Judibi, gefeliciteerd meid super!! Kristel, meid wat fijn dat de echo goed was. Gefeliciteerd! Deli, gefeliciteerd met je 30 weken! Miran, heel herkenbaar, probeer er toch over te praten met je schoonmoeder. desnoods met je hubbie erbij. x Elise, ja dat vaak ziek zijn is 1 van de redenen dat we zitten te denken om Ryan van KDV af te halen. Ook als hij rode billen heeft breng ik hem liever niet. Hij loopt daar vaak te lang rond met een volle broek heb ik het idee. Weet ook niet of hij het wel naar z'n zin heeft, heb het gevoel van niet. Vind het zo moeilijk. Zou hem eigenlijk stiekem willen observeren als ie daar is dan weet ik of ie leuk met andere kids speelt of alleen maar alleen speelt. Had wat gelezen over een PSZ bij ons in de buurt, sprak me wel erg aan maar vind het ook sneu als ie het wel naar z'n zin heeft op KDV dat we hem dan daar weg halen.... Nog even met me ouders over gehad want als ie weg gaat bij KDV betekend dat voor hun 1 dagje in de week meer oppassen. Zij vinden het geen probleem en begrijpen ons idee hierover. Misschien moet ik eens een afspraak maken op KDV om er over te praten. De laatste keer hadden we een 10 min gesprek en dat klonk niet echt super maar misschien is er nu veel verandert? Ze bood toen wel aan om later nog maals te evalueren over Ryan. Is natuurlijk onze verantwoordelijkheid om daar op terug te komen en een gesprek aan te vragen maar vind het wel teleurstellend dat zij er zelf niet mee gekomen is. Op het CB herkende ze onze ideeen ook. Ze gaf ook aan dat ze van meerdere ouders had gehoord dat het op dat KDV meer kletsen is onder de meiden dat aandacht voor de kids. Is bij een ander KDV anders zei ze. Maar die gaat pas om 7 uur open en ik moet om half 7 naar me werk. Waar hij nu zit gaat om half 7 open. Heb het idee dat Ryan veel aandacht/begeleiding nodig heeft. Als het te druk is raakt hij snel van slag. Te veel prikkels en hem in een grote groep aan z'n lot over laten kan ie niet goed handelen heb ik het gevoel van. wil het KDV niet helemaal afkraken, er zitten genoeg ouders die wel tevreden zijn maar ik denk dat voor Ryan andere begeleiding belangrijk is. Het is een erg gevoelig ventje, dat zeiden ze ook tijdens dat 10 min gesprek dat ze dat goed konden merken aan hem. Gelukkig hebben we geen oppas probleem en nu geen haast dus kunnen we het nog even aankijken. We hebben hem naar het KDV gebracht omdat we het idee hebben dat dat goed voor zijn ontwikkeling is, met andere kids spelen etc. En bij de KDV voelt het meer als een 'dump' plek voor werkende ouders. Vaak staan die meiden ook meer met elkaar te kletsen dan dat ze met de kids bezig zijn. Zijn over het algemmen veel jonge meiden. pfff Was weer een heel verhaal, hoop op reacties van jullie! Kom vanavond wel ff terug. xxx
linnie, hoe was het bij de dokter?? Pooh, heb geen ervaring met een kdv maar stan gaat vanaf feb. naar de psz. Moet zeggen dat ik daar nu al over te spreken ben want ze houden goed contact en komen eerst bij ons thuis om kennis te maken met hem. Hoop wel dat hij het er naar zijn zin heeft! Maar merk dat hij toe is aan iets nieuws. Miran, tja schoonmoeders.....die heb ik dan niet meer maar wel een schoonvader die me niet zo ligt. Gaat wel steeds beter en ligt ook wel een beetje aan mezelf. Van je eigen ouders kan je toch meer hebben dan van je schoonouders. Zou het er wel even met haar over hebben of anders een beter tijdstip met haar afspreken. Is niet leuk als je verstoppertje moet spelen in je eigen huis. Heb net de creme opgehaald voor de schimmel. Hoop dat ik snel van het gedoe af ben. Inderdaad fijn om hier ff te mogen klagen. Af en toe word het me te veel en barst ik in huilen uit of ben ik onredelijk tegen haan en stan. Die rothormonen ook!! Normaal ben ik vrij constant in mijn humeur maar gaat deze keer alle kanten uit met die emoties van mij! Gelukkig zijn de laatste 3 maanden al weer in gegaan. Merk dat ik me meer zorgen ga maken over de bevalling. Word pas met wk 36 overgedragen aan de gyneacoloog en tot die tijd is het voor mij onzeker over hoe ik ga bevallen. Krijg ik een keus tussen vaginaal bevallen en een ks?? En wat als ik die keuze krijg, wat wil ik dan...... Ben gelukkig hier ook een topic tegengekomen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Lijkt me een moeilijke keuze maar ja, eerst maar eens afwachten of ik die uberhaupt mag maken. Deli, hier ook nog helemaal niks aan het kamertje gedaan. Dat staat helemaal vol met troep en moet eerst nog leeg. Dan moet er ook nog geschilderd gaan worden maar dat zit nog in de planning. Ben echt blij dat ik 7 weken tevoren verlof heb! Is het nog gelukt met je vakantie aanvraag? @ de rest, smakelijk voor straks (of nu). Ik heb lasagne in de oven staan.
