Yo... ja echt spannend maar probeer relaxt te blijven. Chris houdt mij nu wel rustig! Hij is thuis dit heel weekend dus kan niet meer dan mijn gemak houden en niet teveel trappen beklimmen hahahaha Had nog zoveel in petto maar dat komt wel hoor
Ach... daar maak ik me ook niet druk om. Hoop gewoon dat de kleine blijft zitten en t naar zijn zin heeft daarbinnen totdat hij "mag" komen! Al moet ik er alles voor laten! Kind gaat voor!!! Maar komt wel goed hoor. Ons Gyani was ook n prematuurtje en is NOOIT ziek! Héél soms verkouden maar daar heb je t dan ook mee gehad! En dat voor n kindje dat maar 1600 gram woog! Dus nee ik ben hier niet bang voor!
Yootje...boeiend artikel om te lezen maar wel erg moeilijk om wat erin beschreven wordt te peilen op een kindje van een jaar...is zo en zo altijd lastig...ik (en haan en opa ook trouwens) denken steeds vaker dat Rayven extreem druk is ook luistert zij helemaal niet naar liedjes, verhaaltjes of iets want ze wordt na een paar seconden alweer afgeleid door andere dingen...maar heb weleens naar adhd gekeken en erover gelezen maar daar staan ook veel dingen in waar zij totaal niet aan voldoet zoals niet alleen kunnen spelen en veel aandacht vragen...Rayven is juist extreem zelfstandig, speelt altijd alleen, komt maar zelden voor een knuffel of hulp met iets, als iets niet lukt kapt ze het meteen af en gooit het weg om iets anders te gaan doen enz....ben echt benieuwd wat het cb ervan vindt
Ja een kindje zo klein is ook moeilijk. Mijn zus had met een jaar of twee wel echt heel duidelijke kenmerken voor de jongste en toen ze naar school ging was het eerste wat de lerares zei toen ze het eerste gesprekje was of ze ooit gedacht had aan HSP en mijn zus was toen erg blij dat school het ook zag. Dus hoe ouder ze worden hoe duidelijker het wordt. Ik heb zelf ook altijd het idee gehad dat er "iets met me was" maar kon er nooit echt een vinger opleggen en ben sinds een tijdje meer aan het lezen over HSP. En in alle testen komt er bij mij uit dat ik zeer hoogswaarschijnlijk hoog sensitief ben....en toen viel er wel een hoop op zijn plek hoor.... Heb nu een boek gekocht en dat ga ik eens goed lezen....
zo de kleine mannen liggen in bed. Ze hadden beide weinig zin maar als ik het de rest van de dag nog gezellig wil houden lijkt me slapen wel even verstandig Miranda: goed dat je even bij de gyn langs bent gegaan. Kan je daar zo maar binnen lopen eigenlijk? Pooh: Ja elk kindje is inderdaad anders. Nathan gaat niet naar een kdv maar naar een gastouder met max 5 kindjes op een dag. BIj Nathan merk ik dat hij het echt heerlijk vindt met andere kinderen. Nathan kan zich wel een korte tijd zelf vermaken maar vindt samen spelen veel leuker. Weet eigenlijk niet of Nathan nou veel drukker is dan andere kindjes. Het is wel een doenerig mannetje en als ik hem bijvoorbeeld vergelijk met het jongetje wat hier vandaag is, is hij wel wat drukker. Maar ook socialer want wil steeds contact en samen dingen doen enz. Wat betreft niet meer naar het kdv gaan weet ik niet of dat een optie is, lastig hoor.
Dat is idd lastig wel of niet naar het kdv. Hij kan ook met zijn 2 jaar naar de peuterspeelzaal een paar dagdelen per week maar ook daar zijn de groepen groter. Ik denk eigenlijk dat het wel goed is om het op het kdv te laten of op zijn minst later naar de psz. Anders komt hij als hij 4 is ineens in een grote groep te zitten want op school zijn de klassen vaak nog groter als op een kdv....Moeilijk hoor....
ja helemaal mee eens Yojo! Inderdaad wel goed voor kinderen om in iedergeval vanaf een jaar of 2 af en toe met andere kinderen te spelen. Psz is inderdaad ook een optie.
