Dag ik maak zeker gebruik van die uren rust die ik moet nemen van de kraamhulp. Zondag was idd overleven op adrenaline gister ook nog en vannach ben ik ingestort. Sond te trillen op mijn benen dus heb Joep de flesjes laten maken etc. Vanmiddag twee uur geslapen. Dus de dagen dat ze er nog is maak ik daar zeker gebruik van!
@ Yo, heerlijk verhaal! Fijn dat het zo positief is gegaan! Als je persdrang krijgt maar nog geen volledige ontsluiting hebt is het wel heftig ja, dat is zo onnatuurlijk om dat tegen te gaan, onmogelijk gewoon. En lekker genieten samen, vooral die eerste dagen als ze zo heerlijk veel slapen Ben benieuwd wat voor mannetje het is als hij straks wat meer wakker is en de wereld gaat ontdekken!
Yo... je hebt een prachtbevalling gehad meis. 12 uur is idd perfect voor een eerste kind. Had ik ook met de 1e. Ik was gewoon aan t genieten van je verhaal. Ik had hem net gelezen op je babysite. Toen ik het net las had ik echt het gevoel alsof ik er naast stond. En dan het resultaat he.... n prachtige volmaakte hollandsglorie manneke met n bos haar waar menig moeders jaloers op zijn waaronder ook ikke. Wat heeft Max toch schitterende krullen/slagen in zijn haar. Lekker veel knuffelen met hem. Ieder flesje lekker intens tegen je aan en heerlijk genieten meis. Hij is zo groot en dan wil hij alleen nog maar andere dingen. Gistermorgen zat ik met Divano heerlijk lui in de stoel... hij kwam net uit bedje en ik gaf hem ipv papje de fles (krijgt kiesjes door en daardoor eet ie stuk minder nu). Divano zat heerlijk te tutten met die fles en ik zat intens te genieten. Ik zei dit tegen Chris en die zei: je moet nu lekker tutten met hem... dadelijk als ie 2 of 3 is dan wil ie dat niet meer dus geniet er nu maar van want je gaat t missen. Het is idd echt zo meis! Iedere minuut intens in je opnemen en genieten! Veel vastleggen en vooral de bijzondere dingen opschrijven. En t is idd cliche dat je je eigen kindje de allermooiste van de wereld vind maar het is ozo waar. En ik zeg t ook... jullie hebben n prachtmanneke. Vind maar weinig baby's echt lelijk. Je mag trots zijn hoor meis!!! En uhh... neem echt je slaap he meis anders zak je straks echt in elkaar en dat kan Max niet gebruiken! Juffie... zeker is havo een keurig advies. Ik wil hem niet pushen en hopelijk doe ik dit ook niet. Maar ik heb wel gezegd dat ie ALS ie n keus maakt dat ik dan zeker wel n diploma wil zien. Ik kon heel moeilijk leren en zat op n school dat 5 jaar had... doordat ik slechtlerend was heb ik er 7 jaar over gedaan MAAR ik heb wel n diploma. Mijn ex (zijn vader) kon fantastisch leren maar die gooide de pet ernaar en staat in t leven ZONDER diploma en dat vind ik intens droevig. Ik wil niet dat Gyani dit doet en daar streef ik wel naar! Dat is toch normaal???? All... Divano heeft zo'n last van zijn kiesjes en van zijn angstfase. Verschrikkelijk is die angstfase gewoon. Ik kan mijn kont nog niet keren of hij zit huilend achter mij! Af en toe wordt ik er knettergek van. Ik ga nu heerlijk slapen... t is al laat!
@ Yoyo, wat fijn dat alles zo goed is gegaan! Krijg gewoon de tranen in mijn ogen als ik het lees. Echt fijn dat het zo goed gaat. En idd even Joep 's nachts de flesjes laten maken want je moet nog even goed aansterken! Verder nog lekker de tijd voor rust nemen. De rest van de tijd kun je heerlijk genieten van Max @ Controle, was goed gister! Ik verlies wat rozig iets gyn dacht aan stukjes van de slijmprop. Het is echt niet veel maar toch. Verder flinke rugpijn dat wel. Waar het van komt geen idee Zo maar even douche en het kersenpittekussen erweer op. Kom straks nog wel even kletsen!
