Hoi lieve kippies, Ik moet toch echt wachten tot me nod. Of ze moeten me al eerder bellen ze hebben ook bloed afgenomen. Echo kreeg ik niet of ik word ongi of ik word gebeld voor me bloedtest. Wat gaat er nu gebeuren: Als ja als haha ik ongi word moet ik bellen voor een afspraak. Dan 10 dagen na me ongi. is me eisprong. Dan moeten wij die avond daar voor gemeenschap hebben. Dan gaan ze de volgende dag slijm bij mij wegzuigen. Dat gaan ze onder de microscoop leggen om te kijken of haan zn zaadjes goed bewegen door mijn slijm. Zodra die uitslag komt, goed of slecht. Krijgen wij een nieuwe afspraak, dan gaan ze een foto maken van me baarmoeder. Om te kijken of daar alles goed is, en of me eileiders wel goed openstaan. Dan kan vanuit de buitenkant, maar vaak bij vrouwen die een keizersnee hebben gehad doen ze het door de buik met camera. Dan ga ik onder narcose. Lieve kippies ik hoop dat het niet hoeft, maar toch heb toch wel fijn gevoel eronder. Het zijn dan wel onderzoeken, maar ik voel er er goed bij. Heb rustig gevoel in me lijf, misschien ben ik wel zw. nu wie weet. Maar het gaat nu allemaal zo snel! Ben zo blij met jullie bedankt voor jullie steun dikke digi knuffff
@ Mout, ik hoop dat het allemaal niet nodig is maar het lijkt me wel fijn dat er nu iig stappen zijn die ze gaan ondernemen. Dat geeft vast rust en vooruitzicht! Nu maar hard duimen dat het allemaal niet nodig is!
Mout... fijn dat ze t allemaal serieus nemen en idd van alles gaan ondernemen met jullie. Het zijn idd maar onderzoeken maar t resultaat komt langzaamaan dichterbij meis. Ik hoop nog steeds van ganzerharte dat je al zwanger bent... echt waar!!!! All... ik ben iig niet zwanger want de ongi werd vanavond al rood. Weliswaar héél donker maar t is toch rood! Dus kan donderdag met n gerust hart aan de pil beginnen. Ik gebruik nog niet die movicolon omdat ik anders dubbel zo hard naar de wc moet... zowel voor de ongi als voor t laxeren. Dus daar begin ik volgende week mee. Maar ik probeer nu wel zo min mogelijk zetmeel te nemen want dat zet en dikt ook aan. Dus geen aardappelen voor mij en geen pasta's... brood dat pak ik gewoon alleen wel in mindere mate. Ooow trouwens Deli (geloof dat jij t was) wij hebben altijd tarwe brood omdat ons Giuliano weer veel vezels moet hebben omdat die WEL verstopt zit! Dus dat veranderd niet. Maar ik dacht juist dat vezelrijk heel gezond was maar je ziet wel ook sommige darmen kunnen daar niet tegen! hahahaha
@ Miran, ik had met die movicolon dat ik dan de hele dag door kleine beetjes kon dumpen sorry hoor!! Maar dat is ook helemaal niet prettig! Je hebt dan constant het gevoel dat je wat kwijt moet en dan komt er een ietsiepietsie... Maar mss kan het bij jou net die verstopping wat doen verzachten Whahahha... Nu praten we ook al over POEP!
Oh trouwens, fijn dat je ongesteld bent, heb je iig duidelijkheid! Mss nemen de krampjes ook wel af als je daar door heen bent!
**zwaai** Mout wat fijn dat je gehoord bent en er nu onderzoeken gepland zijn. Natuurlijk hoop ik ook dat het niet (meer) nodig is maar geeft toch wel een fijn gevoel dat er naar een reden/oplossing gezocht word. Miran, teleurgesteld?? Kans zou ook wel heel klein zijn maar toch.... @all, ik ga snel mijn bedje in. Morgen werken en het is razend druk dus moet fris en fruitig zijn.
Miranda fijn dat je nu duidelijkheid heb Bij werkt movicolon echt laxerend dus ik gebruik het bijna niet meer. Ik heb gemerkt dat koffie net zo goed helpt hahaha en bruin brood kunnen mijn darmen ook niet echt hebben maarja we gaan nu een beetje aan de lijn dus bruinbrood eten en geen witbrood meer. Moet echt het liefst 12 kilo eraf Volgend BMI ben ik maar 5 kg te zwaar dus die er eerst maar ff af
Goedemorgen dames, @miran ik heb het ook gebruikt molvicolon, ik heb ook anderhalf jaar terug een darm onderzoek gehad. Wat bleek ik had pdc (prikkelbare darm syndroom), erg vervelend. Ik dacht juist dat al die toetjes en hapjes die goed zijn voor je darmen zoals activia goed waren nou mooi niet. Ik ben overal mee gestopt, die medicijnen hielpen me wel. Ik gebruik het nu al een tijdje niet meer. Ik eet meteen smorgens vroeg zodra ik wakker word 2 bruine boterhammen met thee. Dan komt alles op gang hoor bij mij . Dames me temp doet raar pffff ik hoop zo dat zo blijft!
