(klachten)na je eisprong deel 5 SKSB

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door rosa08, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Heey kippies.

Hoe is het hier met iedereen?

@ Miranda, wat vervelend dat Divano niet helemaal lekker in zijn vel zit. Weer een fase waar hij door moet dus. Sneu als ze zo angstig zijn he? Hoe gaat het met de rug van Chris? Is hij nog steeds thuis?

@ Melanina, jou haantje dus ook al zo lekker nuchter lijkend op het moment van de bevalling hihi. Gek dat ze daar dan ineens heel druk mee kunnen zijn he??

@ Yojo, lekker aan het genieten thuis met de kleine Max??

@ Juffie, lekker een weekendje bij kunnen komen dus, heerlijk hoor. En morgen dus even een echo laten maken? Kan me voorstellen dat je het wel een beetje spannend vind, ik veer met je mee dat het gewoon goed is..... En de mannen nu weer lekker in hun eigen bedje te ruste??

@ Deli, meid hoe gaat het bij jou thuis? Heb je een beetje een goed gesprek met je haan gehad het weekend? Ik hoop dat hij jou nu weer wat meer tot steun is en je zelf ook weer een beetje bij kunt komen. Dikke knuffel.....

@ Dag, beterschap meid, Stan je toch aangestoken??

Hier toch weer een beetje ongerust kippie, maar mss wel ten onrechte.

Gisteren had ik eigenlijk een heel goede dag, in tegenstelling tot vannacht en vandaag. Ik had eigenlijk weinig last. Maar vannacht werd ik wakker omdat ik erg misselijk was en duizelig. Vnamorgen nog even met haan overlegd, maar besloten om het toch tot vanmiddag aan te zien. Ik moest om 16.00 uur in het ziekenhuis zijn voor controle. De klachten waren er nog en de bloeddruk bleek ook weer te hoog, 140/90 en na 10 minuten 152/95. Meteen weer controle van het bloed en urine en naar boven voor de CTG. Na een uur leek alles weer goed. Alleen de waarden van de nieren was heel iets verhoogd, en de bloeddruk was ook nog 130/90. Ze hebben toen overleg gehad en ik mocht weer naar huis.......
    Op zich natuurlijk heel lekker, maar het gekke is dat ik bij Kayra 4 dagen ben opgenomen bij een bloeddruk van 120/85. Het voelt dus erg dubbel.... Voel me ook nog steeds niet lekker. Steeds duizelig en vlekken en erg misselijk. Het zullen de laatste loodjes wel zijn;).
    Verder gaat het met de kids goed,alleen Kayra is nog steeds aan het spoken, maar Thomas vannacht al voor de 3de nacht op rij weer in zijn eigen bed geslapen. Gaat steeds beter:D

Nou meiden ik ga lekker op de bank hangen en hopen dat de klachten weer wat af zullen nemen....

Dikke knuffel Liena

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen,

Liena: oei dat is toch wel een behoorlijk hoge bloeddruk? Vooral in combinatie met al je klachten. Natuurlijk fijn dat ze je neit opnemen maar kan me voorstellen dat je je ook zorgen maakt zo.
    Je bent bijna 37 weken misschien dat ze dan wat meer voor je willen doen? Is het kindje er al klaar voor, niet te klein nog ofzo??

Fijne dag allemaal!
    Zo even douchen en dan half9 richting het zkh..

3. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Heey goedemorgen kippies,

@ Juffie, suc6 vandaag. Wanneer krijg je de uitslag van de echo??

Zo weer een nachtje verder. Thomas wederom in zijn eigen bed geslapen, we gaan echt de goede kant op denk ik :D. Kayra helaas weer niet, erg onrustig al vanaf 23.30 uur. Nou ja komt wel weer.....

Verder gaat het hier redelijk. Nog steeds misselijk en hoofdpijn, het tintelen is nu wat beter gelukkig. Kijken hoe het vandaag weer gaat......

Meiden allemaal een fijne dag en tok snel

4. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Juffie, voor iemand met een lage bloeddruk zoals ik dat normaal heb is het idd heel hoog. Ze houden me nu extra in de gaten, moet om de 3/4 dagen naar het zh en als de klachten blijven/erger worden weer bellen. Maar ik wordt er zo onzeker van en als ze me dan toch weer naar huis sturen heb ik het gevoel dat het allemaal wel meevalt. Maar de klachten voelen niet fijn in ieder geval... De laatste loodjes he;).

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Liena: fijndat Thomas het zo goed doet! Grote knul. Uitslag weet ik niet wanneer ik die krijg.

6. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Morguhh...

