[klachten] Na je eisprong (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Hey Riddle, goede morgen mama ;)

Leuk dat ik je nu al aantref hier!!

Geweldig om te horen dat het zo goed gaat met jullie meisje!!! En heel fijn dat de bevalling toch nog redelijk soepel verlopen is! Geniet lekker van jullie prinsesje en doe jij maar vooral lekker rustig aan meid.

Ik kijk uit naar je foto´s!!

Liefs

2. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Goedemorgen,

Rid...fijn dat het zo goed gaat. Ben erg benieuwd naar de foto's! Geniet er van! Nu kun je lekker nog moederdag meepikken zondag ;)

Miss...hoe was je gesprek?

3. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Even berichtje tussen door, betreft gister avond ( het gesprek met mijn schoonmoeder)

Heb mij er ontzettend druk om gemaakt gisteren, en was natuurlijk blij met jullie steun!

Wij kwamen daar aan, en ik heb als eerst een luchtig praatje met haar gemaakt over koetjes en kalfjes, wilde zo het ijs een beetje breken en haar laten zien dat ik niet was gekomen om te bekvechten. Maar goed, gaat mevrouw eerst een half uur met een vriendin bellen, en wij zaten daar.... toen ze ophing was het onderhands al bijna 10 uur, en om kwart over 5 ´s ochtends loopt hier een wekker af, dus ik wilde graag naar huis... ik had dus zoiets van ik maak als nog weer een andere afspraak met haar, zodat we rustig kunnen praten....

Ik heb dat aangegeven dat ik een andere keer zou terug komen, toen vroeg ze met een stalen gezicht " hoezo?, is het dan zo belangrijk wat er besproken moet worden? Voor mij is dit goed zo"...... :( Nou ja zeg, voor mij dus niet, ik zit weer met een rot gevoel en mevrouw kan alleen maar haar schouders ophalen. Ik heb toen de spits eraf gebeten en een aantal argumenten op tafel gelegd, ging moeizaam maar heb het toch gedaan.... het enige wat ze deed was haar schouders ophalen, zeggen dat ze van niets wist, was haar bedoeling niet, kon niet begrijpen dat wij boos waren enz enz..... ppff erg vermoeiend dus om met zo iemand een goed gesprek te hebben, voelde mij even machteloos en niet begrepen. Ze wilde in de tussentijd een andere wending aan het gesprek geven door te klagen over mijn schoonzus, dat ze haar in vertrouwen genomen had en ze niet kon begrijpen waarom ze mij alles verteld had.... jah, daar had ik geen boodschap aan en heb haar duidelijk gemaakt dat ik niet gekomen was om het over mijn schoonzus te hebben, ze voelde zich erg ongemakkelijk en heeft toe gegeven dat zeuren bij een ander veel makkelijker is dan zeuren bij de persoon waar het om gaat. Ze kon mij niet uitleggen waarom ze zich zo gedroeg, ze gaf mij de schuld ervan dat ik mij afstandelijk had gehouden de afgelopen weken ( toen ik die verhalen hoorde heb ik inderdaad afstand genomen )

Maar goed, voor mijn gevoel is dit gesprek niet het gesprek geweest waar ik op gehoopt had. Naar mijn idee heeft ze niet het achterste van haar tong laten zien, door mij eerlijke antwoorden te geven. Ik weet dus nu nog steeds niet waarom ze zich zo gedraagt in mijn buurt, en waarom ze zich zo voelt, waardoor dat gekomen is enz. Ik heb dus nu niet het gevoel dat ik er iets mee opgelost heb, het enige wat bij haar duidelijk is geworden, is dat ze niet meer iets tegen mijn schoonzus moet zeggen, want dat zat haar dus dwars, haar eigen haagje en eigen belang. Hoe ik mij voelde, en wat ik er van vond daar werdt overheen gepraat....

