och jee, miranda die arme meid!! en jij ook! gelukkig heeft ze het je wel durven vertellen, dat lijkt mij al een goede stap. en nu verder...hopelijk heb je wat aan die vertrouwensarts. vond het alleen wel raar dat de kinderpsychologe niets voor Ebony kan doen dat is haar werk toch? of ben ik in de war? misschien, nu Ebony het vertelt heeft, kan ze er wel wat mee?? nogmaals heeeeeeeel veel sterkte en er hier gewoon over blijven praten, want je moet het aan iemand kwijt!
jeetje Miran, pfff wat een drama! idd wel fijn dat ze er met jou over praat, dat is al heel goed en ook voor haar zodat ze het met iemand kan delen. Als er dan iets is komt ze ook sneller naar je toe. Ik zou idd de schoolarts of kinderpsych raad vragen, je moet wel zeker weten dat het is gebeurt en wat precies voordat je er consequenties aan kan verbinden. Blijf je hart hier luchten, houd het niet voor jezelf. Zeker omdat je nu weer terug gaat naar je eigen verleden..... (herkenbaar) Dikke kus en knuffel!!
Miran, tjeeee dat is toch wel ff wat zeg!! Hopelijk kan de vertrouwensarts dan wel wat voor jullie betekenen. Dikke knuffel voor jou en je meisje!
Goedemorgen meiden... Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Ebony lijkt erg opgelucht sindsdien. Niet zo'n beladen gedrag. God weet hoe lang ze hier mee gelopen heeft en tegen NIEMAND heeft durven vertellen. Als klein meisje zijnde en dan al zo'n GROOT geheim! VERSCHRIKKELIJK. De GGD heeft gistermiddag gelijk nog teruggebeld en heb afspraak staan voor 17 februari. Een gesprek waar Ebony bij is en n gesprek onder 4 ogen. Ik zei tegen die man... ik ben zooo bang dat t rond wordt bazuint op t dorp of kinderbescherming enzo. Hij zei: hoef je je absoluut niet over druk te maken ALLEEN als jij géén hulp zou zoeken en dit gewoon liet gebeuren maar jij komt juist om hulp vragen en dan gaan wij jouw helpen hierin! Gelukkig heb ik die arts n dinsdag nog gehad voor ons Divano op t CB. Dus hulp is ingeschakeld en van daaruit zie ik wel of Ebony dit "trauma" met hulp moet verwerken en waar ik dan moet zijn!
@ Miranda, heb het echt heel erg met je te doen. Weet ook neit zo goed wat ik hier over moet zeggen. Misschien wel dat je het zo veel mogelijk binnen de deuren moet houden. Als er straks over gepraat word op school word je daar ook niet blij van. Denk dat de vertrouwensarts je vast heel goed zou helpen. Sterkte meid! Beter dat je er nu achter bent gekomen dan veel later!
Op school hebben ze interne begeleidster en die heb ik net hierover aangesproken dat die dus t een en ander weet maar niet alles natuurlijk. Zij adviseerde mij om wel de leerkrachten waar Ebony mee te maken heeft om die in te lichten en dat dit binnen de kamer moet blijven. Ze vertelt er dan ook duidelijk bij dat t niet de vader is... wat ik al heel blij om ben... maar hun inlichten is puur om de reacties die Ebony kan geven dat hun weten waar dat vandaan kan komen. Ik vind zelf dat ik er goed aan gedaan heb om haar ook in te lichten zodat ze Ebony goed kunnen opvangen want Ebony is meer op school dan thuis. Ook was de begeleidster wel opgelucht aan de ene kant dat t niet met school te maken had. Ze zei dat ik heel sterk en moedig was om hier over te kunnen praten met iemand. Ik zeg: je wilt niet weten hoe hard mijn hart huilt! Ik ben zooooo boos op mezelf dat ik dat niet eerder heb gezien en dat juist MIJN meissie dit mee moet maken wat ik vroeger meegemaakt heb. Ik wilde haar hiervoor beschermen en nu heb ik hierin gefaald voor mijn gevoel. Die woordjes die Ebony gisteren zei spoken nu