[Klachten] na je eisprong (deel 4) / SKSB

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door riddle, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riddle

riddle Fanatiek lid

17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    Ja rayven heeft verschillende dingen die ze bij papa flikt en bij niet en andersom, maar als ze iets niet mag is ht meteen gillen en huilen en heel boos doen...niet leuk om haar steeds te moeten corrigeren maar ja je moet wel anders wordt ze onuitstaanbaar straks:$

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Liena, Wesley heeft het nog niet door dat er straks een baby komt hoor. Hij zegt wel dat mama een baby in haar buik heeft maar voor de rest is het 1 groot raadsel voor hem denk ik hahaha… Ik kan me zoooo goed voorstellen dat je helemaal op bent L vind het al knap dat je er nooit zoveel over begint, ik zou me helemaal suf zeuren! Je hebt je slaap hard nodig, helemaal met 2 kindjes!

@ Juffie, ook al zo vroeg wakker dus L misschien nog een beetje van slag door dat uurtje van gister! Werkse vandaag!

@ Miranda, succes vandaag! Balen van je nacht zeg L Ja het nieuwe huis staat op een paar minuten afstand van het oude tijdelijke huis dus hij herkent de omgeving, zit daar al in de buurt op het kdv en bovendien zijn we er zo vaak langs gereden of geweest de laatste tijd dat het niet heel nieuw meer was voor hem. Maar zelfs toen we naar dat tijdelijke huis gingen paste hij zich heel snel aan. Kinderen zijn wat dat betreft makkelijker dan volwassenen!

@ Dag, lekker hoor een kort weekje voor jou dus! Maar wel druk, werkse!

@ Riedel, leuke fases zijn dat L Wesley zit er al een heeeeeeeeeeeeeele tijd in! Bah! Hij luisterd echt slecht en is veel te eigenwijs. Vermoeiend is dat he! Hij heeft ook overal schijt aan dus dat is lekker handig hahaha…

@ Grote bed: Wij hebben het grote bed bij Wesley op de kamer gezet en het ledikantje er nog een tijdje naast gehad zodat hij kon wennen en als hij er echt geen zin in had om er in te gaan dan legde we hem in z’n ledikantje. Alleen was dat op een gegeven moment een leuk spelletje voor hem dus ook niet echt handig. Misschien is Juffie’s aanpak dan beter ;) Wesley gaat er trouwens wel altijd zelf uit, die hoef ik niet te zeggen zoals Miranda dat hij er niet zelf uit mag komen maar me moet roepen. Daar luistert hij ECHT NIET naar! Dus dat is ook nog wel iets dat hij ‘savonds een paar keer doet, eruit gaan en roepen op de overloop of op zn kamertje hangen.

3. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    hahahaha dat is typisch meisje. Ebony heeft dat ook. Ze weet precies hoe ze papa om haar vingertje moet krijgen. En haar lukt dat ook echt. Bij mij krijgt ze die dingen niet voor elkaar. En als ze weet dat ze bij mij n nee antwoord krijgt gaat ze op voorhand al naar papa toe!
    Hoe gehaaid kan n meisje zijn!!! Waren wij vroeger ook zo?????

4. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Deli... hahahaha nou heb ik wat dat betreft aan ons Gyani altijd n voorbeeld kind gehad. Die luisterde echt goed en haalde nooit kattekwaad uit. Ons Giuliano en Ebony zijn echt t uiterste van ons Gyani. Ons Gyani is ook heel voorzichtig. Die kan ik dus ook echt dingen toevertrouwen. Maar ons Ebony en die andere draak moet ik ook tig keer terug de slaapkamer insturen want die gaan stiekem bij elkaar op de kamer spelen en dat zoooo stilletjes dat ik er niet eens erg in heb. Of s'morgens snoep uit de kast pikken terwijl wij nog liggen te slapen. Ik heb zelfs 1x gehad dat ik de slaapkamer op ging ruimen en wat zag ik daar?.... 3 of 5 lege flügelflesjes!!!! Ik dacht hoe kan dat nou? Die staan helemaal op de bovenste plank in de toenmalige winkel van ons. Voor ons Giuliano was dat gewoon n klimrek waar ie in klom. Hij vond t naar aanmaak smaken. Wij hebben ze toen ook gewoon weggegooid! Tegen die 2 hoef ik dus ook niet te zeggen: dat mag niet. Ze doen t toch al moet t stiekem!
    Dat is t verschil qua karakter per kind. Maar ons Gyani is van baby af aan al n meegaand kind. Hij is overal welkom en lief en niemand heeft "last" van hem. Hij is stil en vind alles goed.
    Die andere 2 hebben n iets pittiger karakter!
    Ben benieuwd hoe je t dadelijk ervaart met de 2e erbij.
    Wat denk je trouwens dat de 2e gaat worden???
    Heb je n voorgevoel? Jij zit ook al bijna aan de 20 weken meid.. t schiet al aardig op! Heb je deze week nou vakantie of had je dat vorige week al?
    Ow ik ben écht dement door de zwangerschap!
    Vreselijk... hopelijk komt dat strakkies allemaal weer terug!