Ik heb besloten om komende week nog een keer met haar te gaan praten, en haar uit te gaan leggen wat nu mijn gevoel is na dat gesprek, misschien krijg ik dan meer duidelijkheid... heeft ze even rust gehad om na te denken over gisteren. Mocht ik dan weer een ontevreden gevoel overhouden dan heb ik er alles aan gedaan, dan laat ik het rusten, voorgoed. Ik heb gisteren mijn gevoel en mijn hele hebben en houden op tafel gelegt... daar kon ze niet mee omgaan en zegt tegen mij, " ja Cin, ik ben eigenlijk niet zo´n prater, en al helemaal niet over gevoels kwestie´s, ik ben dat soort gebeurtenissen vaak al na een half uur vergeten"...... ik kon alleen maar machteloos luisteren, en heb het gesprek afgebroken, draaide op niets uit naar mijn gevoel, er werdt niet "echt" geluisterd en het was mij te vermoeiend om nogmaals alles op noemen wat er dwars zat.

Zow, weer bijna een pagina vol geleuterd over mijn schoonmoeder.... laten we het maar lekker even over Riddle hebben met haar meisje ;) Is veel leuker!

4. riddle

riddle Fanatiek lid

17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    Even snel vast 2 foto's geplaatst! :D

5. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    ohw eens even spieken in je album dan!!

6. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Oh Riddle, wat een heerlijk grietje!! Wat is ze mooi!

En al meteen zoveel haartjes!

Ze ziet niet echt uit als een "pas" geboren kindje.... ik bedoel, de ziet er al zo mooi gevormd uit... veel kindjes zien er echt pas geboren uit, beetje pafferig en verfrummeld.... die nemen na een paar dagen pas een beetje vorm aan. zij is echt prachtig!

Wat zullen jullie trots zijn zeg :D

7. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    @Dagdromer, bedankt voor je lieve woorden meid!

Hoe is het met Stan?

8. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Miss....zo lief waren mijn woorden toch nog niet? Ik kan me alleen heel goed voorstellen hoe jij je moet voelen. De verstandhouding met mijn schoonvader is erg slecht sinds mijn schoonmoeder is overleden. En daar heb ik best moeite mee omdat hij tenslotte toch de opa van Stan is. Nu heb ik 5 jaar met hem onder 1 dak gewoond en dat ging op een gegeven moment echt niet meer dus zijn ik en haan verhuisd. Sindsdien gaat het al iets beter maar de drempel om daar naar toe te gaan blijft torenhoog.

Met Stan gaat het op zich goed. Maak me nu alleen een beetje zorgen over zijn gewichtstoename en zijn spugen etc. Maar als het goed is word ik vandaag door de ha terug gebeld of ik eerder bij de kinderarts terecht kan.

9. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Rid...idd een prachtig meisje! Wat zijn haar "maten" ? Hoe lang, zwaar etc.....

10. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland

Ach, begrijp me niet verkeerd... heb hormonen en dan vind ik alles en iedereen lief en aardig ;) Hier wordt zoveel geklept dat ik helaas nog wel eens de draad verlies en berichten en namen door elkaar haal... mijn excuses. Maar toch, gewoon al de vraag " hoe is het met je, hoe is het gegaan?" is vaak al genoeg steun voor iemand, dus bedankt hiervoor.

Kan mij voorstallen dat er nu een drempel is ja, ik las laatst al een bericht van je dat je zoon zich ook anders gedraagt als hij bij opa is.... Hebben jullie het er ook al over gehad dat het zo moeizaam verloopt tussen jullie? Kost heel veel moeite en kracht om zo´n gesprek aan te gaan, maar ik ben nu toch wel blij dat ik het gedaan heb gisteren, ben nu wel mijn frustratie kwijt. Misschien helpt het om ook eens een gesprekje met je schoonvader aan te gaan. Maar goed, dat voel jij natuurlijk het beste aan... als je er geen behoefte aan hebt dan kun je het beter laten rusten.

Sinds wanneer komt Stan dan zo bij? Heeft hij dit al direct gehad na zijn geboorte, dat spugen en gewichtstoename? Lijkt me heel moeilijk voor je, je bent machteloos, je weet niet wat er aan de hand is en je wilt heel graag verbetering zien, of op zijn minst weten wat er aan de hand is. Heel veel sterkte meid!! Ik hoop voor je dat je snel naar de kinderarts mag!

11. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Stan woog op 14 april 6600 gram en gisteren 6730 dus dat gaat niet echt goed. Sinds zijn geboorte spuugt hij ontzettend veel maar ik werd op het CB niet geloofd omdat het een vrolijk mannetje is en hij niet graatmager is. Hij was 8 pond bij de geboorte dus had tenslotte reserves genoeg. Toen ik op controle bij de ha was zag hij hem toevallig zelf spugen en na wat vragen gesteld te hebben vond hij het toch nodig om naar de kinderarts te gaan. Vooral ook omdat stan een vsd (gaatje in de hartwand) heeft.
    Ben blij dat ik nu eindelijk geloofd word.
    Wat betreft mijn schoonvader.....ik heb al talloze gesprekken gehad maar de gemoederen waren zo hoog opgelopen dat het heeeeel veel tijd nodig heeft om elkaar weer een beetje aardig te vinden.

12. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Goedemorgen allemaal...

Rid.. meid het is n plaatje. Rayven mag absoluut gezien worden!!! Ben er zuinig op en geniet van haar want t gaat allemaal ozo snel. Wel fijn dat t alsnog n thuisbevalling is geworden meid en zo snel gegaan is. Ben trots op je!!!

Miss... jammer dat t gesprek niet gelopen is zoals je gehoopt had. Goed van je dat je t nog n keer wilt proberen met n aantal dagen ertussen te laten... ik hoop dat zij je dan wel duidelijk antwoorden kan geven en dat de verstandhouding tussen jullie dan beter gaat!
    Heel veel sterkte daarmee. Wat vond je haan ervan dat je toch je hart gelucht hebt ook al heb je er niet veel aan gehad?
    Hoe vond hij de reactie van zijn moeder naar jouw toe?
    Heb je er met hem naderhand hier nog over gepraat dat dit nog niet lekker zit bij jouw?
    Ben iig al trots dat je toch n gesprek bent aangegaan ook al was je er best bang voor.

Dagdromer... jammer dat t met Stan nog niet wil vlotten. Het is toch jouw vlees en bloed en als dat niet lekker gaat ben je als ouder zijnde er niet gerust onder meid! Ik weet hoe jij je moet voelen hierover. Ik hoop dat de ha je gerust kan stellen en dat Stan gewoon lekker de lijnen op zn maniertje blijft volgen. Mijn 2 oudste kinderen hebben altijd onder de curve gezeten maar er zat wel n goede lijn in. Althans bij de oudste dan... de middelste is weer n ander verhaal.
    Sterkte meid!!!

All... ik denk dat mn ongi vandaag gaat komen... mn onderbuik is zo aan t rommelen en krampjes of t zijn mijn darmen dat kan natuurlijk ook. Mn boobs doen ook lekker zeer heb vanacht al verschillende houdingen aan moeten nemen omdat dat niet prettig lag. Was ook al zeer vroeg wakker.
    Ik ga dadelijk mn kinders ophalen en vanmiddag om half 4 moet ik met mn middelste in t zkh zijn bij de kinderarts. Ik ben best zenuwachtig hierover maar misschien maak ik me ook druk om niks.

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

Goedemorgen allerliefste kippenvriendinnetjes :) Overdreven? :)

