[Klachten] na je eisprong (deel 3) / SKSB

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door QueenBee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagdromer

    Dagdromer Fanatiek lid

    29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Yo, nog 3 weekjes :D En dan eindelijk die pil aan de kant! Ben je al aan het pakken voor je vakantie of ben jij niet zo iemand die daar ruim op tijd mee begint? Ik ben al weken vantevoren lijstjes aan t maken en mijn koffer ligt dan al binnen handbereik.

    Miran...rustig aan hoor. Niet stressen!

    Wen...Ondanks dat ik bij stan heel ziek ben geweest was ik toch 16 kg aangekomen op t eind. Hoop het deze keer te kunnen beperken. Heb geen UPC dus kan je niet helpen. Zit trouwens ook op mijn werk.

    Vind het best moeilijk om mijn mond nog te houden. Zeker hier op mijn werk zien ze heel goed dat ik niet fit ben. Helaas moet ik ook hier regelmatig spugen. Gelukkig zijn de toiletten vrij afgezonderd dus heeft niemand daar iets van in de gaten. Hoop ik tenminste.......:)
     
  2. mink

    mink Fanatiek lid

    22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    dag: bah das niet leuk als je steeds moet spugen.

    Mir: niet teveel stressen he...

    Wendy: das heel netjes hoor 6 kilo, maar 14 is ook prima, dat is toch het gemiddelde. Ik zit nu ook op 6 kilo en bij Zoe zat ik aan het eind rond de 25 kilo :D:$ hahaha

    ik ga vanmiddag naar de verloskundige

    Deli: knuffel meis

    Liena: hoe is het bij jullie, hoor nog zo weinig?
     
  3. Delilah

    Delilah Niet meer actief

    Hoi lieve meiden!

    Bedankt voor al jullie berichtjes! Ik ga niet overal op reageren maar ik zal even zeggen hoe we afscheid hebben genomen van mijn lieve mama.

    Woensdag avond zijn we met een beperkt aantal mensen afscheid gaan nemen. We m'n broer en ik + aanhang hadden haar met de tantes die ook bij haar overlijden waren nog dinsdag avond gezien maar we zijn daar zo van geschrokken, dat was helemaal mijn moeder niet meer. Daarom hebben we besloten dat we woensdag de mensen die het heel graag wilde wel de mogelijkheid wilde geven om haar nog te zien, zoals haar broers en andere zus. Maar we wisten zeker dat mijn moeder zo niet lang "te kijk" wilde liggen dus we hadden besloten dat ze hiervoor 15 minuten kregen. In die 15 minuten hebben de kleine kinderen de deksel van de kist mogen versieren in een andere ruimte. Toen hebben we de deksel er samen op gedaan met de mensen die het wilde, dat waren nog 2 ooms en m'n schoonouders.

    Gister hebben we haar in het rouwcentrum opgehaald en zelf naar buiten getild en zelf gedragen de begraafplaats over naar het crematorium. We hadden mooie muziek uitgezocht die precies in de dienst paste. Eerst hebben mijn schoonzus en broer gesproken en nadat ik samen met mijn moeders oudste kleinkind de 5 kaarsjes voor alle kleinkinderen had aangestoken kwam er nog een muziekstuk en toen heb ik nog gesproken.

    Lieve Mink, ik ben begonnen met de woorden:

    De afgelopen week kreeg ik van een heel bijzonder iemand deze mooie tekst toegestuurd;
    “Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zult zien dat je huilt om wat je lief had” En mama wat hebben wij jou liefgehad..... (als jullie de hele tekst willen lezen wil ik het wel eens erneer zetten hoor)

    Ik vond het bij sommige punten heel moeilijk maar ben zo blij dat ik het heb kunnen doen voor haar. Mijn moeder wilde alles heel minimaal, geen poespas maar je gunt je moeder zo'n groots en bijzonder afscheid. Ik weet zeker dat ze dit het mooiste vond, de kinderen die spraken en de kleinkinderen die hun ding deden. In een groep van alleen naaste familie, dus haar broers/zussen/moeder en 5 kennissen.

    Bij het laatste nummer mochten mensen haar de laatste groet geven en weggaan maar om dat ik niet zelf bij haar weg wilde gaan mochten wij en die het wilde ook blijven bij de kist tot dat deze zelf weggezakt was en we haar niet meer konden zien. Dit was echt mijn wens, ik wilde niet bij haar weglopen, zij ging weg bij ons.

