Goedemorgen Ik heb even een nieuw topic aangemaakt ,want hij werd gesloten terwijl ik aan het typen was Mason is heel hangerig ,paar wakker geweest 's nachts en gigantisch aan mij hangen etc etc. Ik had al bij oei ik groei gekeken en bij 20 maanden is de laatste sprong. Mason is nu 20 maand ,dus denk dat hij er middenin zit. Mijn zus had het ook nu met haar dochter en die is net zo oud als Mason. @kien, wel fijn dat je weet waar je klachten vandaan komen. Ik heb wel gelachen hoor over het verhaal van je dochter en de "mommel " @ wupje, ja hier gaat het weer goed hoor. We kregen nog een mooie kaart van de dierenkliniek en uitvaartverzorging. met een mooi gedichtje enzo. Wel mooi dat ze zulke dingen ook doen bij dieren. Hoe is het nu met Kyano, helemaal opgeknapt? Ik snap het van het klussen ,ik heb teggen manlief gezegd dat we er elke dag voor moeten gaan nu haha. Hij zegt zo komt er wel een ander soort druk op. Ik zeg ja ,maar goed ik wil hem zeker niet missen. Ach we hebben juist daarom wel wel extra gelachen @ bianc, spannend hoor. Hopelijk deze maand een dikke knalstreep! @ sandra, fijn zeg dat de echo goed was!!!
Haaaaa, lekker een nieuw fris en fruitig topic! Lekker schoon.. Hopelijk komt iedereen mee over! Even over mezelf, heb hele sterke gevoelens!!!!! Durf het niet uit te spreken, maar het is zo sterk.... hoop het zo, het zal niet de eerste keer zijn dat mijn lichaam met me solt.. we wachten af! Ik ga snel verder met werken... zal vanavond nog even kijken als iedereen hier beland is! Gr. Bianca
Hoi hoi, ik ben nieuw hier hoop dat ik gezellig met jullie mee mag kletsen want wil me hier graag aansluiten omdat mijn man en ik graag voor een broertje of zusje voor ons zoontje willen gaan. Lucas is nu drie maanden oud en aangezien ik pco heb en de vorige zwangerschap met behulp van clomid zwanger ben geworden hebben we nu geen hoop op een spontane bevruchting. Ben sinds de bevalling dan ook niet ongi geworden. We gaan nu een week de pil slikken om een menstruatie op te wekken en dan weer het hele circus opnieuw in :x Het hebben van hormoon stemmingswisselingen, ovutesten, bezoekjes aan de gyn, inwendige echo's, temperaturen, 'verplicht' vrijen en de ellendige twee wachtweken! bah wat vond ik dat erg. Had niet verwacht dat we zo snel weer zouden beginnen maar ja voor we mischien weer zwanger zijn zijn we zo met mazzel wel weer een half jaar/jaar verder dus dan maar op tijd beginnen. Hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger want daar doen we t tenslotte voor Zijn er hier meer meiden bij wie het ook niet al te makkelijk gaat? En die al zwanger zijn van de tweede?
Hallo! @Blije Mamma, welkom in dit topic, wat op dit moment een verlaten dorp lijkt! We hadden een heel erg gezellig forum waarin we onze eigen ervaringen van ons afschrijven en elkaar een beetje ondersteunen en zo op zijn tijd wat grapjes maakten! Nu is het topic waarin we zaten gesloten omdat er meer dan 1000 berichten in stonden. Tessa heeft een nieuwe aangemaakt en denk dat nog niet iedereen hem gevonden heeft!! Hopelijk vinden ze hem snel, want is het is zo saai hier nog!~ @mezelf,even kort, zoals je onder mijn banner kunt zien, zijn we bezig voor de tweede en zitten we in ronde 7! 28 januari mijn NOD, en heb sinds gister wat rare gevoelens. Duizelig/misselijk, niet qua eetlust, want die is er zeker wel, maar meer wat slap en onstabiel. Verder heb ik al een paar dagen lage rugpijn en momenteel best erg. Ook heb ik een trekkend ongi gevoel in mijn onderbuik, met steekjes zo af en toe. Het lijkt er echt wel op.. maar durf niets te hopen.. in eerdere rondes heb ik dit ook eens gehad, wel een stuk minder heftig, maar toen was het ook niet raak.. We wachten nog even af! Oke, hopelijk komen de andere dames snel weer terug!