Nou, mijn nacht was heerlijk............... NOT! Ik deed gister Wesley naar bed tegen een uur of 19.50 en dat werd dus weer brullen, dat doet hij tegenwoordig 'savonds is weer nieuw... Nou ik hem een kwartier laten brullen, even troosten, weer een kwartier laten brullen en toen sliep hij lekker... Ik helemaal blij want de afg. dagen duurde het steeds tot een uur of 22.00 en moest ik 'm echt bij me nemen zo overstuur was hij :( Toen kwam Rik thuis en wilde nog even wat gereedschap pakken en dat staat bij Wesley op de kamer in een inbouwkast :rolleyes: ik had niet door dat hij dat deed maar hoorde ineens een harde klap en huilen dus had meneer wat gereedschap laten vallen en Wesley schrok dus wakker :( helemaal overstuur... Ik 'm getroost en omdat Rik nog wat moest zoeken ben ik met 'm op ons bed gaan liggen, toen vielen we beide in slaap. Na een tijdje had Rik Wesley in z'n eigen bed gelegd dus ik lag er al vroeg in terwijl dit niet mijn bedoeling was hahahaha.... Om 1 uur werd Wesley weer huildend wakker, helemaal overstuur zo zielig! Weer even bij me genomen en toen terug naar bed na een uurtje en toen viel hij uiteindelijk weer in slaap maar werd vervolgens na een uur weer krijsend wakker dus toen was hij helemaal boven de deken uit weer in slaap gevallen. Wilde ik 'm eronder leggen begon hij weer :( toen was ik het zelf zo beu, heb 'm naast me neer gelegd en hij sliep vrijwel meteen dus toen konden we nog even tukken... Zo zielig als hij zo overstuur is. Hij krijst zo hard dan dat hji gewoon helemaal driftig wordt en begint te kokhalzen.... Hij heeft het wel vaker gehad dus zal wel weer een sprongetje zijn?! Maar zo sneu! Hij heeft nu ook echt een heel scherp stukje onder in z'n tandvlees omdat dat tandje is doorgekomen misschien doet hij zich soms wel zeer ofzo? Je weet het niet met zo'n kleintje maar goed. Hij heeft uiteindelijk heerlijk tegen mij aan gelegen....

@ Riedeltje, wat fijn dat het zo snel is gegaan! En dat ze het goed doet! Het is zeker een zeer mooie meid! Is het jou ook allemaal meegevallen meid, je zag er zo tegen op. En welke vk had je? Wat raar dat ze niet eerder even zijn geweest zeg. Bij mij kwam ze meteen. Nou ja, maakt niet uit, lekker genieten nu! Oh ja, ik ben ook benieuwd naar het gewicht/lengte :D

@ Missie, wat jammer dat het gesprek niet liep zoals je had gehoopt! Maar goed, daar zijn 2 personen voor nodig natuurlijk. Ik vind het echt superknap dat je deze confrontatie bent aangegaan en dat je het zelfs nog een keer wil proberen! Heel goed van je zeg! Als het dan niks uithaals heb jij zeker je best gedaan, meer dan je best zelfs en hopelijk kun je er dan rust in vinden en het loslaten!

@ Dag, wat is er met Stan meis? Spuugt hij veel waardoor hij slecht aankomt in gewicht of wat? Heb ik even gemist dan?

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Dag ik lees nu je laatste berichtje... Wat raar dat ze je niet geloven? Je verzint toch niet dat je kindje zo spuugt! Belachelijk! Fijn dat je een goed ha hebt dan! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

@ Miran, veer voor GEEN ongie ;) succes vanmiddag meis, sterkte!

15. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Dag... wat zn hartje betreft... ja ook daarin leef ik met je mee want ook met dat loop ik nu met Giuliano naar de kinderarts en ik weet t hartje is toch t enigste wat echt belangrijk is voor n mens. Als daar iets niet goed mee is dan maak je je daar erg druk over en als niemand je wil geloven en helpen is dat n lange weg meid! Ik heb dat dus ook gehad met Giuliano dat ik zei dat dat menneke iets mankeerde maar niemand wou mij geloven ook mn ex niet. Nadat ik van mn ex af was en Giuliano 2,5 jaar oud was leerde ik Chris kennen en die zag Giuliano en zei gelijk: Dat kind mankeert iets! Ik wist niet wat ik hoorde... ik was opgelucht dat ik dat niet meer als enigste zo voelde en zag. Nu zijn wij 4 jaar verder en is er al ontdekt dat ie KLINEFELTER-SYNDROOM heeft (lees: chromosomenafwijking, hij heeft 47XXY ipv 47XY) en hij heeft PDD_NOS. Jeetje wat ben ik blij dat ik altijd naar mijn instinct heb geluisterd EN dat er iemand is/was die mij hierin steunt(de). Chris heeft met mij naar alle wegen gezocht om erachter te komen wat er met dat ventje aan de hand is en wij zijn er nog niet met hem maar dat komt steeds met n stapje!
    Met dit verhaal wil ik je zeggen meid... hou vast aan je instinct en volg je hart. Blijf luisteren naar je eigen en stop pas als jij t gevoel hebt dat t goed gaat met Stan. Snap je wat ik bedoel te zeggen?
    Ik wil wel dat je weet dat ik met je meeleef en dat ik weet hoe jij je voelt!
    Heel veel sterkte meis

16. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Miran...heel veel succes in het zkh vanmiddag! Ik denk aan je!

