Tegen die tijd lopen ze misschien al wel het kan ineens heel snel gaan.... Bleh, ik zit te wachten op iemand die de vaatwasser komt nakijken want die doet het niet. Toen we hier kwamen deed ie het 1 keer en daarna niet meer en 3 x per dag afwassen is niet zo fijn hahaha
Nou Deli...Stan is niet zo vlug maar we wachten maar af. Overmorgen is hij 15 maanden dus het zal binnenkort wel een keer gaan gebeuren.
@ Dag, het kan zomaar ineens joh! De een is wat sneller dan de ander. Maakt ook niet uit. Geniet er maar van. Als hij gaat lopen heb je helemaal geen rust meer
Zo is dat Hij vergt nu al genoeg energie van mij en ben bang als hij kan lopen dat hij maar een versnelling kent en dat is rennen
@ Dag, ik zou soms willen dat Wesley niet kon lopen maar ja, hij liep al met 11 maanden, leuk als ze zo snel zijn maar niet altijd handig. Dus wees nog maar even blij. Straks rent Stan je voorbij
Ja hoor. Het is niet helemaal mijn smaak allemaal maar het is maar voor een aantal maanden dus dat is te overzien. Het is ook niet zo groot maar we zijn al lang blij met een eigen plek. En nu is het uitkijken en afwachten tot ons eigen huis klaar is. Ze zijn wel al bezig en het is hier in de buurt dus we kunnen het goed in de gaten houden.
Fijn dat je dan de voortgang in de gaten kan houden. Een eigen plek is ook erg prettig! Had Wesley ook last van woede aanvallen? Of was het iets heel anders bij hem? Jij had toch advies gehad van de wvk? Weet alleen niet meer wat dat advies was. Ik krijg namelijk hele tegenstrijdige adviezen en weet soms niet wat het beste is. Ben nu maar aan het proberen wat er werkt maar heb nog niet echt iets gevonden
Ja Wesley had ook woede aanvallen. Ze zeiden destijds dat kindjes die zich snel ontwikkelen en meer willen dat ze kunnen dat doen. Maar bij ons ging het meer over het feit dat Wesley slecht sliep. Ze zeiden toen dat een vast ritme heel belangrijk is voor drukke kindjes zodat ze precies weten waar ze aan toe zijn, dan worden ze ook minder snel boos etc. maar wat voor woedeuitbarstingen heeft Stan dan? Als iets niet lukt? Of om zijn zin te krijgen ofzo?
Stan slaapt gelukkig wel goed. Merk ook wel dat hij heel erg behoefte heeft aan ritme. Dus dat houden we ook goed in de gaten. Hij wil inderdaad meer dan hij kan en is daardoor erg gefrustreerd en boos. Maar het is voornamelijk als hij zijn zin niet krijgt. Dan is hij heel erg boos (gillen, grommen, bijna blauw aanlopen, huilen en zich zo stijf als een plank maken en niets meer willen) Dit duurt af en toe een half uur. Heb al geprobeerd om hem uit te laten razen op de grond en dan in de buurt te blijven. En ook al geprobeerd om hem heel stevig vast te houden (valt niet mee). Beide methodes duurt het even lang voordat hij klaar is met boos zijn maar bij de eerste methode lijkt het alsof er minder hoeft te gebeuren voordat hij WEER boos is. Als ik hem "in de houdgreep" heb gehad is hij daarna heel aanhankelijk. Ik weet het ook niet wat ik nog moet doen. Hoop dat het over is als hij kan lopen. Omdat hij dat nog niet kan maar wel heel graag wil is er maar weinig nodig voor hem om boos te worden. Zoooooo heel verhaal maar weet ook niet hoe ik het korter uit kan leggen
chimpiechamp lijkt mij ook leuk! moet ook anderhalf uur rijden maar dat vind ik niet erg. Mijn haan werkt ook veel zaterdags dus denk dat hij het ook niet zit zitten. Deli: schiet de bouw al op van jullie huis?? Wij hebben ook een nieuwbouw huis en vond het erg leuk om je huis steeds te zien groeien. Klets Wesley al lekker trouwens?? Dag: die frustratie herken ik wel. Nathan wil nu vaak dingen zeggen maar dat kan hij dus ook nog niet. Is het ook brullen.. En wijzen en die zeggen maar wat hij dan bedoeld?? Ik moet vanmiddag vergaderen, bah Gelukkig willen de buren even 2 uurtjes oppassen.
Juffie...dat wijzen en die zeggen is hier nu ook. Ook dat is een van de redenen dat hij een kort lontje heeft. Stan "flipt" echt als de bekende druppel er voor hem is. Doet Nathan dat dan ook? Of is dat snel weer vergeten? Misschien stel ik me wel aan denk ik af en toe ook wel hoor. Maar hij gaat echt finaal door het lint en dat lijkt me toch ook weer niet echt een normale reactie. We wachten maar af. Zal wel een fase zijn.