*zucht* Eindelijk gevonden.. Was jullie kwijt, het topic was op slot. Ga nu lekker tegen m'n man aankruipen.. 't is er weer bijna tijd voor . Ovutest wordt steeds donkerder... Reageer morgen wel weer.. Zal alleen de lijst nog even overplaatsen. Groetjes!!
13-01 Brett 11-01 Mootje1983 18-01 Chelleke 28-01 Bianc76 03-02 Wupje 07-02 Tessa81 09-02 Kien Geboortedata eerste kindjes: Meissie 01-02-2008 (Kien) Damian 26-04-2008 (Chelleke) Mason 01-05-2008 ( Tessa81) Maartje 27-06-2008 (bianc76) Joppe 06-07-2008 (mootje1983) Dochter 18-09-2008 (Mamma1984) Kyano 24-09-2008 (wupje) Dochter 19-11-2008 (Brett) Alisha 11-12-2008 (Marijke25) Zwanger : Claartje30 (uitgerekend 31-01-2010) ♂ Thomas 6 jaar Dennismartine (uitgerekend 19-02-2010) ♀ Luuc ?-?-2008 Momentje (uitgerekend 25-02-2010) ? Daan 18-06-2008 Ghaze (uitgerekend 13-03-2010) ? Kaan 24-10-08 Emeisje24 (uitgerekend ?-03-2010) ? Zoontje 05-09-2008 Bebietje(uitgerekend ?-04-2010) ♂Zoontje 21-09-2007 Trotsemama1(uitgerekend 20-04-2010) ? Noa 25-08-2008 Wannabemama(uitgerekend 26-04-2010) ? Zoontje 02-04-2008 Tinkerbel1984(uitgerekend 04-05-2010?)♂ Dochter 2008 Kimm29 (uitgerekend 14-05-2010?)? Zoontje 03-05-2008 Ingeltje (uitgerekend 23-05-2010) ? Zoontje 04-09-2008 Lee74 (uitgerekend 28-05-2010?) ? Sandro 27-06-2008 Manuela79 (uitgerekend 21-07-2010) ? Louise 18-06-2007 kiss87 (uitgerekend 01-08-2010) ? Zoontje 15-10-2007 Irisnaomi (uitgerekend ?-08-2010) ? Iris 29-11-2006 Sandra82 uitgerekend 12-08-2010 ? Nathan18-09-2008 MaryWoods (uitgerekend 03-09-2010???) ? Thomas 10-12-2007 Citroentje (uitgerekend 04-09-2010) ? Tim 13-12-2007 Cindy24 ( uitgerekend 04-09-2010 ) Dochter 30-09-2008 Noukje (uitgerekend op 14-09-2010) De tekentjes voor geslachtsaanduiding ? ♀ ♂ Inmiddels bevallen: Runner (uitgerekend 18-12-2009)Jonathan 22-12-2009 Justfem (uitgerekend 06-01-2010)Roos Joan 24-12-2009
Zo het was even flink zoeken, maar gelukkig heb ik jullie weer gevonden. @ Bianca: oh ik hoop toch zo voor je dat je gevoel klopt!!! Ik heb dat wel ook gehad bij al mn zwangerschappen en telkens had mn gevoel het goed, maar ja dat zegt misschien niks. @Blijemama: Welkom en veel succes met zwanger worden. Vervelend dat je PCO hebt, bij mij is dat ook geconstateerd na de vroeggeboorte (bij 21 weken) van mn dochtertje. Ik ben toen na 10 maanden wel spontaan zwanger geworden van mn zoontje en het gekke is dat ik na de bevalling telkens zo zwanger ben geworden, helaas wel met twee miskramen waardoor het nog niet zo loopt als dat je hoopt maar elke keer was het zo raak. Misschien dat er bij mij wat is veranderd in mn hormoonhuishouding tijdens de zwangerschap of bevalling van mn zoontje. Zou toch fijn zijn als dit bij jou ook zo is. @ Kien: hopelijk is je ovutest snel mooi positief! @ Tessa: vervelend hè die sprongtjes, ik merk ze bij Nathan ook altijd duidelijk gelukkig nu de laatste zijn we daar ook weer vanaf. Ik denk dat de rest nog behoorlijk wat moeite zal hebben om ons weer te vinden, als het lang duurt zal ik de mensen die nog veel schreven wel even krabbelen. met de nieuwe link.