5. riddle

riddle Fanatiek lid

17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    haha Miran, ik heb aan mijn vader gevraagd of mijn zus en ik ook zo waren en dat was dus totaal niet zo.....

Deli...ja rayven heeft ook maling aan me hoor als ik haar streng toespreek staat zij gewoon te lachen, zelfs als ik haar arm beet heb en alles...op de gang op de trap zitten werkt wel bij haar want dan weet ze echt wel dat ze fout is maar ja dat kun je ook niet bij elk klein dingetje doen want dan is het effect ook weg...ja vind het moeilijk en zwaar maar het zal (neem ik aan) wel weer overgaan;)

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Miranda, ja idd ieder kind is weer anders hahaha…. Ach, streken zijn wel leuk maar ik vind dat ze wel moeten luisteren. Dat is bij een peuter van 2 natuurlijk ook nog lastig want hij maakt overal een spel van en moet nog echt leren wat hij wel en niet kan. Maar op een gegeven moment moet iets wel klaar zijn! Zoals vd week schopte hij de hond, doet hij niet mega hard hoor maar heel stiekem even met z’n voet tegen ‘m aan en dat mag absoluut niet natuurlijk! Hij moet bij dat beest uit de buurt blijven want dat is al zo’n oud ding! Hij mag ‘m aaien maar voor de rest zeg ik altijd laat Spike maar met rust want dat beest heeft er gewoon geen zin in. Nu had mijn man ‘m al 2 of 3 x gewaarschuwd en toen schopte hij toch nog een keer naar Spike en toen kreeg hij van m’n man een lel waar hij behoorlijk van schrok. Hij was ook helemaal overstuur en toen kwam hij bij mij dus ik ‘m weer uitleggen dat hij moet luisteren naar papa en Spike geen auw mag doen. Nou, over. Papa knuffeltje en toen was het klaar. Nog geen 10 min. Later zie ik ‘m weer stiekem z’n voet opzij doen en dat zijn dan van die dingen dat ik denk "hij leert het nooit" hij heeft overal schijt aan! En dat vermoeid me!

Net als met de luier verschonen, dat vindt hij vreselijk! Dus is altijd een gevecht hoe ik het ook aanpak. Als hij dan ligt gaat hij heel hard schoppen en draaien. Dus dan waarschuw ik ‘m een paar keer dat hij niet moet schoppen. Hij blijft dat doen totdat ik ‘m een tik voor z’n billen geef. En de volgende keer zeg ik dat hij moet ophouden en vraag of moet mama je weer een tik voor je billen geven? Dan zegt hij JAAAAAAAAA… Is dus gewoon zo eigenwijs dat hij er niet van leert en ik wil ‘m liever geen tik geven dus dat is altijd kl*te

Maar ik moet nog vakantie vragen haha... Bijna 20 weken ja, heb geen voorgevoel hoor, helemaal niets!

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Riedel moeilijk is dat he! Maar waarschijnlijk wel goed, ze moeten gewoon heel duidelijk weten waar de grenzen liggen. Maar ik heb er heel eerlijk gezegd ook niet altijd zin in, zo vermoeiend... Slecht hoor, dat weet ik ook maar soms ben ik er gewoon zo moe van dat corrigeren constant, slopend!

Maar als je het niet doet of nauwelijks nemen ze straks een loopje met je!

8. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Deli.. ene kind is hardleers en de andere luisterd gelijk. Dat verschil zie ik hier iig héél duidelijk! Gyani hoef ik maar scheef aan te kijken met n bepaalde blik in mijn ogen en die weet precies dat ie op moet houden. Die andere presteren t om toch nog door te gaan. Ons Gyani gaat nu de puberteit in maar denk dat ik weinig moeite met hem ga krijgen. Ik heb altijd bij Gyani gedacht dat t n meeloper zou zijn maar niets is minder waar. Als zijn vriendjes iets gaan doen waar hij ABSOLUUT geen zin in heeft dan zegt ie dat heel duidelijk en blijft ie lekker thuis of hij zoekt iemand anders op! Dus daar hoef ik gelukkig ook niet bang voor te zijn.
    Dieren pesten mogen ze bij mij hier ook absoluut niet! En n tik voor de billen geven vind ik best mogen hoor! Kinders hebben gewoon te luisteren wil je ze goed op kunnen voeden. Ik zal ze echt niet dagelijks slaan maar n corrigerende tik vind ik dat dat wel mag! Ik moet me nu op dit moment met Ebony ECHT inhouden anders kan ik wel eens te ver gaan met haar! Ben ook heel blij dat ik dan af en toe wel Chris kan roepen die haar tot de orde brengt. Maar dat is dan pure onmacht van mijn kant uit. Ik ben bang dat ik ze anders echt heel pijn ga doen en dat wil ik absoluut niet!

