bevallen zonder toeters en bellen.. meteen de kinders om me heen... lekker mn eigen meteen laten verwennen door mn schatje en natuurlijk kraamverpleging... bezoek ontvangen, opa's en oma's en wie ik ook wil zonder dat ze zeggen: en nu moet de mama rusten. En zonder tijden van ziekenhuis! Nee geef mij maar relaxed n thuisbevalling. Doe vooral wat jij denkt waar je het beste aan doet! Dat is meestal de beste keuze meid!
@ Miranda, het leek mij ook zo heerlijk thuis. Na de bevalling douchen en lekker je eigen bed in heerlijk! Maar jij moest waarschijnlijk na de bevalling ook een paar dagen in het zkh blijven steeds of niet? Ik hoefde maar 1 nachtje te blijven en dat vond ik al verschrikkelijk. M'n vader werd op de gang 3 x tegen gehouden toen hij naar mij toe wilde omdat er rust was op de afdeling. Maar hij liep gewoon door Mijn moeder kwam ook net toen ik op de afdeling lag maar die mocht er nog wel even bij omdat het nog maar net middagrust was. Maar ik vond het maar niks. Bovendien als je in het ziekenhuis wilt bevallen ga je er al redelijk snel heen en dan moet je daar nog zolang zijn met je weeen terwijl ik thuis lekker door m'n eigen huis kon banjeren als ik daar zin in had. Je kunt nog even op de babykamer kijken zien waar je het voor doet hahahaha... Tv kijken als je daar behoefte aan hebt, noem maar op, gewoon je eigen ding! En wat ik heel erg vond was dat mijn haantje 'smiddags bij me weg moest tussen 13.00 en 16.00 geloof ik. Dat vond ik echt niet leuk. Hij was heel moe dus heb er niks van gezegd maar we waren net papa en mama, ik was gedouched en kwam op de kraamafdeling en toen zeiden ze dat hij weg moest omdat de kraamvrouwen rust hadden... Nou, niks an!
@ Juffie, wat goed dat je het hebt gevraagd hahaha... Mijn buren hebben er wel wat van meegekregen want 1 van de buren liep 's morgens heeeeel vroeg met hun pup eruit en toen kwam net de vk eraan met de baarkruk whahaha... Toen hoorde ik mijn haan ineens roepen gaat goed hoor! Dus ik vroeg aan wie hij dat vertelde stond de buurman voor het raam in de keuken of alles goed was, pfff... En een buurvrouw kwam ik tegen toen we in het ziekenhuis aankwamen, die had haar eerste dag op de SEH dus die keek me ook vreemd aan toen ik daar stond te puffen. Later zei ze dat ze niet naar me toe durfde omdat het haar eerste dag was maar ze zei waarschijnlijk zag je mij niet eens maar ik had haar wel gezien. Maar volgens mij heeft niemand mij gehoord. Heb ook niet geschreeuwd alleen gepuft en gekreunt, daar ontkom je niet aan Ohhhhhhhhhhhhhh, ik zou het zo nu weer doen
dat lijkt mij dus ook niets inderdaad deli.. Al was die eerste nacht alleen wel heel gek vond ik. kwart over 3 ging de kraamhulp weg en daar lig je dan in je eigen bed met opeens een klein babytje erbij... Nathan begon na een uurtje te huilen.. samen hebben we hem bij mij aangelegd en hij dronk meteen.. Als ik dit schrijf komen meteen de herinneringen weer boven van de bevalling en kraamweek.. Gaat zo hard! Alweeer 2 maanden geleden
hihi doe het ook zo nog een keertje hoor. Heb ook neit geschreeuwd trouwens. Goed geademd en wat gekreund tijdens het persen.. Daar ontkom je inderdaad niet aan
@ Juffie, gaat hard he... Iedereen zegt het maar het is ook echt waar! Ik kan er nog uren over praten hoor, over de bevalling en die eerste tijd, zo geweldig! En die hele sfeer thuis als je bevalt, helemaal leuk! Ik had geen pufcursus gehad dus voor mijn gevoel zuchtte ik als een debiel maar ja, het werkte wel volgens mijn haan was dat helemaal niet zo, hahahaha... Ik geloof dat het best raar was ineens alleen met je babytje maar dat had ik ook de eerste nacht thuis dus dat heb je sowieso wel. En in het zkh moest ik vragen of Wesley misschien niet eens moest drinken bij me, hun lette helemaal niet op de tjid. De volgende keer als die er mag komen ga ik vanaf dag 1 m'n kindje veel vaker aanleggen en dan hopen dat het wel slaagt!
Ik heb overigens ook wel gekreund bij de weeen hoor Delikip tegen haanlief: grom grom, sorry dat ik zo kreun hoor liefie maar dit doet echt zeer!
Ja zo er was het idd. Ik ben na een uur thuis persen (Jesse wilde er niet uit. Hij lag perfect maat het ging gewoon niet. Kan dus helaas ook gebeuren.) Met loeiende sirenes in een ambulace naar het ziekenhuis gebracht toen daalde ook Jesse zijn hartslag nog eens. Ik kan je vertellen met persweeen die op zijn aller hevigst zijn en je moet dan nu vervoerd worden dat gun ik niemand Maar goed uiteindelijk vergeetje het ook wel weer maar ik beval NOOIT meer thuis. Terwijl ik hier voor echt pro thuis bevallen was haha...... Ik ben namelijk als de dood voor zielenhuizen
Deli, ik heb bij de eerste idd 5 dagen in t ziekenhuis gelegen (mocht langer maar we waren net getrouwd) Mijn zoontje heeft 3 weken in de couveuse gelegen. Bij de 2e heb ik 3 of 4 nachten in t ziekenhuis gelegen.. ben eruit gegaan omdat mn oudste zoontje niks van mij wou weten wat bij mij heel veel pijn deed. Mijn 2e kind heeft zelf ook ruim 2 weken in t ziekenhuis gelegen. Mijn 3e was gelukkig alles kei goed mee *lees: 3060 gram en n bonk van n baby* was bevallen om 2 uur en mocht s'morgens om 10 uur al naar huis met de kleine. Maar heb ook totaal geen kraamtijd gehad. Nu krijg ik dat zekers te weten wel en daarom wil ik zooooo graag thuis bevallen omdat ik zeker weet dat Chris t me allemaal makkelijk maakt maar ook gezellig. Die zal t allemaal doen om t mij naar mn zin te maken. En idd in t ziekenhuis is er echt dat beleid voor zwangere en/of pas bevallen moeders. En ook dáár moet je je aan houden en dat hoeft niet als je lekker thuis in je eigen huis en bed ligt. Nee volgens mij niks niet fijners dan thuis (oost-west-thuis-best!) Je kan idd thuis lekker langer rommelen terwijl je in t ziekenhuis niks niet anders kan dan aan de ctg liggen en op je bed in je verloskamer blijven!
@Deli, kijk ik ben het er wel mee eens als medisch gezien beter is in t ziekenhuis dan moet je zeker niet thuis bevallen of twijfel je zelf heel erg dat er n kans op misgaan bestaat en voel je je veiliger in t ziekenhuis dan zou ik zeker daarvoor kiezen MAAR is heel de zwangerschap goed gegaan en ziet alles er rooskleurig uit dan zou ik toch echt voor n thuisbevalling gaan! @Wendy... tuurlijk er kan van alles gebeuren tijdens de bevalling maar als er geen complicaties zijn of ze verwachten t ook niet dan is thuis toch t fijnste wat er is?!