Kdv... ikzelf heb eigenlijk nooit gebruik hoeven maken van kdv. Maar zelf vind ik het ook prettiger als ik zou moeten kiezen tussen kdv of (schoon)ouders. Mijn keuze ligt direct bij (schoon)ouders. Heb ik nu ook met de keuze of ik Divano naar de psz wil doen ja of nee. Maar mijn keuze is dat ie lekker bij mij blijft!
@ Kdv, Mijn vader heeft vorig jaar voorgesteld om op te passen maar dit heb ik afgeslagen omdat ik zo blij ben met het kdv. Zo zie je maar weer, meningen zijn verdeeld! Ik heb juist het idee dat ze op het kdv veel meer doen dan wanneer ze een dag bij opa en oma zijn. Iig doet Wesley op een dag bij de kindjes meer als bij mij thuis omdat ik de huishoudelijke taken er ook bij moet doen. Op het kdv hebben ze een kook oma die wekelijks komt, knutsel kamer, snoezel kamer naast de gewone verblijf ruimtes van de groepen en de buitenspeelplaats. En de grote hal beneden is een grote speelruimte waarbij de wat grotere baby's met de peuters kunnen spelen dus daar speelt Wesley ook nog regelmatig met z'n zusje. Er komt iedere week een huisdier op het kdv en ze gaan vaak met de 3+ kinderen er op uit met mooi weer. Bijv. naar de BSO die in de buurt zit, of het dorp in om een krentenbol te kopen of zoals onlangs bij ons in het dorp naar de jaarlijkse paardenmarkt. Dat zijn echt dingen die Wesley helemaal geweldig vindt om met z'n vriendjes te doen. Als hij bij opa zou zijn, is hij daar ook maar alleen of met z'n zusje, lijkt mij persoonlijk een stuk saaier. Maar goed, ieder z'n mening! Ik ben heel blij dat ze zitten waar ze nu zitten. Het is wel een wat duurder kdv maar dat heb ik er wel graag voor over. Nou, wij zijn thuis van een gezellig middagje/avondje bij fam. en de kindjes hebben het ook leuk gehad en lang volgehouden. Ze liggen net een kwartiertje in bed. Dus ik zeg nu ook; fijne avond
Goedemorgen meiden, Met het KDV heb ik geen ervaringen. Wel ben ik super blij dat Vanisha naar de PSZ gaat van haar 2 1/2 dit had van mij best vanaf 2 jaar mogen zijn. Was ze echt heeel erg aan toe. Hier gelukkig weer iets beter en mijn stem weer wat terug
Kdv... gelukkig heeft iedereen dus n eigen mening. Is maar goed ook toch?!!! Je moet ook niet naar andere luisteren maar je eigen intuïtie volgen... dus als jij kiest voor kdv dan moet je dat helemaal zelf weten. Psz... idd Mup, de ene kind heeft daar echt behoefte aan dan n ander kind. Maar mijn reden is: Divano heeft 3 broers en 1 zus boven zich... hij kan samen spelen... hij leert dingen thuis zoals de kleuren/vormen etc etc. Ik vind t onzin om 40 euro in de maand te gaan betalen voor n psz wat alleen maar met de kinderen buiten gaat wandelen om in de mensen hun tuin te gaan lopen neuzen. Ik vind dat Divano thuis net zoveel leert als op n psz. Maar goed... Divano is dan wel t 5e kind hier in huis. Bij kind nummer 1, 2 en 3 zeg ik oke! Alhoewel ik t met Ebony eigenlijk ook al niet meer wou. Ook over dit onderwerp heeft iedereen n eigen mening. Ik merk wel dat mijn zus dezelfde gedachten heeft als ik en haar 2ling gaat ook niet naar n psz. Ik wil lekker lang genieten van mijn kleine knul! All... heb weer n baggere nacht gehad... Liena, hoe hou jij t toch vol meis?!! Om 00.00 uur begon t gejammer met Divano. Maar omdat Chris er om half 5 uit moest probeer ik Divano juist stil te houden. Dus ikke eruit. Speen terug gegeven en lekker ondergestopt, daarna heerlijk terug in bed. Nog geen 3 kwartier later kon ik er weer