nog door mijn hoofd. "Ik mocht t niet zeggen want dan werd ie boos". Dit maakt me juist heel erg misselijk. Ze was potverdorie nét 5 jaar! Ook ik zit hier mee... ik ben in staat om dat jong alle hoeken te laten zien en hier nooit meer welkom te heten... dit gaat om kind van mij en om n kind van Chris, hopelijk komt dit niet tussen ons in te staan... ik bedoel dat t niet ten koste van onze relatie komt. Ik moet er even nog maar niet te veel over nadenken en volgende week maar gewoon naar die arts gaan en daar maar over me heen laten komen denk ik zo! Die doorziet dat zo als ze zou liegen (wat ik me nu niet kan voorstellen). Die weet mij handvaten te geven om dit op te lossen en hiermee om te leren gaan en Ebony hierin te helpen. Ik moet ook zeggen dat sinds ik er gisteren met Ebony over heb gehad dat ze stiller is. Vanmorgen op school had ze n verdrietig gezichtje opstaan toen ik wegging en ze liep me steeds achterna voor n kusje! Zo ken ik haar niet! Ook Didier moet geholpen worden maar dat is niet aan mij! Ik ben ook in staat om zijn moeder in te lichten maar mijn verstand zegt doe dat pas als je zéker weet wát er gebeurd is. Eerder niet en eigenlijk moet Chris haar inlichten en niet ikke! Maar genoeg nu hierover want zit weer misselijk te worden en tranen komen nu voor de eerste keer over mijn wangen gebiggeld... wil er nu even niet meer aandenken.
Goedemorgen meiden! @ Miranda, wat vreselijk voor jullie ik vind het wel heel goed dat jullie het besproken hebben, jij en Ebony! Ik hoop dat je d'r zoveel aandacht geeft dat ze geen schuldgevoel krijgt en weer "normaal" kind kan zijn. Dit zijn geen dingen waar kinderen meer geconfronteerd moeten worden! Ik hoop ook dat het voor didier wordt opgelost, dat hij hulp krijgt want dit zijn natuurlijke geen normale dingen. Ik snap dat het heel moeilijk moet zijn voor jou en Chris en hoop ook zeker dat jullie hier sterker uitkomen en het niet tussen jullie komt te staan! ***ego*** Ik heb hier de benedenverdieping al best aan kant, wc schoon, keuken schoon, gezogen en gedeeltlijk gedweild, alles afgesopt en Wesley en ik zitten aangekleed en wel klaar om straks naar de vk te gaan. Onze auto is bij de garage voor de APK (ook fijn, gaat 500 euro kosten) dus we moeten zo op de fiets.... Nou, dat heb ik al lang niet gedaan, fietsen! Dus ik ga nu maar niet naar boven om de bedden te doen, dat komt vanmiddag wel. Al kriebelen m'n handen wel om het te doen. Hoe is het verder hier?
Deli... jeetje meis... wat heb jij al veel gedaan in de vroege ochtend!! Maar uhhh... ik heb hier ook nog n huis die gedaan zou moeten worden hahahaha Heb er op t moment weinig puf voor. Knap van je. En ook al kant en klaar voor de VK?!!! Petje af meis! All... hoe is het met jullie?
@ Miran, ben er zelf ook wel blij mee haha... Als ik van de vk terug kom staat m'n vader voor de deur voor koffie en vanmiddag komt m'n schoonmoeder even hier op Wes passen en zet m'n schoonvader me af bij de garage om m'n eigen auto weer op te halen dus dacht probeer wat te doen meteen en dat ging eigenlijk best lekker Maar jou huis staat net iets te ver meis, anders kwam ik je helpen hoor!
hahahaha hoef niet... jij hebt je handen al vol aan je eigen meis. Let je wel op dat je morgen niet de gevolgen hiervan krijgt of vanavond al! je moet t verdelen zeggen ze dan wel eens! Pas goed op je eigen lichaam nu he!! Niet overbelasten hoor. Ik ga ook maar eens aan mijn huis(je) beginnen. Heb er zo'n zin in NOT! Ga eerst Divano even in de box leggen en dan maar beginnen met poetsen. bah bah bah!