Even snel een bericht van Liena, ik kreeg net een sms van haar; Hey deli, wil even doorgeven dat ik vannacht met vage klachten ben opgenomen in 't zh. Bl.druk was goed. Als 't goed is mag ik straks naar huis! Dikke knuf mij Ik heb gezegd dat ik hoop dat ze naar huis mag maar wel alleen als alles goed met haar is. Ze moet maar eens rustig aan doen! Wat jullie?!
liena, meis ik hoop eigenlijk dat je niet naar huis mag! Begrijp me niet verkeerd maar je MOET rusten!! En volgens mij lukt dat thuis niet. Natuurlijk is het thuis fijner maar misschien ben je nu in het zkh even beter op zijn plek! Mup, rugpijn?! Dat is niet fijn. Deli, hoe is het met jou en bloedverlies? Ben op mijn werk maar nog niet echt fit helaas. Nu hoest Laura weer als een zeehond en koorts. Dus val op dit moment even van de ene in de ander zieke. KLAAAAGGGGG Word nu toch tijd voor lente denk ik
goedemorgen, Deli: helemaal met je eens. Miran: vermoeiend die fase inderdaad. Liena: hoop eigenlijk dat ze je nog een nachtje houden. Kan je nog even toegeven aan je vermoeidheid en uitrusten voor de bevalling. Dag: beterschap! Tijd vooor de lente he?? All: hier ziek thuis. Vannacht buikpijn en vanmorgen paar keer spugen en diarree. Nu net uit bed en een beschuitje gegeten en een kopje thee. Kijken of het erin blijft. Ben ook zo verschrikkelijk moe Baal als een stekker want heb nog zo veel werk dat ik moet doen en dat blijft nu weer allemaal liggen.
Och dames, allemaal niet fit! @ Juffie, @ Dag, beterschap!! Wat zijn er toch veel mensen zien he! Het is ook echt tijd voor beter weer, heerlijk! Laat die zon maar komen!! Hier gaat het wel goed, bloedverlies is minimaal. Ben alleen ontzettend moe. Zie mensen ook echt naar me kijken alsof ik er bij loop als een zombie. Moe en bleek. Vanmorgen op het kdv ook een juf, "wel zwaar voor jou nu je man ziek is ofniet" nadat ze m'n bleke toe zag hahaha... Ik heb vannacht ook amper geslapen. Ging om 22.00 uur na bed na een avond ruzie met hubbie en veel gejank. En even voor middernacht werd Wesley wakker, nat bed. Was m'n man vergeten 'm een luier om te doen. Dus alles verschoond en toen lag mama wakker. Hubbie naar bed, hoesten, draaien, zuchten, slapen en mama lag wakker. Toen kwam Wesley er nog 2 x uit en Thyrza was 2 x mopperig maar heb mooi hubbie eruit laten gaan, vond het wel goed. Hij ligt de hele dag in bed en ik ben gesloopt. Maar ja, slapen heb ik niet echt goed meer gedaan, alleen liggen dromen. Dussss ben ook wel toe aan wat energie
Liena... ben het helemaal met Deli eens. Het wordt tijd voor mama nu! Spijt me dat ik t zeg maar laat je man eens even n nachtje ervoor opdraaien dan weten hij wel hoe vermoeiend dit voor je moet zijn. Jij trekt t echt zo niet langer en dat met bevalling in vooruitzicht... heb t met je te doen. Maar ik snap wel dat je man doet wat ie kan en je helpt waar hij t kan maar t is niet verkeerd, voor beide niet, dat hij t nu ook beseft hoe jij al 3 jaar de nachten doet!!! Doe rustig aan en hopelijk houden ze je daar... sorry meis maar is alleen maar goed voor jouw! Dikke knuffel! Deli... bah vervelend zeg die ruzie. Groot gelijk dat jij hem vannacht eruit hebt laten gaan. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben. Houdt je eigen wel rustig en in de hand he meis... er zijn 2 kleine kindjes die je heel hard nodig hebben. Mup... rugpijn is idd niet erg prettig nee. Hopelijk zet t bij jouw ook snel door. Kreeg net n smsje binnen en moest gelijk aan jouw denken maar t was geen smsje van Mup... maar van mijn peettante. Doe lekker rustig aan de paar weekjes die je nog hebt samen met je mannetje en Vanisha. Dag... beterschap met de kleine meid! Ben jij al wat opgeknapt? Juffie... beterschap meis en laat de boel een keer de boel. Dat komt echt wel weer goed. En je moet nu goed uitzieken want over n paar daagjes is Matthijs jarig... ook alweer bijna 1. Het gaat veelste snel allemaal! All... weer heerlijk van de rust aan t genieten. Didier is gaan fietsen naar de bibliotheek, Gyani en Giuliano zijn alle2 bij vriendjes spelen, Ebony ligt lekker lui voor de tv (heeft ook nog steeds last van haar oorontstekingen) en Divano ligt nu n klein uurtje in bed... ow ja, en Chris is werken! Ik geniet er nu van!