Deli..ja ben ook blij dat de ha nu zelf heeft gezien dat het niet zomaar een mondje terug is wat hij opgeeft. In het begin groeide hij best lekker maar het gaat steeds moeizamer. Hij had maar eens per week een poepluier dus daar heb ik al 2 weken medicijnen voor. Eerst werd er gedacht dat hij dan "wat" spuugde omdat hij door zijn moeizame ontlasting gewoon te vol zou zitten. Maar nu dat is opgelost is het spugen niet minder geworden. Ze denken niet snel aan reflux omdat hij zo vrolijk is. Maar zodra hij plat ligt is het hopeloos. 5 x per dag droge kleren aan en hydrofielluiers onder zijn hoofd verschonen en nog maar niet te praten over vieze box en speelkleden en mijn eigen kleding :D Mag ook nog niet met vastere voeding beginnen omdat zijn huid moeilijk doet dus het hangt allemaal samen. Maar ja, ik hoop dat ik nu eerder terecht kan want 5 juni is hij alweer 6 maanden en dan mag hij misschien wel al vaste voeding gaan proberen.

Sorry voor mijn egoverhaal maar maak me gewoon een beetje zorgen.
    Hij heeft een tijdje lekker gegroeid en dat is de laatste 2 maanden zo hard afgenomen en hij is zelfs al een paar keer afgevallen en dat is niet echt ideaal.

17. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    thanx miran.....je bent een engel!

Deli...lees nu pas van je nacht! Wat vervelend. Hopelijk is het sprongetje weer snel achter de rug.

18. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Deli... zielig hoor dat Wesley zo huilt en wakker schiet s'nachts.... hoe uitgeput en moe is dat kleintje overdag dan wel niet. Ik hoop voor je dat dit ook zomaar n fase is. Maar als ouder weet je dat zelf t beste meid.
    Dank je wel voor je steun dat zal ik zeker nodig hebben. Vind t echt wel eng hoor.
    Hij heeft tot zn 4 jaar n gaat je in zn hartje gehad... bij de meeste kinderen sluit dat gaatje binnen t eerste jaar maar omdat hij dus klinefelter heeft (wat betekent dat alle gebeurtenissen van n baby/kind in traag tempo gaat) sloot t bij hem pas met zn 4 jaar.

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Dag, doe is normaal met je sorry voor je ego-verhaal! Natuurlijk maak je je zorgen! Zou ik ook doen en daar meot je ook zeker gewoon over praten! Ik vind het altijd zo belachelijk dat mensen zeggen "ja maar hij is zo vrolijk" niet ieder kindje huilt als ze wat mankeren. Een moeder kent haar kindje het beste dus jij weet heel goed of iets fout zit of niet! Hopelijk weet je snel wat dat nou is met dat spugen. Ook reflux kindjes kunnen over het algemeen gewoon vrolijk zijn toch!

Wilde wat foto's spammen maar lukt niet :(

20. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Dag... nee ik ben geen engel hahahaha maar ik snap je gewoon helemaal. En ik steun je hierin omdat ik t zelf heb meegemaakt. Ik ben wat dat betreft al n oude ervaren moeder en heb ook zelf dingen moeten ondervinden en wil andere hierin gewoon helpen die die ervaring nog niet hebben. Als ik kan helpen laat je het maar weten of als je vragen hebt brand maar los. Ik heb 3 kinderen en 2 vroeggeboortes, 1tje die lettelijk en figuurlijk alles mankeert! en 1 stevige tante die niks mankeert en gewoon perfect op de wereld kwam. Dus ik weet heel vaak wel n antwoord of oplossing. Klinkt misschien overdreven. Als er iets is geef je maar n gil.
    Sterkte en suc6 meid

Deel Deze Pagina