Die fase heeft Wes ook gehad. Ik liet 'm dan maar gaan hoe moeilijk dat ook was. Legde 'm midden in de kamer zodat hij zich geen pijn kon doen en dan liet ik 'm. Gewoon proberen te negeren. Ben wel eens 3 kwartier bezig geweest hoor, dat ik eruit wilde met 'm en hij zo'n aanval kreeg omdat hij de jas niet aanwwilde. Heb net zolang gewacht tot hij kwam. Niet altijd kon ik dat hoor, ik heb vaak zat tegen 'm staan schreeuwen omdat ik het zoooo moe was maar dat helpt natuurlijk al helemaal niet. Geduld.... Hoe moeilijk het ook is, die fase gaat weer voorbij. Ik geloof echt dat je hem het beste kan laten, dan komt hij wel bij jou als hij die knuffel nodig heeft.
@ Juffie, ze zouden in feb. beginnen met de bouw maar door de vorst is het maart geworden. Gister was het helemaal vlak en lag er een grote bult zand naast vorige week was dat nog niet dus ze hebben een begin gemaakt. Wesley praat behoorlijk ja, hij zegt alles na. Daar heeft hij gelukkig geen moeite mee, 1 x zeggen en hij weet het meestal.
Thanx Deli...hou ik dat maar even vol. Voor zover dat inderdaad soms gaat. Heb me ook al eens betrapt op terugschreeuwen. En dat heeft geen enkele zin. Ondanks dat hij zo goed slaapt vind ik dit toch best vermoeiend. Ook omdat hij het bij mijn ouders doet voel ik me soms schuldig dat ik hem daar laat en hun de handen vol hebben aan hem. Maar ja, het is een fase en daar komt een eind aan (hoop wel dat dat eind snel komt ) Ik ga ff lunchen. Tot straks!
@ Dag, ik weet er alles van... Toen Wes die buien had, zaten we nog bij m'n moeder dus die kreeg altijd alles mee en ik was al praktisch overspannen dus dat ging er soms heftig aan toe helaas... Het gaat echt over, als hij wat meer kan dan is dat vaak voorbij. En je hebt ook wel gelijk, het ene kindje is het vaak snel vergeten terwijl de andere er de hele dag om kan mokken. Wesley is ook zo lekker temperamentvol dus die kon het ook lang volhouden helaas. Eetse! Nog 1 uur wachten op de vaatwas man, nog niemand gezien... Bleh, had er vandaag uit willen gaan om wat boodschappen te doen.
Pittige mannetjes dames. Driftbuien zijn nooit mooi en kosten veel energie. Helaas zullen ze zelf uit zo'n bui moeten komen. Wat je kan doen is positief gedrag sterk belonen door heel enthousiast te reageren en hem dan te knuffelen. Als een kind een driftbui heeft is het belangrijk dat ze leren dat ze wel boos mogen zijn, maar dat een ander daar geen last van hoeft te hebben. In de zin van als hij klaar is mag hij weer gewoon bij je komen en kun je hem een knuffel geven. dan beloon je het feit dat hij bij je komt en niet dat hij een driftbui heeft. Tja makkelijker gezegt dan gedaan. Misschien kun je er iets mee. Maar vooral blijven richten op zken die goed gaan. Die worden namelijk snel vergeten door al het energie die een bui kost. Kippendag: 10 April bij chimpie champ (of zoiets) en dan om 10.00 uur?
Zit ik de hele ochtend te wachten en ik moest al de hele tijd nodig naar de wc. Dus ik dacht, ik ga maar nu. Staat die man voor de deur terwijl ik net op de wc zit... Sjonge, heb 'm met rode wangen binnen gelaten maar goed... Iedereen moet wel eens een grote boodschap he De vaatwasser kan niet meer gemaakt worden dus kan zo nog een flinke afwas doen.
Dag: Nathan doet het ook maar dan in mindere mate denk ik. Hij blijft er niet zo in hangen. Hij brult even maar als ik hem dan afleid met een speeltje ofzo dan is het zo weer over. Nathan is wel heel ondeugend hoor. En je dan aankijken van, haha ik doe het lekker toch Zien dan maar eens serieus en boos te blijven Kippendag: Helemaal goed zo! Wie komen er dan? Deli, Liena, Dag, Mink, ikke en Miranda onder voorbehoud?? Weer hetzelfde groepje he?? Meer kippies zijn van harte welkom hoor!! Lijkt me leuk ook de andere meiden eens te zien.