[Klachten] na je eisprong (deel 4) / SKSB

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door riddle, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo chickens!

Long time no speak! :)

Heb niet helemaal bijgelezen hoor, maar wil even een HELE dikke knuffel aan Judibi geven... Wat een ***nieuws! :( Heel veel sterkte meis, ik denk aan jullie!

Zit momenteel bij een drukke klant, dus weinig tijd! Maar kom nu even tokken hoor!

Hoe gaat het met jullie???

Hier alles goed! Liv sliep weer heel slecht, maar heeft vannacht weer eens doorgeslapen! Doet een mens goed! Na dit weekend waren we het zo zat, dat we uit pure wanhoop zijn begonnen aan de 'laten huilen' methode! Dit is voor haar denk ik de enige manier! Heb van te voren een goed gesprekje met haar gevoerd en gezegd dat papa en mama niet meer naar toe komen. Nu hebben we wel de drie nachten 1 flesje gegeven om 00.30 uur (dat is ze zo gewend), maar haar daarna wel laten huilen met het terug op bed leggen (jaja, mevrouw is het gewend dat we bij haar bleven zitten tot ze sliep) en vannacht dus een TOPnacht gehad! :) Ze werd om kwart voor 8 wakker! :D WOW! Nu hopen dat het door gaat zetten!

Hebben we er al nieuwe kuikentjes bij trouwens? Juffie?

Dikke kus

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zo ben er weer hoor.
    Alles was prima. Bloeddruk weer goed. Hartfilmpje, echo en alles gehad maar het gaat nog helemaal goed met de kleine in mijn buik. Nu maar weer afwachten. Ze schatten de kleine nu op 3150 gram trouwens. Mooi gewicht dacht ik zo...

Zo maar even gaan liggen want dat moet ik dus wel doen.. Meer rust nemen anders is mijn bloeddruk straks weer hoog..

3. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    juffie, fijn goed nieuws! en nu helemaal rustig aan hoor!! hoge bloeddruk moeten we niet hebben natuurlijk

4. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    juffie, goed nieuws. Nu lekker met de voetjes omhoog!!

Lin, fijn dat het vannacht goed ging. Hoe hebben jullie dat precies aangepakt, laten huilen....?

Ryan was net in zn bedje aan het spelen, kon ik me ff aankleden etc. Ben ik klaar, ligt ie heerlijk te slapen haha.
    Al vanaf 13.15 uur, lang geleden dat ie 's middags sliep.

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

Zo, even snel...

@ Dag wat vervelend dat je alweer ziek bent :( kan me voorstellen dta het niet fijn is, spugen als je zwanger bent bah. Beterschap!

@ Juffie, fijn dat het allemaal goed gaat. En nu maar echt je rust pakken meis, je lichaam geeft het niet voor niets aan!!

@ Lin, fijn wat te horen! Goed dat jullie d'r nu laten huilen, klinkt dat rot zeg haha... Maar misschien is het allemaal pure gewenning en kom je er zo vanaf. Je hebt je rust ook nodig meis!

@ Pooh, lekker hoor als hij even slaapt. Mis het wel nu Wes niet meer slaapt, heerlijk om je handen even vrij te hebben!

@ All, zwaaaaai! Wesley heeft straks voor het eerst op (maar vooral naast) ;) het potje geplast. Mama is helemaal trots!! Haanlief is onderweg naar huis en heeft de hele dag al barstende koppijn dus die duikt meteen z'n bed in. Ik ga een kont schoonmaken, wes heeft gepoept!

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Linda: Klinkt raar maar inderdaad goed dat jullie het volgehouden hebben om haar even te laten huilen. Soms is dat gewoon de enige manier.. Hoop dat het goede slapen nu doorzet!

Pooh: lekker hoor even onverwacht een middagslaapje.

Dag: beterschap: bah alweer ziek:(

Deli: Wow wat goed van Wesley! Hier heeft Nathan vorige week ook 2 x op de wc geplast. (of eigenlijk ook vooral eroverheen:D) Was ook zo trots!

7. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    wat lijken jullie kindjes dan alweer groot en werken zo goed mee. Stan heeft er vandaag weer een groot drama van gemaakt op de psz. Ze willen nu tot de carnaval aankijken en anders moet ik hem weer thuis houden. Hoop dat hij snel went want ik denk dat het zo goed voor hem is. Merk in de dagelijkse dingen dat hij vooruit gaat.
    Voor de rest gaat het nu al beter. Water blijft er sinds half 3 in maar ligt nog niet echt lekker op de maag. Hoop dat ik morgen wel kan gaan werken. Mijn vervangster kan nog niet zelfstandig werken.

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dag: elk kindje doet alles op zijn/ haar eigen tempo he? Komt vast goed. Hij moet er vast gewoon even aan wennen.