Yoyo: gefeliciteerd met Max!!! En wat een mooi bevallingsverhaal! (pieste wel bijna in mijn broek om die opmerking van Joep) En idd je lekker laten verwennen deze week; straks moet je het weer zelf doen en is het druk genoeg! De rest: zwaai! Hier ook een beetje ziekenboeg en ben zelf snotverkouden en niet lekker. Tijd voor voorjaar!
@ Miran, ja ja ik ben weer rustig. Gister was ik helemaal over de zeik maar toen lagen de kinderen al op bed Was zo boos op m'n haan die alleen meer klaagt en zeurt en dan ook nog commentaar heeft op mij. Ik ben dan maar een aansteller, hij is echt ziek en ik was vorige week alleen maar wat zwakjes... Tja... Mijns inziens is er toch iets meer gebeurd vorige week maar goed, dat zullen mannen nooit snappen. Maar hij heeft longontsteking dus hij moet rusten en mag dus hele dagen in bed liggen en als ik er iets van zeg ben ik nog egoistisch ook! Dus heb het even gehad met hem Hij knapt nu ook aardig op en gister herkende ik heel veel van z'n gedrag van toendertijd dat hij gestopt was met roken. Nu is hij weer gestopt met roken nl. dus ik hou m'n hart vast! Ik had bijv. nasi gemaakt en geprobeerd dit zo voedzaammogelijk te maken (hijwil er normaal alleen kruiden en een uitje doorheen) dus met groente erin, gebakken eitje erin en vega stukjes erin. Werd hij me toch pissig, het was niet goed en je bent toch niet dom, dat snap je toch zelf ook wel en als ik er iets op zei was het "ik kan er niks aan doen dat je niet kunt koken" pff... Het liefste was ik weg gevlucht uit huis even, het zat me allemaal zo hoog!
Deli dat is niet leuk nee ik zeg altijd dan als hij gaat zeiken dan kook je voortaan voor jezelf ( zelfs ook een keer niet voor hem gekookt ) Maar hier soms ook mega ruzie hoor. Maar in jullie geval zijn jullie beide ziek en horen jullie elkaar een beetje te helpen . Hij kan weinig hebben door te stoppen met roken en jij door wat er geestelijk allemaal door je hoofd spookt wat beide begrijpelijk is maar dan hoeft hij nog niet zo te doen.
@ Juffie, beterschap! @ Deli, balen zeg van de ruzie. Goed dat je husby eruit hebt laten gaatn. @ Miranda, geniet van je rust Ik heb ook heerlijk even rust. Vanisha vandaag een keer naar bed gegaan. Zo wel even wakker maken. Anders word het vanacht niks...