Dag... nee toch niet echt teleurgesteld... wél gerustgesteld! Tuurlijk... zou ik toch zwanger geweest zijn nu dan was t meer dan welkom maar ik ga er (nog) niet echt voor! Ik zit nog in dubio. Maar de kans is eigenlijk niet zo heel erg klein... ik moet eerlijk bekennen dat ik t met de pil niet zo heel nauw neem. Ik moet iedere week pleisteren en de ene week zit de pleister er n paar dagen langer op dan de andere week. Dus dit is ook wel om "problemen" te vragen he?! Dus die kans was er wel degelijk. Melanine... wij hebben ook altijd bruin brood in huis omdat zoontje verstopping heeft en hij dus vezelrijk moet eten. Dus dacht dat wij al goed op weg waren maar ik eet dus té veel vezelrijk! Wist niet dat dat ook kon. Maar ik begin maandag met de movicolon want nu ben ik ongi en dát in combi met die movicolon... resultaat: heel de dag vast aan de wc gekluisterd! Geen suc6 lijkt mij! Mout... je tempkaartje ziet er in mijn ogen goed uit meid! Maar pin je nog nergens op vast he... tuurlijk ga ik heel hard veren voor je meis... als iemand het verdiend dan ben jij t wel!!! Kan zijn hoor doordat je nu op iets anders gefocust bent (medische molen van zkh) dat de zaadjes toch hun weg gevonden hebben! Suc6 meis en dikke knuffel! Zwangere dames... hoe gaat t allemaal met jullie? De nachtrusten?... ziek zijn?... moe zijn?... de laatste/eerste loodjes?... met nog rondlopende kinderen/hondje(s) erbij?... Is het allemaal nog bol te werken voor jullie? Deli... hoe reageerde de mensen in jullie familie/vrienden/kennissenkring? Waren ze positief? All... de kids zijn net naar school en Chris en Divano liggen nog heerlijk te slapen dus mama heeft nog tijd om achter d'r pc te kruipen! Heerlijk met n bakkie thee! Trouwens... kun je ook heel erg moe zijn door die krampen en dan nog eens n ongi er bovenop? Ik ben toch zo moe heel de dag! En nu... voor t eerst sinds tijden heb ik n mega hoofdpijn tijdens mijn ongi!
@Miranda, ja wie weet zeg zou een wonder zijn maar dat is het ook hihihi! Ja ik weet niet gewoon alles bij elkaar bij jouw denk ik. En last van je darmen en ongi. zal er heus wel mee te maken hebben. Hopelijk gaat het snel goed met je darmen en die ongi gaat ook vanzelf weg dat scheelt .
Dames ik heb een weblog bericht aangemaakt. Om mijn verhaal te vertellen, er komt nog meer bij. Maar dat typ ik later! Liefs
@moud spannend meid ik veer voor je. @miran geen brood moeilijk zeg pffff een collega gaf mij ooit een boek van het dieeet van dokter frank nou ook niks voor mij hoor geen brood en aardappelen. @yo hoe gaat het nu met jou? @all hoe gaat het met jullie? Hier een rommelende buik heel de dag en s'nacht had ik neregens last van raar he dit had ik ook tijdens de zwangerschap van dylano. als je ziek ben geweest werkt je pil dan minder goed bedoel daarmee Diaree (sorry voor deze onsmakkelijke vraag). haan en ik hebben wel gewoon geklust namelijk en voel me heel de dag raar en me buik rommeld als een gek. en als ik een boertje laat dan lijkt het net of ik rotte eieren op heb. vrijdag moet ik stoppen met de pil dus volgende week maar even kijken. ik ga even me badkamer soppen zie en lees jullie snel weer. groetjes PenR
Hey Penr! Beterschap! Ik ben misselijk moe en heb hoofdpijn....slik dagelijks standaard 6 paracetamols. Vind 8 te veel. Morgenvroeg heb ik controle dan ga ik eens aangeven hoe ik me voel want ga dit niet max 6 weken trekken nog hoor...