9. riddle

riddle Fanatiek lid

17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    hey Meiden

@Judibi...sterkte meis nogmaals en idd bij enige twijfel niet doen nog tot je zekerheid hebt, ook ik heb een curretage ondergaan dus kan ook vragen beantwoorden voor je als je dat zou willen

@Juffie...suc6 met de laatste loodjes

@Dag...beterschap meis

@Liinie...kanp hoor Liv laten huilen...maar blij dat het wel resultaat heeft, nu maar hopen dat het zo blijft

Hier nog steeds een onwijs moe kippetje, ben nog steeds niet beter en bizar druk op het werk dus dat helpt niet mee maar merk wel goed dat ik zwanger ben door die vermoeidheid maar vooral heeele strakke en pijnlijke :p:p...pff had ik bij Rayven helemaal geen last van en nu doet zelfs beetje hard de trap aflopen pijn...nou ja ...ben wel blij als de eerste echo is geweest, weten we tenminste waar we aan toe zijn en zo;)

10. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Meiden...

Juffie... fijn dat alles goed was met je bloeddruk en met de kleine. Laat dat kleintje nu maar komen dan!!!!

Dag... beterschap meis. En uhhh... eigenlijk vind ik dat die peuterleidsters dat zo niet kunnen zeggen over Stan... dat ie dan maar thuis moet blijven. Dat is toch niet de aanpak?!! Uit wat concluderen hun dat? Als jij toch vooruitgang ziet bij hem dan moeten hun dat toch ook kunnen zien. Ik zou er toch eens n keer over in gesprek gaan als ik jouw was.
    Dikke knuffel!

Deli... knap hoor van Wesley (en dan vooral dat naast t potje/wc plassen hahaha). Tja... kleine kindjes worden groot he meis?!!!

Riddle... geeft niks die vermoeidheid... dat is n erg goed teken!
    Wanneer heb jij je eerste echo? Ben erg benieuwd!

Linnie... die laat-maar-huilen aanpak is meestal de beste aanpak. Ze moeten wel weten dat je in de buurt bent en dat je komt als er écht iets is maar zij moet wel in gaan zien dat ze gewoon hoort te slapen. Is even heel moeilijk en door de zure appel heen bijten voor papa en mama. Komt goed schatje!!!

All... gesprek vanmiddag was eigenlijk heel goed gegaan. Hij vroeg aan Ebony wie er allemaal bij ons in t gezin hoorde. Dus Ebony somde Gyani/Giuliano/Divano en Didier op. Hij vroeg en geen papa en mama? Ow jawel die waren er ook! Toen vroeg ie of de broertjes lief en/of stout waren. Daar gaf ze ook netjes antwoord op. Wel keek ze steeds mij aan. Ik zei dat ze niet mij aan moest kijken maar gewoon antwoord moest geven zoals zij erover dacht. Na enkele vraagjes en n klein gesprekje vroeg hij of Ebony nog iets specifieks tegen hem wou zeggen. Wil je nog iets aan mij kwijt wat heel belangrijk is? vroeg ie! Maar nee er was niks wat ze hem nog wilde vertellen. Nou zei hij dan ga ik nu met mama in gesprek is dat goed?... ga jij maar op de gang even spelen of kleuren. Dat was goed.
    Dus ik stak van wal dat ik geen raar gedrag kon opmerken aan Ebony. Wel sinds de laatste weken van voor de bevalling en zeker ook na de bevalling dat ze heel erg opstandig is en liegt en niet luisterd naar mij.
    Hij zei: zullen we onderaan beginnen en dat ene terzijde leggen?!! Het is eenmaal gebeurd en jullie houden t héél goed in de gaten sinds dat jullie t weten dus zullen we beginnen met t opvoedsteunpunt? Daar krijg ik handvaten en tips hoe ik Ebony zover krijg dat ze naar mij gaat luisteren en niet dat als ik zeg dat ze voor straf naar haar kamer moet gaan dat ik dan achter haar aan de trap op moet lopen net zolang totdat mevrouwtje op haar kamer zit. Zij drijft mij op t moment echt tot waanzin. Dus we gaan zo beginnen en over 3 maanden moet ik terug komen om te kijken of dit effect heeft zo niet dan gaan we de lat hoger leggen en zo net zo lang totdat we ons doel bereikt hebben. Hij zei: zo komen we er ook achter of haar gedrag samen hangt met t feit wat er voor gedaan heeft.
    Ik was maar wat blij dat hij met t opvoedsteunpunt aan kwam zetten. En hij daartegenover was weer heel blij dat ik toch met Chris erover had gesproken over wat er was voorgevallen. Dat was n zeer goede stap in de goede richting en ik was goed bezig!
    Dat deed me even goed om te mogen horen. Dus morgen bel ik met dat centrum voor n afspraak te maken t liefst zo snel mogelijk!!!
    Het was dus n positief gesprek wat me handvaten biedt.