Heey kippies @ Deli, bedankt voor het doorgeven!! Jij ook heel veel sterkte meis. Het valt niet mee als je zo je best doet en je eigenlijk stank voor dank krijgt. Stoppen met roken is natuurlijk ook wel lastig, maar dat hoeft hij niet op jou af te reageren!!! Dikke knuffel!! @ Juffie, meis heel veel beterschap!! Wat vervelend dat je ziek bent. Hoop dat je snel weer bent opgeknapt!!!Zijn je mannetjes naar de go? @ Dag, jij ook beterschap meis!! Wa vervelend dat Laura ook ziek is, Het gaat wel erg rond nog steeds he?? Dikke knuffel @ Miranda, haan probeert hier idd ook zo veel mogelijk te helpen en klaar te staan waar hij kan, alleen hij hoort de kids dus 's nachts echt niet en ik hoor alles!!! En als ik hem er dan uit moet sturen terwijl ik zelf ook wakker ben vind ik dan ook weer zo sneu. Moet zeggen dat ik dat de laatste tijd wel steeds vaker doe hoor, en dan is hij ook absoluut bereid om te gaan!!! @ Mupkuh, bij ju begint het ook weer spannend te worden. Duurt hopelijk voor jou ook niet zo lang meer. Spannend hoor!! @ Elise, ook beterschap meis. Bij jou ook al al een tijdje een ziekenboeg of niet? Meiden ben de rest eerlijk gezegd weer vergeten. Ik ben inmiddels weer thuis. De bloeddruk was vanmorgen zelfs weer laag(117/58). Gisteravond ging het helemaal niet. Kreeg ineens heel erge hoofpijn, vlekken voor de ogen, tintelingen in de handen en begon over te geven. Ik heb toen het zh gebeld(haan wilde het eerst nog even afwachten, maar dat zag ik na 30 minuten niet meer zitten). Ik moest gelijk komen. Nu is het weer wat beter, de klachten zijn er nog steeds wel. De neuroloog is erbij geweest en zij denken aan erge migraine als gevolg van de spanning en hormonen. De enige remedie is om te bevallen, moest dit maar eens bespreken bij de volgende controle........ Als ik na de bevalling klachten blijf houden dan kan ik medicijnen krijgen tegen migraine, maar hoop eigenlijk dat het dan weg is...... Ik ben benieuwd wat ze zeggen vrijdag. Vandaag zowiezo een heel spannende dag. Mams de eerste chemo vandaag, morgenvroeg de tweede. Ik hoop maar dat het haar allemaal een beetje mee zal vallen. Meiden ik ga er weer vandoor de kids willen graag eene beetje aandacht. Oma is natuurlijk de hele dag geweest maar nu pap en mam er zijn willen ze die voor zichzelf
Ow meis... ik doelde niet op die ruzie met "rustig en in de hand houden" maar ik bedoelde daarmee dat jij nog herstellende bent van de mk. Tja... daarom mag Chris van mij NIET stoppen met roken Hij reageert dan precies zo. Net na de vakantie was Chris gestopt met roken en hij kroop op zijn knieën door t huis... alle stoelen afsnuffelen met zijn neus.. de vloer helemaal na ruiken... mijn kleren... zijn kleren... de kleine stonk ineens (die gaat iedere avond in bad met mij). Ik werd helemaal GEK van hem en vroeg wat er aan de hand was. Hij zei: t stinkt hier naar zuur van de babyvoeding. Ik zeg: jij bent gek man! Je zal wel n rot neusbotje hebben. Als dit niet snel ophoudt zit je vanavond nog terug aan de shag hoor! En ja hoor... diezelfde avond had ik weer n pak shag gekocht. Ik trap hier echt niet in... dit gaat mij mijn relatie kosten en daar pas ik voor! Of hij gaat n halfjaar uit huis... naar zijn moeder ofzo! Ik vind t knap dat je hubby gestopt is met roken en dat het hem lukt... eerlijk waar daar neem ik mijn petje voor af maar niet ten koste van een leuke relatie. Dan vind ik dat hij wel heel heftig reageert... hij mag wel ziek zijn en jij niet! Hij vond dat jij alleen maar zwakjes was... nou ik geloof dat jij misschien lichamelijk er zwakjes uitzag maar geestelijk was je volgens mij een wrak! Mannen kunnen dit niet begrijpen! Chris snapte ook niet in eerste instantie dat n mk mij heel veel deed totdat ik hem uitlegde dat zo gauw de test 2 streepjes gaf er voor mij al n band met t ongeboren vruchtje speelde. Voor een vrouw is dit een heel groot verschil dan met mannen. Hun krijgen pas een band als de baby er is maar bij ons begint t al met de test! Dus ik vind dit van hem n onterechte en zwakke opmerking. Hij kan dan wel longontsteking hebben en tuurlijk hij zal er goed ziek van zijn maar wil niet zeggen dat hij NIKS meer kan! Meis... respect voor je dat je t tolereert ik zou me toch uit de pan gevlogen zijn!!! Dikke knuffel voor jouw!
