Yo... huh? Gaat zeker over TVOH? Kijk ik nooit dus kan er niet over meepraten. Meiden... slaap lekker.. ik ga nog heel eventjes bij haan zitten en dan naar bed. Ben benieuwd hoe mijn nacht zal gaan. Chris hoorde Divano ook vannacht. Hij heeft ieder uur van de klok gezien.
Goedemorgen meiden, Alles goed met jullie? Ik ben opzoek naar mijn stem Haha klinkt voor geen meter zo...
Mup ik ben de mijne ook al een week kwijt . Zo net weer wezen shoppen ff me frustratie weg shoppen. Er gaan dalijk als Zoey 2 is dingen veranderen want onze 2 peutergroepen worden 1 dus mag Zoey niet doorschuiven. Nou wouden ze mij overplaatsen naar een andere locatie maar dan zou ik haar er ook weg halen of haar naar een andere locatie. Nou werk ik in Rotterdam en woon in Spijkenisse dus heb ik nu besloten om haar hier in Spijkenisse voor 2 dagen te zetten. IIg was de bedoeling maar nou heeft me vriend aan zijn ouders gevraagd of ze ook 1 dagje op willen passen dus als ze dat willen dan hoeft ze maar 1 dag te gaan en als het dus betekend dat ze alleen de vrijdag hoeft te gaan dan hoeft ze zelfs maar 1/2 dag te gaan. Ondanks dat ik haar dus minder zal zien vind ik dit wel stiekem fijner want ik wou me kind nooit op een kdv hebben en nu gaat ze dus echt minimaal. Hoop dus stiekem dat me schoonouders het graag willen doen. Ze komen vanmiddag dus kunnen we het bespreken. Sorry hoor voor me lange verhaal maar zit er toch wel ff mee.
@ Mup, irritant he, hier ook last van de keel en kriebelhoest bah! @ Melanina waarom wilde je je kind niet op een kdv? Hopelijk willen je schoonouders het doen, waarom hebben jullie dit nooit eerder gevraagd dan? Lijkt me heerlijk als je ouders op de kindjes kunnen passen, zit er hier niet in! Wij zijn cupcakes aan het versieren... Volgens mij is het meer een meidendingetje. Wesley gooit er van alles op
Tja ik ben misschien te kritisch naar kdv toe juist omdat ik er zelf werk. En ze kon eerst gewoon met mij mee dus dat scheelde een hoop gedoe met halen en brengen. En ik heb het ze nooit gevraagd omdat ze het nooit aangeboden hebben. Mijn moeder zei altijd ik wil best 1dag oppassen dus ja dan is het zo gevraagt. Maar toen ik dus gisteren thuis kwam met het verhaal heeft me vriend gelijk de telefoon gepakt en zijn ouders gebelt .
@ KDV; Ik denk dat elke ouder kritisch kijkt naar een kdv, of iig zou moeten! Ik zou m'n kind niet zomaar ergens heen brengen en hetzelfde natuurlijk als het om scholen gaat. @ Melanina, Ik wil geen hele discussie hoor, maar ik snap het niet zo goed. Ben je het niet eens met het beleid van dat kdv ofzo dan? Ik vind het vreemd dat je daar wel wil werken, voor andere kinderen wil zorgen maar je eigen kind er niet heen mag omdat je kritisch kijkt naar de gang van zaken. Dan lijkt het alsof er dingen niet door de beugel zijn? Dan zou ik er ook niet willen werken. Nou, hier zijn de discoballetjes opgeruimd, wat een zooi geeft dat zeg!!!
Nee ze moet juist van het KDV af waar ik werk omdat ze nu nog bij de babys zit en dalijk doorstroomt naar de peutergroep Voorheen hadden we dus 2 peutergroepen waarvan ik er in 1 werk. Ze zou dus naar de andere groep gaan, maar aangezien we te weinig kids hebben worden onze peutergroepen samen gevoegd en kan Zoey dus niet meer bij mij op het kdv blijven. Verder vind ik de stochting waar ik nu werk minder gericht naar kids toe maar meer naar financien toe. En om die reden wil haar er dus helemaal weg hebben want nu was mijn voordeel dat ik haar vaak zag enz. Ik ben zo ie zo tegen het kdv principe maar vind met kinderen werken geweldig. Dus hoe minder mijn kind er naar toe gaat hoe beter ik het vind. Dat wil niet zeggen dat ik KDV`s slecht vind dat totaal niet maar is niet mijn 1ste keuze qua opvang. Enne discuseren mag altijd hoor hou ik van hahaha alleen is het wel lastig via een forum .
Ja je moet altijd kritisch zijn met KDV. En als je er werkt ben je nog kritischer.... merk ik nu. Die van ons gaat 1 dag straks omdat ik het wel goed vind voor de ontwikkeling. Alleen niet bij mij op KDV omdat ik graag dan gewoon Jolanda wil zijn en niet mama. Een dag is haan thuis en de andere dag doen de oma's om en om.