    Omdat m'n moeder ook geen koffie-tafel etc. wilde zijn we met de mensen die het wilde naar haar huis gegaan en hebben daar wat gegeten en gedronken. De mooie bloemstukken die niet met haar meemochten op haar tafel gezet met haar mooie foto en een beeldje met een mooie tekst "voor mama" die ik haar ooit eens gegeven had. Die heeft ook de laatste periode op haar kist gestaan.

    Al met al vraag je je altijd af of je de dingen wel goed doet, ook wat betreft de laatste periode van haar leven maar ik heb er zeker wel een goed gevoel bij. En volgens haar meest dierbare zus en vriendin was het ook echt goed zo, we hebben wel alles met hun overlegd.

    Nu verschijnt maandag alleen nog een advertentie in de krant waarin we zeggen dat we afscheid hebben van haar in besloten kring. En hierbij hebben we deze tekst uitgezocht:

    Zover wij konden zijn we met jou meegegaan,
    tot het einde toe hebben wij je bijgestaan.
    Je was een lieve schat voor ons allen,
    jou te moeten missen zal ons zwaar vallen.
    Je blijft altijd bij ons, diep in ons hart.
    Wij zijn zo blij, zo iemand als jij,
    in ons midden te hebben gehad.

    En nu is het leeg, voel me helemaal verdoofd... Opluchting en verdriet maar vooral het gemis omdat we haar de laatste tijd iedere dag hebben gezien en verzorgd. Maar zij heeft geen pijn meer, haar laatste dag had wat ons betreft ook niet langer moeten duren want dat was vreselijk om te zien. Dus we zijn heel blij en dankbaar dat een nog langere lijdensweg haar is bespaard.

    Nou meiden, ik wil jullie nogmaals bedanken voor al jullie steun! Ik kom hopelijk snel weer meekletsen maar nu weten jullie iig hoe het de laatste dagen is geweest hier. Dikke knuffel en echt; bedankt voor alles!
     
  4. miranda200375

    miranda200375 VIP lid

    29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Deli... meis, ik lees dit met kippevel en betraande ogen. Wat moet dit n "prachtige" mis geweest zijn!!!
    Superlief dat je Mink's woorden gebruikt hebt en natuurlijk dat t ook heel veel met je gedaan heeft. Je hebt aan die woorden baat gehad en dat was wat Mink bedoelde (denk ik).
    Jullie hebben t super gedaan. Ik vind je n op en top kranige vrouw en heb zoveel bewondering voor je... echt dat meen ik uit de grond van mijn hart.
    Nog heel veel sterkte de komende tijd meis. Ik blijf aan je denken.
    Ik vind dat stukje dat je niet bij de kist weg wilde lopen van je moeder vond ik machtig mooi. Klinkt heel stom natuurlijk. Het is goed zo meis.... meer kun en kon je niet doen... Helaas!
    Maar je hebt er zelf n goed gevoel bij en dan is het echt goed. Nu moet jij je troost zien te vinden. Sterkte meis!
     
  5. yojo66

    yojo66 VIP lid

    27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ow Deli...ik zit met kippenvel en tranen in mijn ogen je stuk te lezen. Wat hebben jullie het ontzettend mooi gedaan voor je moeder.... ben trots op je!

    @ Dag ik heb vandaag toevallig de koffer van mijn zus opgehaald. Dus ik ga van de week rustig aan inpakken....begint af te tellen!
     
  6. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    hier nog iemand met tranen in mijn ogen. Ik vind het zo knap hoe je alles gedaan hebt. Je klinkt zo sterkt.
     
  7. wendy1983

    wendy1983 VIP lid

    27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hier nog een met tranen in de ogen. Meid ook ik ben trots op je! Dikke knuffel en sterkte.
     
  8. Delilah

    Delilah Niet meer actief

    Dankjewel meiden!
     
  9. Dagdromer

    Dagdromer Fanatiek lid

    29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Deli, wat prachtig! Wat ben jij sterk zeg! Zo te lezen was het een heel mooi afscheid. Inderdaad tranen in mijn ogen. Fijn dat je steun hebt gevonden in de tekst van mink. Is ook echt een prachtige tekst die de spijker op zijn kop slaat! Een hele dikke knuffel voor jou en je familie! De komende dagen zullen wel vreemd worden omdat je zoals je zelf ook zegt ineens niets meer hebt om naar toe te gaan. Ik vond dat toen ook erg wennen. Meid als je er doorheen zit je weet ons te vinden!!
     

Deel Deze Pagina