Liena doe jij nou eens rustig aan! Juffie beterschap! Dag jij ook rustig aan. Deli hoe gaat t nou met jou? Alles al een beetje een plekje kunnen geven?
Liena... heel veel sterkte voor je mama en ik hoop dat de chemo aanslaat en dat je mams er niet al te ziek van wordt! Dat is nu dus dubbel zo spannend... en de stress rondom je moeder en de spanning en toch ook wel vreugde rondom je bevalling. Wat moet dit dubbel voor je aanvoelen. Hele dikke knuffel en hopelijk beval jij nu ook heel snel!!!!
zo weer wakker. Mijn directeur belde en ben morgen ook nog vrij.. Beschuitje van tussen de middag zit er nog in dus nu maar aan de 2e.. Wel goed voor de kilo's zo. De jongens zijn bj de go dus kan echt even uitzieken. Eten regelde mijn haan ook wel zelf zei hij. Lieve schat.. Moet zelf toch niet aan meer dan een beschuitje denken.. Deliff dat is vervelend zo'n flinke ruzie. Heel knap dat je haan wil stoppen met roken maar jij moet daar idd niet de dupe van worden. De opmerkingen van je haan slaan natuurlijk nergens op:x Liena: meis wat heb jij het zwaar zeg.. Had eigenlijk liever gezien dat ze je in het zkh hadden gehouden Het is zo'n spannende tijd nu voor je. Zelf hoogzwanger en dan je moeder nog zo ziek en aan de chemo. Logisch dat je lichaam niet meer reageert zoals het zou moeten. Is je kindje er klaar voor?? Dan zou inleiden misschien wel een goede optie zijn.. Elise: zwaai! Beterschap ook voor jullie!
Bevallingspoll: Yojo uitgerekend op: 6 februari 2012 is bevallen op: 12-02-2012 van een zoontje genaamd Max Ries Jan alias Max Miranda wéét haantje denkt op 3 februari verkeerd gegokt Liena weet haantje denkt op 8 februari verkeerd gegokt Yojo weet ook haantje denkt op 28 januari verkeerd gegokt MupKUH weet ook haantje denkt op 5 februari verkeerd gegokt Delilah weet: haantje denkt op 29 januari verkeerd gegokt Juffie: haantje op 10 februari verkeerd gegokt Dagdromer weet: haantje op 9 februari verkeerd gegokt Mupkuh uitgerekend op: 1 maart 2012 Miranda denkt haantje op 28 februari Liena denkt haantje op 27 feburari Yojo denkt kippetje op 4 maart MupKUH weet ? op 20 februari (verjaardagscadeau ) Juffie denkt haantje op 21 februari (gelijk met Matthijs) Delilah denkt kippetje op 11 maart Dagdromer denkt haantje op 4 maart Liena uitgerekend op: 8 maart 2012 Liena denkt haantje op 29 februari Miranda denkt kippetje op 25 februari Yojo denk haantje op 2 maart MupKUH denkt kippetje op 29 februari Juffie denkt haantje op 8 maart Delilah denkt haantje op 20 maart Dagdromer denkt haantje op 12 maart Buddies: Yojo: Miranda Mupkuh: Miranda Liena: Deli