Hallo! Nou gelukkig, Sandra, dat je het gevonden hebt! Nu de rest nog! ik heb er niet zoveel verstand van dat ik weet wat te doen als ik iederen moet bereiken. Kun je ze dan krabbelen op hun profiel? Ik denk idd dat de rest nog aan het zoeken is.. @Sandra, ik weet eigenlijk niet precies wat je allemaal doorgemaakt hebt, maar heb je tijdens je eerste zwangerschap je kindje verloren met 21 weken?? Oh dat is wel heel erg. Je hoeft niet opnieuw heel je verhaal te doen hoor, maar was gewoon even geintresseerd in hoe het bij jou gegaan was.. @mezelf, gevoelens nog hetzelfde, ongi-gevoel en lage rugpijn zijn toch wel het duidelijkst en dus nog steeds aanwezig! Duim, duim, duim!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oke, ik ga snel aan het werk... beetje druk, zit ik hier weer op deze pagina! Doei
Meiden ik heb jullie ook weer gevonden ! Ik ben op mijn werk dus kom morgen weer uitgebreid reageren. Bianca heel spannend voor jou!!! Duim duim Hier nog geen positieve ovutest maar wel lage rugpijn alsof ei eraankomt Hoe zou het met Mootje zijn? Ik mis haar een beetje
@ Bianca: ik heb inderdaad tijdens mn eerste zwangerschap het kindje verloren met 21 weken. De navelstreng was geboren nadat de vliezen bij 18 weken waren gebroken. Dus op naar het ziekenhuis waar na een echo bleek dat het hartje nog klopte maar niet snel genoeg meer. Moest dus wachten tot het kindje zou komen te overlijden in mn buik en daarna maar hopen dat mn lichaam de bevalling zelf op gang zou brengen (wat hij gelukkig deed). Het is een heel onwerkelijk iets om mee te maken en ook niet goed uit te leggen. Iets wat je je hele leven meedraagt maar ik heb het gelukkig wel een redelijk goed plekje kunnen geven. Het is ook zo gek je kindje is helemaal af en is net zo groot als een pak suiker. Het was echt een pracht van een meid, maar helaas mochten we dus niet voor haar zorgen. Gelukkig heeft Nathan nu wel een grote zus als beschermengeltje .
Het is weer wat rustiger op het werk dus ik mag wel even forummen Tessa oei lastig idd die sprongetjes. Hi hi en ik geloof dat er ook na 20 maanden nog wel hangerige periodes komen al worden die dan geen sprongetje meer genoemd Wat fijn zon lief gebaar van de dierenkliniek. Blijemama welkom!! Oh ik hoop echt dat jullie nu wel een spontane zwangerschap gegund is. Zie je wel vaker dat vrouwen die voor de eerste de hele medische molen doorgegaan zijn bij een tweede snel spontaan zwanger worden. Ik duim voor je! Wij zijn nu in ronde 7 maar hebben ook niet elke ronde op de juiste dagen geklust dus het ligt nu nog een beetje aan onszelf Sandra het viel me idd ook nu pas op dat je dochtertje met 21 weken geboren is. Jeetje dat is wel heel heftig want zover in je zwangerschap ga je er eigenlijk vanuit dat de gevaarlijke periode wel voorbij is. Moeilijk zeg. Gelukkig heb je het een plaatsje kunnen geven en idd Nathan heeft een goed beschermengeltje. Toch blijft het oneerlijk