Pooh...ik kan alleen zeggen dat ons kdv echt super is en Rayven het geweldig vind daar...die gaat pas om half 8 open waardoor ik elke week een uur later op het werk kom maar dat zij ergens zit waar ze het leuk vind is het belangrijkste...ik heb met mijn werk geregeld dat ik de uren compenseer of opneem...
Goede avond meiden, Ik zit geinstalleerd op de bank met m'n laptoppie, heb het gehad voor vandaag!! @ Lin, hoe is het met je meisje? Hoe was het bij de ha? @ Pooh, sjonge wat een verhaal meis lijkt me heel lastig als je niet zeker weet dat je mannetje het naar z'n zin heeft! Ik zou heel snnel nog een uitgebreid gesprek aanvragen!!! Ik heb nooit problemen gehad met het kdv en dit is het 2e kdv waar Wesley heen gaat, bij beide had hij het naar z'n zin en had ik geen klachten. ALs je het idee hebt dat hij te weinig aandacht krijgt of niet op tijd z'n verzorging zou ik dat zeker bespreken en 'm desnoods daar weghalen als je ouders toch willen oppassen. Het lijkt me vreselijk als je er geen goed gevoel bij hebt. Je had het over een psz in de buurt maar daar is Ryan toch nog te jong voor? Dacht dat dat vanaf 2 en half jaar pas was? En als je het belangrijk vindt dat hij met andere kindjes speelt zijn er dan geen andere mogelijkheden? Een ander kdv en later beginnen of Ryan laten wegbrengen door je man/ouders? Je kunt ook eens vragen op het cb of er geen speelgroepen zijn in de buurt, die heb je ook waar je een middag of ochtend heen kan zodat hij met leeftijdgenootjes kan spelen? @ Dag, 7 weken van tevoren is inderdaad echt lekker ja!! Ik moet vrijdag naar de vk, wil die afspraak nog even afwachten maar als de controle verder goed is dan wil ik wel vakantie aanvragen nog, al is het maar een weekje grappig dat jullie ook nog met de kamer aan de slag moeten, haha... Ach, ik had het graag klaar maar maak me er ook niet zo druk om. Heb alle spullen in huis dus komt vast goed!
goodmurning derde pagina...tsk, in de oude tijd gebeurde dat niet haha miran: lastig lastig. hier een soortgelijk probleem: schoonpapa die elke dag langskwam aan wie je inderdaad op een gegeven moment niets meer te vertellen hebt en wel je tijd vastzet pooh: het ene of het andere kdv zit heel veel verschil in. mijn jochie heeft het er altijd geweldig naar zijn zin gehad. grotendeels oudere dames in de opvang, die een traantje weg moeten pinken als er een kindje van de groep moet bso was ook goed, zat er allemaal bij in. probeer rustig iets anders, waardoor het voor jullie ook weer beter voelt. het komt goed, meid. knuf! dag: hopelijk helpt de creme snel... en die onzekerheid omtrent wijze van bevallen...jakkes, dat is niet leuk. wat zou je zelf willen? alle kippies: fijne dag vandaag
Mogguh meiden zo lekker aan de koffie en Rayven aan de ontbijtkoek, dol is ze daar op! Gisteren rot nieuws gehad, een vriendin van mij moest met 24 weken worden opgenomen in het zh omdat de navelstreng niet goed doorbloed was en ze hoopte dat ze kleine zo lang mogelijk konden laten zitten maar haar eigen lever en nieren stopten met werken en moesten de dokters kiezen voor haar of haar kleine, dus hebben ze de kleine gehaald en die is dus dood geboren... bah en ervoor had ze al een buitenbaarmoederlijke zwangerschap..vind het zo naar werd er helemaal emo van gisteren....