Hoi hoi dames, @melanina, ja dat is ieder voor zn eigen he. Ik snap wel wat je bedoel, ik heb mijn dochter ook nog nooit naar kdv gebracht. Niet persee omdat ik het niet vertrouw vond gewoon fijn als ze bij oma's was. Maar als echt zou moeten dan doe ik het wel. @Rosa bah ongi, maar waarom zo lang geduurd als ik vragen mag? @Delilah, discoballetjes heb je feestje gehad? @Yo hoe is het met je, heb je nog veel pijn? @Mupkuh, ben je ziek? Keel pijn griepje? Pfff ik ben er bijna vanaf, ik ben bijna maand ziek geweest. Uiteindelijk beter geworden na antibiotica kuur. Toch voelt me keel nog niet helemaal gezond. @Miranda hee hoe is het met je? Lekker geslapen vanacht? Nou meiden ik heb weer hardgelopen, na 2 maanden niet gelopen. Ze zeggen dat als je al een paar jaar loopt dat een grote pauze wel een keer goed is. Ik was er ook aan toe, even niet lopen maar merk dat ik het wel zwaar had. Maar toch 5km gelopen, het was zwaar stond veel wind maar toch gedaan! Ik heb een brief gemaakt voor me ouders zie ze nu al een jaar niet en ik mis ze vreselijk. Maar wil het allemaal goed aanpakken, dus eerst naar psycholoog. De brief heb ik dus al, kan ik altijd nog paar keer lezen misschien aanpassen. Word tijd dat er een keer positieve dingen komen weer in me leven. Ik ben bereid om er wat voor te doen, en maandag samenlevings test. Schoonmoe gaat me haan kan echt niet elke keer vrij krijgen. Spannend dames, vanavond spelletje doen met hele goeie buren/vrienden. Huppa borrel d'r bij nu kan het nog
@ Melanina, ik snap waarom ze er nu af moet en dat is wel vervelend wat die groepen betreft, maar in jullie geval misschien alleen maar beter als ze nu door opa en oma opgevangen kan worden. Ik snap alleen niet dat je tegen het kdv principe bent en je geeft daar ook geen duidelijk antwoord op. Het klinkt mij ook tegenstrijdig in de oren, je bent tegen het kdv principe maar je vindt ze absoluut niet slecht? Ik kan dat niet zo goed volgen... Ik vind het kdv geweldig!!! In eerste instantie was ik heel sceptisch en vond het heel moeilijk om Wesley daar achter te laten en had liever dat hij bij opa/oma was die 2 dagen maar zou het nu niet meer anders willen. Het is jammer dat het zoveel geld kost maar hij heeft het daar zo naar z'n zin! Thyrza ook trouwens. Ik zie er niets verkeerds in. Als ze daar maar niet het grootste deel van de week zijn zeg ik er bij! Ik vind voor mezelf 2 dagen max! En die 2 dagen is een super leuke afwisseling voor de kinderen. Ze leren met andere kindjes spelen, geduld te hebben omdat ze niet alle aandacht krijgen en ze doen bij ons op het kdv superveel activiteiten met de kinderen. Voor de peutergroep is er een aparte 3+ groep waar ze met kinderen weer wat heel anders gaan ondernemen toegespitst op de leeftijd en voorbereidend op school. Ik ben juist weg van het kdv.
@ Rosa, ohhh bah zeg! Maar dat is wel lang weg gebleven zeg!! Wow! @ Mout, goed bezig meis! Hopelijk komt er weer wat rust in je hoofd en in je leven! Ben benieuwd hoe de test uitpakt! Wel jammer dat je hubbie niet zelf mee kan, maar ja, steeds vrij vragen kan ook niet altijdd. Fijn dat je schoonmoeder mee gaat! En discoballetjes; dat was de versiering op de cakejes nee geen feestje gehad!
Als je zelf op kdv werkt ben je net wat kritischer. Ik vind het heel belangrijk dat kinderen sociaal worden opgevoed en daar hoort kdv zeker bij. Maar als ik dan naar het eerste jaar kijk vind ik heel eerlijk gezegd dat er te weinig individuele aandacht voor een baby is. Dat is waar ik tegenaan loop. @Mout je bent goed bezig lees ik! En idd tijd voor positieve dingen! Ik voel me nog steeds hetzelfde. Meer hoofdpijn en ook wat last van mijn ogen. Dansende letters, wazig zien... Maandag ga ik echt vragen om een plan van aanpak....ze hoeven hem niet gelijk te halen maar dat ik maar weet waar ik aan toe ben...
Vind zo spannend voor je yo, kom elke keer kijken hoe het met je is. Ga denk even een abbo nemen hier kan ik het even beter volgen hihihi! @Delilah, ow lekker zeg ik wil juist paar kilo kwijt misschien duurt nog paar maanden totdat ik zwanger ben dan ben ik dat mooi kwijt.
@ Yojo, dat zal per kdv ook verschillend zijn, bij ons zijn de babygroepen ook niet zo groot gelukkig en er zijn altijd 2/3 leidsters op 1 groep. Als ik hoor van mijn schoonzus dat ze op een groep staat met 1 leidster op 4 baby's dan lijkt me dat ook wat weinig. Maar dit zal overal anders zijn.
De regel is 1 op 5 baby's en aangezien er nu minder kinderen in de opvang zitten zie je dat steeds vaker. Bij ons op het kdv mogen we 14 kinderen met 3 leidsters. Vind ik persoonlijk echt te weinig! Vind 2 op 8 precies goed maar ja daar gaan de organisaties het niet mee eens zijn.... Lees dat jullie kdv goed georganiseerd is! Fijn zeg!
Ik bedoel dus niet dat ons kdv slecht is maar ik vind zelf dat bij oma of opa er meer ondernomen wordt met het kind . Het krijgt alle liefde en aandacht die het nodig heeft. In een peutergroep moeten de kids toch aan een dagprogramma mee doen. En thuis kan het kind lekker zich zelf ook zijn, Zoey is na 2 dagen kdv helemaal van slag ze vind het te druk en kan daar heeel slecht tegen. Nou schoonouders zijn geweest en ze gaat per mei dus op de Donderdag daarheen (jippie) dus nog maar 1 dag kdv. Precies goed dus. En het is ook goed voor ons zo leren we afstand nemen van elkaar want we hebben beide moeilijk met elkaar loslaten. En nogmaals ik vind kinderdagverblijven niet slecht maar het is niks voor mij. Dus meer als die 2 dagen zou ik haar ook nooit niet gebracht hebben en nu word het maar 1 dag