Juffie... suc6 vandaag in zkh. Als ze iets geks vinden kijkt er toch direct een dokter naar?! Tenminste als ik een mammografie laat maken zeggen ze altijd dat een dokter er eerst naar kijkt voordat ik naar huis kan. Is dat nu niet hetzelfde dan?

Liena... knap hoor van Thomas. Hoe laat gaat Kayra naar bed toe? Ik heb nl met Divano ook dat als ik hem voor half 9 in bed leg dat ie dan n keer of 5 in de nacht komt terwijl ik hem tegen half 11 te bed leg dat ie dan heel de nacht doorslaapt. Je hebt zelf wel totaal niks aan je avond samen maar dat heb ik wel over voor een goede nachtrust.
    Je kunt t altijd een keer proberen natuurlijk. Misschien is Kayra wel een kindje die weinig slaap nodig heft.
    Chris werkt gewoon door ondanks de rugklachten maar hij komt er s'morgens behoorlijk krom uit bed maar eenmaal beneden en even benen gestrekt te hebben gaat t goed met hem. Hij heeft nog steeds diclofinatrium voor de klachten maar voor de nachten gebruikt ie niks meer.
    Chris kan niet thuis blijven ondanks dat ie zo moeilijk loopt. Dat kan ik wel heel erg in hem waarderen!

Jammer van al je blijvende klachten. Het is idd dubbel dat zkh je met deze klachten naar huis stuurt maar denk dat ze pas iets gaan ondernemen als je rond de 38 weken komt te zitten. Probeer de rust te nemen als de kleintjes op bed liggen. Dikke knuffel meis!

Yo... hoe is de 1e nacht thuis alleen met je gezinnetje gegaan meis??? Hoe heeft de kleine Max het gedaan? Lekker genieten van de kraamtijd he meis!

Mup... jij ook de laatste loodjes he meis. Ben heel benieuwd wanneer t bij jouw doorzet!
    Lekker nog ff rustig aan doen.

7. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Liena, rustig aanmeid! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Of gewoon snel gaat bevallen dan ben je van het gerommel af.

@ Dag beterschap!

Hier vanacht anderhalf uur weeen gehad. Daarna niks meer :( Dacht echt ja ik krijg een valentijnskindje maar toch niet. Vanmiddag controle in het zhs.

8. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Even snel HALLO!!

Hier gaat het goed en idd heb weinig last van de bevalling. Ondanks dat het voor mij best heftig was. Het enigste is dat ik nu flinke spierpijn heb van 1,5 uur persen...maar goed Max doet het super en dat maakt heel veel goed! Ga even fotootjes op FB zetten! Tot snel!

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hey meiden even snel berichtje om te laten weten dat het allemaal goed was. Kom vanavond kletsen.

xxx

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Even snel...

@ Juffie, succes vandaag. Hoe is het gegaan, want neem eigenlijk aan dat je al geweest bent inmiddels?

@ Liena, jeetje wat vervelend zeg :( hopelijk krijg je niet nog meer last van die hoge bloeddruk! Doe je een beetje rustig aan?

@ All; zwaai! Ik kwam vanmorgen op m'n werk en schrok, voelde wat lopen; weer bloed! Ik had na de mk een paar dagen bloedverlies gehad en het was eigenlijk net een paar dagen gestopt. Nu vanmorgen weer bloed :( had toch maar de vk gebeld en ze zei dat het een na-schokje kon zijn zogezegd en ik moet het in de gaten houden, als het meer wordt of krijg heftigere buikpijn moet ik bellen en sturen ze me door naar het zkh. Hoop het niet!

Mijn man ligt nog altijd ziek in bed. Heb straks een nieuwe ab-kuur moeten ophalen bij de apotheek, hij was vanmorgen nog bij de ha geweest. Bah! Gister was hij goed te pas, minder benauwd, weinig hoesten en vannacht heeft hij zelfs zonder problemen naast me in bed geslapen ipv op de bank dus weet niet hoe het zit precies. Ik moest de kinderen vandaag naar het kdv brengen, heb een extra dag aan moeten vragen omdat hij dat fijner vond. Nu had ik dus de middag vrij maar ben nog niet aan mezelf toegekomen. Nou ja... Bijna weekend, hopelijk is hij dan opgeknapt, whahahaha

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

Oh, ik had de pagina nog niet ge-refreshed hahaha...

@ Juffie, superfijn voor je!

12. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Liena, als je je echt zorgen maakt toch maar even bespreekbaar maken. Heb je wel aangegeven dat je ook niet lekker bent? Dikke knuff! Goed van Thomas zeg!! Nu Kayra nog ;)

Juffie, fijn dat alles goed was!! Is toch altijd even spannend!