oh bah Rid, wat een vreselijk nieuws denk je dat je redelijk veilig zit, gebeurt er zoiets. sterkte voor je vriendin en haar familie... ontbijtkoek: jammie, krijg meteen trek
Riddle... jeetje wat n rotnieuws zeg! Was je vriendin hiervan op de hoogte? Ik bedoel... wist zij dat t n keuze was of haar leven of dat van t kleintje. Kan me voorstellen dat als je er niks van af weet dat je dan als je wakker wordt nog erger verscheurd bent dan dat je er weet van hebt. Niettemin hoor... op zo iets zit niemand te wachten en je gunt t ook zeker niemand! Vreselijk wat zij al allemaal meegemaakt heeft. Heel veel sterkte en dikke knuffel voor je vriendin gewenst!!! Pooh... ik heb ook geen ervaring met KDV meis. Wel weet ik als je kind t niet naar zijn zin heeft dat je dat als moederzijnde voelt en er zeker iets mee moet doen! Jij ook dikke knuffel meis! Meiden... gisteren stond ik na t eten de was nog op te vouwen en Chris zei tegen mij: na t eten doen we niks meer in t huishouden oke! Dus toen flapte ik eruit: dan moet jij ervoor zorgen dat ik niet iedere dag iedere ochtend mijn huis vol visite heb. De een komt om half 10 die zijn om 10 uur weer weg.. de ander komt om kwart over 10 en die is om 11 uur weg en weer n volgende komt om kwart over 11 en is om kwart voor 12 weg! En dat 5 dagen in de week! Hoe kom ik in hemelsnaam aan mijn huishouden toe! Chris moest lachen en wist precies op wie dit sloeg! Ik hoop dat hij de hint n beetje begrepen heeft! hahaha Misschien dat hij er iets van kan zeggen. Ik voel me er n beetje te laf voor! Ik ga even met Divano naar de winkel misschien valt ie dan eindelijk in slaap. Ik weet niet wat er aan de hand is maar er zit hem iets vreselijks dwars. Gisteren om 22.00 uur fles van 125 ml op. Om 00.00 uur had ie weer honger en dronk ie 30 ml op. Om 03.00 uur vannacht kwam ie weer en dronk ie maar 65 ml weg en om 06.00 uur vanmorgen dronk ie maar 30 ml op waardoor ie om 08.00 uur weer kwam en toen dronk ie 95 ml weg. Hij kan zijn slaap ook niet vatten. Vind t zo zielig maar toch proberen te laten slapen in eigen bedje! Misschien krampjes... of poep dat dwars zit want hij is stees aan t persen maar komt niet veel uit! Zielig hoor!
@Miran..sneu he als je ziet dat er iets dwars zit bij zo'n kleintje.. Ja ze wist wat de keuze was, of allebei eraan onderdoor of de kleine dus tja dat is geen keus dan maar ja wel heel erg idd voor haar...zie je een foto van zijn voetje en ondanks dat ie maar 20 cm was en 360 gr. (echt veel te klein dus) was hij al helemaal af....bah
rid: bah wat een naar nieuws zeg. sterkte! miran: aaah arme Divano. klinkt wel als krampjes inderdaad. Zo zielig altijd.
rid, wat een nieuws! Snap dat je er emo van werd. miran, ach sneu voor t ventje. Kunnen krampjes zijn maar ook een regeldag. Hopelijk snel weer voorbij. Vanochtend bij bekkentherapie geweest. Oefeningen mee gekregen en volgende week gaat ze mijn si gewrichten weer losmaken. Hopelijk is het op te lossen of in ieder geval te verminden met thuis oefeningen te doen en daar fysio. Judibi, ja soms is het hier druk en soms ineens niets maar ja, dat houd het spannend Ik ga even kaartenboeken doorbladeren. Net bij de drukker opgehaald. Hoop dat haan en ik het wel eens worden over de kaart want een naam lukt nog steeds niet.
