Hier schrok ik vanochtend om 09.15 wakker en was bang dat ik hem niet gehoord had. Maar meneertje lag ook nog te knorren. Normaal slaapt hij tot ongeveer 07.30/08.00 uur. En als ik ga werken moet hij er om 07.00u uit. Alles is geregeld voor het weekendje londen. November word een leuke maand. Eerst familieweekendje en dan ook nog lekker samen met haan een weekendje londen. Heb er zin in Denk wel dat het wennen zal zijn zonder de kleine man maar heb me voorgenomen er van te gaan genieten. Straks met 2 kindjes kan ik nog mijn lol op waarschijnlijk. En eindelijk eens minder misselijk! Maar nu begint het snaaien en snoepen. Constant honger. Probeer er maar niet aan toe te geven want dan vliegen de kilo's er aan.
Dag: heerlijk hoor zo'n slaapkoppie! Enne leuke dingen in het vooruitzicht inderdaad. Heel fijn ook niet meer zo misselijk. Mocht ook wel eens toch?
Juffie, hoe laat gaat Nathan naar bed? Stan ligt er vaak pas tegen 20.00 uur op. We eten pas om 18.30 uur en om hem nu recht van tafel naar bed te brengen?? En zo ziet haan hem ook nog eventjes na het werk. Nu zit hij nog even lekker in zijn pyjama pim en pom te kijken.
Rayven ligt rond half 8 erin, ze is nu ook net naar boven... Maar ik hoef echt niet te proberen om Rayven nog bij ons in bed te nemen want ze loopt dan alleen maar te springen en te keten...ze is een echte stuiterbal, zodanig dat we er volgende afspraak bij het CB eens over gaan hebben, we vinden het niet erg en ze heeft er geen last van of zo maar zijn gewoon benieuwd of het normaal is of niet
Nathan gaat rond half 8 naar bed. Ligt nu ook net. Eerder redden en willen we eigenlijk ook niet. Eten meestal rond 6 uur. dan nog even spelen, douchen, filmpje kijken met een toetje en dan hup naar bed. Rid: Nathan is ook een druk mannetje hoor. Alleen bij ons in bed slapen kan hij sinds een tijdje dus wel. Maar als hij gewoon wakker is, wil hij meestal ook alleen maar in bed spelen Of tv kijken doen we ook nog wel eens in het weekend. Nathan voor sesamstraat, kunnen wij nog even dutten
ook voor de tv kan Rayven hooguit 2 minuten aandacht opbrengen zelfs K3 wat ze super vindt duurt net 1 liedje..haar concentratiespanne is gewoon heeeel kort
juffie, dan hebben wij hetzelfde bedritueel. Alleen eten wij een half uurtje later dus ligt stan er ook een half uurtje later in. Was al bang dat wij hem laat naar bed brengen. rid, hier ook zo hoor. Stan wil niet tussen ons in liggen en is ook alleen maar aan het keten in bed. Tv wil soms wel eventjes werken.
Hallo ben ikke weer... Even snel wat foto's plaatsen van de babykamer: De commode: De kledingkast: Het wiegje: De inrichting van kledingkast: De inrichting van de commode: Het badje op standaard en tummytub: Foto vanuit linkse hoek bij raam genomen: Foto vanuit deur genomen: Srapdiertje boven de deur: Scrapdiertje boven de commode: Scrapdiertje op de blauwe muur: Scrapdiertje van dichtbij: Zo is t resultaat van de scrapdiertjes: De laatste hand wordt aan t schilderen van raamkozijnen gelegd: En???? hoe vinden jullie t kamertje? Er moeten nog wel wat diertjes bij en de gordijntjes worden vervangen en er komt nog n hemeltje!