Halllo, @Sandra, jeetje, verschrikkelijk.. goed dat je het een plekje hebt kunnen geven. Hopelijk zorgt het in deze nieuwe zwangerschap niet al teveel voor onzekerheid en kun je er nog lekker van gaan genieten. Ik zeg altijd maar zo, het is niet voor niets, dat een vruchtje of kindje afgestoten wordt... heel erg als dat gebeurd, zeker met 21 weken... maar het is de natuur en zal er zijn redenen wel voor hebben... Weet niet of je het zelf zo kan zien... Ik heb makkelijk praten denk je misschien, heb natuurlijk nog nooit zoiets meegemaakt. @ mezelf, heel raar maar net als gistermiddag zo rond hetzelfde tijdsstip (nu 14.00 uur) ga ik me "raar" voelen.. kan het niet anders formuleren.. maar wat misselijk, raar in mijn buik, hoofd.. hmmm, ik weet het niet hoor, maar krijg sterk het gevoel dat er binnenin iets aan het gebeuren is. Eigenlijk vind ik het voorbarig om er zo over te praten, want als het straks blijkt dat het niet zo is, kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan.. Maar hey, we zijn hier voor open en eerlijk over onze gevoelens te praten, toch?!?!?! Oke, ik ga even verder rusten, lig met een dekentje op de bank... Straks weer een drukke verjaardag van schoonmama, tetterdetetterdetet!!! (en Maartje wordt weer volgepropt met eten!! Dat vind ik altijd zo lastig! Ze geven alles aan dat kind, het liefst achter mekaar.. alsof ze bij ons tekort komt... Ze is al niet de smalste, en dan wil ik daar wel een beetje bijblijven, vooral lastig bij mijn schoonfamlie! (ah, sorry voor mijn gezeur, moest er ef uit haha)
@ Bianca: Bij osn was het niet zo dat het ons dochtertje een afwijking had ofzo, ze was helemaal gezond. Ik werkte in die tijd nog met moeilijk opvoedbare kinderen en 1 kind had mij in mn buik gestompt met 5,5 week daarna heb ik veel bloedverlies gehad en dit is mn hele zwangerschap zo gebleven. Door de stomp is er een stukje van de placenta losgekomen en die heeft geleid tot de vroeggeboorte dus gaat het voor ons niet op dat het met een reden was dat het kindje veel te vroeg geboren werd. Bij mijn miskramen is dat anders daarbij denk ik inderdaad het zal ergens niet goed geweest zijn met het kindje maar van Jasmijn (ons dochtertje) wisten we dat zij kerngezond zou zijn. Dat maakt het eigenlijk alleen maar moeilijker en oneerlijker, maar ja er is helaas niets aan te doen. Ik hoop voor je dat je gevoel gelijk heeft, heb je dit weleens eerder gehad of is dit de eerste keer sinds jullie aan het proberen zijn voor een tweede?
Hallooooo, @Sandra, oooh ja dat wist ik niet, inderdaad dan heeft het wel een oorzaak, maar dat kindje zou gewoon gezond zijn geweest als het niet gebeurd was. Wat moeilijk voor jullie! Hopelijk maakt Nathan veel goed, en de nieuwe spruit in aantocht ook! Misschien een gekke vraag, maar werk je nog steeds met verstandelijk gehandicapten? Kan me zo voorstellen dat je in je zwangerschap even wat voorzichtiger bent... @mezelf, nog steeds gevoel dat....... nu nog heftiger.. Ik heb zojuist gedouched en meende bij het wassen mijn borsten te voelen... beetje gevoelig... maar daarna dacht ik, oh valt wel mee. Misschien even teveel mee bezig.. Gelukkig hebben we van het weekend vanalles dus genoeg afleiding! Ik heb dit soort symptomen in de beginperiode (klus) gehad maar niet in deze sterkte!! Dus wel hoopvol nu.... Oke, ga vanavond relaxen... lekker voor de tv. Hopelijk komen de andere dames er weer bij.... Sandra heb je ze al getikt??