Mup, oefff weeen?? Nu nog alles rustig? Hoe was je controle?

Deli, he bah, hoop niet dat je nog terug moet. Tja en haantjes.....soms kan je ze achter het behang plakken. Moet zeggen dat ik niet mag klagen. Gisteren thuisgebleven van mijn werk en normaal breng ik de kids 's ochtends weg. Dat heeft hij nu voor mij gedaan en gisterenavond na zijn werk weer opgehaald, in bad gedaan en in bed gestopt. Dus ik ben gelukkig al wat beter want heb lekker rustig aan kunnen doen.

Is er iemand al verwend voor valentijnsdag?? Of doen jullie er niet aan? Ik heb een mooie kaart gekocht met de kids voor haan en ik heb al een flinke bos bloemen gekregen!! Lief!!

Yo, wat fijn dat je je zo goed voelt!!

13. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Mup... hoe was t in zkh vanmiddag??? * kijk stiekem op mijn mobiel of ik niet berichtje over t hoofd heb gezien maar nee hoor... niks gemist!*

Juffie... fijn dat de uitslag weer goed is... toch zit je dan altijd even in spanning he?!!

Dag... fijn dat je weer een beetje fitter bent meis!
    Lekker nog ff rustig aan doen dan!

Deli... doe jij ook heel rustig aan en als je niet vertrouwd toch even terugbellen hoor! Kan wel natuurlijk dat je nog ineens n bloedinkje krijgt had ik ook maar wel goed in de gaten houden!
    Sterkte!

All... ga lekker douchen met Divano. De eerste 2 zijn al in de douche geweest... nu Divano en ik en dan gaan de grootste 2 om de beurt in de douche.
    Gisteren advies gekregen van de school. Zij gaven HAVO-advies aan Gyani. Wij laten Gyani in stromen op havo-vwo niveau. In t 1e jaar moet Gyani zijn eigen toch bewijzen of dat ie sterk genoeg is voor t vwo en anders gewoon de havo he!

Maar ik ga nu douchen want heb een heel klein vervelend jengelend kindje langs me staan die steeds zijn bolleke stoot aan alles van de vermoeidheid!
    Spreek jullie straks weer!

14. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mup hoe issie???

15. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Donderdag tijdens de laatste controle was er eindelijk besloten dat als de bevalling zich niet zelf aandiende we maandag 13 februari om 7.00 uur ons moesten melden bij de verloskamers. We zouden ingeleid gaan worden! Wij blij! Dus bedacht gaan we zaterdag alles nog een keer schoonmaken en zondag boodschappen doen. Dan is alles klaar voor de kleine.
    Zaterdag tijdens het schoonmaken begonnen om 15.00 uur de weeën. Nog onregelmatig maar erg duidelijk aanwezig. Om 16.00 uur kwamen ze al om de 4 à 5 minuten en best heftig. Ik wist op een gegeven moment mezelf geen houding meer te geven tijdens een wee. Om 17.30 uur heeft Joep naar de verloskamers gebeld en we mochten komen. Om 18.00 uur zijn we daar en wordt ik aan de ctg gelegd. Maar ik had voornamelijk rugweeën dus dat registreerde het apparaat niet. Ik moest bij elke wee een knop indrukken om de wee te registreren. Om 18.30 kwam de art-assistent en bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben! Jeej! Deze keer is het echt! Ze besloot mijn vliezen te breken en daaruit bleek dat de baby in het vruchtwater had gepoept. De weeën kwamen alleen maar sneller en heftiger. En Joep mijn rug maar masseren....ook hij heeft hard moeten werken. Na nog een controle, 1 cm erbij. Dus er zat vooruitgang in. Bij 6 cm ontsluiting kreeg ik ook persdrang en kreeg dat niet zo goed weggepuft. Dus uiteindelijk heb ik om pijnstilling gevraagd. Ik kreeg een morfinepompje. Daarbij mocht ik iedere twee minuten op een knopje drukken. Heerlijk! De weeën waren weer te hebben en de persdrang was weg te puffen. Na controle bleek ik 8 cm ontsluiting te hebben en moest ik op mijn andere zij gaan liggen zodat de ontsluiting sneller zou gaan. Hierbij werd ook de persdrang erger en was het weer moeilijk om weg te puffen en niet mee te persen. Voor mijn gevoel vloog de tijd maar pas om 0.50 mocht ik beginnen met persen. Maar de regelmaat van de weeën zakte wat af en waren niet heftig genoeg om het vlot te laten verlopen dus mijn infuus werd nu gebruikt voor wee opwekkers. Hierdoor kwamen de weeën goed terug en is uiteindelijk om 02.19 uur onze Max geboren!
    Voor mijn gevoel is het echt heel snel gegaan maar in totaal heeft het bijna 12 uur geduurd. Nog niet slecht voor een eerste bevalling!
    Het moment dat Max op mijn buik gelegd werd was heel speciaal. Ineens na zoveel hard werken heb je dat minimensje gewoon vast....zo bijzonder. Joep heeft me goed ondersteund. Koud washandje, slokje water. Zo fijn. Ook veel hulp gehad van de arts-assistent en de verpleegkundige die me steeds inpraatte dat ik het zo goed deed en zo rustig bleef.
    Met zijn drietjes mochten we nog even bijkomen op de verloskamer voordat het geregel met wassen, aankleden en eigen kamer begon. Toen hebben we even de opa's en oma's gebeld en Tante Karin die al vanaf een uur of tien in spanning zat.... Om 5.00 uur konden we eindelijk op mijn eigen kamer bijkomen. Joep is een paar uurtjes naar huis gegaan om te slapen. Ik heb geprobeerd om te slapen maar dat is niet echt gelukt.
    Zondagochtend is gelijk iedereen ons Max komen bewonderen. Heel gezellig maar wel erg druk. De rest van de dag lekker rustig op onze kamer doorgebracht. Omdat Max in het vruchtwater had gepoept moesten we een nachtje blijven.
    Maandagochtend dus wachten op de kinderarts en of we naar huis mochten ja of nee.... Max is eerst nog lekker in bad gegaan en om tien uur kwam de kinderarts. Yes we mochten naar huis! Joep kwam precies op het goede moment binnen met rolstoel. Dus lekker samen naar huis!