En dan... Chris denkt t "probleem" van Divano gevonden te hebben. Hij vroeg vanmiddag aan mij: kan t zijn dat Divano niet op zijn rug kan of wil liggen? Ik zeg dat kan want Giuliano kan ook niet op zijn ruggetje liggen. Hoezo?
    Nou... hij had hem dus vanmiddag op zijn zij in de box gelegd en toen sliep ie wel eventjes. Dus dat doen wij nu eigenlijk al de hele middag en hij slaapt weliswaar niet heel de tijd maar dan ligt ie óf wat te dommelen óf gewoon lekker ontspannen rond te kijken. Nu ook... ik zit voor de eerste keer in 7 weken tijd achter de pc s'avonds en Chris is n film aan t kijken terwijl Divano gewoon in de box aan t "brabbelen" is tegen zijn eigen. Hij huilt niet terwijl wij anders iedere avond met hem op de bank liggen. Wel heb ik straks n zetpilletje gezet maar ik hoor hem niet... wat voelt dat als n bevrijding! Hopelijk valt ie strakjes lekker in zijn eigen bedje in slaap!
    MAAR alles op zijn tijd. Eerst t ene oplossen en dan aan t andere werken!

Nou meiden... ik ga genieten van n "vrije, rustige" avond achter de pc!

11. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik denk dat ik wat gemist heb...
    Judibi hele dikke knuffel!!!

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Goedemorgen,

Miran: fijn dat het een goed gesprek was en jullie goede handvaten gekregen!
    het kan natuurlijk best dat Divano een buik/ zijslaper is. Sommige kindjes vinden dat gewoon veel prettiger. Wij hadden voor Nathan een zijligkussen (dat was voor zijn voorkeurshoudging). Door 'zo'n kussen kan het kindje niet zomaar op zijn buik rollen.. Misschien een idee??

All: fijne dag!

13. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Goedemorgen dames...

Deze mama is heel gelukkig en n beetje bijgeslapen.
    Chris had Divano gisteren op zijn zij in de box gelegd en we hebben hem de hele avond niet gehoord. Om half 11 was ik kei moe (ook van achter de pc spelletjes doen) dat ik geen zin had om op die laatste voeding te wachten. Chris zei: ga lekker naar bed dan doe ik die laatste voeding en kom ik ook naar bed. En zo gezegd zo gedaan. Ik ben als n blok in slaap gevallen... voelde wel dat ie in bed kwam maar weet niet hoe laat. Ook merkte ik dat ie Divano op zijn zij in bedje had gelegd en die is zonder simmen/huilen/jengelen gaan slapen!!!!! Vannacht om 3 uur heb ik hem de voeding gegeven en na t eten weer in eigen bedje op zijn zij terug gelegd. Hij viel weer als n blokje in slaap. Vanmorgen was ie om half 7 wakker voor de volgende voeding maar heb t proberen te rekken tot 7 uur. Ebony heeft hem toen de fles gegeven zodat ik mijn eigen kon verzorgen en de andere kinderen kon klaarstomen. De kinders waren allemaal al om kwart voor 8 kant en klaar en mama zit op haar gemakkie achter de lappie met n mok thee en ik heb ook nog de tijd om die leeg te drinken hahahaha. Dadelijk om half 9 komt de buurvrouw even snel n bakkie doen voor ze naar werk gaat en om 9 uur komt mijn schoonzusje want die wilde Divano n keertje in bad doen! Leuk leuk leuk!!! Is wel gezellig en ik kan heerlijk rustig n kopje thee drinken hahahaha
    Vanmiddag nacontrole in ziekenhuis en ben nu aan t proberen om n afspraak te krijgen bij de ha voor mijzelf!
    Helaas in gesprek!

Dus druk druk druk maar wel gezellig druk!

14. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Juffie... dat is idd n idee! Weet jij ook waar je die kunt halen???

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    haha miran we waren gelijk:D Lijkt erop dat Divano inderdaad liever op zijn zij ligt..Zolang je maar wel elk slaapje wisselt natuurlijk van zij kan dat volgens mij geen kwaad.. En anders een kijken voor zon zijligkussen. Werkte hier perfect!

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
  17. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Juffie... wij leggen idd Divano na iedere voeding op zijn andere zij. Dat deden wij al vanaf dag 1 maar omdat ze tegenwoordig op t ruggetje moeten liggen deden wij dat ook maar blijkt dat hij dat helemaal niet prettig vind en ik vind t nu wel eng dat ie strakkies doorrolt naar buikje. Heb wel zo'n hydrofielluier opgerold in ruggetje en voor zijn buikje liggen zodat ie niet doorrolt maar toch.

18. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Juffie... heb even snel gekeken en die zijligkussen die jullie hebben vind ik idd erg ideaal althans dat lijkt mij voor Divano wel erg lekker!
    Ga m gelijk bestellen!!! Dankje meid!

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    succes!

ga nu even douchen en aankleden.

20. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Goedemorgen meiden,

Ik ben er meteen weer van tussen. Ga op vrijdag ochtend altijd zwemmen met mijn meissie :D

Deel Deze Pagina