Riddle... ik kan t me heel goed voorstellen. Ik ben de 2ling van ons Giuliano verloren met 11 weken en 6 dagen en die was pas 4,5 cm groot maar je zag echt dat t n minimensje was. Daar had ik toen al moeite mee laat staan met n babytje van 24 weken. VRESELIJK krijg er ook echt kippevel van. Dit wens je NIEMAND toe. Hoop dat ze er mee om kan leren gaan met dit grote verlies! Ik moet zeggen dat ik ieder jaar nog terug denk als ons Giuliano jarig is dan denk ik... dat andere zou nu ook 8 geworden zijn... hoe zou dat er nu uitgezien hebben?... Meis... ik hoop dat ze ooit dit te boven komt. Hoeveel pech kan n mens hebben! Meiden... hier stopt net n ambulance met loeiende sirene's langs onze schutting. Wij vliegen naar buiten want in t bejaardeflatje woont nog n vrouwtje van 92 zelfstandig dus wij dachten ojee toch niet dat omaatje. Maar blijkt dat ie daar langs moest zijn en daar woont n meisje van 20 jaar alleen met haar 1 jarig zoontje. Het ambulancepersoneel riep naar elkaar zuurstof/brancard meenemen. Wat blijkt nu.... dat meisje van 20 heeft hersenvliesontsteking. Er werd n traumahelikopter opgeroepen en de ambulance reed met sirene's hier weg. ik vroeg aan die mevrouw hoe gaat dat nou met haar zoontje. Maar die werd weer ergens naartoe gebracht. Ik zeg: moet je mijn telefoonnummer hebben voor als ik iets kan doen. Of als ik dat kindje op kan/moet vangen. Nou ze heeft mijn telefoonnummer opgeslagen om door te geven hoe t met haar is. Ze houdt mij op de hoogte! Volgens mij kan je dood gaan aan hersenvliesontsteking maar kan je dat ook doorgeven? Ze heeft toch n klein zoontje van nét 1 jaar en die is nog niet ingeënt tegen MenC. Dat krijgt ie pas als ie 14 maanden is! Het zit me niet lekker allemaal! Vind t zo sneu!
Hey meiden, even snel, want ik ben druk, druk, druk... Judibi: hoi! Volgens mij hebben wij nog nooit met elkaar gekletst want ik ben er later bij gekomen, maar in ieder geval van harte gefeliciteerd! Miran: getsie, wat een verhaal zeg! Hoop dat het goed afloopt! Pooh: herken je verhaal wel een beetje. Behalve dan dat van die jonge meiden. Luca is ook een heel gevoelig mannetje en ik merkte dat de overstap van baby naar dreumesgroep hem heel zwaar viel. Ik had ook het idee dat ze hem niet echt begrepen. Dus een gesprek aangevraagd en daarin eerlijk gezegd dat ik het niet goed vond gaan. Ze reageerden heel begripvol en we hebben goede afspraken gemaakt en ik kreeg regelmatig even terug hoe het nu ging met hem. Na een paar weken begon ik verbetering te merken bij Luca en nu heeft hij het heel goed naar zijn zin. Nog steeds heb ik regelmatig even een gesprekje met de groepsleiding over hoe het met hem gaat en dat vind ik wel heel prettig. Dag: jij ook op de pijnbank gelegen vanochtend? Ik ben ook voor de eerste keer naar de fysio geweest en mijn SI gewricht zat flink vast. Oei, wat deed dat pijn zeg! Ik heb ook oefeningen meegekregen en moet volgende week weer. De rest: zwaai!!! Het huishouden roept!