uit... zelfde liedje. Weer binnen 3 kwartier later stond mama weer langs zijn bedje en weer tzelfde liedje. Zo ben ik bezig geweest tot n uur of 4. Toen ben ik als n blok in slaap gevallen en heb chris zijn wekker niet eens gehoord. Om 07.00 uur vanmorgen was Divano KLAARWAKKER maar mama was KAPOT. Dus ff bij mij in bed genomen maar nee hoor.. Divano was wakker. Op n gegeven moment komen Ebony en Giuliano bij mij in bed liggen en gaan met Divano babytv kijken op mijn lappie via youtube. Dus heb ik nog 3 kwartiertjes mijn ogen dicht kunnen doen maar slapen ho maar. Om half 9 ben ik opgestaan. Divano aangekleed en eten gegeven. Daarna zette ik hem in zijn speelhoekje maar nee nu niet... hij bleef kei hard huilen. Ikke tot grote ergernis van de vermoeidheid hem op schoot gepakt en wat denk je?... hij viel in slaap!!! Nu ligt ie sinds half 10 terug te slapen! EN ik klaarwakker achter mijn lappie.
@ Miranda, ja dat is ieder zijn ding en misschien verschilt het ook wel per PSZ! Hier volgen ze een speciaal peuterprogramma, ter voorbereiding op de Basisschool.
Mup... voor Vanisha vind ik t ook anders... als zijn naar psz gaat leert zij om samen te spelen/delen. En ze doen ook wel leuke dingen op t psz maar ik zie ze hier vaak rondwandelen op t dorp dat ik denk "ik kan mijn 40 euro wel beter spenderen!" Ik wil wel Divano met zijn 3,5 even naar de psz zodat ie strakjes niet in ene keer vanuit t niets naar 5 dagen school moet. Dus ik wil hem dat wel leren maar dan ook echt pas t laatste halfjaar. Wil hem niet volgend jaar al op de psz hebben. Mits dat ik merk dat Divano daar aan toe is dan. Ach... zover is t nu nog niet... GELUKKIG, t gaat al zo hard.
PSZ vind ik ook een goed iets hoor vooral voor kindjes die nog geen broertjes of zusjes hebben of ouders hebben die niet zo crea zijn, Hier knutsel ik veel met Zoey lees dr al heel lang voor zing liedjes met dr . Alleen voor het samen spelen zou de dan wel naar een PSZ gaan. Maar nu ze naar het kdv gaat hoeft dat niet en ben het eens met je hoor MIR ik wil ook van elke minuut genieten, Dus ben ik vrij of eerder vrij dan gaat ZOey niet of ik neem dr eerder mee naar huis.
goedemiddag! kdv: hier de jongens naar een go maar vind dat echt wel heel goed voor ze. Merk gewoon dat ze gewend zijn samen te spelen (al heeft Nathan op dit moment wel erg veel moeite met samen delen) Opa/ oma/ oma passen ook wel eens op en daar genieten de jongens ook van. Vooral ook omdat het niet standaard is denk ik. psz: gaat Nathan niet heen omdat hij genoeg leert bij de gastouder. Verder vind ik 3 dagen niet thuis wel genoeg. Nog een jaar en dan is hij 5 dagen op school miran: balen van de rotnacht.
Goedemorgen meiden Gelukkig ben ik weer een beetje beter aan het worden Gister helaas echt megaruzie met manlief gehad. Ruzie opzich viel wel mee. Maar ik had het zo gehad zat er echt even helemaal doorheen. Dus ben hem behoorlijk geflipt Heb er nu nog harde buiken van. Hoop wel dat de boodschap duidelijk is bij Husby Morgen mijn laptop weg brengen. Die laad alleen in een bepaalde stand van het beeldscherm op. Er zit ergens een kabelbreuk Is al voor de 2e keer en heb nu nog net een paar maandje garantie. Dus moet wel nu, nu het eigenlijk net niet goed uitkomt
Mup doe je dan vandaag wel even rustig aan??? Hier blijven de krampen al het hele weekend komen en gaan. Sinds vannacht wat heftiger maar nog niks serieus.... Zo meteen maar eens op controle....