Hoi Vandaag kwam er eindelijk een heeeeeel licht streepje op mijn ovutest ( amper zichtbaar haha ). Zo licht als hij nu was denk ik dat mijn eisprong pas dinsdag komt. 2 dgn later dan het in de cyclus zou "moeten" zijn. Misschien heb ik de overige 3 maanden ook wel steeds zo laat het ei gehad en dus veel te weinig geklust. We zullen zien wat deze maand uitwijst @ blijemama, welkom en hopelijk heb je snel een mooie positieve test. @ bianc, je gevoelens klinken veelbelovend Ben je de verjaardag een beetje goed doorgekomen? @ kien, veel klusplezier @ sandra, ja vind de sprongetjes ook erg vervelend. Mason heeft er ook altijd duidelijk last van. Ach we komen deze ook wel weer uit Heftig hoor wat je hebt meegemaakt met je 1e zwangerschap ,dat is toch de ergste nachtmerrie van iedereen. Nathan heeft zeker een grote beschermzus @ wupje, hier ook nog absoluut geen positieve ovutest ,maar wel lage rugpijn en misselijk. Misschien hebben we eerder last van die kwaaltjes? Misschien komt bij jou test morgen ook wel een licht streepje? @ mootje, mis je hier wel. Ik hoop dat alles goed met je gaat!!
hey meisjes ik ben er weer het spijt me! ik wil wel maar het is soms even te veel. dacht al waarom krijgen ik geen mailtje. mootje
Geen spijt hebben hoor! Het is logisch dat je er wat minder bent nu. We misten je gewoon. Ik hoop dat je echt snel weer lekker in je vel zit. * vanaf hier een virtuele knuffel *
Ha Mootje! Blij je weer te zien hier. Ook ik snap het wel, is lastig... Probeer je aan mooie dingen vast te houden van het leven... het zonnetje komt er af en toe weer lekker door, daar krijg ik zelf altijd een heerlijk gevoel van! Hopelijk werkt t voor jou ook een beetje positief.... Grtz!!
Hoi! Hier vandaag een druk rommeldagje. Veel doen maar vanmiddag gaat Kyano naar opa en oma en blijft daar logeren. Wij gaan vanavond bij vrienden in Nijmegen eten en aangezien het een flink stukje rijden is tot Reuver hebben we besloten Kyano niet mee te nemen omdat hij ook net ziek geweest is. Hij heeft zijn nachtslaap nu hard nodig. En dus hebben wij morgen heerlijk het rijk voor ons alleen Oh ik verheug me er zo op om tot 10 uur lekker in bed te liggen en dan heerlijk samen ontbijten. We hebben de croissantjes en afbakbroodjes al in huis gehaald Helaas nog geen positieve ovutest Maar goed dat mag de kluspret niet drukken ! Bianca oh het lijkt er echt op dat het raak is ! Hoe was de verjaardag bij sfamilie? Herkenbaar hoor met dat volproppen met lekkers. Bij ons proberen ze het ook maar ze weten ondertussen dat ik gelijk ingrijp als het teveel wordt. Daarom hebben ze voor Kyano soepstengel en droge biscuitjes en dat vind ik dan niet zo erg. Zo smikkelt hij toch mee maar blijft het gezond. Kyano mag trouwens wel altijd een beetje meesnoepen van de vlaai maar gewoon een klein beetje. Sandra jeetje dat is wel heel erg hoe het gegaan is tijdens de zwangerschap van Jasmijn . Wat een mooie naam trouwens! Ik zal er niet meer teveel over uitweiden maar ik wil je in elk geval een dikke knuffel geven en knap dat je het zo goed een plaatsje hebt gegeven. Mootje lieverd ik hoop dat de zon gauw weer voor jullie gaat schijnen. Jullie verdienen het!! Dikke knuff en hopelijk tot gauw maar neem de tijd! Tessa jee wat gek dat jij dat ook hebt! Voor mijn gevoel zou mijn eisprong nu moeten zijn of net geweest zijn. Echt die zeurderige ongipijn. Maar het rare is dat het ook al 2 dagen duurt Nou ja we zien het wel wanneer er twee streepjes staan. Maar ook ik heb dus toen ik nog geen ovutesten gebruikte te vroeg geklust waarschijnlijk. Hopelijk hebben we deze ronde geluk ! Zo en nu aan de poets !