@ Miran, ja verdelen is beter ja... Maar vind ik wel moeilijk! De fysio zei 's morgens bijv stofzuigen en dan niet meteen dweilen dat zou je dan 's avonds moeten doen maar ja, voor mijn gevoel moet dat achter elkaar Ik heb net nog even de stoofperen geschild voor vanavond en nu ga ik even zitten voor we gaan fietsen. Voel ook flinke steken in m'n onderste, misschien daalt ons meisje al wel in?! Jij ook rustig aan, als je geen zin hebt komt het morgen wel!
deli zo te lezen zijn de schoonmaakkriebels toegeslagen bij je??? Ik wacht er nog steeds op. Bij stan begon het al met 26 weken maar nu nog niets te bekennen. Volgens mij is ons huis nog nooit zo'n rommeltje geweest. Ach nog 2 weken en dan heb ik lekker lang vantevoren verlof dus ga ik dan lekker aan de slag.
@ Dag, hahaha... Ik heb altijd de shcoonmaak kriebels :S maar het schiet vaaak niet genoeg op voor mijn gevoel. Maar ja, de bedden zijn opgemaakt en heb nog een was opgehangen dus vind het wel goed! En bij jou komt het ook goed, straks lekker verlof en dan heb je alle tijd. Hopelijk wil je lichaam dan nog goed meewerken ***ego*** Bij de vk was alles goed, bloeddruk was goed, suiker was goed, buik groeide goed en kindje ligt goed, zelfs al een beetje ingedaald ze ging nog even spieken met de echo en over 2 weken krijg ik nog een liggingsecho maar dat zit wel goed dus. Het fietsen viel tegen, hahaha... Echt geen conditie meer en mijn bil deed zeer maar dat is niet zo gek, daar zitten blauwe plekken op van de fysio dus zo'n zadel is niet zo prettig. Ik duik evne met wes op de bank. Hij is moe, hopelijk doet hij even een tukje dan.
hey meiden, Hoe is het hier? Hier alles prima. Vannacht alleen weer heel slecht geslapen dus net nog even lekker bijgeslapen. Nu is mijn haan even weg met Nathan. Haan is natuurlijk ook nog thuis maar kan absoluut niet tegen stilzitten dus hopenlijk is zijn duim snel weer over en kan hij weer aan het werk. Het is heel fijn zo'n man thuis maar hij zit zichzelf nu alleen maar in de weg Deli: fijn dat alles goed was bij de vk!
ga ff eten verder bereiden en dan lekker zuurkool met worst eten. Mama Ebony heeft Divano in de tussentijd mooi de fles gegeven en haar broertje laten boeren! Het is ook een echte mama zeg!!!!
goooooienavond deli: fietsen met blauwe bil... juffie: jij je handjes misschien iets meer vrij nu haan thuis is even? hoop dat ie weer snel aan het werk kan, maar ja....voor hetzelfde geld begin je dan met de bevalling miran: fijn dat je ergens terecht kunt. opluchting of niet? hopelijk werpt het zijn vruchten af en kan Ebony weer een gewoon meisje zijn en je stiefzoon...tja, eerst duidelijkheid inderdaad. dag: nog geen schoonmaakkriebels? komt vanzelf, misschien wel op het allerlaatste moment haha. hier alles rustig. vies vies weer vandaag zo jammer na gisteren maar ja, wat doe je eraan
hey Meiden Ohhhh slechte kip..zo weinig geweest maar ja, 2 drukke dagen op het werk en ook ziek, haan is ook al ziek vanaf zondag dus maandag en dinsdag zorgen voor 2 mensen...mijn teamleider heeft gezegd dat ik morgen maar lekker rustig thuis moet gaan werken omdat ze bang is dat ik eraan onderdoor ga, ik ben zo druk al maanden, dus dat is wel weer heel lief van haar dus dat ga ik lekker doen iedereen een dikke knuffel en ben het weekend ook weg dus bijna niet hier