Goeeeeeeeeeeede middag! @ Judibi, hahaha... In de oude tijd zaten we zo'n beetje allemaal op het wachtbankje of waren we zwanger Nu zijn we ineens drukke mama's en is het kletsen wel wat minder maar niet minder gezellig gelukkig! @ Riedel, meis; jeetje! Wat een verhaal... Kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Sterkte hoor! @ Dag, en al een kaartje gevonden samen moeilijk allemaal he! Namen is hier ook 2 x over een drama geweest. Vooral de jongensnaam, bah... Hopelijk komen jullie er uit! @ Miran, hoe'st nu met je mannetje? Inderdaad misschien krampjes, dan hoop ik dat het niet lang duurt want dat is zo zielig; zo'n verdrietig mannetje! @ Elise, wat een irritant huishouden heb jij zeg je gewoon roepen als je op zp zit Hier ook hoor, heb vanmorgen gewerkt en ben nu anderhalf uur thuis. Even snel de keuken gepoetst, boven de bedden gedaan en gestoft, de was opgehangen, badkamer schoongemaakt, wc beneden schoongemaakt en nu wil ik beneden nog stofzuigen maar Wesje is in slaap gevallen op de bank. Wel handig dat je dan iig boven even flink aan de gang kan @ Juffie, hoe is het meis? Lekker aan het genieten?
miranda: jakkes nog zo'n akelige gebeurtenis hopelijk waren ze er op tijd bij... sneu van Divano, klinkt inderdaad als iets in zijn darmpjes wat er nog niet uitwil. hoop dat dat snel komt dan. elize: nee, wij kletsten nog niet nee heb wel al die tijd meegelezen, dus "ken" jou wel een beetje8). last van het bekken/ si gewricht = naar been there, done that... dag: naamprobleem, nou ja jullie hebben nog eventjes... wij wisselden op het allerlaatste moment de volgorde van de namen omdat we het ineens niet goed vonden klinken haha! deli: schoon huis is toch wel weer fijn moet jij nog steeds zo ver rijden voor je werk? dat was toen ik nog meetokte een kleine twee uur, meen ik mij te herinneren? linnie: hoe was het bij de HA?
Judibi... t is idd n naar verhaal maar heb tot op heden nog niks gehoord... maar kan toch zéker minimaal 3 weken duren voordat zij uit ziekenhuis is als t hersenvliesontsteking is. Dus hoop t niet voor haar want waar moet zij die 3 weken haar kleintje laten?!! Ik zit echt over dat kleintje in!!! Meis... ik lees je onderscript maar 11 jaar proberen dat is wel erg lang zeg. Nooit niet zoiets gehad van "laten we er nu maar mee kappen want t komt toch niet meer?" Meis... wat n narigheid allemaal zeg als je zolang bezig bent voor n kleintje. Ik vond 3 jaar al lang genoeg en dan 5 miskramen. Petje af meis voor je doorzettingsvermogen! Ben echt blij voor je dat t nu gelukt is... nu... kleintje... hou je goed vast aan je mama en laat haar niet meer los! Deli... Divano voelt zijn eigen nog niet echt lekker. Volgens mij heeft ie n verkoudheidje te pakken. Hij hoest heel naar... klein zeehondjeshoestje... heeft vieze oogjes (kou op de oogjes gepakt) en niest heel veel. S'avonds als ik hem bij me pak en hij ligt op mijn borst te slapen dan zweet ie gewoon op zijn voorhoofdje! Denk wat grieperig dan heb je ook last van je spieren maar hij kan t nog niet zeggen. Divano heeft er echt last van... je ziet hem ook echt van die zielige gezichtjes trekken en als ie dan in je armen ligt dan wordt ie rustig en vredig! Meiden... ga ff mijn eten klaar maken want ben al weer veelste laat voor t eten! Wij eten normaal om 17.00 uur en nu is t alweer 17.30 uur. Dat is voor mij te laat!
hey meiden, even niet zo veel puf te reageren. Vanmiddag voor het laatst op school geweest om de laatste dingen af te ronden.. Ook nog even gezellig geklets met de collega;s. ben toch wat raar weggegaan donderdag en nu alles goed afgesloten. Ook nog even een buikfototje spammen hoor
wauw juffie, mooi buikie! Ik ben net terug van zwangerschapszwemmen. Wat was dat lekker. Ff wat voor jezelf doen en ook nog lekker bewegen en ontspannen. Een vriendin van me gaat ook mee dus ook nog eens lekker kletsen!! Goed voor mijn humeur!