Goedemorgen, Miranda: mooi hoor! all: gisteravond wilde Nathan echt niet gaan slapen. Dat doet hij echt nooit dus eerst nog maar even naar beneden toen weer brullen. toen maar lekker in ons bed gaan liggen. Iets voor half 9 lag ik dus al in bed Ach heerlijk geslapen. Haan wel even gesmst dat hij Nathan nog maar even over moest leggen als hij in zijn eigen bed wilde slapen Vannacht verder dus wel in zijn eigen bed geslapen. Krijg vandaag een vriendje van Nathan op bezoek. Gezellig een dagje oppassen. Als ze een beetje lief spelen kom ik nog wel even langs
Gezellig Juffie een speelvriendje...dat heeft Rayven helaas nog niet.. Miran...je kamertje ziet er toppie uit, apart joh dat wiegje erg leuk! Hier alles ok...heb zo'n klein vermoeden dat ik deze ronde wel eens een kortere cyclus als vorige keer zou kunnen hebben, mijn bmm zit nu al een heel eind omhoog en dat is een teken dat je richting je ei gaat...we zullen zien, gewoon lekker klussen en afwachten
Goedemorgen... Juffie... lekker dat Nathan toch nog in eigen bedje heeft geslapen de rest van de nacht. Ook wel lekker dat ie vanmiddag n vriendje heeft om mee te spelen. Komt vast wel goed... mama zal best wel rust krijgen. hahaha Riddle... leuk he dat wiegje! Heb ik gekregen van Chris zn ex. Die had dat 2,5 jaar geleden zelf gemaakt voor haar zoontje en nu heb ik hem gekregen! Hoop met je mee dat je n kortere cyclus hebt deze ronde. Goed klussen dus!!! Zelf heb ik totaal geen verstand van bmm. Dus als ie hoog ligt wat dat betekent zou ik absoluut niet weten. All... had weer n vreselijke baggere nacht achter de rug. Chris moest vanmorgen in ziekenhuis zijn bij de oogarts dus ben ik gelijk langs de gyn afgelopen om te vragen wat ik daar aan kon doen. Nou... mijn gemak houden! Niet trap op trap af de hele dag. En s'middags even gaan liggen. Ik zeg maar ik heb energie zat. Toch eventjes gaan liggen was t advies. Toen gelijk gevraagd voor die harde buiken... ze zei dat dit heel normaal is en dat dat niks geeft. Nu ben ik toevallig op de klok bij aan t houden geweest puur uit nieuwsgierigheid en ik heb er in 3 kwartier tijd 3 harde buiken gehad. En heb ik mijn eigen niet eens ingespannen. Gewoon zitten wachten bij de oogarts! Heb ook navraag gedaan want ik krijg maandag n doppler-echo... ik vroeg hoe lang kan dat duren. Ze zei: je krijgt een doppler-echo, groei-echo én je wordt aan de ctg gelegd om de hartslag van t kleintje in de gaten te houden of dat hij t nog prettig heeft daarbinnen. Daarna moet je naar de gyn... dus alles bij elkaar moet ik rekenen op n 1,5 uur in ziekenhuis! We zullen maandag zien hoe t gaat!
Dag, erg leuk een weekendje met haantje weg. Lekker london shoppen!! Wat een naar bericht van je vrienden pfff Tijdje geleden had ik ook zo'n casus op me werk, erg heftig. Lin, beterschap Rid, Ryan bleef ook feesten bij ons in bed. na het gesprek met cb is er veel duidelijk geworden voor ons. Na het eten in bad en daarna nog even beneden spelen. 1 van ons moet hem naar bed brengen en niet samen. nu bv omstebeurt. Muziekje zachtjes aan (babysymfonie, soort klassieke muziek) hij wordt er echt rustig van... Hij drinkt dan een fles en de laatste slokjes in z'n bed. dan speentje erin en hij slaapt. Tijdens de fles aaien we over z'n bol en praten zachtjes tegen hem waarbij we vooral vaak zeggen ga maar lekker slapen. Gaat echt goed hier nu op deze manier en meneer slaapt uit... soms 8 uur maar vaak rond 9 a 10 uur wordt ie pas wakker. Gesprek bij kdv, Ze zeiden dat Ryan motorische 0,5 tot 0,8 maanden voor loopt op leeftijds genootjes. Lopen en klimmen doet hij erg snel. Eten gaat goed. Slapen vind ie niks. Als ze met hem het slaapgedeelte inlopen begint ie al overstuur te huilen. Ze leggen hem nu in een wandelwagen en wiegen hem dan een beetje en dan slaapt ie wel. gemiddeld is dat ook maar 2 a 3 keer een kwartier of half uur. Puzzelen vind ie erg leuk. 1 op 1 met de juffen vind ie ook erg prettig. Andere kindjes kijkt ie eerst de kat uit de boom maar daarna gaat het goed. alleen als het te druk kwa kinderen is heeft ie het niet naar zn zin. dan brengen ze hem ook vaak naar de baby groep en kan ie daar even rustig spelen. is daar niet zo druk. als iemand door de deur weg gaat gaat ie huilen. Als ik weg ga ook natuurlijk pfff En als ie alleen aan het spelen is kan ie soms ineens zachtjes gaan huilen, duurt ong 10 min zei ze. Ze vinden hem een denkertje, erg gevoelig voor prikkels en drukte om hem heen. Op de woensdag is het druk kwa kids zei ze maar andere dagen zijn er maar 2 a 3 minder dus een andere dag hem brengen heeft geen nut. Nu op woensdag ong 14 kids. gelukkig erg weiniog kids op de babygroep zodat hij af en toe daar ff kan relaxen. We vroegen ons af of we hem wel naar het kdv moeten brengen. We hebben het kwa oppas niet nodig maar het leek ons goed voor hem. En als we hem pas rond 2,5 a 3 jr brengen dan wil ie helemaal niet denk ik en nu went ie vast. Blijft wel moeilijk!! Hoe is dit bij jullie? en meiden van kdv, wat vinden jullie van dit verhaal? Vandaag een dagje vrij, weekend weer avonddienst. xxx
Miran, erg mooi kamertje!! Fijn dat jezelf niet zo geschrokken bent van de echo. Je kent het ws al van de vorige keer dat zal schelen maar let je wel goed op jezelf!!!! Fijn dat ze nu regelmatig echo's maken. En tuurlijk wil je niet in zkh R'dam bevallen maar als het moet dan heb je geen keus en is het beter voor jou en je kleine man!! Kom ik wel een bakkie bij je doen hihi dikke kus en knuffel en pas op jezelf!!