@ Yoyo, ja ga zeker rustig aan doen. Moet alleen wel boodschappen doen en Vanisha naar school brengen. Maar verder ga ik heerlijk plat. Wel spannend voor jou. Hoop dat het rommelen toch al wel iets heeft gevorderd bij je
Mup, ja rustig aan he ruzie is nooit leuk. Jo, nog even hopelijk komt fons snel. Ik moet zonaar zh spannend jullie horen het straks!
Mout succes! Hoop ook dat dat rommelen al wat werk heeft verricht....we zullen het zien..moet er om negen uur zijn maar goed dat wil niks zeggen in t ziekenhuis....
goedemorgen allemaal! Mup: wat naar zeg zo'n ruzie. Vandaag dus lekker rustig aan doen.. Fijn dat Vanisha dan naar school gaat he, lekker gebruik van maken Vond dat zelf ook zo heerlijk in mijn verlof Nathan ging gewoon naar de go kon ik die dagen lekker rustig aan doen en slapen. Is gewoon alweer een jaar geleden yojo: hoop voor je dat het gerommel wat doet. Lijkt me heel vervelend die voorweeen.. Mout: succes in het zkh! Krijg zo mijn buurjongetje even voor een paar uurtjes op te passen. Jongetje van 4 mnd. Lief Dan vanmiddag even naar het CB voor Matthijs. Krijgt hij weer prikken, bah Fijne dag allemaal!
Morguhhh... Mup... nooit leuk die ruzies. Hopelijk is het nu wel duidelijk voor je husby en kunnen jullie t daarbij laten. Dikke knuffel meis en doe idd maar lekker rustig aan. Yo... suc6 bij vk maar je bent er al dus dit zal wel te laat aankomen. Hopelijk mag je blijven omdat t al lekker bezig is!!! GEFELICITEERD met je 38 weken meis! Mout... jij ook suc6 in zkh. Hoop op positief bericht. Zal aan je denken meis! Dikke knuffel. Juffie... t gaat idd echt erg hard... onvoorstelbaar he, 'n jaar is gewoon niks meer. Is zo weer om! En juist t 1e jaar van n babytje vind ik t mooist. Nu vind ik hem mooier qua streken en dingen uithalen maar hoe n babytje groeit tot n heus persoontje vind ik geweldig!!! Veel plezier met babypassen hahaha geniet er maar van! All... gisternacht had ik rot geslapen... zo'n 3 uurtjes alles bij elkaar gepakt en nu vannacht weer super geslapen. Divano is maar 1x wakker geweest. En nu heb ik hem om half 10 te bed gelegd! Scheelt 1 uurtje maar scheelt wel n HELE NACHTRUST. Vanavond maar weer proberen. Ooow... ik ben net weer met de pil begonnen (2e week nu) maar heb me toch n zere (.)(.)! Heb ik nog nooit gehad terwijl ik aan de pil ben. Heb wel n andere bh nu sinds 1 week. Zou t daar aan kunnen liggen? Heb ik ook nog nooit gehad hoor als ik andere bh's aan heb. Vind t wel erg gek!
Hoiii hier even ego bericht! Het was allemaal goed heb gewoon de zaadjes van me vriend zien zwemmen. En in het kleine beetje slijm zaten er veel, een 2 die als een speer bewogen. Dus de test was positief! Het was heeeel bijzonder om het zo te zien jammer dat haan er niet bij was. Maar had schoonmoe geroepen die heeft het wel gezien. En meteen echo gehad, me ei was nog niet gesprongen. Ik heb hem gezien! Zou toch bijzonder zijn als deze maand raak is heb ik het echt allemaal vanaf begin mee gemaakt. IK ben helemaal blij dames!