Yoyo kan ook betekenen dat het op gang gaat komen allemaal ik weet dat ik de laatste 2 weken ook zon knallende koppijn had . Maar zou het zeker aangeven wie weet is er iets met je bloeddruk. succes iig
@ Yoyo, denk dat je vanzelf wel aan de gang gaat en zal niet heel lang duren. Die hoofdpijn kan ook van je bloeddruk zijn. Niet wegslikken met paracetamols maar gewoon aan de bel trekken. Is niet goed om die pijn te negeren. Desnoods dadelijk nog bellen!!! Is niet goed voor je kindje al die stress enzo en van een hoge bloeddruk gaan ze niet beter groeien Hier gaat het wel. Begint nu wel echt zwaar te worden. Ben wel blij dat de kleine gedraait is maar pffff wat een au aan mijn bekken zeg. Fijne avond allemaal! Ik ga weer plat
Paracetamol is op advies van het ziekenhuis. Om te kijken of we het zo konden doorbreken. Maar dat lukt dus niet en daarom ga ik het morgen aangeven....
Hey meiden!! Mijn neefje is geboren; Devon! Zo lief!! Alles is goed gegaan. Hij ligt nu wel een een infuus en ze prikken vanwege haar zwangerschapssuiker maar alles gaat hartstikke goed zover. Ze hadden haar helemaal bang gemaakt over z'n gewicht/lengte. Haar andere kindjes waren al best behoorlijk, de laatste 4200 en 55 cm en nu vanwege de suiker zeiden ze steeds dat hij heel groot was en ze niet wisten hoelang de placenta nog zou functioneren en dat hij gehaald moest worden. Is't een lief pukkie van 3260 gr en 50 cm.... Maar ja, alles gaat gelukkig goed. Hij had alleen een gaatje boven z'n bilspleet, hier gaan ze morgen een echo van maken. Ik heb niet terug gelezen en laat het hierbij. Ik heb slecht geslapen en de hele dag met 5 kinderen gezeten. Bij m'n schoonzus oppassen op 3 en 2 neefjes van die 3 kwamen ook spelen en daarna naar mijn huis en daar zaten we met 5 kinderen aan tafel te eten, wel erg gezellig hoor!! Maar wel veel
Penr... de pil werkt idd niet als je diarree hebt. Mijn zusje is daardoor zwanger geraakt van de oudste. Zij had ook diarree en dan werkt de pil gewoon niet! Hoop voor je (tenminste als dit is wat jij wil) dat je zwanger bent! Yo... die pijn geeft aan dat t niet goed zit bij je meis! Morgen als eerste doorgeven hoe jij je voelt en dan pas antwoord afwachten. Dit kan zo niet langer. Ik moet zeggen dat ik niet kan vertellen of dit n voorbode op n beginnende bevalling is want dit heb ik niet gehad in de weken voor mijn bevalling en ook niet tijdens de bevalling dus kan er niks over mee praten meis! Sorry! Mup... heerlijk plat gaan dan meis. Even lekker bijtanken want je hebt je energie nog hard zat nodig de laatste maandjes! All... heb vandaag crackers gehaald als vervanger voor brood! Ik had vanmiddag 3 sneetjes brood gegeten maar n buikkrampen naderhand. Dat doe ik dus niet meer. Ik probeer ook op te letten dat als ik iets eet hoe mijn buik daarop reageert! Verders gaat t hier heerlijk. Ik geniet ervan dat ik weer huismoeder ben. Om 10.00 uur s'ochtends is mijn huis gepoetst (beneden dan) en gezogen en dan heb ik ook de was al gedaan! Morgen trek ik n dagje er voor de boven verdieping uit. Giuliano's kamer is 1 grote bende en die heb ik nu inmiddels al 3 weken de tijd gegeven om de bende op te ruimen maar dat gebeurd niet dus morgen gaat mama beginnen. Dan alle bedden verschonen... kamers poetsen/zuigen en dweilen! Dan de overloop nog en dan ben ik boven ook weer aan kant! Vrijdag wou ik mijn keuken gaan doen! Ooow vind t zo heerlijk he. S'ochtends poetsen en dan de rest van de dag voor Divano en mijn eigen. Nu kan Divano gelukkig héél goed alleen spelen. Je hoort of ziet hem niet voor aandacht. Hij zit steeds in zijn speelhoekje met babytv op de achtergrond lekker te spelen. Zo af en toe komt ie eens kijken en dan gaat ie weer terug. Ook loopt ie steeds meer grotere afstanden. Hij loopt héé'l goed mee aan 1 hand! Mama is supertrots op haar kleine ventje!