Max is een tevreden mannetje wat lekker veel slaapt, goed eet en goed groeit. Lekker bolle wangen en een grote bos met haar. Zo cliche maar, hij is de mooiste baby die er is!

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mooi beschreven allemaal Yojo. Klinkt als een goede bevalling. Hoe voel je je nu? Geen knip of scheur waarvan je moet herstellen?? Fijn dat Max het zo goed doet!

Mup: spannend hoor. hopenlijk zetten de weeen snel door!

Deli: he bah weer bloedverlies. Kan nog wel even duren hoor voor je lichaam weer op de rit is..

Miran: mooi advies toch havo.. En als hij goed zijn best doet misschien zelfs vwo. Slimme knul;)

valentijn: Nog nooit aan gedaan.. Wij zijn niet zo romantisch:):D

Was vanmorgen toch wel even spannend ja. Al wist ik eigenlijk wel dat het goed zat. VOoral omdat het al eerder onderzocht is. Kan het weg laten halen maar ja dat is wel een operatie, onder narcose enzo.. Knobbeltje kan gelukkig niet kwaadaardig worden dus denk dat ik het maar gewoon laat zitten. Het is alleen gewoon raar dat er iets in je borst zit wat er naar mijn idee niet hoort;)

ga even bankhangen met haan (heel romantisch Samen op de bank op valentijnsdag, haha:D)

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    yoyo heerlijk gevoel is dat he zon klein mini mensje op je buik en meestal kunnen we de mannen wel schieten als ze zo rustig blijven maar tijdens een bevalling komt het juist goed uit

en 12 uur is zeker netjes

18. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb een heel klein scheurtje wat ze eigenlijk niet wilde hechten maar omdat het niet wilde stoppen met bloedden heeft ze het wel gedaan. Maar heb er totaal geen last van. Het is dat het beurs is van onderen maar verder hoor je mij niet klagen. Heb meer last van spierpijn....anderhalf uur persen is best heftig....
    Maar ik kijk er goed en positief op terug.

19. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Yo wat een mooi verhaal!!! 12 uur is inderdaad heel netjes voor een eerste bevalling. Heftig dat je al zo vroeg persdrang had. Dat is geen pretje en inderdaad ook niet weg te puffen. Fijn dat je zo veel steun van Joep hebt gehad! Zo beval je ook echt samen......geweldig! Max is inderdaad een prachtig ventje. Ben jalours op die mooie bos haar. Als ik die schattige foto's zie op fb smelt ik helemaal! Geniet lekker van elkaar!! De eerste 3 dagen kan je nog teren op adrenaline maar probeer lekker te rusten wanneer het kan.

20. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    En Max doet het echt goed. Drinkt netjes om de 3,5/4 uur en zit al op 50 cc per voeding. We mogen dadelijk al 60 aanbieden. En verder slaapt hij eigenlijk steeds tussen alle voedingen in. Heerlijk manneke!

Juffie fijn dat alles goed was!

Deel Deze Pagina