Ja anders lijkt me de overstap van "alleen" thuis naar school zo groot.... Maar het is en blijft moeilijk....
Dit soort dingen is ook moeilijk om uit te zoeken wat het beste is voor een kindje maar ik zou een kind nooit helemaal thuis blijven idd om de reden dat de overgangr naar school anders straks veel te groot is... Ik maak me over rayven verder ook geen zorgen hoor maar wel apart dat ze moeilijke dingen sneller leert als de simpele dingen...bv. drinken, sap of eten kan/wil e niet zeggen maar de naam van de kat en het woord slapen en zo kan ze wel zeggen, iets oppakken wat ze neer gooit doet/wil ze niet maar als ik zeg brneg dit maar naar papa in de keuken of gooi dit in de prullenbak kent ze weer wel hahah
hey meiden, Weinig fut meer hier. Laat gegeten. Vanmiddag heeft mijn moeder telefoon gehad van de ha. Afgelopen vrijdag is ze bij de "borstbus" geweest voor het bevolkingsonderzoek en ze hebben wat gevonden bij haar. Vrijdag krijgt ze heel veel onderzoeken en dan 9 november de uitslag. Hoop maar dat het wat onschuldigs is. Nu ga ik even van mijn mannen genieten en dan heerlijk bankhangen. Mijn rug is weer aan t vervelen dus ik doe niets meer vandaag. Morgen weer een dag. Zooooo genoeg geklaagd. Fijne avond allemaal!!
dag: jeetje spannend zeg!! hopelijk niks ernstig Mel; mooie doek hoor... we hebben trouwens dezelfde keuken, alleen hebben wij een ander blad. zelfs de handvatten hebben we gelijk hahaha ( zat bij je foto's te spieken hahah) kdv: Zoe heeft gastouder, maar als ze 2,5 is, gaat ze wel naar de peuterspeelzaal. ze vind het heerlijk om met andere kinderen te spelen. Zie in beide KDV of peuterspeelzaal geen kwaad. Ik heb verder niet teruggelezen en hoop dat alles met iedereen goed gaat. Hier gaat alles goed. Stef een een tevreden mannetje. Maar wel druk met twee kleintjes. Zondag is mijn kies getrokken, heel naar, maar goed nu is de ontsteking eindelijk weg.
Dag: wat naar zeg voor je moeder. Hoop inderdaad dat het allemaal meevalt! Mink: fijn wat van je te horen. kan me voorstellen dat het druk is met twee kleintjes. Fijn dat Stef het zo goed doet. Hoe gaat het met jou? Nog veel last van je wond? all: fijne avond. xxx
mink keuken zat er al in toen wij het huis kochten alleen heb ik geen geduld om er uren in te staan DD hoop dat het allemaal wel mee valt voor je mama
juffie: met mij gaat het de goede kant op. Vandaag met de kids de stad in geweest en uiteten met vrienden en kids hahaha ging gelukkig goed, was een spontaan etentje hahaha maar nu verneem ik mijn buik wel, dus weer even rustig aan. Maar de wond geneest heel mooi. Yoyo: grappig dat je begint over hoog sensitiviteit. Ik blijk dat ook te hebben en alles valt op zijn plek. Ik merk aan Zoe hetzelfde en ik kan er nu prima mee omgaan. Echter tuurlijk moet je je energie op zijn tijd goed in de gaten houden en je grenzen goed bewaken. Voor mijn vak is het prima, als ik mijn grenzen maar bewaak en tijd neem voor mezelf. Riddle; ik herken bij zoe precies hetzelfde. Ze zegt wel Daisy, maar opa en oma komt er niet uit hahaha ze begrijpt alles wat je tegen haar zegt, maar praten doet ze erg weinig. Ze is wel een gevoelig meisje en zeer actief. snel overprikkeld als het heel druk is. Zoe kan leuk met anderen spelen, maar ook prima alleen. all ik ga lekker tv kijken