Miran...wel raar hoor steeds die harde buiken...echt goed in de gaten houden want als je alleen maar zit en dan drie harde buiken is volgens mij wel raar...wil je niiet ongerust maken maar wel aangeven! @Pooh...tja vind het opzich geen schokkend verhaal hoor, elk kindje is anders en heeft andere rituelen en technieken nodig...Rayven krijgt nog een beetje warme melk, dan op de bank nog ff knuffen of spelen en dan naar boven kus geven en dan slaapt ze eigenlijk meestal meteen, standaard nog 1 a 2 keer wakker in de vooravond en dan is het even oppakken en een minuutje in de schommelstoel en terug leggen en dan slaapt ze prima door verder, rayven heeft ook een heeele korte concentratiespanne en leert echt onwijs snel maar gek genoeg leert ze de moeilijk dingen en woorden wel en de makkelijke zegt of doet ze nog niet...ach ja zo heeft iedereen wel wat toch?? rayven vindt alle kindjes leuk maar gebeurt ook regelmatig dat ze ineens uithaalt en een kindje slaat of krabt terwijl de heel goed weet dat dat niet mag want ze zegt dan meteen 'oh oh" .....ach ja kindjes zijn allemaal anders hoor
Pooh... jij stelt me alweer gerust dmv dat je op de koffie komt als ik in zkh in Rotterdam lig hahhahahaha denk alleen dat mijn oudste zoontje mij dan niet komt opzoeken want die heeft n "hekel" aan Rotterdam hahahaha Ik herken t idd van ons Gyani maar bij hem was t achteraf gesproken en nu weet ik t al op de voorhand. Ook zeker fijn dat ik nu extra in de gaten gehouden wordt. Ik zie gelukkig de voordelen hiervan in. Ik hou er nu ook al rekening mee dat de kleine al in november geboren KÁN worden. Dus gaan wij niet al te ver meer van huis af rond half november. Mocht t allemaal goed gaan kan ik er nog met de gyn over hebben maar anders zie ik t niet meer zitten. Helaas want nu komt er juist n drukke tijd aan zoals mijn moeders verjaardag/mijn neefjes verjaardag/ sinterklaas en dan nog eens de kerst. Maar wil dicht bij huis blijven nu! Voeld veiliger en prettiger moet ik zeggen! Ja ik pas op mezelf en hou mezelf goed in de gaten. Riddle... die harde buiken maken mij ook ongerust. Ik had daar gisteren ook behoorlijk wat last van en voelde me ook beroerd en had zin om in bad te gaan maar durfde niet! Als je nl weeën hebt en je gaat in bad liggen dan vorderen de weeën zich. Dus heb t bad maar overgeslagen. Wij zijn toen naar de verjaardag van Chris zn zus gegaan en die wou even de kleine voelen trappelen. Ze legde haar handen op mijn buik en ze zei: jeej, wat is je buik warm!!! En strak, opgezet! Ik zeg: gisteren was t ook al zo'n harde bal die buik van mij. Dat heb ik nu steeds vaker. Vandaar dat ik daar vanmorgen ook om gevraagd heb bij de gyn. Maar ik weet dat ik dat altijd al heb gehad in de zwangerschappen van die andere kids. De harde buiken begonnen al met 29 of 30 weken. Ik weet zelfs bij ons Ebony had ik met week 30 al 2 cm ontsluiting. Dus vandaar die bedrust toendertijd. Ik hou t in de gaten en mocht ik er niet gerust op zijn dan trek ik aan de bel in ziekenhuis. Ik vind t zelf ook heel vreemd dat terwijl ik gewoon zit zoveel harde buiken krijg. Maar zij zei dat t normaal was. All... kom vandaag nog wel terug hier! Bedankt trouwens voor de leuke reacties op t babykamertje!!!!
ja laat ze dan maar even checken of je nu niet ook al wat ontsluiting hebt want anders moet je nu ook bedrust houden!!
Pooh heb je er al ooit eens aan gedacht dat hij Hoog sensitief kan zijn? Ik weet niet hoe jong een kindje kan zijn om een test te doen maar je weet het niet. HSP Kinderen | Hooggevoelig Hoe lang gaat Ryan al naar de opvang? Al vanaf kleins af aan of pas sinds kort?
Ja ik zal t maandag gelijk doorgeven aan de gyn maar denk ook wel dat ze dat doen als ze pieken van harde buiken gaan zien. Ze weten mijn voorgeschiedenis!