Kan me voorstellen dat je af en toe niet meer weet wat je moet doen met de kinders. Maar uiteindelijk komen ze wel goed terecht hoor!!!

9. riddle

riddle Fanatiek lid

17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    Jaaa Deli en Miran, komt uiteindelijk ook allemaal wel goed hoor maar tot die tijd pfff;)

10. riddle

riddle Fanatiek lid

17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    Wil zo graag even wat gaan doen met rayven even weg maar het is echt prut weer dus naar de speeltuin heeft geen zin, alles is nat bah..kind wordt ook verveeld zo de hele dag maar binnen:(

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Miranda, ja ik denk dat we dat allemaal wel herkennen! Ik was nooit een voorstander van de corrigerende tik omdat ik die zelf ook nooit heb gehad maar ik was een heel ander kind! En mijn moeder was natuurlijk ook heel anders. Wesley is vanaf dag 1 al temperamentvol, zo noemde de kraamhulp het toen hij na z’n eerste badje van de commode kroop omdat hij het maar niks vond die kou. Wij dachten dat het normaal was op dat moment maar nu zien we wel dat het er vanaf het begin in zat! Ik kan ook woest worden op ‘m puur en alleen omdat ik ‘m fysiek niet aan kan omdat hij beresterk is! Dan voel je je zo machteloos, helemaal als je een mindere dag hebt of een mindere periode!

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Riedel, oh dat is minder he :( dat regenweer als je ff naar buiten wilt.

13. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Deli, ik snap je frustratie!! Ik heb thuis ook een ventje waarvan ik soms niet weet hoe ik hem moet straffen. Uitleg heeft hij lak aan en als ik hem een tik op de vingers of voor de billen geef lacht hij ons gewoon uit. Op de gang zetten is een leuk spelletje voor hem. Bij de oren pakken is ook al lachwekkend. Soms moet ik hem echt een paar tikken achter elkaar tegen de billen geven voordat het hem wat doet. Maar ja, om dat nu elke keer te moeten doen????????? Dus als je iets gevonden hebt wat werkt hoor ik dat graag :).

14. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    O ja, ook stan schopt stiekem de honden of trekt aan de staart. Nu wil ik dat ook absoluut niet hebben!! Maar hij blijft het leuk vinden om te doen. Ik ben daar al zooooo lang op aan het hameren. Straks zijn de honden het een keer beu. Nu hebben wij zelf maar een klein hondje maar als de hond van mijn moeder (herder) hem een keer beu is ben ik bang dat er echt erge dingen gebeuren. Die hond is een grote sul en laat alles toe van die kinders maar ook die honden hebben een keer een grens.

15. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ben ik ook weer ff. Alles goed hier, Luca is van de week flink ziek geweest, maar nu weer opgeknapt. Hier ook zo'n ontzettende peuterpuber in huis... Mijn lontje is op het moment al kort en gisteren haalde hij echt het bloed onder mijn nagels vandaan met zijn gedrag. Moet me dan ook echt inhouden.
    Wat bij Luca wel werkt en wat ik op werk ook vaak doe als een kind iets doet wat niet mag is: fel erop af lopen, vastpakken en de wangen pakken en zeggen dat ze je aan moeten kijken (Luca kijkt dan altijd weg), net zo lang vasthouden tot ze je aankijken (blijf ook zeggen dat ze je aan moeten kijken) en als je oogcontact hebt op een rustige maar doordringende toon zeggen wat niet mag/wat je verwacht van het kind. Werkt niet altijd, maar vaak wel, misschien hebben jullie er wat aan.
    Luca stond laatst met de afstandbediening lachend op de tv te beuken (de flitsen ging over het scherm) en ging alleen maar harder lachen toen wij er boos op af renden. Toen heb ik hem bij kop en kont gepakt en op de gang gezet en dat deed ik zo fel dat hij meteen besefte dat het echt niet kon wat hij gedaan had. Hij kwam als een mak lammetje de kamer weer in.
    Maar vermoeiend is het wel... pfff!

16. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Ik krijg bij ebony wel eens gewonnen als zij iets aan mij vraagt en ik negeer haar totaal... dan zeg ik (nadat ze 3x hetzelfde gevraagd heeft) fijn he... als er niet naar je geluisterd wordt!!!
    Maar goed, zij is er dan al 6! Ik zette toen zij klein was n stoeltje in de gang en als ze terug wou komen hield ik de klink omhoog zodat ze niet uit de gang kon komen.
    Hierin wint de aanhouder!!!
    Met Giuliano ging t iets anders... dat is ook n heel ander kind. Die komt tegen kwart over 4 pas uit school en dan was ie moe en wou ie zijn tut en dan wist ik al dat ie in slaap viel. Maar om 5 uur eten wij meestal dus dan zei ik nee! Maar dan kon hij op zijn beurt flink stampen met die voeten tegen de trap of muur aan. Dan haalde ik hem van die trap af... zette hem op n stoel en zei heel rustig: mama is niet boos, als jij klaar bent met jouw boosgedrag kan je weer terug de huiskamer in. Dat hielp bij hem heel goed. Binnen 10 minuten was ie rustig en kwam ie de kamer in!
    Ebony krijg ik nu ook niet op haar kamer gestuurt en ook niet de gang in. Haar negeren als ZIJ IETS WIL is het beste. Nu zij telkens zo'n grote mond geeft laat ik haar gewoon na school met niemand afspreken. Jij niet luisteren naar mij.. ikke niet naar jouw! Doe eerst maar eens lief tegen mama!
    Dat wil echt wel eens helpen!

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Elise, ik zal dat eens proberen, doordringend aan blijven kijken! Maar dan moet je wel een dag hebben waar je geduldig bent, haha... Meestal heb ik die dagen niet, vind ik zo'n vervelende eigenschap van mezelf! Wesley is ook zo hoor, als we boos doen dat hij gaat zitten lachen. Stom is dat he! Hopelijk komt het (een keer) goed haha. Hoe'st verder?

@ Dag, ja inderdaad je weet nooit hoe een hond reageert! Die oude mops die wij nu van m'n moeder hebben is zo'n klein lomp ding die loopt steeds weg voor Wesley, hij heeft ook nog amper tanden dus hij zal Wes nooit wat doen maar ik vind het gewoon zielig voor die diertjes, die kunnen niks doen!

@ Miranda, als ik Wesley op de gang zet gaat hij op de wc klooien. Moeten eigenlijk even zorgen dat hij nergens heen kan dan gewoon op de gang haha

18. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    elise, stan kijkt mij dus wel aan en dan echt blijven kijken. Vaak als ik opsta om naar hem toe te lopen dan stopt hij wel met het gedrag waar hij mee bezig was maar als hij echt iets van plan is werkt er niet.

miran, denk dat het voor mij ook wel makkelijker word als hij wat ouder is. Dan kan ik hem meer duidelijk maken en hij mij ook natuurlijk. Op de gang zetten werkt niet omdat hij dan gewoon een beetje gaat staan te dansen of met zijn handen friemelen. Ik hou ook de klink vast zodat hij niet binnen kan komen en dan kan ik hem door het sleutelgat in de gaten houden. Maar het doet hem dus helemaal niets. Hij gaat gewoon verder in het gedrag waar hij mee bezig was. En ik ben een echte aanhouder. Dan maar 100x achter elkaar de gang op. Maar het is dus niet de manier die voor ons werkt. Ben nog hard zoekende naar de juiste manier maar die vinden we vast wel een keer.

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Dag, Wesley kijkt me ook aan als ik op 'm af loop en zeg dat iets niet mag maar vaak gaat hij net zolang door tot ik 'm er bij weg haal. En dan probeerd hij het nog 3 x. Wat mankeert die kleintjes toch he ;) :D

Het zou zeker fijn zijn als je ze kunt uitleggen waarom iets niet mag of juist moet maar goed, dan nog kunnen ze tegenwerken hahaaaa

20. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    @deli, ach ik herken er ook wel wat in van mezelf en volgens mijn schoonvader was mijn haan vroeger nog veeeeeel erger dus dat is mijn troost ;). Ach, ik doe mijn best om hem zo goed mogelijk op te voeden en meer kan je niet doen. Alleen soms is het lastig als ze je uitproberen. En de weg van opvoeden is pas begonnen, haha. O jee, arme wij!

Ik ga maar weer eens hard aan het werk. Heb echt geen zin! En dan straks ook nog boodschappen doen voor het avondeten. Iemand nog tips?? Weet echt niet wat ik moet koken vanavond.

Deel Deze Pagina